معرفی و دانلود کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی

عکس جلد کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی

شرکت‌ها و سازمان‌های امروزی نیاز به دسته‌بندی داده‌های مورد نیاز خود دارند. حال باید دید چگونه می‌شود از طریق هوش مصنوعی اطلاعات و منابع علمی را مدیریت کرد. کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی نوشته‌ی لیلا طاهرخانی به دو مفهوم اساسی در این زمینه می‌پردازد؛ مدیریت دانش و هوش مصنوعی.

درباره‌ی کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی

سازمان‌ها و شرکت‌های موفق که به دنبال رشد نیروی تولید و بهینه‌سازی عملکرد خود می‌باشند، کیفیت مدیریت دانش را مورد توجه قرار داده و از شیوه‌های نوینی برای گردآوری، کنترل و مدیریت اطلاعات استفاده می‌کنند. درواقع آنچه که حضور شرکت‌های بین‌المللی در بازارهای جهانی را هویت می‌بخشد و باعث پیروزی در رقابت‌های تجاری می‌شود در گرو کیفیت مدیریت دانش است. ازطرفی با پیدایش هوش مصنوعی روش‌های بهبود مدیریت دانش گسترش یافته و کار مدیران و کارکنان شرکت‌ها را سرعت روزافزون بخشیده است. دراین‌خصوص نیاز به منابع مفید در جهت آگاهی بیشتر مدیران احساس می‌شود. کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی نوشته‌ی لیلا طاهرخانی یکی از این منابع است که به گردآوری مطالب مورد نیاز مخاطبین علاقه‌مند در حوزه‌های کسب‌وکار، مدیریت اطلاعات و فناوری و هوش مصنوعی پرداخته است.

هوش مصنوعی یکی از پدیده‌های شگفت‌اگیز در دنیای مدرن کنونی است. اختیاراتی که هوش مصنوعی در اختیار کاربران رایانه و دستگاه‌های هوشمند قرار داده چنان گسترده است که تحلیل عملکرد این فناوری نوین را دشوار ساخته است. کاربرد اصلی این فناوری، انجام فعالیت‌های انسانی در فرآیندی شبیه‌سازی‌شده است. البته اغلب کارهایی که به وسیله‌ی هوش مصنوعی قابل اجرا می‌باشد، ارتباطی با علوم رایانه‌ای و فناوری دیجیتال دارد. در کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی مطالبی درباره‌ی قابلیت‌های متنوع هوش مصنوعی گردآوری شده است. لیلا طاهرخانی در این کتاب با در نظر گرفتن اهمیت هوش مصنوعی، به مخاطب کمک می‌کند تا تصویری روشن از آینده‌ی مدیریت دانش با استفاده از هوش مصنوعی داشته باشد.

مدیریت دانش (Knowledge Management) به فعالیتی اطلاق می‌شود که طی آن اطلاعات و داده‌های علمی به‌صورت هدف‌مند دسته‌بندی شده و با تقسیم‌بندی این داده‌ها در شبکه‌ای منظم، امکان دست‌یابی متخصصان به این منبع ارزنده فراهم شود. در فرایند مدیریت دانش ایجاد نظم و آسان بودن دسترسی بسیار اهمیت دارد. در کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی برای بررسی، شفاف‌سازی و شناسایی ظرفیت‌های مدیریت دانش استفاده از هوش مصنوعی پیشنهاد شده است. لیلا طاهرخانی با تشریح مفاهیم کلیدی در فرایند مدیریت دانش و فناوری هوش مصنوعی به مخاطب کمک می‌کند تا برای آشنایی با موضوع کتاب به شناخت خوبی نسبت به کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت داده‌ها دست یابد.

کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی شامل ده فصل است. لیلا طاهرخانی در فصل اول و دوم این کتاب مفاهیم اولیه‌ی هوش مصنوعی و مدیریت دانش را تشریح کرده و ظرفیت‌های هرکدام را برشمرده است. در این دو بخش علاوه‌بر ارائه‌ی تعاریف مختلف، ارتباط میان هوش مصنوعی و مدیریت دانش نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل‌ سوم کتاب مطالبی درباره‌ی تاثیر هوش مصنوعی بر مدیریت دانش در شرکت‌ها و سازمان‌ها به چشم می‌خورد.

