معرفی و دانلود کتاب مبانی مدیریت ورزشی

عکس جلد کتاب مبانی مدیریت ورزشی
قیمت:
۱۱۴۵۰۰ ۸۰,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مدیریت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مدیریت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی مدیریت ورزشی

فعالیت‌های گروهی در دنیای امروز بیش از هر چیز نیازمند برنامه‌ریزی و کسب مهارت‌های نوین مدیریتی است. تکنیک‌های مدیریتی در رشته‌های ورزشی نیز نقش پررنگی دارند. کتاب مبانی مدیریت ورزشی نوشته‌ی رابرت ئی. بیکر و کریگ اشریک نکات مهمی درباره‌ی مدیریت ورزشی ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب مبانی مدیریت ورزشی

شاید برای علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی مفهوم مدیریت ورزشی ناشناس باشد. مدیریت ورزشی به‌عنوان یک شاخه‌ی علمی در جهت بهبود فعالیت ورزشکاران و همچنین با هدف راهنمایی مدیران ورزشی که همان مربیان و کارشناسان تربیت بدنی هستند، به وجود آمده است. ورزشکاران و افرادی که وظیفه‌ی هدایت گروه‌های ورزشی را به عهده دارند، می‌توانند با بهره‌گیری از این علم نوین اهداف بلندمدت خود را ارتقا بخشیده و درمورد کیفیت دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف ورزشی تصمیم‌گیری کنند. کتاب مبانی مدیریت ورزشی (Fundamentals of Sport Management) نوشته‌ی رابرت. ئی بیکر (Robert E. Baker) و کریگ اشریک (Craig Esherick) به مخاطب کمک می‌کند تا از طریق درک مفاهیم ساده، با مدیریت ورزشی بیشتر آشنا شود.

اگرچه موضوعات مربوط به مدیریت غالباً برای کسب مهارت‌های شغلی و توسعه‌ی کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در جهان کنونی و با پیشرفت علم و فناوری، هر گونه فعالیتی نیازمند برنامه‌ریزی درست و هدف‌گذاری سودمند است؛ چراکه نیروهای انسانی و منابع اقتصادی برای جوامع امروزی اهمیت ویژه‌ای دارند. رابرت ئی. بیکر و کریگ اشریک در کتاب مبانی مدیریت ورزشی با تشریح تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که میان محیط‌های تجاری و ورزشی وجود دارد، موضوع مدیریت ورزشی را به مخاطب معرفی می‌کنند. نویسندگان این کتاب قصد دارند تا یکی از روش‌های مطمئن برای بهینه‌سازی فرایند تمرین و بهره‌وری در رشته‌های ورزشی را به مخاطب علاقه‌مند ارائه کنند.

با اهمیت یافتن رشته‌های ورزشی در دنیای کنونی و روی آوردن تمامی افراد جامعه به ورزش‌های روزانه، کارشناسان و مربیان ورزش برای رسیدن به اهداف خود به دنبال روش‌های تازه‌ای هستند که از طرفی جنبه‌های علمی و تخصصی رشته‌های ورزشی را مورد ارزیابی قرار دهد و از سوی دیگر تمرین‌های روزانه‌ی ورزشی را به‌عنوان تفریحی جذاب و سرگرم‌کننده معرفی کند. این دو ویژگی بسیار مهم برای علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی در کتاب مبانی مدیریت ورزشی موردتوجه نویسنده بوده و مطالب کتاب باتوجه‌به این موضوع، در جهت ترغیب خواننده به حفظ سلامت بدن و مدیریت صحیح در فعالیت‌های ورزشی تألیف شده است.

