معرفی و دانلود کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات

عکس جلد کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات
قیمت:
۹۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات

کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار، نوشته‌ی علی میلی و فیروز چیر، به سوالات دانش‌جویان نرم‌افزار در رابطه با مهندسی کیفیت نرم‌افزار و اصول و مبانی تست نرم‌افزار پاسخ خواهد داد. خوانندگان این کتاب در طول پنج فصل اصلی، با مفاهیم تست و تولید داده‌های تست، تجزیه و تحلیل استقرار تست، و نکات تخصصی در رابطه با مدیریت تست نرم‌افزار آشنایی پیدا می‌کنند.

درباره‌‌ی کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار

رشته‌ی نرم‌افزار، دانشی نوپا اما با تحولات و پیشرفت‌های روزافزون است. اگر شما نیز می‌خواهید با این قطار سریع‌السیر همراه شوید و مبانی این دانش کاربردی و سودآور را فرا بگیرید، کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات (Software testing: concepts and operations) یکی از منابع آموزشی پراستفاده‌ای است که مرور و مطالعه‌ی آن حتماً به دردتان می‌خورد. این کتاب اثری از علی میلی و (Ali Mili) فیروز چیر (Fairouz Tchier) از کارشناسان خبره‌ی مهندسی نرم‌افزار است که با ترجمه‌ای از سیامک وطنی و تلاش‌های انتشارات فناوری نوین به دست خوانندگان می‌رسد.

نکته‌ی ویژه‌ی کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار، آن است که علاقه‌مندان دنیای نرم‌افزار را با یکی از مهم‌ترین مراحل تولید نرم‌افزار یعنی فرایند تست محصول آشنا می‌کند و صفر‌ تا صد اصول و مفاهیم عملیاتی آن را شرح می‌دهد. نویسندگان این کتاب سعی دارند تا اصول و نکاتی که در عملکرد تست نرم‌افزار مهم و راه‌گشا هستند را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارند و چالش‌ها‌ی مسیر مهندسی کیفیت نرم‌افزار را برای علاقه‌مندان دنیای مدیریت تست نرم‌افزار هموار کنند. کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار، شامل پنج سرفصل کلی است و بخش ابتدایی آن با تعریف و توضیح کاملی درباره‌ی فرایند تست نرم‌افزار آغاز می‌شود. مخاطبان این اثر همچنین در بخش دوم کتاب با مبانی ریاضیاتی تست نرم‌افزار آشنایی پیدا می‌کنند و مفاهیم پراستفاده‌ای مثل مشخصات نرم‌افزار، صحت و راستی‌آزمایی برنامه، قابل اعتماد بودن نرم‌افزار و طبقه‌بندی تست نرم‌افزار را می‌آموزند. بخش سوم کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار، شامل موضوعات مهمی مثل تولید داده‌های آزمون، معیارهای عملکردی و معیار‌های ساختاری را شامل می‌شود. همچنین استقرار و تجزیه و تحلیل تست، طراحی اوراکل تست و طراحی محرک تست در بخش بعدی کتاب مورد بحث قرار خواهد گرفت. اما یکی از جذاب‌‌ترین و کاربردی‌ترین موضوعات کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار، در بخش پنجم ارائه می‌شود. نویسندگان در بخش پایانی اثر خود، مبحث را به‌طور تخصصی‌تر در وادی مدیریت تست نرم‌افزار دنبال می‌کنند و درباره‌ی معیارهای نرم‌افزار، ابزارهای تست نرم افزار، و تست خط تولید نرم‌افزار به مخاطبان توضیحات تکمیلی می‌دهند.

کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات، در‌ نهایت به مشتاقان دانش نرم‌افزار کمک می‌کند تا نرم‌افزار‌های موردنظر خود را با کارایی بالاتر و خطاهای کم‌تری به جامعه‌ی مشتریان عرضه و گوی رقابت در تضمین کیفیت کالا را از آن خود کنند. در پایان هر فصل از این کتاب، بخشی با عنوان خلاصه‌ی مطالب، تمرین‌ها و مسائل و همچنین فهرستی از یادداشت‌های کتاب‌شناسی تعبیه شده؛ ازهمین‌رو، کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار، را می‌توان به‌عنوان یک منبع عالی و کم‌نقص در دوره‌های آموزشی و کلاس‌های درسی به کار گرفت.

کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌جویان رشته‌های مهندسی نرم‌افزار، شاغلان دنیای طراحی نرم‌افزار و همچنین محققان علوم کامپیوتری از مطالعه‌ی این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات می‌خوانیم

تولید داده‌های آزمایشی در حالت ایدئال تمایل داریم برای تست یک برنامه آن برنامه را با تمام ترکیب‌های ورودی و یا همه ترکیب‌های ورودی و حالت‌های داخلی اگر برنامه دارای یک حالت داخلی باشد اجرا کنیم و رفتار آن را تحت این شرایط بررسی کنیم متأسفانه، این رویکرد برای همه برنامه‌ها به جز مواردی خیلی کم عملاً غیرواقعی است. ازاین‌رو چالش تست کننده برنامه، یافتن مجموعه‌ای از داده‌های تستی است که به اندازه کافی کوچک باشند تا اجرای تست امکان‌پذیر باشد و به اندازه‌ی کافی بزرگ باشند تا فراگیر و گسترده هم باشد. منظور ما از فراگیر و گسترده چیست: منظور این است که اگر برنامه روی داده‌های تستی از این دست با موفقیت اجرا شود در آن صورت می‌توانیم نسبتاً مطمئن باشیم که روی هر داده ورودی یا به‌طور کلی هر پیکربندی داده ورودی و وضعیت داخلی با موفقیت اجرا خواهد شد. از نظر کمی اگر فرض کنیم 5 مجموعه‌ای از تمام تنظیمات ممکن ورودی‌ها و حالت‌های داخلی باشد و D زیر مجموعه‌ای از 5 است که شامل تمام تنظیماتی است که برنامه روی آن‌ها با موفقیت اجرا شده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه‌ای بر تست نرم‌افزار
فصل اول: نرم‌افزار رشته‌ای که شباهتی به دیگر شاخه‌های مهندسی ندارد
فصل دوم: ویژگی‌های کیفی نرم‌افزار
فصل سوم: چرخه عمر تست نرم‌افزار
بخش دوم: مبانی تست نرم‌افزار
فصل چهارم: مشخصات نرم‌افزار
فصل پنجم: درستی و تایید برنامه
فصل ششم: خرابی‌ها، اشتباه‌ها و خطاها
فصل هفتم: طبقه‌بندی تست نرم‌افزار
بخش سوم: تولید داده‌های تست
فصل هشتم: مفاهیم تولید تست
فصل نهم: معیارهای عملکردی
فصل دهم: معیارهای ساختاری
بخش چهارم: استقرار تست و تجزیه‌وتحلیل آن
فصل یازدهم: طراحی تست اوراکل
فصل دوازدهم: طراحی درایور تست
فصل سیزدهم: تحلیل نتیجه تست
بخش پنجم: مدیریت تست نرم‌افزار
فصل چهاردهم: معیارهای تست نرم‌افزار
فصل پانزدهم: ابزارهای تست نرم‌افزار
فصل شانزدهم: تست خطوط تولید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تست (آزمون) نرم‌افزار: مفاهیم و عملیات
نویسنده،
مترجمسیامک وطنی
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات374
زبانفارسی
شابک978-622-5412-80-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار

برای دریافت کتاب تست (آزمون) نرم‌افزار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.