معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی در غربت

عکس جلد کتاب صوتی زندگی در غربت
قیمت:
۱۳۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی در غربت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی در غربت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی در غربت

کتاب صوتی زندگی در غربت رمانی است به قلم‌ ها جین، نویسنده‌ی چینی، که زندگی یک خانواده‌ی چینی ساکن آمریکا را روایت می‌کند. این خانواده که به دلیل مخالفت با دولت چین توانایی بازگشت به کشورشان را ندارند، در آمریکا تلاش می‌کنند زندگی‌شان را از نو بسازند و خودشان را با جامعه‌ی این کشور وفق بدهند. گفتنی است که اثر حاضر کتاب منتخب نیویورک تایمز و بهترین کتاب سال شیکاگو تربیون بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی در غربت

همه چیز از کشتار میدان تیان‌آن‌منِ چین آغاز می‌شود. خانواده‌ی سه نفره‌ی وو، شامل یک پدر به نام نان، مادری به نام پینگ پینگ و پسری شش ساله به نام تائوتائو می‌شود. آن‌ها حدود سه سال پیش به آمریکا نقل مکان کرده‌اند اما پسرشان در چین نزد پدربزرگ و مادربزرگش مانده است. با وقوع کشتار تیان‌آن‌من در چهارم ژوئن 1989، پروازهای میان آمریکا و چین لغو شده و آن‌ها دل‌نگران این مسئله‌اند که دولت چین به پسرشان پاسپورت و ویزا ندهد و او نتواند از چین خارج شود. این خانواده به دلیل مخالفت با دولت چین نمی‌توانند به کشورشان بازگردند، اما در کشور جدید هم آینده‌ی چندان مطلوبی در انتظارشان نیست. کتاب صوتی زندگی در غربت (A free life) به قلم‌ها جین (Ha Jin) زندگی این خانواده‌ی مهاجر چینی را در آمریکا به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که رویای آمریکایی به چه صورت عمل می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی در غربت

پدر خانواده، نان، که پیش‌تر آینده‌ی روشنی به‌عنوان یک استاد دانشگاه در چین داشت، در آمریکا شغلی نمی‌یابد و بنابراین به همراه پینگ پینگ تصمیم می‌گیرند یک رستوران راه‌اندازی کنند. خانواده تلاش می‌کند با فرهنگ آمریکایی کنار بیاید، اما آیا این فرهنگ خود پذیرای وجود غریبه‌هاست؟ خانواده در جست‌وجوی خوشبختی از بوستون تا نیویورک و آتلانتا نقل مکان می‌کند و زیر بار قسط، هزینه‌های گزاف پزشکی و بیمه و فشار کاری قرار می‌گیرد، اما علاقه‌ی پدر خانواده به شعر در تمامی لحظات او را همراهی می‌کند.

ساختار کتاب صوتی زندگی در غربت در هفت بخش تدوین شده است. نویسنده با نثری روان و گیرا، تجربه‌ی مهاجرین آسیایی در آمریکا و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستند را روایت می‌کند. او تصورات رویایی که پیرامون مهاجرت وجود دارد را در هم می‌شکند و واقعیت دشوار و غم‌انگیز آن را به تصویر می‌کشد، اما در عین حال روایتی امیدوارانه ارائه می‌دهد. او در کنار انتقاد به جامعه‌ی پر از تبعیض آمریکا، انتقاداتی را به کشور خودش، چین نیز وارد می‌کند و سنت‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

گفتنی است که ها جین خود در آمریکا تحصیل کرده و تجربه‌ی مهاجرت را پشت سر گذاشته است و با کشمکش‌های درونی میان وطن و جامعه‌ی جدید به خوبی آشنایی دارد. داستان‌های او اغلب در چین می‌گذرند اما در داستان حاضر به یک خانواده‌ی مهاجر پرداخته و برای این منظور از زندگی خود وام گرفته است.

کتاب صوتی زندگی در غربت را نسرین طباطبائی به فارسی برگردانده، انتشارات کتابسرای نیک به انتشار رسانده و نشر صوتی جیحون با گویندگی شهره روحی در اختیار شما قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب زندگی در غربت

  • نامزد جایزه‌ی LovelyBooks Readers در بخش ادبیات عمومی در سال 2009؛
  • در فهرست ده رمان برتر چینی آسیا در سال 2008؛
  • کتاب منتخب نیویورک تایمز؛
  • بهترین کتاب سال شیکاگو تربیون؛
  • بهترین کتاب سال Entertainment Weekly.

نکوداشت‌های کتاب زندگی در غربت

  • داستان ماهرانه، دقیق، همدلانه و لطیف ها جین از یک خانواده‌ی مهاجر و سفر اودیسه‌وار آن‌ها به آمریکا، رسالت ضروری بشر برای دستیابی به یک زندگی آبرومند را نشان می‌دهد. (بوک‌لیست)
  • کتابی ارزشمند و اثرگذار. جین داستانی تامل‌برانگیز، قدرتمند، کنایی و تا حدی افشاگرانه از خانواده‌ای در پی رویای آمریکایی نوشته است. (لس آنجلس تایمز)
  • چشمگیر! زبان ها جین به سطحی فوق‌العاده دست یافته است! (واشنگتن پست)