رابرت ئی. بیکر و کریگ اشریک در کتاب مبانی مدیریت ورزشی با ارائه‌ی تعاریف مقدماتی مدیریت تلاش دارند مخاطب را با مفهوم مدیریت آشنا ساخته و زمینه‌ی مناسب برای درک موضوعات تخصصی کتاب را فراهم سازند. نویسندگان این کتاب ضمن بررسی تاریخچه‌ی مدیریت ورزشی به‌عنوان رشته‌ای دانشگاهی، به ضرورت استفاده از تکنیک‌های مدیریتی در تمامی رشته‌های ورزشی اشاره می‌کنند. کارشناسان ورزشی و مربیانی که با گروه‌های چندنفره در حال ورزش و تمرین‌های مداوم هستند، می‌توانند برای حفظ تعادل در روند تمرین و پیدا کردن بهترین سبک مدیریتی از ایده‌های مطرح‌شده در این کتاب استفاده کنند و در مسیر دستیابی به اهداف بلندمدت خود موفق باشند.

کتاب مبانی مدیریت ورزشی شامل دو بخش کلی است و مطالب کتاب در یازده فصل تقسیم‌بندی شده است. بخش اول کتاب که مربوط به آشنایی با مدیریت ورزشی است، به دو فصل تقسیم‌ گشته. در فصل اول تعریف مدیریت ورزشی با ارزیابی سیر تاریخی این روش مدیریتی در برخی از کشورها ارائه می‌شود و در فصل دوم، کاربردهای مدیریت ورزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش دوم کتاب که با عنوان اجزای مدیریت ورزشی آمده است، به مدل‌های اجرایی و تکنیک‌های پیشنهادی اختصاص دارد. در این بخش مواردی همچون رهبری در سازمان‌های ورزشی، سیاست ورزشی و حاکمیت، مدیریت رویداد و اماکن ورزشی، اقتصاد ورزش و اخلاق در مدیریت ورزشی، به چشم می‌خورد.

کتاب مبانی مدیریت ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران رشته‌های ورزشی مختلف، کارشناسان و مربیان ورزش و همچنین دانشجویان رشته‌ی مدیریت ورزشی مناسب است. همچنین افرادی که به‌صورت فردی تمرین‌های ورزشی را دنبال می‌کنند، می‌توانند از راهنمایی‌های رابرت ئی. بیکر و کریگ اشریک استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مبانی مدیریت ورزشی می‌خوانیم

برنامه‌ی آموزشی پیشنهادی مدیریت ورزشی توسط امالی و ماسون در سال 1966در دانشگاه آهایو به واقعیت پیوست به طوری که برای اولین بار مقطع کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی راه اندازی شد.

کمی بعد از آن دانشگاه بیزکاین دانشگاه ساینت توماس فعلی و دانشگاه جونز برای اولین بار برنامه‌های مقطع کارشناسی مدیریت ورزشی را ارائه دادند.

در سال 1971 دانشگاه ماساچوست مقطع کارشناسی ارشد را راه اندازی کرد به این صورت بود که آماده سازی علمی در مدیریت ورزشی آغاز شد. تا سال 1980، 20 برنامه‌ی آموزشی مدیریت ورزشی در ایالت متحده توسعه یافت و افزایش آن‌ها در دهه‌های بعدی نیز ادامه داشت.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آشنایی با مدیریت ورزشی
فصل اول: مدیریت ورزشی چیست؟
فصل دوم: کاربردهای مدیریت ورزشی
بخش دوم: اجزای مدیریت ورزشی
فصل سوم: وظایف و اصول مدیریت ورزشی
فصل چهارم: رهبری در سازمان‌های ورزشی
فصل پنجم: سیاست ورزشی و حاکمیت
فصل ششم: مدیریت رویداد و اماکن ورزشی و عملیات­ ساختمانی
فصل هفتم: بازاریابی ورزشی
فصل هشتم: رسانه ورزشی
فصل نهم: اقتصاد ورزش
فصل دهم: امور مالی در ورزش
فصل یازدهم: اخلاق در مدیریت ورزشی
سخن آخر: آینده مدیریت ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی مدیریت ورزشی
نویسنده،
مترجمکریم زهره وندیان، هاشم کوزه چیان، طهماست شیروانی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات237
زبانفارسی
شابک978-600-355-062-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۴۵۰۰ ۸۰,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی مدیریت ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی مدیریت ورزشی

برای دریافت کتاب مبانی مدیریت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.