معرفی و دانلود کتاب غضب: هفت گناه کبیره

عکس جلد کتاب غضب: هفت گناه کبیره
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غضب: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غضب: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غضب: هفت گناه کبیره

رابرت ای. اف تورمن، پژوهشگر آمریکایی، در کتاب غضب: هفت گناه کبیره از ابعاد تاریک و پرخطر احساس خشم می‌گوید. این متخصص شرق‌شناسی قصد دارد تا در اثر خود به مخاطب نشان دهد که چرا احساس غضب، عصیان و برآشفتگی تا به این اندازه در اخلاقیات انسانی نکوهش شده و فراتر از آن در ردیف گناهان بزرگ و کبیره قرار گرفته است. همچنین یافته‌های این بوداشناس به ما کمک می‌کند تا آشوب و خشم انسان مدرن را در ابعاد ایدئولوژیک آن بررسی کنیم.

درباره‌‌ی کتاب غضب: هفت گناه کبیره

دشمنی و کینه‌توزی، تعصب و جانب‌داری، تبعیض، بی‌عدالتی و تخریب و نابودی، این‌ها تنها گوشه‌ای از اثرات و عواقب برگشت‌ناپذیر «غضب» و نیروی تاریک خشم شمرده می‌شوند. رابرت ای. اف تورمن صاحب‌نظر آئین‌های شرقی، در اثر خواندنی خود، کتاب غضب: هفت گناه کبیره، از ریشه‌ها و دلایل این احساس پرآشوب انسانی می‌گوید و راه‌های رهایی از آن و پا گذاشتن در مسیر صلح و دوستی را برای خوانندگان خود روشن می‌کند.

اما چرا مطالعه درباره‌ی خشم تا به این اندازه اهمیت دارد؟ نویسنده‌ی کتاب غضب: هفت گناه کبیره، از احساسی صحبت می‌کند که از روز اول آفرینش انسان تا به امروز، همراه و هم‌قدم با او در هر نقطه‌ای از زندگی پای گذاشته است. به‌عبارتی، احساس غضب، همزاد و همراه همیشگی بشر بر روی این کره‌ی خاکی بوده و خواهد بوده؛ به‌ موازات آن می‌توان گفت که رهایی کامل از این نیروی خسارت‌بار چندان کار راحتی به‌نظر نمی‌رسد. اما آیا این موضوع همچنان رفتار‌های خسارت‌بار ناشی از خشم و عصبانیت را توجیه می‌کند؟ آیا باید با نتایج تخریبگر غضب کنار آمد و به‌ناچار آن را در شاکله‌ی حیات جمعی پذیرفت؟

نگارنده‌ی کتاب غضب: هفت گناه کبیره، این موضوع را از زاویه‌ی متفاوتی بررسی می‌کند. رابرت ای. اف تورمن، که خود اصالتی آمریکایی دارد، به‌خوبی از نتایجی که خشم و عصیان بی‌اندازه‌‌ای که انسان امروزی به‌بار آورده باخبر است. او برای پیدا کردن راه چاره‌ای برای این معضل جهانی و برای غلبه بر نیروی غضب، به سراغ نقطه‌ی دورتری از جهان، جایی در شرق آسیا می‌رود. نویسنده‌ی کتاب غضب، به‌دنبال تحقیقات خود در آئین بودا، نهایتاً فرمول پیروزی و چیرگی بر خشم را می‌آموزد و آن را در نوشته‌های خود با مخاطبان درمیان می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب غضب: هفت گناه کبیره

نویسنده‌ی کتاب غضب: هفت گناه کبیره، در ادامه توضیح خواهد داد که براساس نگرش بودا، آرزوی رسیدن به صلح و آرامش و محو کردن احساس خشم، برخلاف آن‌چه تصور می‌کنیم، محال و ناممکن نیست، بلکه امری دست‌یافتنی‌ست. اما این موضوع ابداً به معنای سهل‌الوصول بودن آن نخواهد بود. رابرت ای. اف تورمن، غلبه بر نیروی غضب را در ابعاد یک تمرین مستمر و همیشگی و حتی عادتی به طول عمر انسان تعریف می‌کند؛ عادتی که صبر و تلاش در راه رسیدن به آن قطعاً آورده‌ای چه‌بسا ارزنده‌تر خواهد داشت.