لیلا طاهرخانی در فصل چهارم کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا هوش مصنوعی قادر است مدیریت دانش را تغییر دهد؟ در این فصل نگرانی‌های موجود در زمینه‌ی کنترل فراگیر هوش مصنوعی و از کار افتادن نیروهای انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در فصل پنجم و ششم این کتاب ارتباط هوش مصنوعی و مدیریت دانش به تفصیل شرح داده شده است و پس از آن شیوه‌های متنوع اشتراک دانش از طریق هوش مصنوعی توضیح داده می‌شود. در فصل‌های بعد موضوع مدیریت دانش از طریق هوش مصنوعی با روش‌های اجرایی همراه شده و نیاز کارکنان شرکت‌ها در کسب مهارت کافی برای مدیریت دانش از طریق هوش مصنوعی مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.

کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی منبع مفیدی برای کسب اطلاعات مورد نیاز مدیران کسب و کارهای نوپا، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه‌های مختلف تجارت الکترونیک می‌باشد. بسیاری از مشاغل و گروه‌های انسانی می‌توانند از طریق مدیریت دانش عملکرد خود را بهینه‌سازی کنند و در جهت ارتقاء کیفیت محصولات خود کوشا باشند. این کتاب نوشته‌ی لیلا طاهرخانی است و توسط انتشارات نظری منتشر شده است.

کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی تجارت الکترونیک و مدیریت پروژه مناسب است. همچنین مدیران شرکت‌ها و کارکنان سازمان‌ها نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی می‌خوانیم

ویژگی بارز دوره اول تکامل این است که بر فناوری ایجاد و شکل‌گیری دانش تمرکز دارد. در همه‌جا در این دوره، توسعه و به‌کارگیری فرصت‌های فناوری اطلاعات با عملیات مدیریت دانش شناسایی شد (آنکلام، 2009). بعدها مشخص شد که برای کاوش، ادغام و انتقال ابعاد سخت یافتن دانش ضمنی، استفاده از فناوری اطلاعات به‌تنهایی کافی است.

ویژگی اصلی دوره دوم، شناخت و مدیریت آگاهانه تفاوت بین دانش محور بودن، دانش تجربی و دانش حل مسئله است. موضوع مدیریت منابع انسانی زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که به دنبال پاسخ به چگونگی ایجاد شرایط برای ایجاد جو سازمانی و فرهنگی است که از توزیع دانش پشتیبانی می‌کند، نحوه عملکرد مفید گروه‌های سازمانی - در درجه اول جوامع دانش، با ترکیب همه این‌ها با نیاز به بیان دانش و سرمایه فکری انسانی تا حد امکان واقعی شود. درک اهمیت این موضوع منجر به ایجاد جو مساعد مدیریت استعدادها، مشارکت و حفظ آن‌ها می‌شود (بیلان و همکاران، 2020؛ معصوم‌زاده و همکاران، 2019) و همچنین بهبود فرآیند اشتراک دانش با هدف توسعه نوآوری در محیط کار (ارساوان و همکاران، 2020). نسل دوم در حال حاضر دشواری‌های تدوین دانش ضمنی را برجسته می‌کند. دانش ضمنی به‌دلیل ماهیت شخصی خود دارای بخش‌هایی است که عملاً قابل آموزش نیستند. روش‌شناسی معمول این دوره، معیارسنجی است که به ترسیم شکاف‌های ذکر شده در بالا، با پشتیبانی رهبری و تبدیل دانش کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
ساختار کتاب
فصل 1: هوش مصنوعی (AI) و مدیریت دانش دو روی یک سکه؟
فصل 2: هوش مصنوعی چگونه بر مدیریت دانش تأثیر می‌گذارد؟
فصل 3: تأثیر هوش مصنوعی و فناوری‌ اطلاعات بر کارایی مدیریت دانش در سازمان‌های مدرن: مروری نظام‌مند
فصل 4: آیا هوش مصنوعی مدیریت دانش را تغییر می‌دهد؟
فصل 5: هوش مصنوعی و اشتراک دانش: عوامل مؤثر در عملکرد سازمانی
فصل 6: هوش مصنوعی و مدیریت دانش: مشارکت بین انسان و هوش مصنوعی
فصل 7: تحلیل اثر محرکه مشارکتی هوش مصنوعی بر مدیریت نوآوری دانش
فصل 8: یک سوال مهم مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی: «آیا انسان‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی بیاموزند یا نه؟»
فصل 9: هوش مصنوعی در مدیریت دانش
فصل 10: نسل ششم مدیریت دانش – پیشرفت هوش مصنوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-335-094-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های مدیریت دانش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی

برای دریافت کتاب مدیریت دانش در عصر هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.