معرفی و دانلود کتاب صوتی معنای زندگی

عکس جلد کتاب صوتی معنای زندگی
قیمت:
۱۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی معنای زندگی

آلن دوباتن در کتاب صوتی معنای زندگی که از مجموعه کتاب‌های «مدرسه‌ی زندگی» است، به سراغ پرسشی بنیادین می‌رود که از کودکان خردسال تا فلاسفه و آدم‌های عادی، همه به دنبال پاسخ آن هستند و آن «چیستی معنای زندگی» است. نویسنده در این کتاب، دنیای فلسفه را با سادگی زندگی روزمره گره زده تا پاسخی درخور برای اینکه چرا زنده‌ایم و زندگی می‌کنیم پیدا کند.

درباره‌ی کتاب صوتی معنای زندگی

زندگی در کالبد انسان خواه ناخواه این پرسش را به ذهن می‌آورد که علت زندگی چیست و چرا به ما شانسی برای زنده بودن داده شده؟ همه چیز در اطراف ما در عین نظم، به یک بی‌نظمی مبتلاست. زندگی مانند سوار شدن بر یک ترن هوایی مدام ما را به بالاترین نقطه و پایین‌ترین نقطه می‌برد و ما نه در هنگام لذت از نقطه‌ی اوج و نه آن هنگام که در پایین مسیر درگیر فرسودگی می‌شویم نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که در پس همه‌ی این بالا و پایین رفتن‌ها چیزی از معنای زندگی آموخته‌ایم. از همان سن کم که سیل پرسش‌های بی‌امانمان را سمت بزرگترها روانه می‌کنیم درگیر این مسئله هستیم که چرا به این دنیا آمده‌ایم و حتی تا آخرین لحظه که آخرین نفس را می‌کشیم نیز این پرسش دست از سرمان برنمی‌دارد. گاهگداری با پاسخ‌های سطحی و دم‌دستی مثل نیکی کردن به دیگران و انواع فضائل اخلاقی برای مدتی صدای این پرسش را خاموش می‌کنیم و به راهمان ادامه می‌دهیم، اما طولی نمی‌کشد که تمام آنچه در پاسخ به این مشکل مطرح کرده‌ایم رنگ می‌بازد و دوباره درگیر نوعی از پوچی می‌شویم. راهکاری که بسیاری از ما برای فرونشاندن میلی که عاجزانه به دنبال پاسخ این سوال می‌گردد، اتخاذ کرده‌ایم، فرو بردن سر به زیر برف روزمرگی است تا تنها با پرداختن به آنچه وظایف روزمره‌ی یک انسان متمدن به شمار می‌رود، بتوانیم به زندگی ادامه دهیم و زمان را سپری کنیم. این راهکار نیز تا زمانی که درگیر بار تروما نشده باشیم راه‌گشاست، اما زمانی که بار مشکلات بر دوشمان سنگین می‌شود لحظه‌ای از این فکر در امان نیستیم که به چه علت باید تمام این سختی‌ها را تحمل کنیم و چه چیز ارزش ماندن و ادامه دادن دارد؟ گرچه هنوز هم کسی به این سوال ماورایی پاسخی درخور نداده، اما آلن دوباتن (Alain de Botton) در کتاب صوتی معنای زندگی (The Meaning of Life) تلاش کرده تا با دیدی فلسفی، به تمام آنچه ارزش و معنا در این زندگی تلقی می‌شوند نگاهی بیندازد و دلیلی برای ادامه دادن به مخاطبانش ارائه دهد.

آلن دوباتن در ابتدای این بحث این نکته را روشن می‌کند که داشتن یک زندگی معنادار، ارتباطی با داشتن حس خوشحالی ندارد. شما می‌توانید آدمی بدخلق باشید اما از نعمت زندگی پرمعنا بهره‌ای برده باشید. این تجربه ربطی هم به یک زندگی منزوی و عزلت‌گزینی ندارد، چون ممکن است آدمی باشید که در خوش‌گذرانی‌های سطحی غوطه می‌خورد، اما کماکان زندگی پرمعنایی دارد. در عوض چیزی که می‌تواند در معنادار بودن زندگی نقشی تعیین‌کننده داشته باشد، استفاده‌ی ما از توانایی‌های والایی است که در وجودمان نهاده شده است. استفاده از مهارت‌هایی چون خلاقیت، ذکاوت، همدلی، خودفهمی، ارتباط، مراقبت و بسیار موارد دیگر.

معرفی و دانلود کتاب صوتی معنای زندگی

از دیگر عوامل موثر در داشتن زندگی پرمعنا که دوباتن در کتاب صوتی معنای زندگی مطرح کرده این است که زندگی پرمعنا، یک زندگی طولانی است. شاید این نظر در ابتدا کمی عجیب برسد اما از نظر دوباتن، موارد ارزش‌ساز چون روابط، تجربیات، تعهدات و غیره در طول زمان شکل می‌گیرند. حتی آن روابط ناکام و تجربیات تلخ گذشته نیز چیزی به داستان ما اضافه کرده‌اند، پس از این نظر ارزشمندند. در مقابل این رویکرد، دوباتن نظری متفاوت‌تر نیز دارد و آن این است که زندگی پرمعنا با مفهوم جاودانگی ضدیت دارد. زیرا تنها انسانی که بداند وقتش محدود است و در این زمان محدود باید کاری بکند، ارزش عمیق شدن و جست‌وجوگری را درک می‌کند.

