معرفی و دانلود کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی

عکس جلد کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی
قیمت:
۲۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی

چارلز ا. ماهر در کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی، رویکردی سیستمی را ارائه می‌دهد که برای تدوین برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی جامع و پایدار در سازمان‌های ورزشی حرفه‌ای، دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و همچنین مدارس متوسطه مناسب است. نویسنده خلاصه‌ای از سی سال تجربه‌ی حرفه‌ای خود را در کتاب پیش رو گرد هم آورده تا چارچوب ابداعی خود را شرح داده و روش‌هایی را برای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی مشخص کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان‌شناسی ورزشی

آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عواملی در موفقیت یک ورزشکار حرفه‌ای در رشته‌ی خود و اینکه به مقام‌های بالای کشوری و جهانی دست پیدا کند، نقش دارند؟ آیا اینکه یک تیم ورزشی به قهرمانی برسد، به‌سادگی انجام می‌شود یا از ابتدایی‌ترین مراحل فعالیت اعضای تیم تا بازی‌های اصلی‌شان باید آنالیز و موشکافی شود؟ قطعاً عوامل متعددی چون برنامه‌های مهارت‌های ذهنی، مهارت‌های زندگی، آموزش مربی، آموزش رهبری و تیم‌سازی در موفقیت یک ورزشکار حرفه‌ای و همچنین یک تیم نقش دارند. چارلز ا. ماهر (Charles A. Maher) در کتاب پیش رو یعنی راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان‌شناسی ورزشی (Developing and Sustaining Sport Psychology Programs) آن‌ها را موشکافانه بررسی کرده است.

کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان‌شناسی ورزشی جزئیات فرآیند طراحی برنامه‌‌های ورزشی را ارائه داده است. برنامه‌هایی که نویسنده با استفاده از تجربه‌ی سی ساله‌ی خود به کاربردی بودنشان ایمان دارد و با موفقیت در سطوح حرفه‌ای، دانشگاهی و دبیرستانی به کار گرفته شده‌اند. این برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی‌ به ورزشکاران حرفه‌ای بسیاری کمک کرده که در طول زمان خود را پایدار نگه داشته‌ و در انجام تمرینات خود استمرار داشته باشند. اما شاید برایتان سؤال شود که خود نویسنده‌ی کتاب دقیقاً در چه زمینه‌ای تخصص دارد که توانسته چنین برنامه‌ی موفقی را طراحی و اجرا نماید. چارلز ا. ماهر روان‌شناس ورزش و عملکرد، و مدیر ارشد گروه عملکرد فردی و سازمانی در سازمان بیسبال کلیولند ایندینز است.

دکتر ماهر تکنیک‌های مربوط به تدوین و ارزیابی برنامه‌ی روان‌شناسی ورزشی را در کتاب پیش رو شرح داده که وی را در دنیای بسیار رقابتی مشاوره‌ی روان‌شناسی ورزشی حرفه‌ای، موفق و برجسته کرده است. مبانی نظری قوی او، مثال‌هایی واقعی از نمونه‌های برخورد او با ورزشکاران حرفه‌ای و تمرینات عملی، همگی از مواردی هستند که اطلاعات و نکات کلیدی را فراهم کرده‌اند. اطلاعاتی که هم برای تازه‌کارها و هم برای متخصصان این حوزه کاربردی و مفید خواهد بود و می‌توانند تا سال‌ها با رجوع به آن‌ها از دیگر منابع موجود در این زمینه بی‌نیاز شوند.

کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان‌شناسی ورزشی در پنج بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآمده که شامل عناوینی چون «مبانی»، «مرحله‌ی شفاف‌سازی»، «مرحله‌ی طراحی»، «مرحله‌ی پیاده‌سازی» و «مرحله‌ی ارزیابی» می‌شود. همانطور که از این عناوین مشخص است، دکتر ماهر صفر تا صد مراحل طراحی و اجرای یک برنامه را پیش‌بینی و تشریح کرده است. انتشارات ویراست این راهنمای ارزشمند را با ترجمه‌ی فارسی دکتر امیر دانا و دکتر ایمان صحرائیان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان‌شناسی ورزشی

