معرفی و دانلود کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

عکس جلد کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)
قیمت:
۱۳۲۰۰۰ ۹۲,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) شاهکاری از جی. آر. آر. تالکین، داستان یک هابیت به نام بیلبو بگینز را روایت می‌کند که مثل همه‌ی هابیت‌های دیگر در ثبات و آرامش زندگی می‌کند، تا اینکه یک روز گندالف، جادوگر پردردسر، به دیدارش می‌آید و پای او را به ماجراهایی هولناک و هیجان‌انگیز باز می‌کند. این مقدمه‌ای است که مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد و آغاز یک شاهکار ادبی را رقم می‌زند. گفتنی است که این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تمامی اعصار قرار دارد و جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) (The Hobbit; or, There and Back Again) به قلم جی. آر. آر. تالکین (John Ronald Reuel Tolkien) از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین افسانه‌های انگلیسی‌زبان به شمار می‌رود و داستان ماجراجویی جذاب و هیجان‌انگیز یک هابیت را باز می‌گوید. گندالفِ جادوگر این هابیت را که بیلبو نام دارد، راهی سفری برای پیدا کردن میراثی ارزشمند می‌کند که در چنگال اسماگ اژدها قرار دارد. بیلبو در این سفر نبرد با هیولاها و نیروهای شر هولناکی را از سر می‌گذراند و در جریان این نبردها به بلوغ فکری می‌رسد و به سرچشمه‌های خرد و دانش دست می‌یابد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

روزی روزگاری وقتی که جهان در صلح و آرامش بود، یک هابیت در یک سوراخ هابیتی زیبا و پر از آسایش در دل زمین زندگی می‌کرد. این سوراخ یک در گرد و سبز داشت و یک دستگیره‌ی طلایی درست در وسطش بود. در به یک تونل دنج و پیچ‌درپیچ باز می‌شد که قلب یک تپه را طی می‌کرد و به درهای دیگری در آن طرف تپه می‌رسید. این درها ورودی خانه‌ی هابیت داستان ما را نشان می‌داد که یک دنیا اتاق و انباری داشت. نام هابیت داستان ما بیلبو بگینز است. او از خانواده‌ی بگینزها می‌آید که شأن و احترام خاصی میان مردم دارند. بگینز داستان ما اما یک هابیت متفاوت و ماجراجوست و به آوازه و پیشه‌ی خانوادگی‌اش پشت می‌کند.

اما هابیت‌ها چه کسانی‌اند؟ هابیت‌ها مردمان کم‌یاب و کوچکی هستند که نصف قد انسان را دارند و جادویی در کارشان نیست. در سزمین «شایر» و در دل تپه‌ها و زمین‌ها زندگی می‌کنند. چست و چابک‌اند، فوری غیبشان می‌زند و لباس‌های سبز و زرد می‌پوشند. کف پایشان به‌طور طبیعی از جنس چرم است و بنابراین کفش نمی‌پوشند. غذا خوردن و مهمانی گرفتن را دوست دارند و اهل ماجراجویی نیستند. به همین خاطر است که هابیت داستان ما یک تافته‌ی جدابافته به حساب می‌آید؛ او ماجراجوست و کارهای جسورانه‌ای می‌کند که هابیت‌های دیگر را به وحشت می‌اندازد. البته جای تعجبی ندارد، چون او پسر یک مادر افسانه‌ای و ماجراجو است که بعد از ازدواج دست از ماجراجویی برداشت، اما میراث پنهانش را برای پسرش به جا گذاشت. با این‌همه بیلبو یک زندگی آرام و هابیتی را سپری می‌کرد و طولانی‌ترین سفرش، سفر میان آشپزخانه تا اتاق خواب بود. تا اینکه یک روز با گندالف جادوگر ملاقات می‌کند و ناخواسته پایش به ماجرایی دور و دراز باز می‌شود و قدم در مسیری پرفراز و نشیب و پرخطر می‌گذارد تا حلقه‌ی قدرت را پیدا کند و با خود به شایر بیاورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

جی. آر. آر. تالکین کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) را بر شانه‌ی افسانه‌ها و اسطوره‌های مهم جهان از جمله اسطوره‌های نورس، اسطوره‌های ادبیات انگلستان و داستان‌های قرون وسطی استوار کرده است. به عقیده‌ی منتقدین، تالکین از تجاربی که در خلال جنگ جهانی اول کسب کرده نیز بهره برده است. او با قلم توانمند و نثر زیبای خود، ضمن ترکیب اسطوره‌های کهن و داستان‌های مدرن، یک جهان خیالی خلق نموده و شاهکاری ادبی آفریده است. جهان خیالی تالکین در جغرافیای سرزمین میانه واقع شده و زبانی منحصربه‌فرد دارد که ساخته و پرداخته‌ی خود اوست. اثر حاضر این جهان را تام و تمام توصیف می‌کند و فضای به‌یادماندنی و گیرای آن را پیش چشم شما می‌گذارد.

