معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی: اصول و راهبردها

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی: اصول و راهبردها

کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی به قلم جین ام. شیمون، شامل اصول و استراتژی‌هایی عالی برای آن دسته از دانشجویانی است که قصد دارند معلم تربیت‌بدنی شوند. این کتاب، تاریخی دقیق از تربیت‌بدنی را به همراه نکاتی که برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای در این زمینه لازم است، ترکیب کرده و از این نظر در میان دیگر منابع این حوزه، بهترین محسوب می‌شود. چراکه هیچ کتاب مقدماتی دیگری جنبه‌های نظری، عملی و الهام‌بخش آموزش تربیت‌بدنی را با هم ترکیب و اطلاعات معتبر را با سبکی بسیار جذاب ارائه نکرده است.

درباره‌ی کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی

شاید شما هم از آن دسته دانشجویانی باشید که خاطرات خوشی از زنگ ورزش در مدرسه دارند و خودشان هم به اینکه معلم ورزش یا تربیت‌بدنی شوند، علاقه‌مند هستند. اما کار یک معلم تربیت‌بدنی دقیقاً چیست؟ آیا یک معلم خوب تنها به ورزش و تعلیم حرکات تمرینی به‌شکل صحیح بسنده می‌کند؟ پاسخ منفی‌ست. معلم تربیت‌بدنی موظف است به دانش‌آموزان در مورد ورزش، رشد بدنی، سلامتی و تغذیه‌ی مناسب آموزش دهد. لازم است این دسته از معلمان که به‌نوعی مربی نیز محسوب می‌شوند، بر دانش پیرامون ورزش و علوم سلامت آگاهی کامل داشته باشند. معلمان تربیت‌بدنی نه‌تنها به دانش‌آموزان شیوه‌ی صحیح اجرای حرکات ورزشی را آموزش می‌دهند، بلکه بر اهمیت و تأثیر فعالیت‌بدنی برای سلامت نیز تأکید می‌کنند. همچنین آن‌ها فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی می‌کنند که به جذاب‌تر شدن یادگیری مبتنی بر تمرین به دانش‌آموزان کمک می‌کند.

جین ام. شیمون (Jane M. Shimon) با هدف کمک به آن دسته از دانشجویان جوان رشته‌های علوم ورزشی که قصد دارند مسیر شغلی خود را به‌عنوان یک معلم تربیت‌بدنی ادامه دهند، اقدام به نگارش کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی (Introduction to Teaching Physical Education: Principles and Strategies) کرده است. این کتاب مرجع را به جرئت می‌توان در نوع خود بی‌نظیر دانست چراکه نویسنده ذیل آن علاوه‌بر پرداختن به تاریخ تربیت‌بدنی، تمامی جنبه‌های امروزی این حوزه را نیز بررسی کرده است. خانم شیمون دانش‌یار بخش حرکت‌شناسی در دانشگاه ایالتی آیداهو است. او در سال 2006 توسط AHPERD به‌عنوان مربی برتر کالج سال انتخاب شد و در سال 2007 نیز عنوان بهترین مربی سال در کالج/دانشگاه ناحیه‌ی شمال‌غربی AAHPERD را کسب نمود. او سال‌ها در سازمان‌های مختلف ایالتی اتحاد برای سلامت، تربیت بدنی، تفریح و رقص عضویت فعال داشته و همچنین در هیئت تحریریه‌ی یک مجله‌ی تربیت‌بدنی به کار نوشتن مشغول بوده. جین ام. شیمون همچنین یک مربی معتبر ورزشی و یکی از اعضای انجمن ملی مربیان رشته‌ی دو و میدانی است. از این رو کتاب پیش حاضر را می‌توان حاصل سال‌ها تجربه‌ی حرفه‌ای او در حوزه‌های مربوط به تربیت‌بدنی و نگارش دانست.

این کتاب کاربردی به دانشجویان کمک می‌کند تا با یادگیری اصول آموزش تربیت بدنی، پایه‌ای قوی از مهارت‌های آموزشی را برای خود ایجاد کنند. آن‌ها علاوه‌بر تمرکز بر مهارت‌های تدریس، تاریخچه‌ی تربیت بدنی را نیز خواهند آموخت، از جمله دو سیستم اصلی را که در دهه‌های پیشین به‌عنوان پایه و اساس این حرفه عمل کرده‌اند. آن‌ها هدف اصلی وجود واحدهای درسی تربیت‌بدنی در مدارس و همچنین استانداردهایی را که برای دستیابی به آن اهداف وجود دارد، یاد خواهند گرفت. و محدوده و ترتیب اصولی تدریس، وظایف و مسائل آموزشی و غیرآموزشی، نظریه‌ها و راهبردهای انگیزشی، اصول مدیریت رفتار و حفاظت را نیز بررسی خواهند کرد. به‌طور کلی می‌توان کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی را منبعی کامل و جامع نامید که با مطالعه‌ی آن، از رجوع به دیگر منابع موجود، بی‌نیاز خواهید شد.

