معرفی و دانلود کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک: راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان

عکس جلد کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک: راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک: راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان

کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک به مشکل بی‌احساس بودن مردان می‌پردازد و بررسی می‌کند که طی چه فرآیندی مردان در روابطشان دچار گسست عاطفی می‌شوند. این کتاب که در فهرست نه کتاب یاری‌رسان برای بهبود زندگی به انتخاب نشریه‌ی هافینگتن پست قرار دارد، به قلم پتی هنری، روان‌درمانگر آمریکایی، نوشته شده است و ضمن بررسی موضوع با ارائه‌ی مثال‌ها و نتایج پژوهش‌های علمی، راهکارهایی نیز برای برطرف کردن این مسئله در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک

طبق آمار، بیش از شصت درصد درخواست‌های طلاق در آمریکا از سوی زنان ارائه می‌شود و مردان در چهل درصد موارد اقدام به طلاق می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که زنان نارضایتی بیشتری نسبت به ازدواج و زندگی مشترک دارند. دلایل بسیاری را می‌توان برای این موضوع برشمرد که یکی از آن‌ها عدم حضور عاطفی مردان در رابطه است. شاید زیاد دیده باشید که مردها عواطفشان را بیان نکنند و حتی گاهی اوقات سرد و بدون احساس به نظر بیایند. انگار در وادی احساسات دور از دسترس به نظر می‌رسند و نمی‌توان درکشان کرد. احتمالا مواقعی هم پیش آمده که حس کنید مردها مثل پسربچه‌هایی هستند و واکنش‌های کودکانه‌ای از خودشان نشان می‌دهند. این درحالی است که بی‌عاطفگی مردها واقعیت ندارد، فقط به آن‌ها آموخته‌اند که این‌طور باشند. زنان هم در چنین مواردی ناامید می‌شوند یا حتی اگر از این وضعیت ناراضی باشند، آن را می‌پذیرند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که مردان را هرچه بیشتر از آن‌ها دور می‌کند.

کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک (The Emotionally Unavailable Man: A Blueprint for Healing) توسط پتی هنری (Patti Henry) به رشته‌ی تحریر درآمده است و سعی دارد دلایل این وضعیت را توضیح بدهد. راهکارهایی نیز برای رفع مشکلات عاطفی مردان در زندگی مشترک ارائه می‌دهد که هم برای زنان و هم برای مردان کاربرد دارد.

وجود چنین مشکلی در مردان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال شاید در گذشته تجربیات تلخی از سوءاستفاده‌ی عاطفی داشته‌ یا با الگوی سالمی برای ابراز احساسات و رفتار با زنان آشنا نشده‌اند. اما خبر خوب اینکه مشکل عدم حضور عاطفی رفع شدنی است. می‌توان با تمرین و تقویت برخی از مهارت‌های رفتاری آن را درمان کرد. به عقیده‌ی نویسنده، اگر شما هم فکر می‌کنید شریک عاطفی‌تان سرد یا بی تفاوت است و قصد دارید تحولی ایجاد کنید، هر دو باید تغییر کنید. عوض کردن مردی که حضور عاطفی ندارد کافی نیست، شما هم باید خودتان را تغییر بدهید تا به درک عمیق تری از مشکلات برسید، رابطه‌تان را به مسیر درستی بیندازید و تحول پایداری در زندگی‌تان برقرار کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک

کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک در دو بخش نوشته شده است. بخش اولْ کتاب مردان نام دارد و مرحله به مرحله مشکل عدم حضور عاطفی مردان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. نویسنده در این بخش عدم بروز احساسات و پیامدهایی را که با خود می‌آورد، تحلیل می‌کند. بخش دوم نیز کتاب زنان است و مشکل را از منظر زنان بررسی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد روحیات خود را بیشتر بشناسند تا خواسته‌ها و نیازهایشان را بهتر بیان کنند. کتاب از بررسی مشکل فراتر می‌رود و با ذکر مثال‌ها و توصیه‌هایی کاربردی راه حل‌هایی برای رفع آن به اشتراک می‌گذارد.

پتی هنری به مردان می‌آموزد که از موقعیت‌های دشوار فرار نکنند، خشم شریک زندگی‌شان را کنترل کنند، حد و مرزهای مناسب برای خود بسازند و شاد و امیدوار باشند. او همچنین برای زنان نیز درس‌هایی در چنته دارد. به زنان می‌آموزد که اگر از جهت عاطفی به شریک زندگی‌شان احساس نزدیکی ندارند، چه تدابیری بیندیشند، خشمشان را کنترل کنند و نسبت به آینده شفاف و خوش‌بین باشند.

