معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من

عکس جلد کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من
قیمت:
۹۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من

کارل یاسپرس که از بزرگان علم فلسفه به شمار می‌رود و نظریاتش در باب تئوری‌های پدیدارشناسانه و اگزیستانسیالیستی‌، تأثیرات پررنگی بر الهیات، فلسفه و روان‌پزشکی مدرن گذاشته است، در کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من شرح آنچه در زندگی دیده و تجربه کرده را به تفصیل نوشته و از مسیری که چنین ایده‌هایی را در سرش شکل داده صحبت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگینامه‌ی فلسفی من

در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، از این شاخه به آن شاخه پریدن و دنبال کردن موضوعات مختلف در کار و تحصیل، اغلب کاری نکوهیده به شمار می‌رود. ولی اگر از بزرگان دنیای علم و هنر بپرسید، تنها راه پیدا کردن علاقه و هدف را در زندگی همین از این شاخه به آن شاخه پریدن می‌دانند. کاری که شاید در کارل یاسپرس (Karl Jaspers) پررنگ‌تر از بقیه به چشم بیاید و همه نیز متفق‌القول با هم بگویند که کلید اصلی تبدیل شدن او به کسی که امروز در ذهن مردم مانده، همین بی‌هدفی و هدفمندی توأمانش باشد.

از کارل یاسپرس آثار مختلف و متعددی به جا مانده که هر کدام در نوع خود حرف حسابی برای گفتن در علوم روان‌شناسی و فلسفه دارند، اما اثری که هم‌اکنون پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی زندگینامه‌ی فلسفی من (philosophische autobiographie) بیشتر از جنس اتوبیوگرافی و زندگینامه‌ی خودنوشت است تا یک اثر علمی. او در این کتاب، داستان مفصل زندگی‌اش، از این شاخه به آن شاخه پریدن‌هایش،‌ ماجرای ملاقات‌هایش با افرادی که بیشترین تأثیر را بر او و افکارش گذاشتند و همچنین مسیری که باعث شد او کتاب‌های شگفت‌انگیزی چون «مسیر خرد» را بنویسد را روایت کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من

کارل یاسپرس در کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من روایت می‌کند که چطور پدر و مادرش، بر او و روحیاتش اثر مستقیمی گذاشتند و چطور این اثرگذاری او را از همان کودکی، تبدیل به بچه‌ای متفاوت از دیگران کرد. پدر یاسپرس حقوق‌دان بود و مادرش یک کشاورز؛ این دو نفر با روح رام‌نشدنی و منطق منحصربه‌فرد خود، فرزندشان را به نحوی تربیت کرده بودند که قبول نمی‌کرد به صرف اینکه پدیده‌ای با عرف جامعه تطبیق دارد،‌ بی‌منطق و بدون پرسشگری آن را بپذیرد. همین هم باعث شده بود که در مدرسه، از بسیاری از آداب غیرضروری که به نظامی‌گری در پادگان‌ها شباهت داشت سر باز بزند و حضور در تشکل‌های دانش‌آموزی که صرفاً بر اساس طبقه‌ی اجتماعی آن‌ها طراحی شده بود را نیز نپذیرد. این همرنگ جماعت نشدن‌ها علاوه بر اینکه فشار زیادی را از سوی مدیر و معلمان مدرسه بر او روا می‌داشت، از او بچه‌ی تنهایی ساخته بود که دیگران از وقت گذراندن و معاشرت با او منع می‌شدند. با همه‌ی این‌ها او پذیرفته بود که این بهایی برای پرسشگری است که باید بپردازد. نکته‌ی جالب این است که پدر نقاش و هنرمند او که به شکار هم علاقه‌ی فراوانی داشت، یک شکارگاه خصوصی برای پسرش اجاره کرده بود تا جبران تنهایی پسرش باشد و او بتواند اوقات فراغتش را در فضایی سبز و آرام سپری کند.

کارل یاسپرس در ادامه‌ی روایت وقایع زندگی‌اش، به دورانی می‌رسد که مفتون بانوی جوانی شد که مثل خودش علاقه‌ای توصیف‌ناپذیر به فلسفه داشت. آن‌ها با هم ازدواج کردند و این زن که از دین یهودیت پیروی می‌کرد، در شکل دادن به افکار و نظریات شوهرش تأثیر چشمگیری گذاشت. علاقه‌ی یاسپرس به همسرش چنان عمیق بود که حتی در زمان آلمان نازی و حکومت هیتلر که ارتباط با یهودیان بهای گرانی داشت هم از او دست نکشید و خود نیز به مبارزه علیه رژیم هیتلر پرداخت و مدتی را نیز در زندان نازی‌ها به سر برد. در نهایت با پایان جنگ جهانی دوم و آمدن سربازان آمریکایی به آلمان، او نیز توانست به زندگی عادی خود در قامت یک استاد دانشگاه فلسفه ادامه دهد.

کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من در فصول مختلف، برهه‌های مختلف زندگی کارل یاسپرس را از زبان خودش روایت می‌کند. این کتاب که اثری مشترک از انتشارات هرمس و نشر صوتی آوانامه است را با ترجمه‌ی عزت‌الله فولادوند و روایت فریاد موسویان در اختیار دارید.

کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نظریات و تئوری‌های کارل یاسپرس که تمایل دارند بیشتر در رابطه با زندگی شخصی و مسیر شکل‌گیری طرز فکر او بدانند، از این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من می‌شنویم

پس از گذرانیدن رساله‌ی استادی در پاییز 1913، موظف به تدریس روان‌شناسی شدم. این کار را در تابستان 1914 با موضوع روان‌شناسی خوی‌ها و استعدادها آغاز کردم و در پی آن به روان‌شناسی تجربی پرداختم، یعنی روان‌شناسی ادراک حسی، روان‌شناسی حافظه و بررسی‌هایی درباره‌ی خستگی. علاوه بر این دوره‌ای نیز تدریس می‌کردم در آسیب‌نگاری عده‌ای از شخصیت‌های بیمار تاریخ. آنچه مسیر آینده‌ی اندیشه‌ام را تعیین کرد این بود که بر پایه‌ی رای ارسطو که می‌گوید «روح به اصطلاح همه‌چیز است.» با وجدانی آسوده و به نام روان‌شناسی آغاز به این کردم که به هر چه امکان دانستنش موجود بود بپردازم. زیرا هیچ‌چیز نیست که به این مفهوم وسیع، عاری از جنبه‌های روان‌شناختی باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
5 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
فصل اول
42 دقیقه
فصل دوم
22 دقیقه
فصل سوم
16 دقیقه
فصل چهارم
22 دقیقه
فصل پنجم
21 دقیقه
فصل ششم
28 دقیقه
فصل هفتم
35 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش اول
37 دقیقه
فصل هشتم ـ بخش دوم
21 دقیقه
فصل نهم
36 دقیقه
فصل دهم ـ بخش اول
22 دقیقه
فصل دهم ـ بخش دوم
23 دقیقه
فصل یازدهم
9 دقیقه
فصل دوازدهم
39 دقیقه
فصل سیزدهم
3 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگینامه فلسفی من
نویسنده
مترجمعزت الله فولادوند
راویفریاد موسویان
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های اتوبیوگرافی، کتاب‌های بزرگان فلسفه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من

برای دریافت کتاب صوتی زندگینامه فلسفی من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.