معرفی و دانلود کتاب فراسوی مدیریت دانش: آنچه هر رهبری باید بداند

عکس جلد کتاب فراسوی مدیریت دانش: آنچه هر رهبری باید بداند
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراسوی مدیریت دانش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراسوی مدیریت دانش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراسوی مدیریت دانش: آنچه هر رهبری باید بداند

کتاب فراسوی مدیریت دانش نوشته‌ی جی لیبوویتز، مختص رهبران و مدیران ارشد سازمان‌هاست. این کتاب به ده حوزه می‌پردازد که سازمان‌ها می‌توانند با پیروی از قوانین آن‌ها، مزیت‌های رقابتی را کسب کنند. نویسنده با معرفی این ده حوزه‌ی مهم به شما می‌آموزد که چگونه تصمیمات بهتری بگیرید، دانش را از دست ندهید و سرمایه‌های فکری سازمان خود را به حداکثر برسانید.

درباره‌ی کتاب فراسوی مدیریت دانش

شاید به‌عنوان یک مدیر سازمان تازه‌کار یا شخصی که نقشی کلیدی در اداره‌ی امور دارید ندانید که اگرچه مدیریت دانش (KM) قبلاً به سازمان‌های متعددی کمک کرده است تا به مزیت‌های رقابتی دست پیدا کرده و رشد کنند، بسیاری از سازمان‌ها هنوز حتی سفر مدیریت دانش‌محور خود را آغاز هم نکرده‌اند و به‌دنبال نقطه‌ی شروع می‌گردند! جی لیبوویتز (Jay Liebowitz) در کتاب فراسوی مدیریت دانش (Beyond Knowledge Management: What Every Leader Should Know) اطلاعات مفیدی را ارائه کرده است که مختص رهبران و مدیران ارشد است. این کتاب راهنما به ده حوزه‌ی مهم مدیریتی پرداخته که سازمان‌ها با اجرای قوانینشان، به مزایای رقابتی مجهز می‌شوند. مدیران چنین واحدهایی در موارد استراتژیک، تصمیمات بهتری خواهند گرفت، دانش را فراموش نکرده و آن را نادیده نمی‌گیرند و سرمایه‌های فکری سازمان خود را به حداکثر خواهند رساند.

جی لیبوویتز که یکی از ده محقق برتر مدیریت دانش (KM) در جهان است و در این حوزه مدرک دکتری خود را نیز اخذ نموده، در کتاب فراسوی مدیریت دانش، به بررسی حوزه‌های کلیدی‌ای پرداخته است که می‌توانند بر ارزش سازمان شما بیفزایند. هر فصل از این راهنمای ارزشمند با مقدمه‌ای بر یکی از این حوزه‌های امیدوارکننده آغاز می‌شود و به دنبال آن مطالعات موردی مربوط به آن حوزه در صنعت، دولت و مؤسسات غیرانتفاعی ارائه شده است. برای مثال این مطالعات موردی نشان می‌دهند که چگونه رهبران سازمان‌هایی مانند شرکت کوکاکولا، e-Bay، PricewaterhouseCoopers، کالج دانشگاه مریلند، Northrop Grumman، و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده از مفاهیم مورد بحث در کتاب برای بهبود و رشد خود استفاده کرده‌اند و تصمیم‌گیری‌های خود را بر پایه‌ی این آموزه‌ها قرار داده‌اند.

کتاب فراسوی مدیریت دانش در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد این ده فصل به ده حوزه‌ی مهم اختصاص دارند که از آن جمله می‌توان به مواردی چون «کسب مزیت رقابتی با مدیریت دانش»، «کسب مزیت رقابتی با هوش راهبردی»، «کسب مزیت رقابتی با جهانی شدن»، «کسب مزیت رقابتی از طریق آموزش الکترونیکی»، «کسب مزیت رقابتی از طریق شبکه‌های اجتماعی»، «کسب مزیت رقابتی از طریق دنیای مجازی» و «کسب مزیت رقابتی از طریق فناوری» اشاره کرد. رویکردهای قدرتمندی که در این کتاب توضیح داده شده است نه‌تنها به شما کمک می‌کنند تا باارزش‌ترین دارایی‌های فکری خود را حفظ کنید، بلکه نشاط و خلاقیتی را که سازمان شما نیاز دارد تا یک قدم جلوتر از رقبا باقی بماند را نیز پوشش داده‌اند.

