معرفی و دانلود کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی

عکس جلد کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی

بعضی از آدم‌ها رویاهای ما را زندگی می‌کنند؛ این‌گونه که در هر زمینه‌ای وارد می‌شوند، تا به قله‌ی موفقیت نرسند، رهایش نمی‌کنند. آرنولد شوارتزنگر یکی از همین افراد است. کتاب مفید باش مجموعه‌ای از تجربیات ورزشی، بازیگری و سیاسی شوارتزگر است که سعی دارد روش‌های خودسازی و توسعه‌ی فردی را به خوانندگان خود معرفی کند. این کتاب از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های سایت آمازون و نیویورک‌تایمز است.

درباره‌ی کتاب مفید باش

چشم‌های خود را ببندید و اوج خوشبختی را تصور کنید: ثروت شما به میلیارد دلار می‌رسد، از مقامات سیاسی آمریکا هستید و با یکی از تأثیرگذارترین افراد این کشور ازدواج کرده‌اید. علاوه بر این‌ها، بدن‌سازی بی‌رقیبید که در چند فیلم ماندگار هم ایفای نقش کرده‌اید. چنین شرایطی رویایی دور و دست‌نیافتنی به‌نظر می‌رسد. کسی باور نمی‌‌کند با وجود این موقعیت باز هم سایه‌ی سیاه افسردگی دست از سرتان برندارد و غول پوچی و حس بی‌فایده بودن رهایتان نکند. آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) نشان می‌دهد که احساس غم و نیستی به موقعیت کاری و شهرت ارتباطی چندانی ندارد و حتی آرنولد هم می‌تواند افسرده شود؛ اما چیزی که او را با سایر آدم‌های افسرده متفاوت می‌کند، تلاش آرنولد برای بهبود حال و از بین بردن این احساس منفی است. کتاب مفید باش (Be Useful) تجربه‌ها و راهکارهای اوست که با کمک آن‌ها توانسته از بحران‌های حرفه‌ای و شخصی عبور کند.

آرنولد شوارتزنگر از سال 2003 تا 2011 فرماندار کالیفرنیا بود و اگر به‌جای اتریش، در آمریکا متولد شده بود، ممکن بود به مقام ریاست جمهوری هم برسد. سال‌های زمامداری او، چندان برایش آسان نبود. بحران‌ها مدام از پی هم می‌آمدند و مشکلات غیرقابل حل می‌شدند. مالیات‌ها از سوی دولت بالا رفته بود و خدمات دولتی کفاف نیازهای عموم را نمی‌داد. در اواسط سال 2008 هم بحران و رکود اقتصادی اوضاع را برای مردم آمریکا سخت‌تر کرد. در اواخر سال 2011 نیز، آرنولد به خانواده‌ی خود آسیب زد و باعث فروپاشی زندگی مشترکش شد. کسی تصور نمی‌کرد این مرد دردسرساز بتواند دوباره زندگی خود را بسازد و از میان شکست‌های شخصی و بحران‌های شغلی سرپا شود، اما او توانست و در سال 2024 جزو ثروتمندترین‌ افراد جهان شد.

معرفی و دانلود کتاب مفید باش

کتاب مفید باش به مخاطب خود روش‌های توسعه‌ی فردی و بلندنظری را می‌آموزد. شوارتزنگر هنگامی که از اتریش به آمریکا آمد‌، تصمیم گرفت موفق شود و برای تبدیل شدن به فردی شاخص تلاش کند. او نمی‌خواست صرفاً شغلی معمولی داشته باشد و شهروندی تأثیرپذیر باشد. او به ما راه بزرگ اندیشیدن و آینده‌سازی را نشان می‌دهد. شاید در این مسیر سنگلاخ‌های بسیاری سر راهمان قرار بگیرند اما قطعاً در انتهایش موفقیت انتظارمان را می‌کشد. یکی از راه‌های موفقیت از دیدگاه شوارتزنگر بی‌توجهی به اشخاصی است که به‌جای حمایت کردن از تصمیمات ما، مدام منفی‌بافی می‌کنند و سعی دارند ما را متوقف سازند. بهترین روش برای برخورد با این آدم‌ها، نادیده انگاشتن و حذف آن‌هاست.

