معرفی و دانلود کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان

کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم، جدیدترین روش‌های حل مسائل مدیریت دانش در سازمان‌ها و توسعه‌ی یادگیری این علم در رشته‌های دانشگاهیِ مدیریت را دربرگرفته است. پاتریک لمب و نیک میلتون، نویسنده‌های کتاب، چالش‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش در سازمان‌ها را در این اثر با رویکردی علمی و کاربردی بررسی کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با تمامی اطلاعات لازم برای مدیریت دانش در سازمان‌ها آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم

کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم (The Knowledge Manager's Handbook)، اثری برای آشنایی با شیوه‌های حل مسائل مدیریت دانش در سازمان‌ها به‌حساب می‌آید. پاتریک لمب (Patric Lambe) و نیک میلتون (Nick Milton)، نویسنده‌های کتاب، ادامه‌ی مباحث مطرح شده در جلد نخستِ این اثر را در کتاب حاضر، دنبال کرده‌اند. مدیریت دانش، علمی برای شناسایی، جمع‌آوری، سازماندهی، ذخیره، بازیابی و به‌اشتراک‌گذاری دانش است. انجام درست این فرایند، اثربخشی چشمگیری در بهبود تصمیم‌گیری‌ها، افزایش بهره‌وری و نوآوری سازمان‌ها و مراکز آموزشی دارد. خواننده با مطالعه‌ی این اثر روش‌های سامان‌مند جمع‌آوری دانش و تجربه‌های کارکنانِ یک سازمان یا مجموعه‌ی آموزشی را فرامی‌گیرد و با شیوه‌های در دسترس قرار دادن این دانش برای حل مشکلات و پیشرفت سازمان آشنا می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم

مطالب کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم با توضیحاتی درباره‌ی سازمان دانش آغاز می‌شود. بحث‌هایی درباره‌ی بنیان کردن سازمان دانش بر پیشران‌های تجاری، سه جزء سازمان دانش، مراحل و موانع پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان‌ها در بخش نخست این کتاب قرار دارد. بخش بعدی کتاب حاضر به توضیحاتی درباره‌ی نفوذ بر ذی‌نفعان، اختصاص یافته است. نویسنده‌ها، در ادامه به توضیحاتی درباره‌ی فرهنگ، ارتباطات و تغییر، تهیه طرح پیاده‌سازی مدیریت دانش و اقدام‌های مرتبط با پیاده‌سازی مدیریت دانش پرداخته‌اند. ایجاد زیرساخت‌های مناسب، فرهنگ‌سازی برای به‌اشتراک‌گذاری دانش، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ترویج یادگیری مستمر، به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت‌های پیاده‌سازی مدیریت دانش در سازمان‌ها شناخته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر خواننده با مفاهیم پیچیده‌ی مدیریت دانش در سازمان‌ها، نمونه‌هایی کاربردی از شرکت‌های تراز اول دنیا در حوزه‌ی مدیریت دانش در این اثر مطرح شده است. روشِ پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت‌های مارس، هواوی و مسابقه‌های المپیک، نمونه‌هایی است که در ادامه پیش روی خواننده قرار گرفته است. مطالب کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم با طرح نمونه‌ای از یادگیری سریع و توسعه‌ی حرفه‌ای و دانش در یک مؤسسه‌ی حقوقی، خاتمه پیدا می‌کند. در این نمونه، گام‌های مختلفی مانند برنامه و مزایا، پایلوت، سنجش در مراحل مختلف انجام کار، نتایج پایلوت بررسی شده است. خلاصه‌ای از مطالب هر فصلِ در انتهای همان فصل قرار دارد تا خواننده راحت‌تر با مفاهیم آموزشیِ مدیریت دانش آشنا شود.

دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، روانه‌ی بازار کتاب کرده است. روح اله نوری و غلامرضا صفاری، مترجم‌های این اثر به‌حساب می‌آیند.

