معرفی و دانلود کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش

عکس جلد کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش

همان‌طور که از نام کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش پیداست، رسول نوروزی سیدحسینی و فروغ فتاحی مسرور در این کتاب، به مفاهیم اساسی، اهداف و حیطه‌ها و کارکردها، رویکردهای فلسفی و شناختی و مبانی تربیتی، اجتماعی و روان‌شناختی تربیت بدنی و ورزش پرداخته‌اند. نویسندگان در این کتاب، مبانی پایه‌ای علوم ورزشی و تربیت بدنی را مطرح می‌کنند.

درباره‌ی کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش

چنان‌که روشن است، در هر رشته‌ی علمی و تجربی، شناخت مبانی و فلسفه‌ی آن دانش باعث شناخت و درک بهتر از اصل دانش خواهد بود؛ بنابراین نگاه ژرف به یک حوزه‌ی علمی، از شناخت فلسفه‌ی وجودی آن دانش نشئت می‌گیرد. مقصود از نگاه ژرف، ورود عمیق‌تر و مبنایی‌تر به یک حوزه‌ی دانشی است. نگاهی که باعث جهت‌گیری‌های خاص و پیشرفته در حوزه‌ی فعالیت‌های علمی می‌شود. علوم ورزشی هم از این قاعده مستثنی نیست. در علوم ورزشی هم مثل دیگر حوزه‌های دانش، مبانی و اصولی وجود دارد که مفاهیم اصلی این علم را شکل می‌دهد و طبق معمول، پیدا کردن شناخت نسبت به این مبانی و اصول می‌تواند نگاه ژرف‌تر و حرفه‌ای‌تری به تربیت‌بدنی و ورزش را به کسی که علاقه‌مند به این حوزه است، اعطا کند. دکتر رسول نوروزی سید حسینی و دکتر فروغ فتاحی مسرور در کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش تلاش کرده‌اند تا این نیاز عمده را برطرف کنند و مفاهیم مبنایی و پایه‌ای دانش تربیت بدنی و ورزش را به علاقه‌مندان ارائه کنند. شناختن این اصل‌ها و مبانی می‌تواند به درک بهتر و جامع‌تر از قلمرو، کلیت، اهداف و اثرات تربیت بدنی در حوزه‌ی حرفه‌ای علوم ورزشی و دیگر حوزه‌ها منجر شود.

معرفی و دانلود کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش

کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش دقیقاً برای همین شناخت نوشته شده و چون برای نگارش این کتاب سرفصل‌های شورای عالی برنامه‌ریزی، وزارت علوم و آموزش عالی و مباحثی که به آن‌ها در دروس مبانی و فلسفه‌ی تربیت بدنی و ورزش احتیاج است توجه ویژه‌ای شده است، می‌تواند برای داوطلبان و دانشجویان دوره‌ی کاردانی تا کارشناسی‌ارشد مورد استفاده‌ی واقع شود.

دکتر رسول نوروزی سید حسینی و دکتر فروغ فتاحی مسرور در کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش تلاش کرده‌اند تا علاوه‌بر تبیین مفاهیم پایه‌ای و مبنایی در دانش تربیت بدنی و ورزش، حیطه‌ها و هدف‌ها و کاربردهای این دانش را نیز به خوانندگان معرفی کنند. همچنین آنان به معرفی رویکردهای مختلف فلسفی نسبت به تربیت بدنی و ورزش خواهند پرداخت و دیدگاه‌های متفاوتی را نسبت به این دانش مطرح می‌کنند که هرکدام، نتایج و عوارض خاص خود را دارا است. علاوه‌بر این، ارزش مفهوم تربیت نیز در دانش تربیت بدنی و ورزش توسط نویسندگان شناسانده خواهد شد. واضح است که مسئله‌ی تربیت در ورزش، نقشی اساسی دارد، از این رو، اصول و اهداف آن باید در مباحث مبنایی، مشخص شود.

کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش، همچنین ورزش را از چهار منظر روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، سیاست و اقتصاد بررسی خواهد کرد و جایگاه تربیت‌بدنی و ورزش را در این چهار دانش به بحث خواهد گذاشت. تأثیرات متقابل ورزش و چهار دانش یادشده، در این کتاب به‌تفصیل بررسی می‌شود و نتایج مهمی در این زمینه، در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت.

کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش نوشته‌ی دکتر رسول نوروزی سیدحسینی و دکتر فروغ فتاحی مسرور به همت انتشارات حتمی، ناشر تخصصی و حرفه‌ای علوم پزشکی و ورزشی به انتشار رسیده است.

کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش برای دانشجویان رشته‌های حرکت‌شناسی، تربیت بدنی، علوم ورزشی، تندرستی و مربی‌گری که هدفشان یادگرفتن توان‌بخشی، آمادگی جسمانی و علم تمرین است مناسب است.

در بخشی از کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش می‌خوانیم

هر کشور تمایل دارد که شاهد حضور ورزشکاران زن و مرد خود در عرصه‌های رقابتی بین‌المللی باشد. در هر کشوری یک درخواست ملی برای موفقیت در عرصه‌ی ورزش بین المللی وجود دارد. دولت‌ها منابع مالی را به بخش فوقانی هرم دسته‌بندی بازار ورزش‌ها برای کسب عملکرد برتر ورزشی و کسب موفقیت در سطح بین‌المللی تخصیص می‌دهند که این کار با صرف هزینه‌های مستقیم از سوی دولت‌ها و هم چنین کنترل تخصیص منابع مالی در ورزش از طریق آژانس‌های دولتی صورت می‌گیرد.

در سطح تحتانی هرم بازار ورزش ورزش‌های تفریحی وجود دارد که در این سطح افراد برای تفریح کردن و لذت بردن یا به دست آوردن اندام متناسب و وضعیت بدنی سالم‌تر در ورزش شرکت می‌کنند. این بخش از ورزش نیز از سوی دولت کمک مالی دریافت می‌کند؛ اما بخش اعظم این کمک‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی و از طریق ارائه‌ی کمک‌های مالی برای ساخت اماکن ورزشی در مناطق و مدارس صورت می‌گیرد. تحلیل اقتصادی روابط منطقی بین هر دو بخش و کارایی مداخلات دولتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

1- مفاهیم اساسی در تربیت‌بدنی و ورزش
2- حیطه‌ها، اهداف و کارکردهای تربیت‌بدنی و ورزش
3- دیدگاه‌ها و رویکردهای فلسفی به تربیت‌بدنی و ورزش
4- مبانی تربیتی و ارزش‌شناسی تربیت‌بدنی و ورزش
5- مبانی روان‌شناختی تربیت‌بدنی و ورزش
6- مبانی اجتماعی و فرهنگی ورزش و تربیت‌بدنی
7- مبانی سیاسی تربیت‌بدنی و ورزش
8- مبانی اقتصادی تربیت‌بدنی و ورزش
واژه‌نامه
نمایه
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-355-251-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی تربیت بدنی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش

برای دریافت کتاب مبانی و فلسفه تربیت بدنی و ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.