معرفی و دانلود کتاب دختر نارنج و ترنج

عکس جلد کتاب دختر نارنج و ترنج
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر نارنج و ترنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر نارنج و ترنج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر نارنج و ترنج

کتاب دختر نارنج و ترنج نوشته‌ی محمدرضا شمس، از مجموعه‌ی سه دخترون، ماجرای افسانه‌ی کهن دختر نارنج و ترنج را با زبانی کودکانه و با کمی تغییر متناسب با سن کودکان، روایت می‌کند. قصه‌ی شاهزاده «خون‌برف» که می‌خواهد دختر نارنج و ترنج را پیدا و با او ازدواج کند اما مسیر خطرناکی پیش رو دارد، کودکانِ علاقه‌مند به داستان‌های افسانه‌ای و فانتزی را مجذوب خود می‌سازد. گفتنی‌ست سرودن شعرهای کتاب را محمدحسن حسینی بر عهده داشته.

درباره‌ی کتاب دختر نارنج و ترنج

افسانه‌های ایرانی کهن، روایت‌های جذاب و مهیجی هستند که کودکان با شنیدن آن‌ها به وجد می‌آیند و تا مدت‌ها به آن فکر می‌کنند. اما این افسانه‌ها، گاه چندان متناسب با سن کودکان امروزی نیستند و ممکن است محتوای آن‌ها زیادی خشن، زیادی ترسناک یا نامتناسب با فرهنگ امروزی ما باشد. به خاطر همین، بازنویسی افسانه‌های کهن، جوری که هم عناصر جذاب قصه‌های پریان را داشته باشد و هم با سلیقه‌ی بچه‌های این روزگار جور در بیاید، کار بسیار پرارزشی است. مجموعه‌ی سه دخترون، به قلم محمدرضا شمس، برای همین هدف نوشته شده است. دومین کتاب این مجموعه، افسانه‌ی جذاب دختر نارنج و ترنج را با زبانی کودکانه و خواندنی برای بچه‌های امروزی روایت می‌کند.

داستان کتاب کودک دختر نارنج و ترنج از این قرار است که پادشاه و شهربانویی هستند که فرزندی ندارند. شهربانو که آرزوی داشتن پسری با پوستی به سفیدی برف و گونه‌هایی به سرخی خون دارد، نذر می‌کند که اگر خداوند به او فرزندی داد، زمستان‌ها برای ماهی‌ها نان و عسل بریزد. خدا به شاه و شهربانو پسری فوق‌العاده می‌دهد که نامش را خون‌برف می‌گذارند. همان‌طورکه خون‌برف به شاهزاده‌ای لایق و برومند تبدیل می‌شود، شهربانو هم هر سال برای ماهی‌ها نان و عسل به دریا می‌ریزد. تا اینکه یک بار، به جای شهربانو، شاهزاده برای ادای نذر مادر می‌رود، اما سلطان هفت دریا، به روی آب می‌آید تا برای تشکر از محبت‌های این همه سال، کاری برای شاهزاده خون‌برف بکند. او تصمیم دارد، شاهزاده را به دختر نارنج و ترنج برساند. اما دختر نارنج و ترنج کیست که این‌همه محبوبیت دارد؟ اصلا شاهزاده باید چه دردسرهایی را تحمل کند تا بتواند به دختر نارنج و ترنج برسد؟ باید خواند.

معرفی و دانلود کتاب دختر نارنج و ترنج

کتاب دختر نارنج و ترنج، صحنه‌هایی درخشان دارد که باوجود منحصربه‌فرد و تازه بودنشان، شما را به یاد معروف‌ترین انیمیشن‌های تاریخ می‌اندازند. ترکیب نثر روان و کودکانه‌ی داستان با شعرهای ساده و بانمکِ محمدحسین حسینی که کودکان خیلی زود می‌توانند آن را حفظ کنند، هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که این کتاب را تبدیل به اثر موردعلاقه‌ی کودکان می‌کند. تصویرهای پرجزئیات و دیدنی کتاب را سحر خراسانی ساخته و نشر افق این کتاب را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سه دخترون نشر افق

مجموعه‌ی سه دخترون، سه داستان کودکانه‌ی الهام گرفته از سه افسانه‌ی کهن ایرانی است. این داستان‌ها درباره‌ی سه دختر خوب و قوی است که در شرایط سختی قرار می‌گیرند و می‌توانند از پس مشکلات بربیایند. دختر گل خندان، دختر نارنج و ترنج و دختر ماه‌پیشونی، سه عنوان این مجموعه است که به قلم محمدرضا شمس نوشته شده. این مجموعه را سحر خراسانی به زیبایی تصویرسازی کرده و نشر افق به چاپ رسانده است.

کتاب دختر نارنج و ترنج برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دختر نارنج و ترنج برای کودکان 9 تا 12 ساله جذاب است.

در بخشی از کتاب دختر نارنج و ترنج می‌خوانیم

چند سالی گذشت. شاهزاده خون‌برف بزرگ شد. یک سال مادرش گفت: «پسرم من حالم خوش نیست. اگه می‌شه امسال نون و عسل رو تو برای ماهی‌ها ببر.»

خون‌برف نان و عسل را برد و توی دریا ریخت. یک‌دفعه آب دریا از هم شکافت و کالسکه‌ای با هفت اسب‌ماهی رنگارنگ که مثل رنگین‌کمانی هفت‌رنگ بودند از میان آن بیرون آمد. کالسکه که یک صدف بزرگ و صورتی بود جلوی پای خون‌برف ایستاد و سر آن آرام‌آرام با آهنگی ملایم باز شد و عقب رفت. وسط کالسکه تختی آبنوس گذاشته بودند. روی تخت کوتوله‌ای لم داده بود که قدش یک وجب بود و ریش قرمزش دو وجب. پشت تخت دو تا خرچنگ راه‌راه ایستاده بودند و چنگ می‌زدند. وسط‌شان یک هشت‌پای بنفش ایستاده بود که با هر پایش کاری می‌کرد. با دو تا از پاهایش کوتوله را باد می‌زد. با دو تا ریش او را شانه می‌کرد. با دو تا تاج گشاد کوتوله را که هی روی شانه‌هایش می‌افتاد، محکم نگه داشته بود و با دو تا پای دیگر هم تندتند میوه‌های دریایی را توی دهان او می‌چپاند.

کوتوله صورتی شبیه ماهی داشت و چشم‌های قلمبه‌اش مثل چشم‌های حلزون دریایی بیرون زده بود.

خون‌برف همین‌طور زل زده بود به کوتوله و چشم‌هایش از تعجب گشاد شده بود. کوتوله گفت: «سلام!»

خرچنگ‌ها خواندند:

لام لام لام، لام لام لام! میم لام لام، سین لام لام!

فهرست مطالب کتاب

خون‌برف
صورت‌ماهی
تک‌شاخ
قله‌ی قاف
باغ سنگی
قهقهه‌جادو
سه باغ تو در تو
فرار
کف دریا
خداحافظی
دده قارام قوروم
گردباد
کبوتر سفید
دایه‌ی پیر
آهای آهای مروارید
افق منتشر کرده است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر نارنج و ترنج
نویسنده،
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-353-213-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان سرگرم کننده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر نارنج و ترنج

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر نارنج و ترنج

برای دریافت کتاب دختر نارنج و ترنج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.