معرفی و دانلود کتاب آفرینش نوآوری فناورانه: نگاهی تاریخی به زبان‌ها، بحث‌ها و ایدئولوژی

عکس جلد کتاب آفرینش نوآوری فناورانه: نگاهی تاریخی به زبان‌ها، بحث‌ها و ایدئولوژی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آفرینش نوآوری فناورانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آفرینش نوآوری فناورانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آفرینش نوآوری فناورانه: نگاهی تاریخی به زبان‌ها، بحث‌ها و ایدئولوژی

کتاب آفرینش نوآوری فناورانه را بنوا گودین، محقق و استاد دانشگاه تورنتو در ادامه‌ی کتاب نوآوری بحث‌برانگیز نوشته است. این کتاب به بررسی و درک تاثیر فناوری بر نوآوری و ایدئولوژی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب آفرینش نوآوری فناورانه

سیر تحولات در مباحث دنیای جامعه‌شناسی و اقتصاد در قرن گذشته به شکل شگفت‌انگیزی تغییر کرده است. بسیاری از اطلاعات و مفاهیم این حوزه‌ها منسوخ شده و اصطلاحات و عبارات جدیدی به زیرشاخه‌های علوم نوین اقتصاد و جامعه‌شناسی افزوده شده‌اند. در کتاب آفرینش نوآوری فناورانه دو اندیشه‌ی مهم در حوزه‌های ذکرشده مورد بررسی قرار می‌گیرد. یک اندیشه‌ی کلی و دو اندیشه‌ی رقیب که در اندیشه‌ی اول، افراد طرفداران نظریه‌ی نظم هستند و معتقدند نوآوری حاصل کنش و واکنش‌های فردی انسان در بازار است. گروه دیگر، از جنبه‌ی منتقدانه به مسئله‌ی نوآوری نگاه می‌کنند و معتقدند اگر تغییر در فناوری و نوآوری پیش آمده، نتیجه‌ی تکنولوژی است و غلبه‌ی ایدئولوژی در بازار باعث شده تا تغییرات اینچنینی در نوآوری فناورانه به‌وجود بیاید.

معرفی و دانلود کتاب آفرینش نوآوری فناورانه

بنوا گودین (Benoit Godin) در کتاب آفرینش نوآوری فناورانه (The invention of technological innovation) به روند گذر زمان و تغییراتی که در عرصه‌های مختلف به‌وجود آمده، پرداخته است. نوآوری فناورانه طی قرن‌های متمادی، عبارتی بود که برای حوزه‌ی سیاست استفاده می‌شد. اما با حضور پرنفوذ تکنولوژی در همه‌ی عرصه‌ها، بسیاری از واژه‌ها و اصطلاحات در حوزه‌های مختلف رایج شدند. نویسنده در این کتاب به بررسی چگونگی محدودیت نوآوری پرداخته است. اساسا آنچه در این کتاب توجه بیشتری را از جانب نویسنده به خود جلب کرده‌، عبارت نوآوری فناورانه است. او معتقد است امروزه همه از نوآوری خوششان می‌آید و به‌دنبال ایجاد آن در هر زمینه‌ای هستند. اما مهم است که بدانیم این نوآوری از کجا آمده و قرار است چه ویژگی‌هایی به فناوری اضافه کند؟!

بنوا گودین محقق و استاد دانشگاه تورنتو در زمینه‌های علوم نوین، تحقیقات بسیاری را انجام داده است اما هدف اصلی‌اش از نگارش کتاب آفرینش نوآوری فناورانه، ضمن بررسی تاریخچه نوآوری به نقش فناوری در تبدیل نوآوری به ایدئولوژی پرداخته است. او در این کتاب ثابت می‌کند که فناوری منشا موجودیت اجتماعی نوآوری است و اگر نوآوری واژه‌ای پذیرفته شده است و مانند قرن‌های گذشته بی‌اعتبار شمرده نمی‌شود، به لطف فناوری است.

از آنجایی که نوآوری فناورانه به عنوان یک ارزش باقی مانده‌ و معنای تجاری‌سازی کالاها و اختراعات جدید را به خود اختصاص داده، به‌عنوان بخش مهمی از ایدئولوژی بازار شناخته می‌شود و کتمان آن توسط منتقدان دیگر امکان‌پذیر نیست.

کتاب آفرینش نوآوری فناورانه را محمدرضا عطاپور و ابوالفضل نصری ترجمه کرده‌اند و نشر دنیای اقتصاد آن‌ را به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب آفرینش نوآوری فناورانه

  • اختراع نوآوری تکنولوژیک یک کار دقیق، اساسی و و ماهرانه است که به‌کارگیری آن بدون هیچگونه قید و شرطی به دانشگاهیان پیشنهاد می‌شود. (میشل کارسون)

کتاب آفرینش نوآوری فناورانه برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانش‌پژوهان حوزه‌های اقتصاد و علوم اجتماعی مناسب است.

