معرفی و دانلود کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه

برای دانلود قانونی کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه

کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه، اثری آگاهی‌بخش برای آشنایی بیشتر با اهمیت ورزش در سلامتی قلب به‌حساب می‌آید. سیروس فارسی، پوریا پساوند و دیگر نویسنده‌های کتاب، در این اثر از اهمیتِ انجامِ فعالیت‌های ورزشی در پیشگیری از انواع بیماری‌‌های قلبی گفته‌اند و به بررسی نقش مهمِ ورزش در سلامت بخش‌های مختلف دستگاه قلبی عروقی پرداخته‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با نقش حیاتی ورزش در حفظ سلامت قلب آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه

کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه، منبعی کامل برای کسب اطلاعات پزشکی درباره‌ی نقش ورزش در سلامت قلب است. سیروس فارسی، پوریا پساوند و دیگر نویسنده‌های کتاب،‌ با استفاده از جدیدترین دستاوردهای پزشکی، اهمیت ورزش را در بهبود عملکرد قلبی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، افزایش کیفیت زندگی و بهبود وضعیت روانی بیماران قلبی را در این اثر توضیح داد‌ه‌اند. مطالب کتاب حاضر به‌رغم اینکه سرشار از اطلاعات پزشکی است، با زبانی ساده و خوش‌فهم مطرح شده تا در کنار مختصصان، خواننده‌هایی که اطلاعات پزشکی زیادی ندارند نیز به‌راحتی در جریان اطلاعات این اثر قرار بگیرند. کتاب حاضر، منبعی جامع است که نویسنده‌های آن، به تمامی جنبه‌های ورزش در بهبود سلامت قلب اشاره کرده‌اند. اطلاعات این اثر، جنبه‌ی عملی و کاربردی دارد تا خواننده پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، از این اطلاعات برای بهبود سبک زندگی خود بهره بگیرد. اطلاعات کتاب پیش رو را جمعی از نویسنده‌های متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی و ورزشی نوشته‌اند تا مطالبی علمیِ بسیار دقیق و تاییده‌شده‌ای در اختیار خواننده قرار بگیرد.

مفاهیم کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه با توضیحاتی درباره‌ی ورزش در بازتوانی قلب و کاردیولوژی پیشگیرانه آغاز می‌شود. در این بخش، مطالب سودمندی درباره‌ی تاثیر فعالیت ورزشی بر قلب، فعالیت ورزشی در پیشگیری از بیماری قلبی، انواع پیشگیری از بیماری قلبی و اصول عمومی تجویز ورزش در پیشگیری از بیماری قلبی را مطالعه می‌کنید. بر اساس این اطلاعات، از این نکته آگاه می‌شوید که ورزش منظم با تقویت عضله قلب، بهبود گردش خون و کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی، نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق ایفا می‌کند.

پاسخ‌های فیزیولوژیکی سلول‌های خونی معاقب تمرینات ورزشی را در بخش بعدی کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه مطالعه می‌کنید. بازخورد فیزیولوژیکِ انوع آنمی، پلی سیتمی، لنفوسیت‌ها، و پلاکت‌ها در این بخش کامل توضیح داده شده است. سازگاری قلبی عروقی با انجام تمرین‌های ورزشی، تاثیر ورزش بر سیتوکین‌های التهابی و ضد التهابی قلبی در افراد سالم و مبتلا به بیماری قلبی، اطلاعات دیگری است که نویسنده‌های این اثر درباره‌ی ارتباط میان ورزش و سلامت قلب، مطرح کرده‌‌‌اند. مطالب کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی ر‌گ‌زایی قلب، خاتمه پیدا می‌کند. منظور از رگ‌زایی قلب، فرایندی است که در آن رگ‌های خونی جدید در عضله قلب برای بهبود جریان خون و تغذیه‌ی قلب، تشکیل می‌شوند. این فرایند معمولاً پس از آسیب یا بیماری قلبی اتفاق میفتد و در ترمیم بافت قلب و بهبود عملکرد آن نقش مهمی دارد. نویسنده‌های این اثر در کنار متن، جدول‌ها و تصاویری را قرار داده‌اند تا مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی، به‌راحتی به ذهن خواننده منتقل شود.

کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به کسب اطلاعات کامل درباره‌ی رابطه‌ی میان ورزش و سلامت قلب، مخاطب‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای پزشکانی با تخصص‌های مربوط به قلب و کارشناسان طبِ ورزشی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه می‌خوانیم

از آن جهت که دستگاه ایمنی به شدت از فشار فیزیولوژیک و روانی تأثیر می‌پذیرد، می‌توان برخی از شاخص‌های ایمنی به عنوان استرس تمرین ورزشی استفاده کرد. کنترل متغیرهای لکوسیت موجود در CBC از آن جهت که ارزان قیمت است، مخصوصا درحالت سندروم بیش تمرینی حائز اهمیت می‌نماید زیرا بیشتر ورزشکاران دچار بیش تمرینی، به طور غیرطبیعی لکوسیت‌های خون پایینی دارند. ورزش بلند مدت موجب رهایی نوتروفیل‌ها از مغز استخوان می‌شود و به نظر می‌رسد وهله‌های تکراری ورزش بلند مدت هفتگی یا ماهانه می‌تواند موجب تخلیه ذخایر نوتروفیل‌های بالغ مغز استخوان شود.

این موضوع دلیلی برتعداد پایین و غیر معمول نوتروفیل‌ها در ورزشکاران دچار بیش تمرینی است با توجه به ادامه افزایش نوتروفیل‌ها و کاهش لنفوسیت‌ها در طول ساعت‌ها پس از ریکاوری از ورزش پیشنهاد شده است. نسبت نوتروفیل به لنفوسیت، می‌تواند معیار اندازه‌گیری مناسبی برای استرس ورزش و ریکاوری پس از آن باشد. این نسبت در 6 تا 9 ساعت پس از ورزش به سطح طبیعی باز می‌گردد اما زمانی که ورزش بلند مدت و استرس‌زا باشد، ممکن است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه
فصل دوم: پاسخ‌های فیزیولوژیکی سلول‌های خونی معاقب تمرینات ورزشی
فصل سوم: سازگاری‌های قلبی - عروقی با تمرینات ورزشی
فصل چهارم: تأثیر ورزش بر روی سیتوکین‌های التهابی و ضد التهابی قلبی در افراد سالم و مبتلا به بیماری قلبی
فصل پنجم: رگ‌زایی در قلب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه
نویسنده، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات107
زبانفارسی
شابک978-600-355-238-8
موضوع کتابکتاب‌های پزشکی ورزشی، کتاب‌های علوم ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه

برای دریافت کتاب ورزش در بازتوانی قلبی و کاردیولوژی پیشگیرانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.