فیروز یازرلو کتاب فراسوی مدیریت دانش را به فارسی برگردانده و انتشارات ویراست آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب فراسوی مدیریت دانش برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی این کتاب تمام مدیرانی هستند که برای باقی ماندن در میدان رقابت و بهبود قوانین سازمانی خود در تلاشند.

در بخشی از کتاب فراسوی مدیریت دانش: آنچه هر رهبری باید بداند می‌خوانیم

اکثر مدیران اجرایی می‌گویند که مزیت رقابتی سازمانشان «افراد» است. یعنی سرمایه‌ی انسانی و دارایی‌های فکری، محرک‌های اصلی نوآوری و مزیت رقابتی هستند. اگر این فرض را در نظر بگیریم، دانش ریشه‌ی این معادله است و بنابراین، توانایی استفاده مؤثر از دانش در داخل و خارج یک شایستگی اساسی برای سازمان است. همه‌ی این‌ها به حوزه‌ی مدیریت دانش برای مزیت رقابتی اشاره دارد.

مدیریت دانش (KM) حوزه‌ای است که در 15 سال گذشته ظهور کرده و سعی در ایجاد ارزش از دارایی‌های سرمایه‌ی فکری در سازمان داشته است. در اصل، مدیریت دانش بر چگونگی به دست آوردن، به اشتراک‌گذاری، به‌کارگیری و استفاده از دانش برای دستیابی به مزیت رقابتی تمرکز دارد. سازمان‌ها مدیریت دانش را به دلایل زیادی انجام می‌دهند: تحریک نوآوری، افزایش سازگاری و چابکی سازمان، ایجاد حافظه نهادی قبل از از دست رفتن دانش، تقویت حس اجتماعی و بهبود اثربخشی بیرونی و درونی سازمان. همچنین مدیریت دانش منجر به بهبود تصمیم‌گیری می‌شود (دو پلسیس، 2005؛ لیبوویتز، 2007-2010؛ لیبوویتز و همکاران، 2010؛ لیبوویتز و فرانک، 2011).

به‌طور معمول، مدیریت دانش شامل سه جزء اصلی است: افراد، فرآیند و فناوری. جنبه‌ی افراد به این امر بازمی‌گردد که چگونه می‌توان فرهنگ اشتراک دانش را به بهترین نحو ایجاد کرد و پرورش داد. جزء «فرآیند» به تعبیه فرآیندهای مدیریت دانش در زندگی روزانه‌ی کارکنان می‌پردازد. فناوری به‌دنبال ایجاد یک شبکه‌ی یکپارچه برای امکان اشتراک‌گذاری دانش است. ضرب‌المثل 80-20 در مورد مدیریت دانش صدق می‌کند، که در آن مؤلفه‌های افراد/فرآیند 80٪ هستند و فناوری 20٪ از کل را تشکیل می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کسب مزیت رقابتی با مدیریت دانش
فصل دوم: کسب مزیت رقابتی با هوش راهبردی
فصل سوم: کسب مزیت رقابتی با جهانی شدن
فصل چهارم: کسب مزیت رقابتی از طریق آموزش الکترونیکی
فصل پنجم: کسب مزیت رقابتی از طریق شبکه‌های اجتماعی
فصل ششم: کسب مزیت رقابتی از طریق دنیای مجازی
فصل هفتم: کسب مزیت رقابتی از طریق فناوری
فصل هشتم: کسب مزیت رقابتی از طریق سرمایه‌ی انسانی
فصل نهم: کسب مزیت رقابتی از طریق روابط
فصل دهم: کسب مزیت رقابتی از طریق نوآوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراسوی مدیریت دانش: آنچه هر رهبری باید بداند
نویسنده
مترجمفیروز یازرلو
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-5982-79-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فراسوی مدیریت دانش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فراسوی مدیریت دانش

برای دریافت کتاب فراسوی مدیریت دانش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.