معرفی و دانلود کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا اثر عبدالرحمان دیه جی که یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «افسانه‌های مردم دنیا» است، بچه‌ها را به دنیای قصه‌های عامیانه‌ی کهن قوم ترکمن می‌برد تا ضمن شنیدن داستانی جذاب و سرگرم‌کننده، با فرهنگ مردمان این قوم نیز آشنا شوند.

درباره‌ی کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا

ایران زیبای ما از اقوام و طوایف مختلفی تشکیل شده که هریک فرهنگ منحصربه‌فرد خود را دارند و همین مسئله نیز باعث به وجود آمدن غنای فرهنگی‌ای در سرزمینمان شده که مشابه آن در کمتر کشوری به چشم می‌خورد. یکی از این اقوامی که در بخشی از فرهنگ ایران سهیم هستند،‌ قوم ترکمن‌اند. ترکمن‌ها به لباس‌های زیبا و رنگارنگشان، فرهنگ و هنرشان، آشپزیشان، اسب‌های بی‌نظیرشان و موارد این‌چنینی معروف‌اند. ترکمن‌ها تنها ساکن ایران نیستند و در بسیاری از کشورهای مختلف، از جمله ترکمنستان، سکونت دارند. شاید همین پراکندگی جغرافیایی نیز یکی از عواملی باشد که چنین وسعت و گستردگی‌ای به فرهنگ ترکمن بخشیده.

ترکمن‌ها نیز مانند بسیاری از اقوام متمدن جهان که پیشینه‌ای طولانی دارند، قصه‌های فراوانی را در دل فرهنگ خود جا داده‌اند. قصه‌ها ابزاری برای آموزش و سرگرمی‌اند و از بابت نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی،‌ قصه‌های ترکمن شباهت زیادی به قصه‌های کهن ایرانی دارند. از این رو قصه‌های ترکمن نیز می‌توانند برای بچه‌های ایرانی جذابیت فراوانی داشته باشند. همین نکته باعث شده تا عبدالرحمان دیه جی، این قصه‌های اصیل ترکمن را گردآوری و ترجمه کند و آن‌ها را در کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا در اختیار مخاطبان قرار دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا

روباه در بسیاری از افسانه‌های ایرانی و همنچنین ترکمنی، نماد حیله‌گری است. در یکی از داستان‌های کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا، قصه‌ی روباهی را می‌شنویم که تکه گوشتی گرم و تازه پیدا می‌کند. او تا به خود می‌جنبد که به سراغ آن گوشت برود، گرگ از راه می‌رسد. گرگ که دشمن همیشگی روباه بوده قصد شکار و خوردن او را می‌کند. اما روباه از او می‌خواهد تا از خودن او صرف‌نظر کند و به جایش، آن تکه گوشت نرم و شیرین را بردارد. گرگ که از دیدن آن گوشت دهانش به آب افتاده، این پیشنهاد را می‌پذیرد و به سمت گوشت راه می‌افتد که ناگهان پایش در تله گیر می‌کند و میان زمین و هوا معلق می‌ماند. روباه که پیش از این احتمال وجود تله را می‌داده، او را بسیار تحقیر می‌کند و در جواب فریادهای استمدادطلبانه‌اش، تنها نگاهی از سر بی‌تفاوتی به او می‌اندازد. می‌گذرد تا اینکه روباه، برای غرق کردن کوزه‌ای (که خود قصه‌ای مفصل دارد) به دل رودخانه می‌زند. آن نادان کوزه را به دم خودش گره می‌زند ولی نمی‌داند که با پر شدن آب در کوزه و سنگین شدنش، خودش هم به زیر کشیده می‌شود. آن گاه است که فریاد کمکش به آسمان می‌رود و چون قبلاً در مددرسانی به دیگران تلاشی نکرده، هیچ‌کس به فریادش نمی‌رسد...

کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا کاری از نشر صوتی سماوا و انتشارات افق است. این کتاب را با صدای مهسا عرفانی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا

مخاطبان کودک و نوجوان در هر کدام از آثار مجموعه‌ی «افسانه‌های مردم دنیا»، با گزیده‌ای از قصه‌های فانتزی و داستان‌های کهن و خیالی ملل گوناگون آشنا می‌شوند؛ افسانه‌هایی پندآموز و سرگرم‌کننده که هر کدام یک نکته‌ی آموزنده را در مورد وجوه مختلف زندگی، در دل خود جای داده‌اند. مطالعه‌ی کتاب‌های این مجموعه، کودکان و نوجوانان را با فرهنگ بومی و شفاهی مردم سراسر جهان نیز آشنا خواهد کرد. نشر افق چاپ و انتشار کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا را به عهده داشته که از میان آن‌ها می‌توان آثار زیر را برشمرد:

«بچه‌های کوزه‌ای»، «جنگ، پهلوان و‌ غول»، «راه یک طرفه»، «208 حکایت از ازوپ» و «پسر جنگل».

«پهلوان پنبه» نیز یکی از مجلدهای این سری کتاب‌هاست که برخی از افسانه‌های کهن ایرانی را دربرمی‌گیرد.

کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

بچه‌های 8 تا 12 ساله مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا می‌شنویم

یک‌وجبی گفت: «پدر! برای من این بهانه‌ها را نیاور. من از پس دیو برمی‌آیم، بگذار بروم.»

پدر گفت: «حالا که اصرار داری، حرفی ندارم. اگر می‌خواهی، برو پسرم! ولی مواظب خودت باش.»

یک‌وجبی ریش دووجبی راه افتاد. سگش را هم همراه خود بُرد. توی راه شغالی در مقابل‌شان سبز شد. یک‌وجبی به سگش گفت:

«ای سگ من بدو بدو اون شغالو قورتش بده!»

سگ جلو پرید و شغال را زنده زنده قورت داد. باز راه افتادند و رفتند. این‌بار به گرگی برخوردند. یک‌وجبی روبه سگش گفت:

«ای سگ من بدو بدو گرگ‌رو بگیر قورتش بده!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
20 دقیقه
قسمت یک
22 دقیقه
قسمت دو
21 دقیقه
قسمت سه
26 دقیقه
قسمت چهار
30 دقیقه
قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
راویمهسا عرفانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب صوتی کله پوک و عاقل - 20 افسانه‌ی ترکمنی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.