معرفی و دانلود کتاب صوتی راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار

عکس جلد کتاب صوتی راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه راهب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه راهب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار

کتاب صوتی راه راهب نوشته‌ی گاور گوپال داس، راه درست زندگی کردن در عصر پرهرج‌ومرج امروزی را به سبک راهبان هندی آموزش می‌دهد. نویسنده در این کتاب، راه رسیدن به توازن و آرامش را توضیح داده و برای مشکلات و اضطراب‌های بی‌شمار زندگی، راه حل‌های کاربردی ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی راه راهب

تابه‌حال پیش آمده که حس کنید در زندگی پرمشغله و پرسرعت امروزی، وقت زندگی کردن پیدا نمی‌کنید و مدام از جریان بی‌وقفه‌ی زمان جا می‌مانید؟ شده حس کنید که مدت‌هاست خود را از خاطر برده‌اید و دیگر مطمئن نیستید که زندگی کردن در قالب جسم شما،‌ دقیقاً چه شکلی بوده؟ آیا این تجربه را داشته‌اید که زندگی را خلاصه‌ای از خوابیدن و کار کردن ببینید و چرخه‌ای که مدت‌هاست از معنی تهی شده؟ اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از مردم حال خود را در میان این جملات پیدا می‌کنید، کتاب صوتی راه راهب (The Way of the Monk) اثر گاور گوپال داس (Gaur Gopal Das) می‌تواند راه حل این وضعیت را به شما نشان بدهد.

گاور گوپال داس، راهب هندویی که حالا لقب «راهنمای روحانی جوان ایده‌آل» را نصیب خود کرده، با زندگی مدرن امروزی ناآشنا نیست. او پیش از آنکه به تعلیمات بودا علاقه‌مند شود و به تحصیل در این مکتب بپردازد، مهندس برق بود و در این حوزه نیز کار می‌کرد. اما بعد از مدتی او نیز با همین حس پوچی و تکرار بی‌فایده مواجه شد که او را نسبت به این سبک زندگی دلسرد می‌کرد. راهب جوان پس از آن به سراغ تعلیمات روان‌شناسی و فلسفه‌ی بودا رفت و آرامشش را در آموزه‌های این مکتب پیدا کرد. او از آن زمان تاکنون، به کشورهای مختلف در سراسر دنیا سفر می‌کند و با به‌اشتراک‌گذاشتن دانش خود، به مردم کمک می‌کند تا حس هدف و آرامش را دوباره در زندگی پیدا کنند.

اگر شما هم درگیر چنین مشکلاتی هستید، لازم نیست تا منتظر ملاقات کردن گاور گوپال داس باقی بمانید. او در کتاب صوتی راه راهب این آموزه‌ها را به اشتراک گذاشته تا از راه دور هم به شما کمک کند از پس این مشکلات برآیید. این راهب هندی اصلی‌ترین راه غلبه بر مشکلات را رسیدن به تعادل و توازن می‌داند. او اعتقاد دارد که زندگی انسان امروزی، بر چهار اصل اساسی استوار است که اگر هر کدام نباشند و یا آسیب ببینند، توازن زندگی را دچار اختلال می‌کنند. این چهار اصل عبارتند از: زندگی شخصی، کاری، روابط و تعاملات اجتماعی.

شما به‌عنوان یک انسان وقت و انرژی محدودی دارید، پس لازم است پیش از هرچیز مشخص کنید که می‌خواهید این وقت و انرژی را برای چه کاری و در چه حوزه‌ای صرف کنید. هر کدام از چهار بخشی که از آن‌ها نام برده شد، به میزان برابری از وقت و انرژی شما نیاز دارند تا علاوه‌بر رشد و بالندگی، از فرسودگی و حس رکود در شما جلوگیری کنند. اما این تمام مسئله نیست؛ شما برای ادامه دادن راهی که بر این چهار اصل استوار است، نیاز به یک راهنمای درونی دارید تا همیشه شما را به سمت مسیر درست هدایت کند. گاور گوپال داس در این باره به یکی از جملات بودا استناد می‌کند و این راهنما را، همان «معنویت»ی معرفی می‌کند که هرکس در درون خودش پیدا می‌کند.