گفتنی است که کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک در فهرست نه کتاب یاری‌رسان برای بهبود زندگی به انتخاب نشریه‌ی هافینگتن پست قرار دارد. این کتاب توسط فرخنده سادات مرعشی به فارسی برگردانده و با همکاری انتشارات جیحون و نشر کتاب خوانا روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است. شما این کتاب را با صدای فرزانه فائزی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک

  • کتابی فوق‌العاده پرمحتوا برای زنان و مردان. (The Houston Chronicle)

کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به مطالعه‌ی آثار روانشناسی به‌خصوص با موضوع روابط عاطفی علاقه دارند، این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک: راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان می‌شنویم

دخترکوچولوها از ابراز احساساتشان منع نمی‌شوند. آن‌ها مجازند گریه کنند و درحقیقت هروقت گریه می‌کنند راحت‌تر می‌شوند و موردتوجه قرار می‌گیرند. آن‌ها مجازند که بترسند. به یک دختر کوچولوی 5ساله که از تاریکی می‌ترسد یک خرس عروسکی می‌دهند تا آن را در آغوش بگیرد و بخوابد و به این شکل آرامش او را فراهم می‌کنند. برعکس به یک پسر 5ساله می‌گویند پسرهای بزرگ از سگ نمی‌ترسند یا «تو نمی‌ترسی»، «تو پسر بزرگی هستی»، «گریه نکن»، «سوسول نباش». این دو کودک در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. وقتی این کودکان بزرگ می‌شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ ما مردانی داریم بدون حضور عاطفی و زنانی با احساس عاطفی. بعد این دو نفر را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم و به مشاهده‌ی نبرد‌شان می‌نشینیم و درک نمی‌کنیم که چرا با یکدیگر نمی‌سازند.

چرا؟ زیرا ما پسرانمان را چنان تربیت می‌کنیم که مرد باشند بدون حضور عاطفی و هم‌زمان دخترانمان را به‌شکلی بار می‌آوریم که از نظر عاطفی زنان ناخشنودی باشند. چطور؟ به دختران می‌آموزیم که شاهزاده‌خانم هستند و روزی شاهزاده‌ای خواهد آمد، بسیار قوی، باهوش و احساساتی و تمام نیازها و آرزوهای آن‌ها را برآورده می‌کند. در دختران کوچک این خیال را می‌پرورانیم که توسط مرد رؤیاهایشان انتخاب می‌شوند، مردی که تمام نیازهایشان را برآورده می‌کند. آن مرد از نظر عاطفی، عشقی ماندنی و مقدس به شاهزاده‌خانم دارد، ولی در ضمن خودش بی‌نیاز است. نمی‌توانم تحمل کنم که این افسانه‌سازی هنوز بر دختران کوچک ما در قرن بیستم استمرار دارد، ولی چنین است. به آن‌ها آموزش داده شده است که زیبا، مؤدب، جذاب و فریبنده باشند تا روزی بتوانند قلب شاهزاده را تسخیر کرده و تا ابد شادمان زندگی کنند. این عقده‌ی سیندرلاست و هنوز هم به‌خوبی زنده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
سخن ناشر
4 دقیقه
سخن مترجم
28 دقیقه
بخش اول: کتاب مردان- قسمت اول
17 دقیقه
بخش اول- قسمت دوم
35 دقیقه
بخش اول- قسمت سوم
22 دقیقه
بخش اول- قسمت چهارم
31 دقیقه
بخش اول- قسمت پنجم
31 دقیقه
بخش اول- قسمت ششم
30 دقیقه
بخش اول- قسمت هفتم
27 دقیقه
بخش اول- قسمت هشتم
18 دقیقه
بخش اول- قسمت نهم
22 دقیقه
بخش اول- قسمت دهم
24 دقیقه
بخش اول- قسمت یازدهم
29 دقیقه
بخش اول- قسمت دوازدهم
18 دقیقه
بخش اول- قسمت سیزدهم
19 دقیقه
بخش اول- قسمت چهاردهم
28 دقیقه
بخش اول- قسمت پانزدهم
19 دقیقه
بخش اول- قسمت شانزدهم
22 دقیقه
بخش اول- قسمت هفدهم
10 دقیقه
بخش اول- قسمت هجدهم
28 دقیقه
بخش دوم: کتاب زنان- قسمت اول
26 دقیقه
بخش دوم- قسمت دوم
14 دقیقه
بخش دوم- قسمت سوم
16 دقیقه
بخش دوم- قسمت چهارم
19 دقیقه
بخش دوم- قسمت پنجم
16 دقیقه
بخش دوم- قسمت ششم
30 دقیقه
بخش دوم- قسمت هفتم
24 دقیقه
بخش دوم- قسمت هشتم
11 دقیقه
بخش دوم- قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک: راهکارها و مثال‌هایی برای مردان و زنان
نویسنده
مترجمفرخنده سادات مرعشی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
۶۳۰۰۰ ۴۴,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک

برای دریافت کتاب صوتی حضور عاطفی مردان در زندگی مشترک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.