در بخشی از کتاب آفرینش نوآوری فناورانه: نگاهی تاریخی به زبان‌ها، بحث‌ها و ایدئولوژی می‌خوانیم

فریمن راه را برای ویژگی موثری هموار کرد که منجربه انتشار حجم زیادی از مقالات و کتاب‌ها شد. اما نظریه‏‌پردازی فریمن بسیار شکننده‌‏تر از نظریه‌پردازی بارنت، راجرز یا زالتمن است. آنچه آن بیزانسون درباره مکلارین گفته است درباره فریمن نیز صدق می‏‌کند. فریمن درباره ایده‏‌های جدیدی که در منابع مطالعاتی کشف کرده بود نوشت. «اقتصاد نوآوری صنعتی» حامل یک نظریه نیست. کار فریمن نوعی نظرسنجی یا مجموعه‏‌ای از چیزهای جدید درخصوص چشم‏‌اندازهای جدید آن زمان در زمینه نوآوری صنعتی در اقتصاد، مدیریت و سیاست است مثل یک کتاب راهنما یا نوعی برنامه تحقیقاتی.

علاقه فریمن به نوآوری فناورانه به معنای نوآوری محصول سبب شد که فضا برای تعریف نوآوری فناورانه به معنی تجاری‏‌سازی در بین پژوهشگران آماده شود: شرکتی که محصول جدیدی را برای اولین بار به بازار عرضه می‏‌کند. از نظر فریمن، نوآوری فناورانه یعنی «اولین کاربرد تجاری یا تولید فرایند یا محصول جدید» (فریمن، 1974: 166، ایتالیک‏شده در مبدأ).

اصل این پدیده «نظام» تحقیق ‌و توسعه است، که شرکت‌هایی در آن قرار دارند که فعالیت‌های سازمان‌یافته یا «حرفه‌ایِ» تحقیق ‌و توسعه در آن‌ها انجام شده‌ است (جعبه‌سیاه). از نظر فریمن، تحقیق ‌و توسعه «شاید مهم‌ترین تغییر اجتماعی و اقتصادی در صنعت قرن بیستم باشد». تحقیق ‌و توسعه «منبع نهایی پیشرفت اقتصادی» است (همان: 20، 21). اما تجاری‌سازی کلیدواژه فریمن در تعریف نوآوری است. او می‌خواست «جوانب اقتصادی» فرایند نوآوری را مطالعه کند: هزینه، ثبت اختراع، اندازه شرکت‌ها، تصمیم‌گیری، و بازاریابی و تأخیر زمانی.

این بدان معنا نیست که «جوانب فنی، روان‌شناسی و سایر جوانب نوآوری مهم نیستند، بلکه نظریه یکپارچه‌تر نوآوری مطلوب است، اما این موضوع فراتر از این کتاب مختصر است» (فریمن، 1974: 39). درحقیقت، فریمن جامعه‌شناسی و همین‌طور منازعه بین اقتصاددانان و جامعه‌شناسان در مورد عوامل تأثیرگذار بر نوآوری را به‌کلی نادیده گرفت. فریمن تعریف خود از نوآوری را به شومپیتر نسبت داده است (بااین‌حال گیلفیلان، 1935؛ مکلارین، 1949، 1953 را ببینید). تعریف شومپیتر، همان‌طور که وارن ناتر گفته است، تقریباً «دیدگاهی کلاسیک» (تغییر فناورانه) است.

فهرست مطالب کتاب

آفرینش نوآوری فناورانه
نگاهی تاریخی به زبان‌ها، بحث‌ها و ایدئولوژی‌ها
پیشگفتار نویسنده
پیشگفتار مترجمان
مقدمه
روش‌شناسی
ساختار کتاب
بخش اول: تغییر فناورانه
فصل اول: بیکاری فناورانه
فصل دوم: تغییر فناورانه
فصل سوم: تجسم یک رشته دانشگاهی جدید
فصل چهارم: فناوری و تغییر اجتماعی
فصل پنجم: پیشرفت فناورانه
فصل ششم: آفرینش نوآوری فناورانه
فصل هفتم: نظریه‌پردازان پیش از نظریه‌ها
فصل هشتم: یک مفهوم فراگیر
فصل نهم: نظریه‌های نوآوری
فصل دهم: بازآفرینی نوآوری
پس‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آفرینش نوآوری فناورانه: نگاهی تاریخی به زبان‌ها، بحث‌ها و ایدئولوژی
نویسنده
مترجمابوالفضل نصری، محمدرضا عطارپور
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات372
زبانفارسی
شابک978-600-8591-50-4
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آفرینش نوآوری فناورانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آفرینش نوآوری فناورانه

برای دریافت کتاب آفرینش نوآوری فناورانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.