معرفی و دانلود کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود

عکس جلد کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود

کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود، اثری عاشقانه و غم‌انگیز به‌سبک مدرن به‌شمار می‌رود که توسط نویسنده‌ی نام‌آشنای این سبک، یعنی آکیرا به نگارش درآمده است. در این اثر، شعرهایی کوتاه و نو ساعت‌به‌ساعت نوشته شده که از حزن و اندوه نویسنده به‌عنوان عاشقی که از سوی معشوقش ترک شده، برخاسته‌اند.

درباره‌ی کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود

نمی‌دانیم چندسالتان است و تابه‌حال تجربه‌ی فقدان و شکست در رابطه‌ی عاطفی و عاشقانه را داشته‌اید یا خیر؛ یا این‌که دل‌تنگی چنان به شما ناامیدی را مستولی کرده باشد که در هر لحظه از شبانه‌روز با احساس فقدان و غم دست‌وپنجه نرم کنید. در چنین شرایطی کم‌تر کسی می‌تواند فشار سنگینی را که روی قفسه‌ی سینه‌تان قرار دارد ببیند یا درک کند؛ اما آکیرا (Akhira)، نویسنده‌ی این اثر، گویی هر انسانی است که نه‌تنها عشق را در دنیای مدرن، بلکه جدایی و ترک‌شدن را نیز تجربه کرده است.

او در کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود (I deserved a better goodbye)، با بیانِ خاطرات و یادآوری لحظات کوتاه و بلندی که با یار خود داشته، در هر ساعت از روز، استفاده می‌کند تا اوج احساسات، دل‌تنگی و غمی را که بر دلش سنگینی می‌کند، به دیگران نشان دهد. شعرهای کوتاه یا جملات قصار او، همانند نامه‌هایی بسیار کوتاه‌اند که در دلِ خود داستان‌هایی دارند. او این کتاب را به‌شکلی دسته‌بندی کرده که هر شعر به یک ساعت مشخص مرتبط شده و نشان از مشغولیتِ دائمی فکر وی دارد. آکیرا در هر زمان خاطرات شیرینِ صحبت با یار خود، یچهره‌ی بانمکِ او، اسم دلنشینش و تمام روزهای تلخ و شیرین و اتفافات ریزودرشتی که با یکدیگر داشته‌اند، به خود یادآوری می‌کند.

بامداد، صبح، ظهر، عصر و شبانگاه، رفتنِ معشوقه‌اش آزارش می‌دهد و می‌خواهد هرطور شده عشق حقیقی و قلبی‌اش را به او ابراز کند. درون‌مایه‌ی نوشته‌های او، دقیقا منطبق با دنیای امروزیست؛ کوتاه و مختصر، با لحن و بیانی که مخصوص آدم‌های دنیای مدرن است؛ دنیای مدرنی که ابراز عشق، یادآوری و مرور خاطرات، به تکنولوژی گره خورده‌اند؛ دیگر کم‌تر کسی نامه‌ی دستی می‌نویسد و آن را به صندوق پستی می‌اندازد.

آکیرا در کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود، پشیمانی، ناراحتی، دل‌تنگی و عشقِ فراوان به یار و عشق ازدست‌رفته‌ی خود را ابراز می‌کند. در ادامه کم‌کم تمام لایه‌های سطحی احساساتش کنار می‌روند و شعله‌ی قلبش زبانه می‌کشد. فریاد می‌زند و از سنگینیِ رهاشدن می‌گوید؛ از تنهاشدن و عذابی که حتی با گذر زمان و روزها، کم نمی‌شود. او کوتاه سخن می‌گوید؛ اما احساساتی که به‌وسیله‌ی عبارات کوتاه خود بروز می‌دهد کامل و گیرا هستند.

در این اثر، حدودا دویست لحظه از تجربه‌ی انسانی که عشق را تجربه کرد، اما درنهایت شیرینی عشقش، تبدیل به تلخی شده، به تحریر درآمده. در ادبیات کلاسیک و آثاری که در قدیم در وصف معشوق، دل‌تنگی و گسستنِ پیوندهای عاشقانه و عاطفی نوشته شده‌‌اند، عموما نوعی از پذیرش تقدیر و صحبت در پرده‌ای از استعارات مشاهده می‌شود؛ اما آکیرا بی‌پرده و صریح از تمامی افکار و احساساتش نسبت به فقدانی که از سر می‌گذراند می‌گوید و در یک آشفتگیِ ذهنی به‌سر می‌برد و ادامه‌ی مسیر زندگی‌اش را بدون معشوق، بسیار سخت می‌پندارد.

کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود، توسط نهال سهیلی‌فر ترجمه شده و به‌کوشش انتشارات داهی به چاپ رسیده است.

کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های عاشقانه در سبک مینیمال، از این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود می‌خوانیم

7:01 صبح
دردناکه که می‌دونی هیچ‌وقت نمی‌تونی با یکی باشی اما بازم نمی‌تونی جلوی عاشق‌شدنت رو بگیری.

11:50 شب
قبل از این‌که وقتت تموم شه بگو، قبل از این‌که خیلی دیر شه بگو، احساست رو بگو،‌ صبرکردن اشتباهه.

2:22 صبح
یه چیزی بهم می‌گه که قراره تا ابد دوسِت داشته باشم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود
نویسنده
مترجمنهال سهیلی فر
ناشر چاپی داهی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-91686-7-7
موضوع کتابکتاب‌های شعر عاشقانه خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود

برای دریافت کتاب من لیاقتم خداحافظی بهتری بود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.