معرفی و دانلود کتاب چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف (ع)

عکس جلد کتاب چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف (ع)
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چاه و ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چاه و ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف (ع)

کتاب چاه و ماه نوشته‌ی محمدرضا شمس، یکی از کتاب‌های آموزنده و جذاب مجموعه‌ی داستان‌های پیامبران خداست که برای دانش‌آموزان دبستانی طراحی شده است. این کتاب، داستان زندگی پرفراز و نشیب و جالب حضرت یوسف را در روایتی تصویری بیان می‌کند. از روز تولد آن حضرت تا انتهای داستان و بازگشت یوسف به یعقوب، همه‌ی ماجراها، در نهایت زیبایی در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

درباره‌ی کتاب چاه و ماه

داستان حضرت یوسف، یکی از پرفراز و نشیب‌ترین و سینمایی‌ترین داستان‌های قرآن است. این داستان را، خداوند به نام بهترین قصه می‌خواند که نشان‌دهنده‌ی عظمت و بزرگی خدای یگانه است و همین‌طور لطف و مرحمتی است که خداوند به بندگان شایسته‌ی خود هدیه می‌کند. داستان یوسف (ع) گرچه بارها و بارها، در کتاب‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف روایت شده است اما هیچگاه از تازگی نمی‌افتد و همیشه نکته‌ای آموزنده در خود جای داده است که پیش‌تر به آن توجه نکرده بودیم. حضرت یوسف، دردانه‌ی یعقوب نبی (ع) است که در کودکی خوابی می‌بیند و باعث حسادت 10 برادر بزرگتر خود می‌شود. آن‌ها هم تصمیم می‌گیرند او را به چاه بیندازند و خوار کنند تا خودشان بیشتر به چشم پدر بیایند. اما خداوند، او را از چاه به عزیزی مصر می‌رساند. اما چطور...؟ باید خواند.

محمدرضا شمس، یکی از برترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان ایران است. او، قدرت قلم خود را، در این اثر زیبا نیز به نمایش می‌گذارد. سبک داستان‌گویی محمدرضا شمس در کتاب چاه و ماه، بسیار جذاب و متفاوت است. او از زاویه‌ی دید دوم شخص استفاده می‌کند و در بخش‌های جداگانه، صحنه‌هایی از زندگی حضرت یوسف را با ظرافت خاصی به تصویر می‌کشد تا وقتی صحنه‌ها در کنار هم قرار گیرند، مانند فیلمی دیدنی، داستان از جلوی چشمانتان رد ‌شود و همه‌چیز را به خوبی ببینید.

تصاویر کتاب چاه و ماه نیز، بسیار دیدنی و جذاب است. با دیدن تصاویر، انگار به دنیای هزاران سال پیش، پا می‌گذارید و با تصاویر و نقاشی‌هایی که سبکی قدیمی دارند، به دل قصه راه پیدا می‌کنید. آیدین سلسبیلی تصویرگری این کتاب را برعهده داشته است. کتاب چاه و ماه یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی داستان پیامبران خدا از نشر پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان پیامبران خدا

مجموعه‌ی داستان پیامبران خدا، کاری است از نشر پرنده‌ی آبی، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی فرهنگی که با بهره‌گیری از قلم برترین نویسندگان حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، داستان زندگی بعضی از پیامبران، که زندگی خواندنی و پرفراز و نشیبی داشته‌اند، برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند. داستان زندگی حضرت یونس (ع) با نام ستاره‌ای در اقیانوس، داستان زندگی حضرت آدم (ع) با نام از بهشت تا زمین، داستان زندگی حضرت نوح (ع) با نام کشتی در کویر، داستان زندگی حضرت یوسف (ع) با نام چاه تا ماه، داستان زندگی حضرت داوود (ع) با نام آواز خوش یک پیامبر و داستان زندگی حضرت محمد (ص) با نام آخرین پیامبر خدا کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب چاه و ماه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب چاه و ماه برای کودکان 8 تا 12 سال خواندنی است.

در بخشی از کتاب چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف (ع) می‌خوانیم

گرگ‌ها به گلایه آمده‌اند. دسته دسته و گروه گروه از در و دیوار کنعان گرگ می‌بارد برادرهایت از ترس در خانه‌هایشان پنهان شده‌اند گرگ‌ها با ناراحتی زوزه می‌کشند از تهمتی که به آن‌ها زده شده عصبانی‌اند. به طرف یعقوب می‌روند و زوزه می‌کشند و می‌غرند این دروووووغ است. ما یوووووسف را ندریده‌ایم. این پوزه و دهان ما.

پوزه و دهان خود را نشان می‌دهند.

یعقوب آرامشان می‌کند می‌دانم می‌دانم این را خوب می‌دانم شما هیچ گناهی ندارید.

و تو همچنان در چاهی منتظری کاروانی از راه برسد و تو را از چاه بیرون بیاورد و با خود از کنعان ببرد. از سرزمینی که برادرانش یوسف کشند.

برادرانت بزغاله‌ای می‌کشند و خونش را به پیراهن تو می‌مانند و شب گریان پیش پدر می‌روند. پدر ترسیده می‌پرسد: «یوسف کجاست؟» صدایش می‌لرزد.

برادرانت به دروغ می‌گویند: «ما او را نزد وسایل خود گذاشتیم و به مسابقه رفتیم و گرگ او را خورد و از خجالت سرهای خود را پایین می‌اندازند.

یهودا جلو می‌رود و پیراهن خون‌آلود تو را به پدر می‌دهد و می‌گوید: «این پیراهن خون‌آلود اوست آورده‌ایم تا بدانی که راست می‌گوییم هر چند خوب می‌دانیم که تو حرف‌های ما را باور نخواهی کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف (ع)
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-436-439-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان مذهبی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چاه و ماه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چاه و ماه

برای دریافت کتاب چاه و ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.