نکوداشت‌های کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم

  • این کتاب، نگینی درخشان در دریای دانش است که با رویکردی مبتنی بر عمل و مثال‌های واقعی، خواننده را به اعماق مفاهیم مدیریت دانش می‌برد. مطالعه‌ی مثال‌های باورپذیر و نکات ارزشمند این اثر، چنان بر من تأثیر گذاشت که مرا بر آن داشت تا تمامی برنامه‌های مدیریت دانش خود را با نگاهی نو بررسی کنم. (مورنی شریف، مدیر ارشد مدیریت دانش و توانمندسازی سازمانیِ پتروناس مالزی)
  • کتاب حاضر، گنجینه‌ای از دانش در زمینه‌ی اجرای مدیریت دانش است که تاکنون به دستم رسیده. چه تازه قدم در این مسیر گذاشته باشید یا سال‌ها تجربه در این حوزه داشته باشید، این کتاب تمامی نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. (رابرت اچ باکمن، رئیس و مدیرعامل بازنشسته‌ی هولدینگ بولاب)
  • بیش از 20 سال است که در حوزه‌ی مدیریت دانش فعالیت دارم و همچنان در این کتاب ایده‌های جدیدی پیدا می‌کنم. این کتابی است که مدیران دانش باید بارها و بارها مطالعه کنند. (نانسی دیکسون، شرکت کامِن نالِج)

کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران عامل، مدیران ارشد، مدیران میانی و کارکنانی که به‌دنبال بهبود مستمرِ سازمان خود هستند، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی این اثر شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی کتاب پیش رو برای مشاوران، پژوهشگران و دانشجویان رشته‌های مدیریت نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان می‌خوانیم

ما در حال حاضر برنامه آموزشی داریم همه این‌ها توسط کارکنان پوشش داده شده است، ما کتابخانه‌ای داریم که از این مسائل مراقبت می‌کند یا ما نرم افزار شیرپوینت داریم. جملاتی از این دست هنگامی که درباره مدیریت دانش با برخی افراد صحبت می‌کنید به شما خواهند گفت. باید دوباره به آن‌ها توضیح داد که مدیریت دانش چارچوبی متشکل از افراد فرآیندها، فناوری و حاکمیت است. مدیریت دانش صرفا آموزش نیست زیرا با یادگیری سازمانی و نه یادگیری فردی سروکار دارد صرفا القاء کارکنان نیست زیرا آموزش برای تمامی کارکنان است و نه برای کارکنان جدید، صرفا یک کتابخانه نیست زیرا مدیریت دانش همان‌قدر که درباره گفتگو است در مورد محتوا هم هست و به همان میزان که درباره دانش ضمنی است در خصوص دانش صریح نیز هست و قطعا چیزی فراتر از نرم افزار شیرپوینت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل هفدهم: سازمان دانش
فصل هجدهم: نفوذ بر ذی‌نفعان
فصل نوزدهم: فرهنگ، ارتباطات و تغییر
فصل بیستم: تهیه طرح پیاده‌سازی مدیریت دانش
بخش چهارم: اقدامات مرتبط با پیاده‌سازی مدیریت دانش
فصل بیست‌ویکم: ایجاد شبکه قهرمانان مدیریت دانش
فصل بیست‌ودوم: آزمایش و پایلوت
فصل بیست‌وسوم: حاکمیت، تعبیه و راه‌اندازی مدیریت دانش
فصل بیست‌وچهارم: طراحی شاخص‌ها و سیستم گزارش‌دهی مدیریت دانش
فصل بیست‌وپنجم: مواجهه با موانع پیش رو
فصل بیست‌وششم: پایان پیاده‌سازی مدیریت دانش
بخش پنجم: مطالعات موردی
فصل بیست‌وهفتم: پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت مارس
فصل بیست‌وهشتم: پیاده‌سازی مدیریت دانش در یک شرکت
فصل بیست‌ونهم: پیاده‌سازی مدیریت دانش در شرکت هوآوی
فصل سیم: پیاده‌سازی مدیریت دانش در المپیک
فصل سی‌ویکم: یادگیری سریع در یک موسسه حقوقی
واژه‌نامه
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم: راهنمای گام به گام پیاده سازی موفق مدیریت دانش در سازمان
نویسنده،
مترجمغلامرضا صفاری، روح اله نوری
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانفارسی
شابک978-964-468-667-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت دانش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم

برای دریافت کتاب دستنامه مدیریت دانش - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.