معرفی و دانلود کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان

اگر مدیر شرکت و سازمانی موفق هستید، لازم است که مدیریت دانش را بشناسید و برای بهینه‌سازی عملکرد سالیانه‌ی خود از آن استفاده کنید. کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول نوشته‌ی پاتریک لمپ و نیک میلتون تکنیک‌های مؤثری برای مدیرت دانش معرفی کرده است و مطالب مفیدی برای مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول

تجارت در دنیای پیشرفته‌ی صنعت نیاز به مدیریت هوشمندانه دارد. مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های موفق همواره در پی یافتن شیوه‌های نوینی هستند تا محصول خود را نسبت به سایر شرکت‌ها ارتقا بخشیده و بهترین بازدهی را در جهت جلب مشتری داشته باشند. یکی از راه‌های مؤثر در این زمینه مدیریت دانش است. کتاب دست‌نامه مدیریت دانش - جلد اول (The Knowledge Manager's Handbook) نوشته‌ی پاتریک لمپ (Patrick Lambe) و نیک میلتون (Nick Milton) استفاده از این ابزار مدیریتی را با زبانی ساده آموزش می‌دهد. این کتاب با بهره‌گیری از متدهای نوین مدیریت دانش راهنمای خوبی برای به‌کارگیری صحیح مدیریت دانش است.

تمامی فعالیت‌های گروهی و سازمانی، از کسب‌وکارهای کوچک تجاری گرفته تا بزرگ‌ترین کمپانی‌های صنعتی، با برنامه‌ای مشخص و هدف‌گذاری مطمئن پیش می‌رود. در واقع این مدیریت صحیح نیروهای انسانی و مدیریت هدفمند دانش است که نتیجه‌ی مطلوب را به وجود می‌آورد. پاتریک لمپ و نیک میلتون در کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول مفاهیم اولیه‌ی مدیریت دانش را توضیح می‌دهند و مخاطب را با مبانی مدیریت دانش آشنا می‌سازند. نویسندگان این کتاب در تلاش‌اند موضوع مدیریت دانش را بر مبنای جدیدترین متدها و تکنیک‌های اجرایی مورد بررسی قرار دهند و طی این بررسی، نکات اساسی برای عملی ساختن مدیریت دانش را به مدیران و صاحبان مشاغل آموزش دهند.

معرفی و دانلود کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول

مدیریت دانش به مکانیزم هوشمندی گفته می‌شود که اطلاعات موجود در یک سازمان و یا شرکت تجاری را از مراحل اولیه تا توزیع آن زیر نظر دارد. این مکانیزم توسط ابزارهای دقیقی قابل‌کنترل است که هدایت آن توسط نیروهای متخصص و کارشناسان مدیریت دانش انجام می‌شود. مدیریت دانش عملکردی شبیه به مغز انسان دارد. مغز ما همواره در حال ثبت و ضبط اطلاعات است و درصورت نیاز تمامی اطلاعات ذخیره شده در مغز به‌راحتی در دسترس ما قرار می‌گیرد. در کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول نوشته‌ی پاتریک لمپ و نیک میلتون مدیریت دانش به‌عنوان ابزاری پیشرفته در جهت ثبت، توزیع، ذخیره و اشتراک‌گذاری اطلاعات موردنیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها معرفی می‌شود.

امروزه بهترین و مهم‌ترین سرمایه برای شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر جهانی اطلاعات آن‌هاست. مدیریت این داده‌ها برای سازمان‌ها مثل نگهداری از ذخایر گران‌بهای ارزی است. ازاین‌رو حفظ و نگهداری داده‌ها بسیار اهمیت دارد. در کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول این موضوع مورد ارزیابی قرار گرفته و بیش از هرچیز به مراحل پس از تولید در مدیریت دانش تأکید شده است. داده‌های سازمان‌ها پس از ذخیره‌سازی و ثبت اولیه، نیاز به مدیریتی هدفمند دارد تا در بهترین شکل ممکن در اختیار کارکنان و افرادی که از دانش موجود بهره می‌برند، قرار بگیرد.

کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول شامل سیزده فصل است. پاتریک لمپ و نیک میلتون در این کتاب از مراحل آغازین ثبت اطلاعات تا روش‌های اجرایی ساختن مدیریت دانش را به مخاطب آموزش می‌دهند. این کتاب با ترجمه‌ی روح اله نوری و غلامرضا صفاری توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول

  • کتابی بی‌نظیر با رویکردی علمی و مطالبی پذیرفتنی. این کتاب باعث شد آنچه از مدیریت دانش در سر داشتم یک‌بار دیگر مرور کنم. (مورنی شریف، مدیر ارشد مدیریت دانش در پتروناس مالزی)
  • این کامل‌ترین کتابی است که تابه‌حال در مورد مدیریت دانش خوانده‌ام. (رابرت اچ باکمن، مدیرعامل بازنشسته Bulab Holdings)
  • بهره‌برداری از مدیریت دانش مسئله‌ای پیچیده و پرچالش است. این کتاب نه‌تنها این موضوع را شناسایی کرده، بلکه پاسخ‌های مناسبی برای آن معرفی می‌کند. (کالین کاداس، همکار مدیریت دانش شرکت رولز رویس)

کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به موضوعات آموزشی در زمینه‌‌ی کسب‌وکار و مدیریت دانش مناسب است.

در بخشی از کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان می‌خوانیم

عموما چارچوب مدیریت دانش در برگیرنده اجزایی نظیر؛ دسترسی بهتر به اطلاعات و دانش کلیدی، یافتن آسان‌تر اطلاعات و دانش موردنیاز افراد و بهبود بهره‌وری عملیاتی است. به‌منظور اثبات این بهبودها، باید مشخص شود، افراد قبل و بعد از پیاده‌سازی مدیریت دانش چه میزان زمان صرف جستجو برای یافتن اطلاعات می‌کردند. این یک سنجه متداول است، اما صرفه‌جو یی در هزینه‌ها از طریق کاهش زمان جستجوی اطلاعات به‌ندرت از دید مدیران ارشد مهم تلقی و کم‌تر به‌عنوان کانون اصلی تمرکز مدیریت دانش محسوب می‌شود. مدیران تمایل بیشتری به موضوعاتی همچون دلایل افزایش هزینه پروژه‌ها یا دلایل عدم تأمین مناقصه‌های بزرگ دارند. به‌هرحال در سازمان‌های بزرگ و در محیط‌هایی که زمان عاملی مهم تلقی می‌شود (نظیر شرکت‌های حقوقی، مشاوره‌ای، شرکت‌های فناوری محور)، این معیار به نظر مهم می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مباحث مقدماتی مدیریت دانش
فصل اول: مدیریت دانش چیست؟
فصل دوم: مراحل پیاده‌سازی مدیریت دانش
فصل سوم: موانع و دام‌های پیاده‌سازی مدیریت دانش
بخش دوم: آماده‌سازی و منابع
فصل چهارم: استراتژی مدیریت دانش
فصل پنجم: نقش‌ها، مهارت‌ها و ویژگی‌های رهبر
فصل ششم: اعضای تیم مدیریت دانش
فصل هفتم: نقش مدیران ارشد در مدیریت دانش
فصل هشتم: زمان‌بندی و بودجه
فصل نهم: اهداف و مقاصد برنامه پیاده‌سازی مدیریت دانش
فصل دهم: یافتن شرکای مناسب
بخش سوم: ارزیابی و برنامه‌ریزی
فصل یازدهم: ممیزی دارایی‌های دانشی
فصل دوازدهم: چارچوب مدیریت دانش
فصل سیزدهم: عناصر مباحثه دانشی در مدیریت دانش
فصل چهاردهم: عناصر ضبط و مستندسازی در چارچوب مدیریت دانش
فصل پانزدهم: عناصر ترکیب دانش در چارچوب مدیریت دانش
فصل شانزدهم: عناصر جستجو و استفاده مجدد از دانش در چارچوب مدیریت دانش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان
نویسنده،
مترجمغلامرضا صفاری، روح اله نوری
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-964-468-666-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت دانش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول

برای دریافت کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.