نگارنده‌ی کتاب غضب: هفت گناه کبیره، اطاعت کردن از نیروی غضب و تبدیل شدن به بردگان خشم را نمی‌پذیرد؛ برعکس، او معتقد است که هر انسانی باید خود سوار بر مرکب احساسات، آن‌ها را هدایت و مدیریت کند و و همانند یک شوالیه، بر غلیانات عاطفی و جوش‌وخروش‌های روانی مسلط باشد. او این هدف را از طریق شناخت بهتر نیروی غصب و چگونگی عملکرد آن دنبال می‌کند. به بیان دیگر، با درک عمیق‌تر از زوایای مختلف احساسات و ریشه‌های بروز آن، تسلط و مدیریت بهتر بر آن نیز امری دست‌یافتنی‌تر خواهد شد. همچنین اگر انسان با دقت بیشتری به اثرات نابودگر و شرور غصب نگاه بیندازد و ردپای این نیروی مخرب را در بسیاری از فجایع انسانی دنبال کند، می‌تواند به‌شیوه‌ای پایدار‌تر خود را از آن حفظ کند و از آثار منفی آن در امان بماند.

اما این پایان راه کتاب غضب: هفت گناه کبیره نیست. با عبور از احساس خشم و پیدا کردن توان غلبه بر غضب، مسیر زندگی برای قدم برداشتن در راه سعادت و خوش‌کامی هموار‌تر می‌شود و بعد از آن است که احساس ناب سرزندگی و صلح با خود و جهان، از راه می‌رسد. رابرت ای. اف تورمن، پس از صحبت درباره‌ی راهکار‌های گذر از خشم، به خوانندگان خود می‌آموزد تا چگونه پس از آن بتوانند نیرو‌ی رهایی و آزادی را در خود تقویت کنند؛ رنج و ناکامی‌های درونی‌شان را با حساس غنی و سرشار آرامش جایگزین نمایند و درنهایت به ساختن جهانی به دور از خشم و نفرت کمک برسانند. این کتاب در سال 2005 به ثمر رسیده و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات ققنوس و ترجمه‌ی مهین خالصی به دست شما می‌رسد.

درباره‌ی مجموعه کتاب هفت گناه کبیره

مجموعه کتاب هفت گناه کبیره (the seven deadly sins) در هفت کتاب جداگانه اعمال زیان‌بخش برای روح و بدن انسان را معرفی کرده و مخاطب را در جهت عبور از هفت گناه کبیره یاری می‌رساند. این مجموعه کتاب با همت کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد به چاپ رسیده است و در دسترس مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته. این مجموعه درباره‌ی اعمالی است که در سنت مسیحی به‌عنوان گناه شناخته می‌شوند. غرور، طمع، بی‌بند‌و‌باری، حسد، شکمبارگی، غضب و غم و ناامیدی اعمالی قبیح هستند که در سنت مسیحی مورد نکوهش روحانیون و متفکرین مذهبی بوده است.

این گرایش‌های انسانی به‌تدریج با تغییر مفاهیم در سنت مسیحی و پالایش متون و روایات کهن، تحت عنوان گناهان کبیره معرفی شده‌اند. نگارش این مجموعه به عهده‌ی پژوهشگران مذهبی بوده است. هر کتاب به یکی از گناهان کبیره اشاره دارد و به‌صورت تفصیلی این گناه را معرفی می‌کند. اگرچه کتاب‌های مجموعه‌ی هفت گناه کبیره از موضوعی مشترک سرچشمه می‌گیرند، اما در هر کتاب مطالب متنوعی برای معرفی گناهان کبیره به چشم می‌خورد.

نکوداشت‌های کتاب غضب: هفت گناه کبیره

  • کتابی کوچک و کم‌حجم که از امید‌های بزرگی برای آینده‌ی انسانیت خبر می‌دهد. (لس‌آنجلس تایمز)
  • نویسنده‌ی کتاب غضب، توصیه‌های قلبی خود را از دل دانش‌های باستانی ارائه می‌دهد؛ توصیه‌هایی که می‌‌تواند برای تمامی ما کمک‌کننده باشد. (دانیل گلمن، نویسنده)
  • کتاب غضب به ما کمک می‌کند تا نابینایی و کوری ناشی از خشم را به یک انرژی پایسته برای تغییرات بزرگ زندگی تبدیل کنیم. (شارون سالزبرگ، نویسندن)
  • کتاب غضب، یک اثر درخشان، پرحرارت، لطیف و عمیق و شامل دقیق‌ترین تحلیل‌ها درباره‌ی احساس خشم است. (اندرو هاروی، نویسنده)

