معرفی و دانلود کتاب لرد اجور می‌میرد

عکس جلد کتاب لرد اجور می‌میرد
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لرد اجور می‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لرد اجور می‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لرد اجور می‌میرد

آگاتا کریستی در کتاب لرد اجور می‌میرد مهارت کارآگاه پوآرو را به چالش می‌کشد. وقتی جنازه‌ی لرد اجورِ ثروتمند در خانه‌اش پیدا می‌شود، هرکول پوآرو به کسی جز همسرش، جین ویلکینسون شک ندارد. جین، بازیگر زیبا و ثروتمندی است که روز قبل از پوآرو برای طلاق گرفتن از همسرش کمک خواسته بود. بااین‌حال خانم ویلکینسون شواهد موثقی دارد که در زمان قتل همسرش در مهمانی شام حضور داشته‌. حالا پوآرو چاره‌ای جز این ندارد که یا به شواهد و مدارک اعتماد کند و یا هرچه زودتر دلایل محکمی برای اثبات اتهام خانم بازیگر به دست بیاورد.

درباره‌ی کتاب لرد اجور می‌میرد

جین ویلکینسون بازیگر بسیار زیبا، خودخواه و مغروری است که هر چیزی را بخواهد بالاخره به دست می‌آورد؛ حتی اگر آن چیز جان همسرش باشد. کارآگاه پوآرو در حین صرف شام با دوستش، این خانم بازیگر را ملاقات می‌کند و به‌سرعت به اتاق خصوصی او دعوت می‌شود. خانم ویلکینسون بیچاره با اضطراب به سراغ آقای پوآرو می‌آید و عاجزانه از او می‌خواهد برای خلاص شدن از دست همسرش بهش کمک کند. بعد از این واقعه چیزی نمی‌گذرد که جسد بی‌جان لرد اجور در خانه‌اش پیدا می‌شود و کار هرکول پوآرو تازه شروع می‌شود. این خلاصه‌ی داستان کتاب لرد اجور می‌میرد (Lord Edgware Dies) به قلم آگاتا کریستی (Agatha Christie) است.

هرکول پوآرو همان شب اول تاکید می‌کند که حل اختلافات خانوادگی در تخصص او نیست و بهتر است خانم ویلکینسون با یک وکیل مشورت کند. خانم بازیگر در جواب می‌گوید که با انواع و اقسام وکیل‌ها و مشاوران حقوقی صحبت کرده اما ترجیح می‌دهد به یک آدم‌کش یا حداقل یک راننده تاکسی پول بدهد تا همسرش را زیر بگیرد؛ اما متاسفانه این رسم و رسوم در لندن رایج نیست. پس لیدی اجور در عوض تمام تلاشش را می‌کند که آقای پوآرو را اغوا کند شاید با این کار به هدف خود برسد.

معرفی و دانلود کتاب لرد اجور می‌میرد

می‌توانید تصور کنید که وقتی چند روز بعد پلیس خبر قتل لرد اجور را به کارآگاه می‌دهد نمی‌‌توان کسی جز لیدی اجور را مقصر دانست. آقای پوآرو در قدرت تحلیل خود هیچ شکی ندارد اما وقتی 12 نفر از دوستان و آشنایان همه شهادت می‌دهند که همراه با لیدی اجور در شب قتل در یک مهمانی شام حضور داشته‌اند، اوضاع عجیب‌تر می‌شود. با مطالعه‌ی کتاب لرد اجور می‌میرد با هرکول پوآرو همراه شوید و تلاش او برای باز کردن گره‌های کور پرونده و کشف راز قتل لرد اجور را دنبال کنید.

کتاب لرد اجور می‌میرد توسط محمد گذرآبادی ترجمه شده و به همت نشر هرمس در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از کتاب لرد اجور می‌میرد

  • در سال 1985 فیلم سینمایی سیزده نفر سر میز شام (Thirteen at Dinner) به کارگردانی لو آنتونیو با اقتباس از داستان کتاب لرد اجور می‌میرد ساخته شد.
  • در سال 2000 یک قسمت از سریال انگلیسی پوآرو به داستان کتاب لرد اجور می‌میرد اختصاص یافته و از شبکه‌ی آی‌ تی وی بریتانیا پخش شده. گرچه طرح فیلمنامه به داستان اصلی کتاب وفادار مانده اما تغییراتی جزئی در آن اعمال شده.
  • در سال 2012 یک قسمت سریال فرانسوی با نام Les Petits Meurtres d'Agatha Christie، با تغییراتی در زمان و مکان داستان و برخی از شخصیت‌های اصلی، بر اساس کتاب لرد اجور می‌میرد ساخته شد.

