معرفی و دانلود کتاب هابیت

عکس جلد کتاب هابیت
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هابیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هابیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هابیت

کتاب هابیت نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین رمانی تخیلی و اساطیری است که در اصل برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده، اما مخاطبان بزرگسال بسیاری دارد. داستان این کتاب در سرزمینی تخیلی اتفاق می‌افتد و تلاش‌های یک هابیت به اسم بیلبو بگینز را روایت می‌کند در تکاپوی به دست آوردن سهمش از گنجی است تحت تسلط اژدهای اسماگ قرار دارد.

درباره‌ی کتاب هابیت

جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) نویسنده‌ی مشهور و توان‌مند رمان‌های تخیلی و اساطیری است که بیشتر، با سه‌گانه‌ی معروف ارباب حلقه‌ها شناخته می‌شود. تالکین در رمان‌هایش، دنیایی کاملاً خیالی و متفاوت را خلق کرده که به شکلی عجیب منحصربه‌فرد و شخصی است. دنیایی که او آفریده، حتی زبان مخصوص به خود را دارد. جغرافیای این دنیای اساطیری، سرزمین میانه نام دارد و زمان اسطوره‌ای آن مبهم و نامشخص است. تالکین در رمان هابیت (The Hobbit) این دنیا را کاملاً توصیف کرده و آن را مقدمه‌ای برای کتاب بعدی‌اش، ارباب حلقه‌ها، قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب هابیت

در رمان هابیت، بیلبو بگینز که از نژاد هابیت است، تلاش می‌کند تا با گندالف جادوگر و همراهان دیگر، خانه و اموالشان را از اژدهای اسماگ که دارایی‌های آنان را تصاحب کرده و از آن‌ها حفاظت می‌کند، پس بگیرند. این سفر موجب می‌شود بیلبو از محیط آرام و روستایی زندگی خود فاصله بگیرد و به سمت محیطی شوم حرکت کند و این مسئله برای او اصلاً خوشایند نیست. در حال حرکت به سوی هدف و مأموریت، بیلبو با هیولاها و تهدیدهایی روبه‌رو می‌شود. اما در این مسیر به بلوغ فکری دست می‌یابد. حرکت او به سمت هدف، با وقوع نبردها و جنگ‌های مختلف، ملازمت دارد که نبرد پنج سپاه مهم‌ترین آن‌هاست.

نثر تالکین در این کتاب بی‌تکلف و سرراست است. او چیزهای جدید و خارق‌العاده‌ای را که در دنیای جدید و خیالی سرزمین میانه وجود دارد، به شکلی توصیف می‌کند که انگار چیزهایی واقعی و معمولی هستند. این شیوه‌ی بیان، خوانندگان را در دنیای داستانی کتاب غرق می‌کند و آنان را به شکلی متقاعدکننده در فضای داستان قرار می‌دهد.

هریک از شخصیت‌های این داستان صدای مخصوص و منحصربه‌فرد خود را دارند و سبک زبانی راوی در این رمان، از سایر شخصیت‌ها متمایز است. پیرنگ اصلی داستان بر اساس جست‌وجو شکل گرفته و روایت، جنبه‌ای معمایی دارد. نویسنده در هر قسمت از داستان، بخشی از ماجرا را بیان می‌کند. او در داستان از ترانه‌ و طنز نیز استفاده‌ی بسیاری کرده است.

خوانندگان و منتقدان، رمان هابیت را یک متن کلاسیکِ مدرن می‌دانند که پیش‌زمینه‌ی کتاب ارباب حلقه‌ها را فراهم کرده است. داستان هابیت که ماجرایی معماگونه را برای فرار از موجودی به نام گولوم روایت می‌کند، پایه و اساس ماجراجویی‌های بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهد که قرار است بعداً در سرزمین میانه اتفاق بیفتد. این کتاب در اصل برای کودکان و نوجوانان نوشته شده، اما مخاطبان بزرگسال نیز به آن علاقه دارند.