کتاب غضب: هفت گناه کبیره برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به آشنایی با آئین‌های شرقی و به‌ویژه مکتب بودایی از خواندن این اثر پرفایده لذت خواهند برد. همچنین مطالعه‌ی این کتاب را به مشتاقان وادی خودشناسی و خودسازی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب غضب: هفت گناه کبیره می‌خوانیم

وقتی به عیسی، که در سطحی کهن الگوی خاخام یهودی عرفانی است، نگاه می‌کنیم می‌بینیم که او در آموزه‌ها و مبارزاتش با تشکیلات رومی و یهودی زمان خود قویاً غضب را به مثابه‌ی رنجش برحق الگوی خود قرار می‌دهد اما همان طور که در انجیل متی ثبت شده است، وی به عرصه‌ی دیگری وارد می‌شود که شاید آموزه‌ی اصلی او باشد: «بشارات» یا موعظه روی کوه. (نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم آموزه‌ی اصلی عیسی چنین و چنان است، چرا که انجیل‌ها همه ده‌ها سال بعد نوشته و بعداً از سوی نهاد کلیسا مدوّن شده‌اند پس اصلاً نمی‌توان مطمئن بود.) به هر حال، آموزه‌ی موعظه روی کوه بسیار شبیه آموزه‌های بودایی قرون گذشته است، حال آن که زندگی عیسی مسیح و ایثار مسیحایی به عنوان تحقق پیشگویی‌های انجیل یهودی درباره‌ی مسیح موعود (در آیین یهود) معرفی می‌شود. انجیل متای عیسی در هسته‌ی آموزه‌هایش چه چیزی را تعلیم می‌دهد؟ آموزه‌اش در باب منشأ نگرش‌های مردم دربارهه‌ی غضب در سنت مسیحی چه به ما می‌گوید؟ سخن عمده‌ی عیسی در آنجا وارونه کردن تمام چیزی است که دنیاپرستان قدرت و موفقیت می‌دانند. او نه اغنیا بلکه فقرا، نه عشرت طلبان بلکه غمزدگان نه مغروران بلکه فروتنان، نه ظالمان بلکه رحیمان، نه فاتحان بلکه مصلحان، و نه سلطه‌گران بلکه شکنجه‌شدگان را برکت می‌دهد. او به تأکید می‌گوید که اگر قلبی بی‌غل و غش داشته باشید به ملکوت آسمان دست می‌یابید و از آن لذت می‌برید. وی اعلام می‌کند که مجری قانون کهن خداوند است، نه ناقض آن. اما او از این هم فراتر می‌رود. شاید نقل قول زیر برای زمینه مورد بحث ما مهم‌تر از همه باشد:

شنیده‌اید که به اولین انسان‌های باستانی گفته شده است: «قتل مکن و هرکه قتل کند سزاوار عقوبت شود [البته این قانون کهن موسی است.] لیکن من به شما می‌گویم هرکه بر برادر خود بی‌سبب خشم گیرد، مستوجب عقوبت باشد و هرکه برادر خود را توهین کند مستوجب مجازات باشد و هرکه بگوید «تو احمقی»، مستحق آتش جهنم بود. (متی، 21:5-22)

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ویراستار
مقدمه
1: زمانه‌ی دوران‌ساز کنونی
2: تن دادن به غضب مروری مختصر
3: غضب چیست؟
4: روی گرداندن از غضب شیوه‌ی غربی
5: روی گرداندن از غضب شیوه‌ی بودایی
6: یوگا برای برگذشتن از غضب
7: صبر مداراآمیز
8: صبر بینش‌آفرین
9: صبر بخشنده
10: تن دادن به غضب مرحله‌ی نهایی
کتابنامه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غضب: هفت گناه کبیره
نویسنده
مترجممهین خالصی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-600-278-254-0
موضوع کتابکتاب‌های مسیحیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غضب: هفت گناه کبیره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غضب: هفت گناه کبیره

برای دریافت کتاب غضب: هفت گناه کبیره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.