جین ام. شیمون کتاب راهنمای پیش رو را در چهار بخش اصلی و یازده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که در ادامه به عناوین بخش‌های آن اشاره خواهد شد. «پشت‌پرده‌ی تربیت‌بدنی»، «تدریس تربیت‌بدنی»، «برنامه‌ریزی درسی و نتایج» و «فراتر از کلاس درس» از آن جمله هستند. انتشارات ویراست این منبع ارزشمند را با ترجمه‌ی فارسی دکتر امیر دانا، پویا بیابانی، فاطمه کریمی اصل و اعظم فتحی‌زادان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم تدریس تربیت‌بدنی را به‌عنوان شغل آینده‌ی خود انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این منبع کامل و جامع از جین ام. شیمون را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی: اصول و راهبردها می‌خوانیم

وقتی اکثر دانش‌آموزان می‌دانند که باید فصلی در مورد تاریخ بخوانند، چشم‌هایشان تار شده و معمولاً به سمت بالا می‌چرخد، و آه بزرگی می‌کشند. بااین‌حال، تاریخ تربیت‌بدنی جالب و مرتبط است زیرا نشان می‌دهد که چگونه رویدادها و افراد راه را برای تربیت‌بدنی امروزی هموار کرده‌اند. تاریخ پیشرفت گذشته و حال را می‌سنجد. درک گذشته به تأثیرگذاری و شکل‌دهی حال و آینده کمک می‌کند. همانطور که گردا لرنر، نویسنده، مورخ و پیشگام تاریخ زنان گفت:

آنچه ما در مورد تاریخ انجام می‌دهیم مهم است. این جمله‌ی معروف که کسانی که درس‌های تاریخ را فراموش می‌کنند محکوم به تکرار آن‌ها هستند، حقیقت شگرفی در خود نهفته دارد. اما «درس‌های تاریخ» چیست؟ تلاش برای تعریف، زمینه را برای درگیری‌های جدید فراهم می‌کند. تاریخ یک کتاب دستور پخت نیست. رویدادهای گذشته هرگز به همان شکل در زمان حال تکرار نمی‌شوند. وقایع تاریخی بی‌نهایت متغیر هستند و تفسیر آن‌ها یک روند دائماً در حال تغییر است. هیچ قطعیتی در گذشته وجود ندارد. (لوئیس 2009)

ما در آستانه‌ی گذاشتن یک گام به عقب در زمان هستیم و مسیر توسعه‌ی تربیت‌بدنی را طی می‌کنیم. همانطور که در این فصل ارائه شد، مسیر ممکن است خطی به نظر برسد. با‌این‌حال، تاریخ تربیت‌بدنی تحت‌تأثیر مجموعه‌ای از رویدادها و جنبش‌های درهم‌تنیده و موازی قرار گرفته است. مروری بر رویدادهای اصلی و افراد تأثیرگذار، یک درک کلی از چگونگی تکامل تربیت‌بدنی ارائه می‌دهد. اصطلاحاتی مانند تربیت‌بدنی، ورزش، فرهنگ بدنی و حرکات نرمشی به ماهیت تربیت‌بدنی در یک زمان معین از تاریخ اشاره دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
پیشگفتار
سازمان‌دهی
مطالب جانبی آنلاین
تقدیر و تشکر
بخش اول: پشت‌پرده‌ی تربیت‌بدنی
فصل 1: تاریخچه‌ی تربیت‌بدنی
فصل 2: هدف، فواید و فلسفه
فصل 3: تکالیف و چالش‌ها
بخش دوم: تدریس تربیت‌بدنی
فصل 4: سازمان و دستورالعمل
فصل 5: انگیزش
فصل 6: مدیریت رفتار
بخش سوم: برنامه‌ریزی درسی و نتایج
فصل 7: محدوده و توالی
فصل 8: برنامه‌ریزی درسی
فصل 9: ارزشیابی دانش‌آموز
بخش چهارم: فراتر از کلاس درس
فصل 10: فناوری و منابع
فصل 11: مشاغل در تربیت‌بدنی
پیوست الف
پیوست ب
پیوست ج
واژه‌نامه
منابع
نمایه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی: اصول و راهبردها
نویسنده
مترجمامیر دانا، پویا بیابانی، فاطمه کریمی اصل، اعظم فتحی زادان
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات490
زبانفارسی
شابک978-622-5982-68-0
موضوع کتابکتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر تدریس تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.