معرفی و دانلود کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی

عکس جلد کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی

کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی نوشته‌ی محمدرضا شمس، شامل مجموعه‌ای از قصه‌های قدیمی حول محور شخصیت نوستالژیک «حسن کچل» است. در این کتاب شاهد ماجراهای عجیب و غریبی هستیم که حسن کچل را به دل اتفاقات خطرناکی می‌برند...

درباره‌ی کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی

قصه‌های «حسن کچل» در ایران از محبوبیت بالایی برخوردارند و نسل‌های مختلف با قصه‌های این پسرک تنبل و سربه‌هوا قد کشیده‌اند. حسن کچل همیشه مثال و درس عبرتی بود که بچه‌ها یاد بگیرند چطور زندگی نکنند. او همیشه سمبل تنبلی و تن‌پروری بود و راویان داستان‌ها، با بلاهای مختلفی که به سر این پسربچه‌ی بی‌نوا می‌آوردند، بچه‌ها را نسبت به عواقب کارهای مختلف آگاه می‌کردند.

حالا محمدرضا شمس با نگارش کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی، رنگ تازه‌ای به این داستان‌های قدیمی بخشیده تا آن را برای مخاطب کوچک امروزی نیز جذاب و شنیدنی کند. در این کتاب، داستان حسن کچلِ همیشه‌ خسته‌ی همیشه گرسنه را می‌شنویم که با مادر پیرش زندگی می‌کند. مادر که نان‌آور خانه است، قالی می‌بافد و در خانه‌ی دیگران کار می‌کند تا بلکه بتواند لقمه نانی سر سفره‌شان بیاورد، ولی سبک زندگی حسن که همه‌ی آنچه در سفره هست را می‌خورد و هیچ چیز سر سفره نمی‌آورد، باعث شده تا آن‌ها همیشه فقیر و بی‌چیز باقی بمانند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی

مادر که از دست این تن‌پروری و بی‌خیالی حسن به تنگ آمده، تصمیم می‌گیرد تا به طریقی او را از خانه بیرون بکشد و به زور هم که شده، سر کاری بفرستد. برای همین هم از میوه‌فروشی یک کیلو سیب درشت و تازه و سرخ و آبدار می‌خرد و آن‌ها را در جای جای خانه پخش می‌کند تا حسابی حسن را وسوسه کند. حسن که به روال همیشه در خواب ناز به سر می‌برد، با عطر سیبی که در خانه پیچیده بیدار می‌شود. او اول چندین بار مادرش را صدا می‌کند تا برایش سیب بیاورد، آخر بلند شدن از جا چنان برایش پرزحمت است که ترجیح می‌دهد کس دیگری این کار را به جایش انجام دهد. یک بار صدا می‌کند، دوبار صدا می‌کند، ده بار صدا می‌کند، اما مادر جواب نمی‌دهد. تنبلی اجازه‌ی بلند شدن نمی‌دهد، ولی بوی سیب آبدار و شیرین هم چنان وسوسه‌برانگیز است که خوابیدن را غیرممکن می‌کند. برای همین حسن آرام‌آرام و سلانه‌سلانه از جایش بلند می‌شود و دانه‌دانه سیب‌ها را جمع می‌کند و می‌خورد. وقتی به آخرین سیب که بیرون از در خانه و داخل کوچه گذاشته شده می‌رسد، ناگهان مادر در را به رویش می‌بندد و به او اجازه‌ی داخل شدن نمی‌دهد...

این فقط یکی از داستان‌های کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی است و در ادامه کودکان ماجراهای پردردسرتری از حسن کچل را می‌شنوند.

کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی کاری از نشر صوتی پرسون و انتشارات افق است. این کتاب را با صدای الهه پرسون می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب کودک پهلوان پشه

پهلوان پشه یک مجموعه داستان مصور سه قسمتی به قلم محمدرضا شمس و با تصویرگری سحر خراسانی برای کودکان است. این مجموعه با الهام از قصه‌ها و روایت‌های کودکانه‌ی قدیمی و با تمرکز بر یکی از شخصیت‌های داستانی نام‌آشنا در ادبیات شفاهی کودکان یعنی «حسن کچل» شکل گرفته است. محمدرضا شمس، نویسنده‌ی این مجموعه با استفاده از گنجینه‌های ادبی فارسی و ترکیب آن‌ها با روایتی خلاقانه و طنزآمیز، اثری مفید و سرگرم‌کننده را برای کودکان ایران زمین فراهم کرده است، اثری که در کنار پاس‌ داشتن قصه‌ها و حکمت‌های قدیمی، همچنان برای مخاطب خردسال امروزی جذاب است و او را با خود همراه می‌کند.

کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی برای چه کسانی مناسب است؟

بچه‌های 5 تا 10 ساله از شنیدن این قصه‌ی قدیمی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی می‌شنویم

لقمه توی گلوی حسن شکست. به سرفه افتاد. نزدیک بود خفه شود. هفت پهلوان دربار دویدند طرفش. یکی براش آب آورد، یکی به پشتش زد، یکی توی دهنش شربت ریخت. یکی نان درسته را از دهنش بیرون کشید و حسن توانست نفس بکشد. پیک به هفت پهلوان گفت: «زود حاضرش کنید.»

پهلوان‌ها دویدند. یکی شمشیر آورد، یکی سپر آورد، یکی کلاهخود آورد، یکی زره آورد. حسن که تا آن روز نه جنگ دیده بود و نه با کسی جنگیده بود جستی زد تا فرار کند و خودش را به ننه‌اش بی‌بی گلنسا برساند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت اول: بی‌بی گلنسا
5 دقیقه
قسمت دوم: سیب سرخ
4 دقیقه
قسمت سوم: غول بیابونی
5 دقیقه
قسمت چهارم: جارچی‌ها
7 دقیقه
قسمت پنجم: حمام مخصوص
5 دقیقه
قسمت ششم: ببر درنده
4 دقیقه
قسمت هفتم: کلاغ‌ پر
3 دقیقه
قسمت هشتم: لباس جنگ
3 دقیقه
قسمت نهم: اسب چموش
5 دقیقه
قسمت دهم: درخت پوک
2 دقیقه
قسمت یازدهم: نقشه‌ی تازه
3 دقیقه
قسمت دوازدهم: بیچاره حسن!
4 دقیقه
قسمت سیزدهم: کوه دماوند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی
نویسنده
راویالهه پرسون
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی

برای دریافت کتاب صوتی پهلوان پشه 1: غول بیابونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.