آلن دوباتن در این کتاب، از هشت فعالیت ارزشمند نام می‌برد که هر یک به زندگی معنا می‌بخشند و تنها زمانی که با مرگ از داشتنشان محروم شویم، ارزششان را درک می‌کنیم. عشق، خانواده، دوستی، فرهنگ، سیاست، طبیعت، شغل و فلسفه، از جمله‌ی این دسته‌بندی‌ها هستند.

کتاب صوتی معنای زندگی به همت محمد کریمی به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای الهه پرسون می‌شنوید. این کتاب، کاری از نشر صوتی پرسون و انتشارات لگاست.

درباره‌ی مجموعه‌ی معنای زندگی

نشر لگا با هدف پاسخ به برخی سوالات بنیادی زندگی مجموعه کتابی را از نویسندگان مختلف، با نام مجموعه‌ی معنای زندگی تدارک دیده است. این سری کتاب‌ها به مباحثی همچون شادی، معنای هستی انسان و جهان پیرامون می‌پردازد. هدف گردآوری این کتب آگاهی‌بخشی به مخاطب و رهنمون ساختن او به سمت زندگی بامعناتر و شادتر است. از دیگر جلدهای این مجموعه می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «فلسفه‌ی گربه‌ای: گربه‌ها و معنای زندگی»، «درمان‌های اگزیستانسیال» و «فلسفه‌ی شادی».

کتاب صوتی معنای زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال پاسخی برای درک معنای زندگی هستید، این کتاب می‌تواند با زبانی ساده و به دور از اصطلاحات سنگین فلسفی شما را راهنمایی کند.

در بخشی از کتاب صوتی معنای زندگی می‌شنویم

خواستار آن هستیم که زندگی‌مان معنادار باشد، اما اغلب میان خواست‌های ما و واقعیت فاصله وجود دارد. برخی از موانع معناداربودن زندگی ما بیرونی هستند (مثلاً جنگ‌ها و بحران‌های مالی). اما مسائل زیادی در ذهن‌ ما وجود دارند که مانع از دستیابی به زندگی معنادارتر می‌شوند.

ممکن است نسبت به تجربه‌های معنادار خود آگاه باشیم، اما فاقد بنیه‌ی جست‌وجوگری برای شناسایی سرچشمه‌ها و ساختار آن‌ها هستیم، بنابراین از بازآفرینی آن‌ها ناتوانیم، اینکه به‌ شکل مطمئن‌تری بتوانیم آن سرچشمه‌های معنا را در زندگی‌ خود تلفیق کنیم.

مثلاً ممکن است شامگاه خوبی را با دوستی گذرانده باشیم. ممکن است از گفت‌وگوهای انجام شده بسیار لذت برده باشیم و دلمان بخواهد که چنین گفت‌وگوهایی بیشتر اتفاق بیفتد، اما نحوه‌ی نظم‌دهی به ارتباطاتِ اجتماعیِ بیشتر را بلد نباشیم. یا ممکن است همراه با خانواده‌ به تعطیلات رفته باشیم و این بار به ما خوش گذشته باشد، اما درنگ نکرده باشیم تا دلیل آن را بفهمیم و در سفر بعدی‌ ممکن است باز دوباره با جروبحث‌ها و نارضایتی‌های همیشگی تفریح‌مان مخدوش گردد. در محل کار، پروژه‌ی خاصی ممکن است استعدادها و نقاط قوت ما را به مرحله‌ی ظهور برساند، اما به‌طور دقیق نفهمیم که چطور این اتفاق افتاده است و بعداً وقتی به اداره‌ی دیگری منتقل شدیم، دیگر هرگز قادر نباشیم خلاقیت مشابهی از خود بروز دهیم. در محیط خانه هرازچندگاه متوجه می‌شویم که گفت‌وگویی محبت‌آمیز همراه با شوخی و خنده، به‌خاطر رفع کدورت‌ با شریک زندگی‌ خود داریم، اما قادر به درک کامل زیربنای این گفت‌وگوهای دلگرم‌کننده نباشیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
بخش اول ـ یک: عشق
19 دقیقه
دو: خانواده
25 دقیقه
سه: شغل
18 دقیقه
چهار: دوستی
38 دقیقه
پنج: فرهنگ
7 دقیقه
شش: سیاست
13 دقیقه
هفت: طبیعت
7 دقیقه
هشت: فلسفه
4 دقیقه
بخش دوم ـ یک: خودفهمی مبهم
5 دقیقه
دو: دید بسته
6 دقیقه
سه: ازخودگذشتگی
3 دقیقه
چهار: جاودانگی
8 دقیقه
پنجم: هنر قصه‌گویی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی معنای زندگی
نویسنده
مترجممحمد کریمی
راویالهه پرسون
ناشر چاپینشر لگا
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی معنای زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی معنای زندگی

برای دریافت کتاب صوتی معنای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.