  • منبعی ارزشمند برای هر کسی که برنامه‌های روانشناسی ورزشی را برای افراد، گروه‌ها، تیم‌ها و سازمان‌ها توسعه می‌دهد. ماهر سال‌ها تجربه در تمام سطوح ورزشی دارد و برای ارائه‌ی یک چارچوب عالی برای شفاف‌سازی، طراحی، اجرا و ارزیابی موفقیت‌آمیز مناسب است. (مایکل ال. ساکس، دانشگاه تمپل، ایالات متحده)
  • این کتاب پیشرفته یک الگوی واضح، مختصر و کاربردی را برای ارائه‌ی خدمات ارزشمند روانشناسی ورزشی به ورزشکاران، مربیان، تیم‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌دهد. هم متخصصان باتجربه و هم افراد تازه‌کار این کتاب را در توسعه برنامه‌هایشان مفید خواهند یافت. این کتاب یک اثر منحصر‌به‌فرد و بسیار ارزشمند در زمینه‌ی روانشناسی ورزشی کاربردی است. (جک جی. لسیک، مرکز اوهایو برای روانشناسی ورزشی، ایالات متحده)
  • دکتر ماهر همه‌ی جنبه‌هایی را که باید در نظر گرفته شود، تجزیه و تحلیل می‌کند تا خود را برای موفقیت آماده کند، حتی مثال‌ها و الگوهایی را ارائه می‌دهد که بسیار مفید هستند. نظرات موجود در این راهنما که توسط یک متخصص نوشته شده است، بسیار مفید است. (امبر کارگیل، انجمن بازیکنان NFL، ایالات متحده)

کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روان‌شناسی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی ضروری برای روان‌شناسان ورزشی و مربیان مهارت‌های ذهنی در تمام سطوح و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سایر متخصصان در حوزه‌های مرتبط است.

در بخشی از کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی می‌خوانیم

تعیین انگیزه‌ی مراجع

این گام شامل شناخت مراجع و فهمیدن تمایلات و علاقه‌مندی‌های او در رابطه با طراحی و اجرای برنامه‌ی روان‌شناسی ورزشی است (شارپ و هاج، 2011). در این گام، خوب است که بفهمید علت برقراری ارتباط با شما از سوی آن‌ها چه بوده است تا بدین‌وسیله از انگیزه‌های آن‌ها مطلع شوید.

بنا به تجربه‌ای که در طول کار کسب کردم، عوامل زیادی منجر به انگیزش مراجع برای همکاری با شما می‌شود. ازجمله انگیزه‌های برجسته می‌توان به سناریوهای واقعی زیر اشاره کرد:

  • سناریو 1: یک فرد مسئول در سازمان، مانند ناظر مراجع، درخواست کرده است تا یک برنامه‌ی روان‌شناسی ورزشی طراحی و عملیاتی شود. در این سناریو، تبعیت از دستورات ناظر انگیزه‌ی مراجع شما خواهد بود.
  • سناریو 2: مراجع شما می‌خواهد فرصتی را در اختیار ورزشکارانش قرار دهد تا در عملکرد خود به مزیتی رقابتی دست یابند.
  • سناریو 3: مراجع شما احساس می‌کند که یک برنامه‌ی مهارت‌های ذهنی برای ورزشکاران و سازمانش مفید خواهد بود.
  • سناریو 4: مراجع شما بر این باور است که جنبه‌ی ذهنی در ورزش یک جنبه‌ی مهم محسوب شده و می‌خواهد ورزشکارانش ازنظر ذهنی رشد کنند.
  • سناریو 5: مراجع شما قصد دارد تا یک برنامه‌ی روان‌شناسی ورزشی را طراحی که مشابه برنامه‌های اجرا شده در دیگر سازمان‌هاست که مطالبی راجع آن‌ها شنیده و یا با آن‌ها برخورد داشته است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
محتوای کتاب
فلسفه‌ی طراحی برنامه‌ی روان‌شناسی ورزشی
بخش 1: مبانی
1: چشم‌انداز سیستمی درباره‌ی روان‌شناسی ورزشی
2: تعریف و تشریح برنامه‌های روان‌شناسی ورزشی
3: آماده‌سازی شرایط برای طراحی برنامه
4: مرور کلی فرآیند تدوین برنامه
بخش 2: مرحله‌ی شفاف‌سازی
5: تعیین شرکت‌کنندگان در برنامه
6: ارزیابی نیازهای شرکت‌کنندگان در برنامه
7: تعیین بستر سازمانی مربوطه
بخش 3: مرحله‌ی طراحی
8: تعیین چشم‌انداز و اهداف برنامه
9: سازماندهی طراحی برنامه
10: ارزیابی طراحی برنامه
بخش 4: مرحله‌ی پیاده‌سازی
11: تسهیل پیاده‌سازی برنامه
12: نظارت بر فرآیند پیاده‌سازی برنامه
بخش 5: مرحله‌ی ارزیابی
13: تدوین طرح ارزیابی برنامه
14: ارزیابی پیاده‌سازی برنامه
15: ارزیابی دستیابی به هدف
16: ارزیابی واکنش‌ها به برنامه
17: ارزیابی نقاط قوت و محدودیت‌های برنامه
18: ارائه و استفاده از اطلاعات ارزیابی برنامه
19: نظرات پایانی و استانداردهای شیوه‌ی طراحی و اجرای برنامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی
نویسنده
مترجمامیر دانا، ایمان صحرائیان
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات227
زبانفارسی
شابک978-622-349-120-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی

برای دریافت کتاب راهنمای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه در روانشناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.