معرفی و دانلود کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ

عکس جلد کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ

کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ مجموعه‌ای از بهترین افسانه‌های قدیمی ازوپ، قصه‌گوی اسلاوی‌تبار یونان باستان را در بر دارد که توسط اس. ای. هندفورد گردآوری و ارائه شده است؛ افسانه‌هایی بسیار جذاب و شنیدنی که در آن‌ها از زبان شخصیت‌های گوناگونی مانند حیوانات و گیاهان و انسان و حتی خدایان، ماجراهایی پندآموز و مضامینی اخلاقی مانند صبر، پشتکار، دوستی و... بیان شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ

داستان‌های ازوپ (Aesop’s Fables) که برخی از بهترین‌ها و پندآموزترین‌هایشان را به انتخاب اس. ای هندفورد (S. E. Handford) در کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ می‌شنوید، به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند. در زبان پارسی نیز قصه‌های کهن ازوپ توسط ناصرخسرو و مولانا و دیگر ادیبان به شعر درآورده شده‌ یا بازآفرینی شده‌اند. به گمان برخی از پژوهشگران لقمان حکیم همان ازوپ است. برخی دیگر نیز داستان‌های کلیله و دمنه را با روایات ازوپ یکسان می‌دانند. حکایات دلنشینِ ازوپ اغلب بسیار کوتاه و حاوی پیام‌های اخلاقی کاربردی هستند. زبان این حکایت، ساده، روان و روشن است و روایت آن‌ها از طرف راویان گوناگون، جذابیت این افسانه‌ها را دوچندان کرده است. اما ازوپ کیست و چه اثری بر ادبیات جهان گذاشته است؟

ازوپ (Aesop) شخصیتی از اهالی تریس و زاده‌ی سال 620 پیش از میلاد است؛ برده‌ای که در جزیره‌ی ساموس زندگی می‌کرد و بنا بر برخی شواهد تاریخی، دوران زندگی او مصادف با پادشاهی کوروش هخامنشی در ایران بود. درباره‌ی زادروز، زادگاه و زیست ازوپ افسانه‌های بسیاری وجود دارد و با وجود این‌که در نوشته‌های هرودوت، پلوتارک و ارسطو از وی نام برده شده است، برخی از پژوهشگران و آگاهان در وجود چنین شخصیتی در تاریخ تردید کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ

ازوپ پوستی سیاه داشت و به همین خاطر یونانیان او را ازوپ (اتیوپ) به‌معنای سیاه‌پوست نامیده‌اند. فیلسوفی یونانی ازوپ را به عنوان برده برای همسرش خریداری کرد و پسر این فیلسوف بود که او را آزاد نمود. گفته می‌شود که ازوپ لکنت زبان داشت و خواندن و نوشتن بلد نبود اما از حافظه‌ای بسیار قوی برخوردار بود و همیشه در سفر به سر می‌برد. در همان سیر و سفرها بود که داستان‌های بسیاری را می‌شنید و آن‌ها را به خاطر می‌سپرد و سپس به نقل آن شنیده‌ها می‌پرداخت. با وجود این، آنچه مسلم است، قدرت داستان‌سرایی و انبوهی از قصص و افسانه‌های کهن است که به وی نسبت داده شده است؛ افسانه‌هایی که آوازه و محبوبیت آن‌ها در نهایت او را از بردگی رهاند اما نتوانست زندگی‌اش را از مرگ نجات دهد. ازوپ در قرن پنجم پیش از میلاد به دلیل اهانت به مردم دلفی از بالای صخره‌ای به پایین انداخته شد و جانش را از دست داد.