بنابر آنچه گفته شد، خارج شدن از حلقه‌ی تکرار روزمره و رها شدن از شر احساسات و افکار منفی به رسیدن به تعادل درونی و بیرونی وابسته است؛ تعادلی که از یک سو به جنبه‌های اجتماعی زندگی می‌پردازد، و از سوی دیگر با تمرکز بر آرامش درون، راه رشد و بالندگی شخصیت و روح را هموار می‌کند.

کتاب صوتی راه راهب کاری از نشر صوتی موج کتاب و انتشارات اریش است. این کتاب را با ترجمه‌ی دلارام ابتهاج و گویندگی سعید مقدم منش در اختیار دارید.

در نکوداشت کتاب راه راهب

  • گاور گوپال داس، رموز خارق‌العاده‌ی زندگی را همراه با آموزه‌های معنوی برای زندگی بهتر به شما ارائه می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی راه راهب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به آیین و سنت‌های شرقی و به‌خصوص مکتب بودا هستید، این کتاب نکات مفیدی را در رابطه با زندگی بهتر و موفق‌تر در اختیارتان قرار خواهد داد.

در بخشی از کتاب صوتی راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار می‌شنویم

ما باید یاد بگیریم چگونه توقف کنیم و درباره چیز‌هایی که در زندگی بابت آن‌ها شکرگزار هستیم، تأمل کنیم. این اصلاً درست نیست که بگوییم ما خیلی مشغول‌تر از آن هستیم که وقتی برای قدردانی و شکرگزاری داشته باشیم.

اگر توقف نکنیم،‌ تماشای چه لحظات زیبایی در زندگی را از دست می‌دهیم؟

راه‌های تمرین شکرگزاری این‌ها هستند: تشخیص خوبی‌ای که در حق ما شده است و سپاسگزاری بابت آن؛ فراموش نکردن آن خوبی و قلباً قدردان بودن و تلافی آن با انجام آن کار‌ها و زندگی‌کردن با ارزش‌های مشابه.

قدردانی صرفاً یک احساس نیست، یک شیوه‌ی زندگی است که با تمرین یاد گرفته می‌شود و به‌دست می‌آید. ما باید زمانی را که می‌خواهیم صرف این تمرین بکنیم، در اولویت قرار دهیم، و یکی از راه‌های این کار، نوشتن یادداشت‌های روزانه، در قالب شکرگزاری و قدردانی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
20 دقیقه
یک: فراموش کردن راه حل‌ها
15 دقیقه
دو: نگاهی به آن سوی واضحات
9 دقیقه
سه: سفر آغاز می‌شود
21 دقیقه
چهار: رشد شخصیت به‌واسطه‌ی شکرگزاری
17 دقیقه
چهار ـ دو
26 دقیقه
پنج: توقف کن
22 دقیقه
شش: نگرانی چرا؟
13 دقیقه
هفت: معنویت‌گرایی
16 دقیقه
هشت: باملاحظه صحبت کردن
21 دقیقه
نُه: دیدگاهی با فضیلت
18 دقیقه
ده: محتاطانه تصحیح کنیم
17 دقیقه
ده ـ دو
18 دقیقه
یازده: بخشش
20 دقیقه
یازده ـ دو
12 دقیقه
دوازده: اهمیت مصاحبت‌ها
27 دقیقه
سیزده: چهارراه رقابت
23 دقیقه
چهارده: خودشناسی
26 دقیقه
پانزده: رمزگشایی معنویت در محل کار
10 دقیقه
شانزده: کمال و شخصیت
20 دقیقه
هفده: فداکاری و ازخود‌گذشتگی
15 دقیقه
هجده: اول خانواده
17 دقیقه
نوزده: روایت ملی
30 دقیقه
بیست: خدمت به دیگران موجب شادی می‌شود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راه راهب: چهار قدم برای رسیدن به صلح، هدف و شادی پایدار
نویسنده
مترجمدلارام ابتهاج
راویسعید مقدم منش
ناشر چاپیانتشارات اریش
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ ۴۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راه راهب

زهرا اکبری
۱۴۰۳/۶/۱۶
از مطالعه این کتاب لذت بردم با تعلیمات خوبی که داره برای زندگی کردن بهتر بهتون پیشنهاد میکنم توصیه های مفید و کاربردی عالی بود
Hossein.
۱۴۰۳/۶/۱۹
یک تجربه متفاوت بود به نظرم آرامش خاصی داره این کتاب
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راه راهب

برای دریافت کتاب صوتی راه راهب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.