داستان کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) دریچه‌ی ورودی به افسانه‌ی ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود. اگر این مجموعه را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که هابیت‌ها از شخصیت‌های اصلی و تعیین‌کننده‌ی آن هستند. کتاب حاضر شما را با گذشته‌‌ی این موجودات آشنا می‌کند. این گذشته به شما می‌گوید که حلقه‌ی قدرت چطور از شایر سر در آورد و چه فراز و فرودها و خطرات دهشتناکی را طی کرد تا به آنجا رسید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) در نوزده فصل شکل گرفته و در سال 1937 به انتشار رسیده است. رضا علیزاده این اثر را به فارسی برگردانده و انتشارات روزنه روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی آوانامه با صدای آرمان سلطان زاده، ایمان رئیسی و جمعی از گویندگان نسخه‌ی صوتی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد است.

جوایز و افتخارات کتاب هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

  • فروش بیش از صد میلیون نسخه در سراسر جهان؛
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام اعصار؛
  • نامزد دریافت مدال اندرو کارنگی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی نیویورک هرالد تربیون برای بهترین رمان نوجوان؛
  • در فهرست صد رمان برتر کودکان به انتخاب School Library Journal؛
  • مهم‌ترین رمان قرن بیستم به انتخاب مخاطبین نشریه‌ی Books for Keeps؛
  • برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب معلمان؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کیت بارکر؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی BILBY برای خوانندگان بزرگ‌سال (1997)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Mythopoeic Scholarship (1990).

نکوداشت‌های کتاب هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

  • مجموعه‌ی تمام چیزهای خوبی که پیش‌تر در کنار هم دیده نشده‌اند، در این اثر گرد هم آمده‌اند و این چیزها عبارتند از: طنز، درک کودکانه، برداشت شاعرانه از اسطوره و دانش. (تایمز)
  • داستان باشکوه یک ماجراجویی عظیم، با تعلیق‌های بسیار و چاشنی طنز... کتاب هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) در قلب تمام آن‌هایی که عاشق داستان‌های ماجراجویانه هستند، جا باز می‌کند. (نیویورک‌تایمز)
  • کتاب حاضر یک اثر کلاسیک ماندگار است و برای مخاطبین سنین مختلف جذابیت و گیرایی دارد. (آمازون)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

  • در سال 1967 جین دیچ (Gene Deitch)، تصویرگر و انیماتور آمریکایی، یک انیمیشن کوتاه بر اساس کتاب حاضر ساخته است که همکاری هابیت و دورف‌ها برای دستیابی به گنج را نشان می‌دهد. این انیمیشن اولین اقتباسِ صورت‌گرفته از کتاب هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) بود.
  • گروه سرگرمی آرتور رانکین (Arthur Rankin) و ژول بیس (Jules Bass) در سال 1977 یک انیمیشن با الهام از اثر حاضر ساختند که توسط شبکه‌ی NBC‌ به انتشار رسید. این انیمیشن جوایز پیبادی و کریستوفر را از آن خود کرد و نامزد جایزه‌ی هوگو شد.
  • یک فیلم لایو اکشن سه قسمتی طی سال‌های 2012 تا 2014 به کارگردانی پیتر جکسون (Peter Jackson) ساخته شد. این فیلم همانند اصل رمان در فضایی فانتزی حماسی می‌گذرد و مهر همکاری نیمه‌کاره‌ی گیرمو دل تورو، کارگردان مشهور را نیز بر پیشانی دارد. مارتین فریمن، ایان مک کلن و برخی دیگر از بازیگران فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در این اثر نقش‌آفرینی کرده‌اند. عناوین این سه‌گانه عبارتند از: هابیت: یک سفر غیرمنتظره، هابیت: برهوت اسماگ و هابیت: نبرد پنج سپاه. گفتنی است که فیلم حاضر با استقبال خوبی مواجه شد و جوایز بسیاری را از آن خود نمود.

کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی و اسطوره‌ای این کتاب را از دست ندهند. همچنین اگر از طرفداران ارباب حلقه‌ها هستید، این کتاب را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) می‌شنویم

هابیت با ترانه‌ی آن‌ها احساس کرد که عشق به چیزهای زیبای ساخته‌ی دست، چیزهای بدیع و چیزهای جادویی توی دلش به جنبش در می‌آید. یک جور عشق بی‌امان و ناشی از حسادت. شور و اشتیاقی که دل دورف‌ها را ربوده است. آنگاه چیزی توک‌وار توی دل او بیدار شد و هوس کرد که برود و کوه‌های بزرگ را ببیند و صدای درختان کاج و آبشارها را بشنود و در غارها کندوکاو کند و به جای عصا شمشیر دست بگیرد. از پنجره بیرون را نگاه کرد. در آسمان تاریک بالای درختان، ستاره‌ها دمیده بودند. درخشش جواهرات دورف‌ها در مقارهای تاریک را در نظر مجسم کرد. ناگهان در بیشه‌ای آن طرف آب شعله‌ای بالا جست. شاید یک نفر داشت آتش روشن می‌کرد. و اژدهایان یغماگر را در نظر مجسم کرد که در تپه‌ی آرام و بی سروصدای او مسکن کرده‌اند و آن را یکسره به آتش کشیده‌اند. لرزید و خیلی زود دوباره شد همان آقای بگینزِ ساده‌دل اهل بگند، ساکن زیر تپه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
44 دقیقه
فصل اول: میهمانى غیرمنتظره- بخش اول
36 دقیقه
فصل اول- بخش دوم
44 دقیقه
فصل دوم: بره‌ی بریانى
26 دقیقه
فصل سوم: استراحت کوتاه
35 دقیقه
فصل چهارم: فراز و نشیب
59 دقیقه
فصل پنجم: معما در تاریکى
52 دقیقه
فصل ششم: از چاله به چاه
36 دقیقه
فصل هفتم: منزلگاه‌هاى عجیب و غریب- بخش اول
42 دقیقه
فصل هفتم- بخش دوم
42 دقیقه
فصل هشتم: پروانه‌ها و عنکبوت‌ها- بخش اول
37 دقیقه
فصل هشتم- بخش دوم
42 دقیقه
فصل نهم: بشکه‌هاى از بند رسته
33 دقیقه
فصل دهم: استقبال گرم
24 دقیقه
فصل یازدهم: روى پله‌ی جلوى در
55 دقیقه
فصل دوازدهم: خبرهاى داخل
31 دقیقه
فصل سیزدهم: خانه‌ی بى‌صاحب
25 دقیقه
فصل چهاردهم: آتش و آب
27 دقیقه
فصل پانزدهم: جمع شدن ابرها
17 دقیقه
فصل شانزدهم: دزد شب‌رو
32 دقیقه
فصل هفدهم: گسستن ابرها
24 دقیقه
فصل هجدهم: سفر بازگشت
21 دقیقه
فصل نوزدهم: آخرین منزل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده، ایمان رئیسی، گروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۳۲۰۰۰ ۹۲,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