از ازوپ به عنوان پدر فابل نیز نام برده می‌شود. فابل قصه‌ها و حکایاتی است که شخصیت اصلی آن‌ها حیوانات هستند؛ حیواناتی که سرشت و خلق‌وخوی انسانی به آن‌ها نسبت داده می‌شود تا راوی روایتی اخلاقی و پندآموز باشند. از جرج فایلر تاونسند، مترجم حکایت‌های کهن ازوپ به انگلیسی نقل شده است که درباره‌ی فابل چنین می‌گوید: «فابل اثری هدفمند و جهت‌دار است و مقصود از آن، تعلیم و تربیت است؛ روایاتی که همواره درصدد است تا نکات اخلاقی، وظایف اجتماعی یا حقایق سیاسی را شرح دهد.» بنابراین هدف از فابل، یادآوری مفاهیم و ارزش‌هایی مانند پشتکار و صبر و دوستی و... است که ممکن است در ازدحام زندگی مدرن امروزی، از یاد افراد رفته باشد.

کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ را به همت سوره‌ی مهر و در همکاری با نشر افق، با ترجمه‌ی حسین ابراهیمی و خوانش امیر زنده‌ دلان می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا

برای کودکان و نوجوانان، افسانه‌ها همواره از دیرباز جذابیتی مسحورکننده داشته‌اند. گویی با شنیدن افسانه‌هاست که در زمان سفر می‌کنند و با آدم‌ها، سرزمین‌ها و ماجراهای گوناگونی آشنا می‌شوند که از گذشته‌ها به یادگار باقی مانده‌اند؛ افسانه‌هایی که مانند میراثی ارزشمند، آن‌ها را به همان دوران بازمی‌گردانند و پیوندی عمیق با پیشینیان و ارزش‌های آنان برقرار می‌کنند.

«افسانه‌های مردم دنیا» عنوان مجموعه‌ای دوازده جلدی و آموزنده است که به کوشش نشر افق و با هدف آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و افسانه‌های کهن به چاپ رسیده است. این کتاب‌های مصور و سرگرم‌کننده، شامل داستان‌هایی از اسکار وایلد، هانس کریستین اندرسن و بسیاری دیگر از نویسندگان و مشاهیر سرتاسر دنیا هستند. «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «پهلوان پنبه»، «سفیدبرفی»، «دیوهای دماغ دراز»، «قوی سفید» و «گرگ و هفت بزغاله» برخی از کتاب‌های این مجموعه هستند. این مجموعه‌ی محبوب تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب 208 حکایت از ازوپ

  • ازوپ همچنان از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار در ادبیات غرب به شمار می‌رود. (فردریک رافائل، ساندی تایمز)
  • فابل‌های ازوپ همانند مکاشفه‌ای الهام‌بخش، اصیل و اثرگذارند. (فردریک رافائل، ساندی تایمز)

کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ داستان‌های خاطره‌انگیز و جذاب کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ را به کودکان و نوجوانانِ طرفدار قصه‌های شیرین و پندآموز و همین‌طور روایت‌پژوهان، کارشناسان، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ می‌شنویم

ماری خود را به کودکی روستایی رساند و او را با نیش زهرآلودش کشت. پدر کودک که از این جسارت مار خشمگین شده بود، تبری برداشت و به قصد کشتن مار جلوی لانه‌ی او منتظر ماند. همین‌که مار سرش را از سوراخ بیرون آورد مرد هم تبرش را فرود آورد اما تبر مرد خطا رفت و به‌جای سر مار، تخته‌سنگی را از هم شکافت. از آن روز به بعد، مرد که نگران انتقام مار بود روزی از او خواست تا گذشته را فراموش کند و با هم آشتی کنند اما مار نپذیرفت و به او گفت: «نه، تا زمانی که شکاف این تخته‌سنگ در برابر من و گور فرزند تو در برابر توست، هیچ‌یک از ما نمی‌تواند گذشته را فراموش کند.» دعوا و اختلاف شدید به‌سادگی حل و فصل نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
قسمت اول
20 دقیقه
قسمت دوم
19 دقیقه
قسمت سوم
21 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم
20 دقیقه
قسمت هفتم
22 دقیقه
قسمت هشتم
22 دقیقه
قسمت نهم
20 دقیقه
قسمت دهم
29 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ
نویسنده
مترجمحسین ابراهیمی
راویامیر زنده دلان
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ

برای دریافت کتاب صوتی 208 حکایت از ازوپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.