معرفی و دانلود کتاب آخرین پیامبر خدا: داستان زندگی حضرت محمد (ص)

عکس جلد کتاب آخرین پیامبر خدا: داستان زندگی حضرت محمد (ص)
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین پیامبر خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین پیامبر خدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین پیامبر خدا: داستان زندگی حضرت محمد (ص)

کتاب آخرین پیامبر خدا نوشته‌ی محمد ناصری، با زبانی ساده و صمیمی داستان زندگی حضرت محمد (ص) را برای کودکان، روایت می‌کند. نویسنده در این کتاب، بخش‌های مختلف زندگی پیامبر اسلام را در قالب صحنه‌هایی به هم متصل برای مخاطبان ترسیم کرده است. مطالعه‌ی این کتاب به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا با سیره‌ی پیامبر اسلام بیشتر آشنا شوند.

درباره‌ی کتاب آخرین پیامبر خدا

زندگی‌نامه‌ی پیامبر اسلام در فرهنگ اسلامی، یکی از مهم‌ترین خواندنی‌های دینی به‌شمار می‌رود. از آن جمله خواندنی‌هایی که هر مسلمانِ معتقدی باید یک بار آن را بخواند و درباره‌اش اطلاعات داشته باشد. مسلمانان حضرت محمد را اسوه و الگویی برای خود می‌دانند و تلاش می‌کنند تا با مطالعه‌ی زندگی ایشان و آشنایی با سیره و روش زیستن آن حضرت، رفتار و اعمال خود را به شیوه‌ی زندگی ایشان نزدیک کنند. به همین سبب، مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی پیامبر اسلام در فرهنگ اسلامی بسیار مهم و مؤثر است. محمد ناصری در کتاب آخرین پیامبر خدا، روایتی ساده و صمیمی را از زندگی حضرت محمد به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه کرده است.

زبان کتاب آخرین پیامبر خدا ساده است. نویسنده تلاش کرده است تا با بیانی بسیار صمیمی و ملموس داستان زندگی حضرت محمد را تعریف کند، تا مخاطبان این داستان علاوه‌بر شنیدن روایت اصلی، بتوانند ویژگی‌های پیامبر اسلام را الگوی خود قرار دهند. در این زمینه، توصیفات ملموس و جذاب نویسنده، به گیرایی داستان افزوده است. محمد ناصری روایت کلی کتاب را در قالب خرده‌روایت‌هایی به مخاطب عرضه می‌کند. ماجرای کتاب با لحظه‌ی به دنیا آمدن پیامبر آغاز می‌شود و وقایع مهم زندگی ایشان را دربرمی‌گیرد.

تصاویر کتاب با الهام گرفتن از هنرهای اسلامی طراحی شده‌اند و ذهن مخاطبان را به سمت فضایی سنتی و قدیمی می‌برند. این مطلب به درک بهتر فضای زندگی حضرت محمد (ص) کمک می‌کند.

کتاب آخرین پیامبر خدا نوشته‌ی محمد ناصری، با تصویرگری آیدین سلسبیلی توسط نشر پرنده‌ی آبی،‌ واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های پیامبران خدا

مجموعه‌‌ی داستان‌های پیامبران خدا، مجموعه‌ای از داستان‌های مناسب مخاطبان کودک و نوجوان است که توسط نشر پرنده‌ی آبی منتشر شده. هرکدام از داستان‌های این مجموعه، که توسط نویسندگان مختلف نوشته شده‌اند، به زندگی یکی از پیامبران خدا می‌پردازد. نام هر جلد از این مجموعه، از ویژگی بارز پیامبری برگرفته شده که داستان زندگی او در آن جلد بیان می‌شود. برخی از داستان‌های مجموعه‌ی داستان‌های پیامبران خدا عبارت‌اند از:

  • ستاره‌ای در اقیانوس: داستان زندگی حضرت یونس، نوشته‌ی مجید ملامحمدی؛
  • چاه و ماه: داستان زندگی حضرت یوسف، نوشته‌ی محمدرضا شمس؛
  • کشتی در کویر: داستان زندگی حضرت نوح، نوشته‌ی مصطفی رحمان‌دوست؛
  • آواز خوش یک پیامبر: داستان زندگی حضرت داوود، نوشته‌ی افسانه موسوی گرمارودی؛
  • از بهشت تا زمین: داستان زندگی حضرت آدم، نوشته‌ی جعفر ابراهیمی (شاهد).

کتاب آخرین پیامبر خدا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 8 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب آخرین پیامبر خدا: داستان زندگی حضرت محمد (ص) می‌خوانیم

یک روز ابوطالب به محمد، که نوجوانی دوازده ساله شده بود، خبر خوبی داد. او گفت که به‌زودی برای بازرگانی به سرزمین سوریه خواهند رفت و اگر او دوست داشته باشد، ‌می‌تواند با آن‌ها به این سفر برود. خاطره‌ی سفر به‌یادماندنی او با مادرش، ‌مژده‌ی سفر پرمخاطره‌ی دیگری بود.

وقتی کاروان بازرگانی ابوطالب به طرف سوریه حرکت کرد، محمد هم همراه کاروان بود. پس از چند شبانه‌روز و طی کردن راهی طولانی، کاروان ابوطالب به شهر بصرا رسید. این شهر نزدیک دمشق بود. در آن شهر، ‌یک راهب بزرگ مسیحی و مومن زندگی می‌کرد. نام آن راهب بحیرا بود. وقتی‌ آن‌ها در نزدیکی آن دیر برای استراحت ایستادند، ‌نزدیکی‌های ظهر بود. با رسیدن آن‌ها به نزدیکی دیر، ‌راهب جوانی به سوی کاروان آمد و گفت که بحیرا از همه‌ی اهل آن کاروان خواسته که برای صرف ناهار مهمان او باشند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین پیامبر خدا: داستان زندگی حضرت محمد (ص)
نویسنده
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-436-603-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۲,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین پیامبر خدا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخرین پیامبر خدا

برای دریافت کتاب آخرین پیامبر خدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.