چند بار در آینه مستقیم به چشم‌های خود نگاه کرده‌ایم و مشغول گفت‌وگو شده‌ایم؟ کتاب مفید باش به ما توصیه می‌کند با خود صحبت کنیم. این کار باعث می‌شود واقعیتمان را درست‌تر ببینیم و خودمان بهتر بشناسیم. آرنولد شوارتزنگر متوقف نمی‌شود. او به‌محض فتح یک قله‌ی موفقیت، قله‌ی دیگری را در لیست فتوحات آینده‌ی خود می‌نویسند و برای رسیدن به آن خود را آماده می‌کند. او در دهه‌ی 70 میلادی، یک بدن‌ساز بی‌رقیب بود و هفت بار در مسابقه‌ی مستر المپیا رتبه‌ی اول را از آن خود کرد. از دهه‌ی 80 وارد جهان بازیگری شد و بعد هم دنیای سیاست را تسخیر کرد. آرنولد با کمک سخت‌کوشی و برقراری ارتباط مؤثر با افراد، توانست خود را در تمام عرصه‌ها مطرح کند. البته این موارد برای همه‌ی افراد به‌سادگی به‌دست نمی‌آید، اما در کتاب مفید باش راهکارهایی به ما ارائه شده‌اند که با استفاده از آن‌ها شاید بتوانیم از بازنده شدن در زندگی جلوگیری کنیم.

کتاب مفید باش با ترجمه‌ی مسعود نظری منش در نشر بله منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب مفید باش

  • این کتاب تحقق رویای آمریکایی را برای ما نمایان می‌کند. آرنولد شوارتزنگر به ما هدیه‌ای را اهدا کرده و ما موظفیم این هدیه را با خدمت کردن به جامعه و فرد مفیدی بودن، به جامعه نیز تقدیم کنیم. (رایان هالیدی - بازاریاب آمریکایی)
  • مفید باش کتابی است مملو از نظرات مثبت‌اندیشانه‌ی آرنولد! (Daily Mail)

کتاب مفید باش برای چه کسانی مناسب است؟

در دنیای امروز آدم‌ها به هر راهی برای موفقیت و برنده شدن روی می‌آورند و شیوه‌های گوناگونی را برای رسیدن به هدف امتحان می‌کنند. آرنولد شوارتزنگر به‌عنوان یکی از موفق‌ترین افراد جهان، به شما کمک می‌کند تا بتوانید شرایط خود را با نظم و سخت‌کوشی بهبود بخشید و به جمع برنده‌های دنیا بپیوندید.

در بخشی از کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی می‌خوانیم

وقتی به خود در آینه نگاه می‌کنید، چه می‌بینید؟ آیا خودتان را برنده می‌بینید یا بازنده؟ آیا فردی خوشحال هستید یا ناراضی؟ آیا کسی با چشم‌انداز و برنامه‌ریزی هستید یا کسی که گمشده است؟ این سؤال راحت‌تر را هم بپرسید: چشمانتان چه رنگی هستند؟ و نگویید فقط آبی یا قهوه‌ای یا هر رنگ دیگری؛ این پاسخ‌های رایج برای گواهینامه رانندگی شما هستند. واقعاً به رنگ چشمانتان دقت کنید. این سؤال دیگر آنقدرها هم ساده نیست، درست است؟

این سؤالات برای بسیاری از افراد دشوار است. اکثر مردم از نگاه کردن به خود در آینه اجتناب می‌کنند. حتی وقتی این کار را انجام می‌دهند، تقریباً هیچ‌وقت به چشمان خود نمی‌نگرند. این کار می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده و ترسناک باشد. زیرا گاهی اوقات، شخصی که در آینه می‌بینند، به نظر می‌رسد مانند غریبه‌ای است که هیچ شباهتی به شخصی که در ذهن خود تصور می‌کنند و می‌خواهند باشند، ندارد.

با این حال، هر چقدر هم که ناراحت‌کننده باشد، باید هر روز خودتان را در آینه ببینید تا بتوانید درک کنید که در کجای مسیر خود قرار دارید. اگر می‌خواهید از این مطمئن شوید که به سمت درست حرکت می‌کنید، باید ارتباط عمیقی با خودتان برقرار کنید. ضروری است که شخصی که به شما در آینه نگاه می‌کند، همان شخصی باشد که وقتی چشمانتان را می‌بندید و شخصیت آرمانی‌تان را تجسم می‌کنید، باشد. لازم است بدانید که آیا چشم‌انداز شما با واقعیت انتخاب‌هایی که می‌کنید همخوانی دارد یا نه.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: داشتن یک دیدگاه روشن
فصل دوم: هرگز کوچک فکر نکنید
فصل سوم: سخت کار کنید
فصل چهارم: فروش، فروش، فروش
فصل پنجم: تعویض دنده
فصل ششم: دهانت را ببند و ذهنت را باز کن
فصل هفتم: آینه‌هایتان را بشکنید
شیشه را بشکن
سپاسگزاری‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی
نویسنده
مترجممسعود نظری منش
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-91273-3-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفید باش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مفید باش

برای دریافت کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.