معرفی و دانلود کتاب لرد اجور می‌میرد

نکوداشت‌های کتاب لرد اجور می‌میرد

  • کل پرونده‌ی کتاب لرد اجور می‌میرد، شاهدی بر مهارت‌های بخصوص پوآرو است. (The Times Literary Supplement)
  • هر نویسنده‌ی جنایی و معمایی تازه‌کاری که می‌خواهد طرح‌پردازی و داستان‌سرایی را یاد بگیرد باید چند روز را به مطالعه‌ی تمام آثار آگاتا کریستی اختصاص بدهد. او تمام چیزهایی که لازم است بدانید را به شما نشان خواهد داد. (دونا لئون، نویسنده‌ی کتاب دوستان دم‌کلفت)
  • این داستان پازل جنایی فوق‌العاده و راه‌حلی حتی فوق‌العاده‌تر را ارائه می‌دهد و این کار را با مهارت و استادی آگاتا کریستی انجام می‌دهد. (نیویورک تایمز)
  • این کتاب با طبقه و گروه اجتماعی‌ای سروکار دارد که از سبک معمول کریستی تا حدودی دور است: اشراف‌زاده‌ها، قدرتمندان، بازیگران و یهودی‌های ثروتمند. لحن ضدیهودی کریستی نسبت به آثار قدیمی‌ترش ملایم‌تر است اما همچنان حس خوبی از خود به جا نمی‌گذارد. غیر از این، کتاب یک نمونه‌ی عالی و متفاوت از کارهای کریستی است و رابطه‌ی هستینگز و پوآرو به پختگی مناسبی رسیده است. (رابرت برنارد، نویسنده‌ی جنایی)

کتاب لرد اجور می‌میرد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب لرد اجور می‌میرد را به تمام علاقه‌مندان ادبیات داستانی، کتاب‌های تریلر و جنایی، و طرفداران آثار آگاتا کریستی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب لرد اجور می‌میرد می‌خوانیم

پس ایشان لیدى اجور هستند؟ بله، به یاد دارم. بازى‌شان را دیده‌ام. زن زیبایى است.

و همین‌طور یک بازیگر خوب.

احتمالاً.

مثل اینکه قبول ندارى.

به نظر من بستگى به موقعیت دارد، دوست من. اگر در نمایش نقش مرکزى داشته باشد، اگر همه به دور او بچرخند، بله، در این صورت مى‌تواند نقش خودش را بازى کند. اما تردید دارم که بتواند یک نقش کوچک یا یک نقش به اصطلاح «کاراکتر» را هم به همان خوبى بازى کند. نمایشنامه باید درباره او و براى او نوشته شده باشد. به نظرم از آن زن‌هایى است که فقط به خودشان علاقه دارند.

مکث کرد و بعد به شکلى تقریبا غیرمنتظره گفت:

این جور آدم‌ها در زندگى با خطرات زیادى روبه‌رو مى‌شوند.

با تعجب پرسیدم:

خطر؟

مى‌بینم کلمه‌اى که به کار بردم تو را متعجب کرده، دوست من. بله، خطر. چون، مى‌دانى، زنى مثل او تنها یک چیز را مى‌بیند: خودش. این زن‌ها به هیج وجه متوجه خطراتى که آن‌ها را احاطه کرده نیستند: بى‌شمار علایق و روابط متضاد در زندگى. نه، آن‌ها فقط راه پیشرفت خودشان را مى‌بینند. و لذا دیر یا زود فاجعه اتفاق مى‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یک میهمانى نمایشى
فصل دوم: میهمانى شام
فصل سوم: مردى با دندان طلا
فصل چهارم: گفتگو
فصل پنجم: قتل
فصل ششم: بیوه‌زن
فصل هفتم: منشى
فصل هشتم: احتمالات
فصل نهم: مرگ دوم
فصل دهم: جنى درایور
فصل یازدهم: آدم خودخواه
فصل دوازدهم: دختر
فصل سیزدهم: برادرزاده
فصل چهاردهم: پنج سؤال
فصل پانزدهم: سِر مونتاگیو کُرنر
فصل شانزدهم: عمدتا بحث
فصل هفدهم: سرپیشخدمت
فصل هجدهم: آن یکى مرد
فصل نوزدهم: خانم‌بزرگ
فصل بیستم: راننده تاکسى
فصل بیست و یکم: داستان رونالد
فصل بیست دوم: رفتار عجیب هرکول پوآرو
فصل بیست و سوم: نامه
فصل بیست و چهارم: خبرهایى از پاریس
فصل بیست و پنجم: مهمانى ناهار
فصل بیست و ششم: پاریس؟
فصل بیست و هفتم: درباره عینک بى‌دسته
فصل بیست و هشتم: پوآرو چند سؤال مطرح مى‌کند
فصل بیست و نهم: پوآرو سخن مى‌گوید
فصل سى‌ام: اصل ماجرا
فصل سى و یکم: یک سند انسانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لرد اجور می‌میرد
نویسنده
مترجممحمد گذرآبادی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-964-363-618-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان جنایی و معمایی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لرد اجور می‌میرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لرد اجور می‌میرد

برای دریافت کتاب لرد اجور می‌میرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.