Kasra Pj
۱۴۰۳/۶/۲
سلام دوستان این کتاب رنگ و بویی شبیه ارباب حلقه ها داره اما تعداد کلمات و صفحات تقریبا یک سوم هستش شما همون فضا و تم دارک در پس زمینه و همیجان آمیخته با روایت رو احساس می کنین البته پیتر جکسون سه گانه ای هم بر اساس همین کتاب ساخته، پیشنهاد میکنم بعد از خواندن کتاب ببینینش چون اختلاف در شخصیت پردازی کمی وجود داره و در فیلم با افزایش سناریو مواجه هستیم. در کل نمره ی من از ۵ به این کتاب ۴/۹ هستش توصیه: سعی نکنین سریع تمومش کنین با ی شاهکار طرفین پس مثل یک نوشیدنی گران قیمت جرعه جرعه بنوشینش (نهایت روزی ۱۵ مین گوش بدین) تا با طعمش ارتباط بگیرین.
Soroush Fathi
۱۴۰۳/۵/۲۵
همیشه همه کارهای استاد آرمان سلطان زاده عالیه اما با تمام عشقی که به هنر ایشون و استاد مهدی صفری دارم باید بگم با اینکه خیلی خیلی خیلی از این کتاب هم لذت بردم انتظار خیلی بیشتری داشتم. مثلا در سه کتاب شنیداری ارباب حلقه‌ها صداهای محیطی طبیعت رو کامل داشتیم، ولی در این کتاب شوربختانه گاهی اون هم و و محدود داشتیم. صداهای طبیعت محیطی یکی از ارکان سه کتاب ارباب حلقه‌ها بود. ولی در این کتاب گاهی داشتیم من واقعا انتظار بیشتری داشتم. در کل حقیقتا به تمامی استاید صدا پیشه دست مریزاد میگم و مثل همیشه واقعا لذت بردم و سپاس از وقت و انرژی زحمت بسیارتون.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۳/۶/۲۳
سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان عزیز خیلی وقت بود منتظر نسخه صوتی هابیت بودم جهان تالکین بی‌نقص و بینظیر هست هر چند نویسنده‌های مختلفی سعی در اقتباس از تالکین و خلق دنیا‌های اسطوره‌ای و افسانه‌ای داشتند ولی همچنان این اثر ناب و بی رقیب هست... هابیت پیش درآمد ارباب حلقه‌ها هست و بیشتر برای رده سنی از کودکان نوشته شده ولی همچنان اصالت دنیای میانه و آثار پیشینبرخوردار هست و بزرگسالان هم خواندن و شنیدن این داستان لذت میبرن اجرای استادانه آقای آرمان سلطان زاده جذابیت کار دو چندان کرده و شدیداً پیشنهاد میکنم بشنوید
کتایون فرهمند
۱۴۰۳/۵/۲۵
وای خدای من، من عاااااشق این سریال بخصوص هابیت هستم. یعنی دارم لذذذذت میبرم از گوش دادن. نمیدونم دقیقا از کدومتون بیشتر تشکر کنم. میدونم بارها بعدا بازم گوش میدم. یه تشکر ویژه از آقای سلطان زاده برای لحن درست و داستانی و حرفه‌ای و باقی تشکر از عوامل حرفه‌ای آوانامه که همیشه بهترین کارها رو ارائه رو میدن. خیلی خیلی خیلی ممنون. خدا تالکین بیامرزه که انقدر قلمش دلنشین بود. مرسی از کتابراه عزیز 💚💚💚💚💚💚
وحید
۱۴۰۳/۵/۲۳
بالاخره اومد و من سریع خریدم، دنیای تالکین دنیایی خیلی خوبیه، و ترجمه رضا علیزاده و گویندگی آرمان سلطان زاده به اندازه خود تالکین مهم هست و در کتابراه همه چیز فراهم شده، گوش کنید و عشق کنید
{ S~KH }
۱۴۰۳/۵/۲۶
همیشه قلم تالکین و ترجمه آقای علیزاده و صدای آقای سلطان زاده روی هم میشینه امیدوارم کتاب‌های دیگه مثل فرزندان هورین و سقوط گوندولین و... هم صوتی کنید، با تشکر از زحمات شما
mahyar safaee
۱۴۰۳/۵/۲۴
عالی عالی عالی داستانی عالی صدا گزاری عالی تر خیلی با فیلم هاش فرق میکنه که عرضش خرید کتاب رو بالاتر میبره مخصوصا آخر کتاب. ارزش چند بار گوش دادن رو داره
متین
۱۴۰۳/۶/۱۴
بسیار کتاب زیبا با توصیفات بی نظیری بود.
ترجمه این کتاب هم عالی بود و با صدای آقای سلطان زاده زیبایی آن دو چندان شده بود.
محمد قجری بشارتی
۱۴۰۳/۵/۳۱
بسیار عالی. حتما پیشنهاد میکنم گوش بدین. بعدش میتونین سه گانه ارباب حلقه‌ها که خیلی حماسی تر هست رو سراغش برید. تشکر از گویندگان عزیز.
مرتضی مازار
۱۴۰۳/۵/۲۰
یس. منتظرش بودم. فقط کیفیت صدا یه مقدار ضعیفتره نسبت به بقیه آثار اقای سلطان زاده صدا گذاری ها عالیه.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۶/۱۵
داستان کتاب که خیلی جالب و هیجان انگیز بود اما روایت و موسیقی، جذابیتش رو صد چندان کرده ممنون
Mahdi Amiri
۱۴۰۳/۶/۱۶
واقعا کتاب بی نظیریه و ویسی هم که ارائه شده دلنشین ترش کرده
ناصر محرمی
۱۴۰۳/۵/۲۱
دمتون گرم چند ساله منتظرم بعد از سه گانه ارباب حلقه‌ها
رسول
۱۴۰۳/۶/۲۱
بریم به سرزمین بکینز 😍😍
Akaza
۱۴۰۳/۶/۱۴
خدا بیامرزه چه ذهنی داشت دمش گرم
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

برای دریافت کتاب صوتی هابیت (آنجا و بازگشت دوباره) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.