کتاب صوتی زندگی در غربت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان و رمان، به‌ویژه رمان‌هایی درباره‌ی زندگی مهاجرین علاقه دارید، یا خواننده‌ی ادبیات چین و‌ آمریکا هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی در غربت می‌شنویم

نان تصمیم گرفت کاری را که در نیویورک پیدا شده بود، قبول کند. سردبیر نشریه بانو، یوان، تلفنی گفته بود که فقط می‌تواند حقوقی معادل هزار دلار به ازای هر شماره‌ی فصلنامه‌ی نیولاینز به او بپردازد، اما اتاق کوچکی هم به رایگان در اختیارش می‌گذارد. علاوه بر آن، شاید بائو به او کمک می‌کرد تا در بروکلین یا منهتن کاری پیدا کند. پینگ پینگ تصمیم نان را تأیید کرد؛ چون می‌ترسید اگر به زودی از کار کردن در همیدن پارک دست برندارد، دیوانه شود. علاوه بر آن، حتماً در نیویورک فرصت‌های بیشتری برایش فراهم می‌شد، هر چند شغل مدیریت ویرایش عایدی زیادی برای نان نداشت، می‌توانست برایش جای پایی باشد و از این طریق راه تازه‌ای به رویش باز شود. نان و پینگ پینگ شنیده بودند که مردی از اهالی شانگهای از دانشجوهای سابق دوره‌ی دکترا در رشته‌ی مردم‌شناسی در دانشگاه تافتس وارد بازار کار وال استریت شده و چنان ثروتی به هم زده که حالا مالک آپارتمان بسیار بزرگی در خیابان مدیسن است. با این همه، مهم‌ترین مایه‌ی نگرانی پینگ پینگ بیمه‌ی خدمات درمانی بود. چون نان نمی‌توانست خانواده‌اش را در نیویورک بیمه کند، اما خیلی از مهاجران بدون بیمه سر کرده و دوام آورده بودند. برای همین راضی بود نان این کار را که احتمالاً تنها شانس رهایی‌اش از این تگنا بود، قبول کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
2 دقیقه
متن پشت جلد
27 دقیقه
بخش یک- قسمت اول
28 دقیقه
بخش یک- قسمت دوم
29 دقیقه
بخش یک- قسمت سوم
27 دقیقه
بخش یک- قسمت چهارم
25 دقیقه
بخش یک- قسمت پنجم
26 دقیقه
بخش یک- قسمت ششم
27 دقیقه
بخش یک- قسمت هفتم
29 دقیقه
بخش یک- قسمت هشتم
21 دقیقه
بخش دو- قسمت اول
26 دقیقه
بخش دو- قسمت دوم
25 دقیقه
بخش دو- قسمت سوم
29 دقیقه
بخش دو- قسمت چهارم
24 دقیقه
بخش دو- قسمت پنجم
22 دقیقه
بخش دو- قسمت ششم
24 دقیقه
بخش سه- قسمت اول
23 دقیقه
بخش سه- قسمت دوم
28 دقیقه
بخش سه- قسمت سوم
29 دقیقه
بخش سه- قسمت چهارم
18 دقیقه
بخش سه- قسمت پنجم
26 دقیقه
بخش سه- قسمت ششم
30 دقیقه
بخش سه- قسمت هفتم
27 دقیقه
بخش چهار- قسمت اول
29 دقیقه
بخش چهار- قسمت دوم
22 دقیقه
بخش چهار- قسمت سوم
29 دقیقه
بخش چهار- قسمت چهارم
19 دقیقه
بخش چهار- قسمت پنجم
28 دقیقه
بخش چهار- قسمت ششم
19 دقیقه
بخش چهار- قسمت هفتم
18 دقیقه
بخش چهار- قسمت هشتم
24 دقیقه
بخش چهار- قسمت نهم
25 دقیقه
بخش پنج- قسمت اول
26 دقیقه
بخش پنج- قسمت دوم
25 دقیقه
بخش پنج- قسمت سوم
26 دقیقه
بخش پنج- قسمت چهارم
27 دقیقه
بخش پنج- قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش پنج- قسمت ششم
31 دقیقه
بخش پنج- قسمت هفتم
29 دقیقه
بخش شش- قسمت اول
25 دقیقه
بخش شش- قسمت دوم
15 دقیقه
بخش شش- قسمت سوم
25 دقیقه
بخش شش- قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش شش- قسمت پنجم
32 دقیقه
بخش شش- قسمت ششم
18 دقیقه
بخش شش- قسمت هفتم
23 دقیقه
بخش شش- قسمت هشتم
22 دقیقه
بخش شش- قسمت نهم
31 دقیقه
بخش هفت- قسمت اول
30 دقیقه
بخش هفت- قسمت دوم
31 دقیقه
بخش هفت- قسمت سوم
21 دقیقه
بخش هفت- قسمت چهارم
30 دقیقه
بخش هفت- قسمت پنجم
27 دقیقه
بخش هفت- قسمت ششم
29 دقیقه
بخش هفت- قسمت هفتم
29 دقیقه
بخش هفت- قسمت هشتم
26 دقیقه
بخش هفت- قسمت نهم
27 دقیقه
بخش هفت- قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی در غربت
نویسنده
مترجمنسرین طباطبائی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی در غربت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی در غربت

برای دریافت کتاب صوتی زندگی در غربت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.