معرفی و دانلود کتاب نجات از خانواده سمی: بازماندگان بزرگسال از خانواده سمی

عکس جلد کتاب نجات از خانواده سمی: بازماندگان بزرگسال از خانواده سمی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نجات از خانواده سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نجات از خانواده سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نجات از خانواده سمی: بازماندگان بزرگسال از خانواده سمی

شری کمپبل، دکتر روانشناس و قربانی بازمانده از یک خانواده‌ی سمی، در کتاب نجات از خانواده سمی به شما کمک می‌کند رابطه‌ی خود را با اعضای آزارگر خانواده‌‍‌ی خود قطع و مرزهای درست و قابل اعتمادی برای خود تعریف کنید. او با تاکید بر اینکه قطع رابطه با افراد سمی، به‌خصوص اعضای خانواده به‌هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست، در این راه به شما کمک می‌کند با احساسات و تجربیات ناخوشایندی که تجربه خواهید کرد کنار بیایید و روح خود را از زخم‌های ناشی از این آزارها را پاک کنید.

درباره‌ی کتاب نجات از خانواده سمی

قطع رابطه با افراد سمی یکی از ضروری‌ترین و دشوارترین تصمیم‌هایی است که هر فرد بالغی می‌تواند و باید بگیرد، اما البته که اذعان و اعتراف به این موضوع، بسیار ساده‌تر از به انجام رساندن آن است. اگر شما هم جزو گروه افرادی باشید که تجربه‌ی ناخوشایند زندگی در خانواده‌ای نابسامان و آزارگر را از سر گذرانده‌اید یا قربانی آزار و دستکاری روانی افراد سمی قرار گرفته‌اید، درک خواهید کرد که این آزار مداوم و تخریبگر، قدرت لازم برای رهایی یافتن را از شما می‌گیرد. ممکن است دوستان، اطرافیان و درمانگرهای مختلف شما را به‌دلیل ناتوانی در قطع رابطه با این افراد مورد سرزنش قرار داده باشند. واقعیت این است که تصمیم فرار یا قطع رابطه با اعضای خانواده‌ی سمی حتی دشوارتر از قطع رابطه با یک خانواده‌ی سالم است.

معرفی و دانلود کتاب نجات از خانواده سمی

شری کمپبل (Sherrie Campbell) که خود از بازماندگان یک خانواده‌ی سمی و روانشناسی باسابقه است، با تاکید بر دشواری این تصمیم، هرگز شما را برای وابستگی یا گرفتاری در رابطه‌ای سمی با خانواده‌ی آزارگرتان سرزنش نخواهد کرد. او در مقدمه‌ی کتاب نجات از خانواده سمی (Adult Survivors of Toxic Family Members) به این نکته اشاره می‌کند که قطع رابطه با خانواده‌ای سمی منجر به دو تجربه‌ی متناقض و همزمان خواهد شد: احساس آرامش و آزادی ناشی از این تصمیم، و البته احساس شرم، اضطراب و اسیر شدن در چرخه‌های خودتخریبگر که از سر باز کردن زخم‌های کهنه ناشی می‌شود.

شری کمپبل در ادامه با اعتراف به اینکه متاسفانه امید به تغییر اوضاع، اصلاح رفتار و پذیرفته شدن توسط خانواده‌ای سمی بیهوده است، اعلام می‌کند که تنها در صورت قطع رابطه‌ی کامل، فرصت و امکان رهایی و نقاهت از زخم‌های روحی روانی ناشی از زندگی با یک خانواده‌ی سمی ممکن خواهد بود. او در کتاب نجات از خانواده سمی با کمک تجربه‌ی شخصی و دانش حرفه‌ای خود به شما کمک می‌کند با تمام موانع و شرایطی که در این مسیر تجربه خواهید کرد کنار بیایید و تمام راهکارها و ابزارهای لازم را به کار گیرید.

کتاب نجات از خانواده سمی با ترجمه‌ی سوگند شکاری و چاپ نشر یوشیتا در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب نجات از خانواده سمی

  • شری کمپبل کتابی ضروری برای تمام افرادی که با اعضای سمی خانواده‌ی خود قطع ارتباط کرده‌اند به نگارش درآورده. کتاب او، تمام عناصر ضروری برای غلبه بر شرم به جا مانده از کودکی را معرفی کرده. او خوانندگانش را در تمام مراحل نقاهت عاطفی همراهی کرده و به ایشان کمک می‌کند مرزهای مفیدی برای روابط خود تعریف کنند. (Kim Saeed)
  • شری کمپبل چند کتاب بسیار مفید در زمینه‌ی کنار آمدن با خانواده‌های سمی و دوست داشتن خود در این روند به نگارش درآورده است. آخرین کتاب او، نجات از خانواده سمی، اثر دیگری است که توجه هر کسی را که به‌دنبال غلبه بر روابط سمی است، جلب خواهد کرد. مطالعه‌ی کتاب او برای متخصصان سلامت روان نیز ضروری است چون سوتفاهم‌ها و اشتباهات رایج بسیاری در این زمینه وجود دارد. (Dan Pierce)
  • چند سال پیش در مصاحبه‌ای که با شری کمپبل انجام دادم، بدون منظور و ناآگاهانه گفتم: «باید خیلی سخت بوده باشد که انتخاب کردید خانواده‌ی خود را از زندگی‌تان حذف کنید.» او در جواب به‌سرعت گفت: «انتخابی در کار نبود، این کاری بود که برای زنده ماندن لازم بود انجام بدهم.» این لحظه‌ی درک عمیقی برای من بود. کمپبل، با کمک تجربه و دانش حرفه‌ای خود افرادی را که با رنج خانواده‌ی سمی درگیر هستند، راهنمایی کرده و راه بقا، درمان و خوشبختی را به ایشان نشان می‌دهد. (Robi Ludwig)