کتاب هابیت نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین، توسط طاهره شکوری ترجمه شده و در انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب هابیت

  • روایتی باشکوه از یک ماجراجویی باشکوه، پر از تعلیق و با چاشنی طنزی آرام! همه‌ی کسانی که عاشق یک داستان ماجراجویانه‌ی زیبا هستند، هابیت را به قلب خود خواهند برد. (نیویورک‌تایمز)
  • هابیت یک کلاسیک جاودانه است که می‌تواند برای خوانندگان در هر سنی، جالب و جذاب باشد. (آمازون)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب هابیت

سه‌گانه‌ی هابیت بر اساس رمان تالکین و توسط پیتر جکسون (Peter Jackson) ساخته شده است. سه بخش این پروژه از این قرارند:

  • هابیت: یک سفر غیرمنتظره (The Hobbit: An Unexpected Journey) 2012؛
  • هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug) 2013؛
  • هابیت: نبرد پنج سپاه (The Hobbit: The Battle of the Five Armies) 2014.

کتاب هابیت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های تخیلی و اسطوره‌ای مناسب است.

در بخشی از کتاب هابیت می‌خوانیم

بیلبو از جا پرید و با همان لباس‌خواب به اتاق غذاخوری رفت. هیچ‌کس آن‌جا نبود، ولی ریخت‌وپاش‌های یک صبحانه‌ی هول‌هولکی و مفصل به چشم می‌خورد. اتاق به‌طرز وحشتناکی به‌هم‌ریخته بود و ظرف‌های نشسته در آشپزخانه روی هم تلنبار شده بودند. ظاهراً تمام قابلمه‌ها و ماهیتابه‌هایش را استفاده کرده‌ بودند. وضعیت آشفته‌ی آشپزخانه آن‌قدر واقعی و غیرقابل‌انکار بود که بیلبو مجبور شد بپذیرد برخلاف امیدواری‌اش، مهمانی شب قبل حاصل تخیل و رؤیاهای بدش نبوده و همه‌ی آن‌ها واقعاً رخ داده بودند. راستش بیلبو از این‌که می‌دید مهمان‌ها بدون او رفته‌ و زحمت بیدار کردن او را به خودشان نداده‌اند با تمام وجود نفس راحتی کشید، هرچند پیش خودش ‌گفت: حتی ازم تشکر هم نکردن، ولی از آن‌طرف ته دلش کمی هم دمغ شد، طوری‌که خودش هم از این احساس جا خورد. به خودش گفت: «احمق نباش، بیلبو بگینز! فکر اژدها و اون‌همه مزخرفات عجیب‌وغریب برای آدمی به سن‌وسال تو حماقت محضه!»

بنابراین پیش‌بند بست، آتش روشن کرد، آب جوشاند و ظرف‌ها را شست، سپس صبحانه‌ی خوشمزه و مختصری در آشپزخانه خورد و بعد به اتاق غذاخوری رفت و آن‌جا را مرتب کرد. حالا خورشید در آسمان می‌درخشید، در ورودی خانه باز بود و نسیم گرم بهاری وارد آن می‌شد. بیلبو مشغول سوت‌زدن با صدای بلند شد و ماجراهای شب گذشته را فراموش کرد. تازه کنار پنجره‌ی باز اتاق نشسته بود و می‌خواست صبحانه‌ی دلپذیر و مختصر دیگری را نوش‌جان کند که گاندالف وارد شد و گفت: «آقاجون، پس کی می‌خوای بیای؟ خودت نمی‌گفتی صبح زود پاشیم و راه بیفتیم؟ اون‌وقت الان که ساعت ده ‌و نیمه، تازه داری صبحونه یا چه می‌دونم هرچی که اسمش رو می‌ذاری می‌خوری؟ کوتوله‌ها نمی‌تونستن صبر کنن، به‌خاطر همین برات پیام گذاشتن و رفتن.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مهمانی غیرمنتظره
فصل دوم: کباب برّه
فصل سوم: استراحت کوتاه
فصل چهارم: روی کوه و زیر کوه
فصل پنجم: معماها در تاریکی
فصل ششم: از چاله درآمدن و به چاه افتادن
فصل هفتم: اقامتگاه‌ عجیب
فصل هشتم: پروانه‌ها و عنکبوت‌ها
فصل نهم: بشکه‌ها و فرار از بند
فصل دهم: استقبال گرم
فصل یازدهم: در آستانه‌ی در مخفی
فصل دوازدهم: اطلاعات مهم
فصل سیزدهم: لانه‌ی خالی
فصل چهاردهم: آب و آتش
فصل پانزدهم: تجمع قبل از طوفان
فصل شانزدهم: دزدی شبانه
فصل هفدهم: گسستن ابرها
فصل هجدهم: سفر بازگشت
فصل نوزدهم: صحنه‌ی آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هابیت
نویسنده
مترجمطاهره شکوری
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-385-000-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هابیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هابیت

برای دریافت کتاب هابیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.