کتاب نجات از خانواده سمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم قربانی آزار و سواستفاده‌ی یک خانواده‌ی سمی هستید و یا عواقب رهایی از خانواده را هنوز با خود حمل می‌کنید، مطالعه‌ی کتاب نجات از خانواده سمی در رهایی از بند این رنج‌ها به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب نجات از خانواده سمی: بازماندگان بزرگسال از خانواده سمی می‌خوانیم

پس از قطع‌رابطه، شما صدمه می‌بینید؛ نه لزوماً به این دلیل که به‌دنبال برقراری ارتباط یا گفتگو با خانواده‌تان هستید، بلکه این درد و آسیب به این دلیل ایجاد می‌شود که هیچ‌یک از اعضای خانواده، به‌ویژه والدین، خواهر و برادر، فرزند بالغ، پسرعمو یا پدربزرگ و مادربزرگ، هیچ مشکلی با ندیدن فرزند خودشان یا نوه‌شان، خواهر و برادرشان یا فامیلشان ندارند. این یک احساس فراواقعی و عجیب است که تصور کنید اعضای سمی خانواده‌تان پس از اینکه در برابر رفتار سوءاستفاده‌گر آن‌ها ایستاده‌اید، هرگز ندیدنِ شما یا فرزندانتان را به یک عذرخواهی ساده ترجیح دهند. این تفکر به اندازه‌ی کافی قدرتمند است که شما را در مسیرتان متوقف کند. این حس زمانی به وجود می‌آید که متوجه می‌شوید آن‌ها اصلاً پشیمان نیستند. هضم این موضوع بسیار مشکل است.

من هرگز نمی‌توانستم پیش‌بینی یا تصور کنم که پس از قطع‌رابطه با اعضای سمی خانواده‌ام، چقدر می‌توانم در مورد واقعیت زندگی یاد بگیرم. من این را یاد گرفته‌ام و دوست دارم شما هم بدانید که دو دل بودن بین لذت آزادیِ نوظهور و تردیدی که همراه با این تصمیم‌ به وجود می‌آید، طبیعی است. این تضاد درونی در انیمیشن گیسوکمند که تماشای آن را توصیه می‌کنم، به‌وضوح دیده می‌شود. خودتان را به‌جای شخصیت اصلی، راپونزل که مانند خانوادۀ شماست، قرار دهید (چون او هم از مادر گوتل فرار می‌کرد). راپونزل برای به‌دست‌آوردن آزادی خود، باید به مادرش خیانت کند تا بتواند واقعیت وجودی خودش را کشف کند.

فهرست مطالب کتاب

نظرات خوانندگان
مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: با تصمیم خود کنار بیایید
فصل اول: درک کنید که قطع‌ روابط، محافظت از خود است
فصل دوم: چرا هنوز درونتان درد دارید
فصل سوم: حدومرزها را به‌خوبی ببینید
فصل چهارم: نیاز حیاتی به سوگواری
فصل پنجم: خلأ اجتماعی در پیوندهای خانوادگی شکسته‌شده
بخش دوم: درمان شما اکنون امکان‌پذیر است
فصل ششم: زخم‌های اساسی ناشی از خودتردیدی و بی‌کفایتی
فصل هفتم: چگونه شرمِ سمی ایجاد می‌شود
فصل هشتم: شرمِ سمی را پشت سرتان رها کنید
فصل نهم: تنهایی عاطفی و احساس قطع‌رابطه
فصل دهم: بیرون‌آمدن از احساس درهم‌شکستگی
فصل یازدهم: حرکت به‌سوی همدلی و عشق به خود
فصل دوازدهم: مسیری به‌سوی عمیق‌ترین و پایدارترین ارتباطتان
بخش سوم: راه‌های عملی برای مدیریت عواقب بعد از واقعه
فصل سیزدهم: اعضای خانواده می‌توانند به کینه‌توزی ادامه دهند
فصل چهاردهم: رسیدگی به سوءاستفاده‌ی ثانویه: هدایا و کارت‌ها، سوءاستفاده‌ی مالی، بیماری و مرگ خانوادگی
فصل پانزدهم: کارِ کثیفِ سوءاستفاده از مردم، تعطیلات، رسانه‌های اجتماعی و رویدادهای مهم
فصل شانزدهم: حفاظت از روابط ارزشمند با اعضای غیرسمیِ خانواده
نتیجه‌گیری
قدردانی
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نجات از خانواده سمی: بازماندگان بزرگسال از خانواده سمی
نویسنده
مترجمسوگند شکاری
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-5911-94-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نجات از خانواده سمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نجات از خانواده سمی

برای دریافت کتاب نجات از خانواده سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.