معرفی و دانلود کتاب صوتی والدین فیلسوف: پرسش‌های دشوار درباره‌ی فرزندپروری

عکس جلد کتاب صوتی والدین فیلسوف: پرسش‌های دشوار درباره‌ی فرزندپروری
قیمت:
۱۱۲۰۰۰ ۷۸,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدین فیلسوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدین فیلسوف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی والدین فیلسوف: پرسش‌های دشوار درباره‌ی فرزندپروری

کتاب صوتی والدین فیلسوف به پرسش مهم بچه آوردن یا نیاوردن می‌پردازد و تمامی مراحل پس از این پرسش را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب توسط جین کازز به رشته‌ی تحریر درآمده است و به صورت عمیق مسائل مختلف پدر و مادر شدن را تحلیل می‌کند و از تصمیم به بارداری تا نکات مهم تربیت کودکان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی والدین فیلسوف

بچه‌دار شدن در جهان کنونی کاری درست است یا غلط؟ آیا می‌توان به آوردن یک انسان دیگر به این دنیای پر از رنج و ظلم و این کره‌ی خاکی رو به زوال امیدوار بود؟ در مقیاس فردی نگاه کنیم، والد شدن زندگی ما را از این رو به آن رو می‌کند؛ آیا می‌توانیم تحولات عظیم آن را تاب بیاوریم؟ مسئولیت بزرگی که بر دوش ما می‌گذارد را چطور؟ به طور کلی فرزندآوری آنقدر جنبه‌های مختلف و لایه‌های عمیق و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرد که پرداختن به آن‌ها می‌تواند از همه یک فیلسوف بسازد.

پدر و مادر شدن صف طویلی از انتظارات با خود به همراه می‌آورد. انتظار باردار شدن، انتظار دریافت نتایج آزمایش‌های سلامت، انتظار برای تمام شدن گریه‌ی کودک، انتظار برای به پایان رساندن یک مرحله و قدم گذاشتن به مرحله‌ی بعدی. سیل انتظارات پایان ناپذیرند و به این معناست که ضرورتا ناچاریم با سوالات دشوار و موقعیت‌های پیچیده کلنجار برویم. زمان برای فکر کردن دارید اما این فرصت‌ها بسیار کوتاه هستند. همین که کودک از خواب بیدار شود، دیگر وقتی نمی‌ماند. بیشتر اوقاتی که خواب است نیز به تمام کردن کارهای نیمه تمام می‌گذرد. کتاب صوتی والدین فیلسوف (The Philosophical Parent: Asking the Hard Questions About Having and Raising Children) نوشته‌ی جین کازز (Jean Kazez) به تمامی این مسائل می‌پردازد و روشن می‌کند که حق ما برای بچه‌دار شدن و وظایف ما درباره‌ی والد شدن چیست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی والدین فیلسوف

ساختار کتاب صوتی والدین فیلسوف به دلیل اینکه درک می‌کند والد بودن چه کار پرزحمت و وقت‌گیری است، از هجده فصل کوتاه تشکیل شده. نویسنده تلاش کرده مباحث سنگین را به مطالب کوتاه تقسیم کند. ترتیب زمانی فرزندآوری نیز رعایت شده است. کتاب با این پرسش آغاز می‌کند که آیا بچه‌دار شدن کار درستی است یا خیر. پس از آن به بارداری و تولد و تمامی مسائلی که رشد و تربیت کودک با خود به همراه می‌آورد، پرداخته می‌شود. اینکه وظیفه‌ی اصلی پدر یا مادر چیست و رفتار درست با کودک به چه صورت است نیز مورد مطالعه قرار می‌گیرد و همچنین از نظام ارزشی والدین و انتقال آن به فرزندان نیز سخن به میان می‌آید.

کتاب صوتی والدین فیلسوف را امین پورحسن به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتاب خوانا به انتشار رسانده است. انتشارات جیحون نیز نسخه‌ی صوتی آن را با صدای نسترن حسنی در اختیار شما قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب والدین فیلسوف

  • این کتاب با شفافیت و صراحتی بسیار نوشته شده است و اطلاعات پیچیده‌ای ارائه می‌دهد. هیچ کتابی با موضوع هویت ندیده‌ام که صریح‌تر از اثر حاضر باشد و اینقدر شفاف از فلسفه‌ی مدرن و مسائل آن سخن بگوید. (Journal of Applied Philosophy)
  • اثر حاضر معمای فلسفی پیرامون والد شدن را حل می‌کند و به خصوص به این سوال می‌پردازد که آیا باید کودکی را به این دنیا بیاوریم یا نه. نثر آن بسیار ساده و گیراست و به پدرها و مادرها و حتی غیر از آن‌ها کمک می‌کند بفهمند که باید بچه‌دار بشوند یا خیر. کسانی که به مسائل فلسفی علاقه دارند نیز در هر فصل با رویکردهای جدیدی درباره‌ی فلسفه‌ی والد بودن آشنا می‌شوند. (بریت بروگارد، استاد فلسفه در دانشگاه میامی)
  • کتاب والدین فیلسوف کندوکاوی متنوع، غنی، شوخ‌طبعانه و در عین حال غم‌انگیز و تحلیلی در یکی از دشوارترین تجربیات زندگی است. کازز پرسش‌های باستانی را در کنار مسائل معاصر بررسی می‌کند و به فرزند به عنوان یک نسخه‌ی دیگر از خود انسان می‌نگرد. (Metapsychology Reviews Online)

کتاب صوتی والدین فیلسوف برای چه کسانی مناسب است؟

اگر پدر یا مادر هستید، این کتاب رویکرد جدیدی به شما ارائه می‌کند و اگر درباره‌ی به دنیا آوردن فرزند تردید دارید، می‌توانید از توصیه‌ها و بررسی‌های مطرح شده در اثر حاضر کمک بگیرید.

در بخشی از کتاب صوتی والدین فیلسوف: پرسش‌های دشوار درباره‌ی فرزندپروری می‌شنویم

چرا زاده شدن کودک از ما حتی به میزان کم او را شبیه خودمان می‌کند؟ شایسته است اول بپرسیم چه چیزی خود آینده‌ام را با وجود تغییرات (پیرتر، خاکستری‌تر، فراموش‌کارتر) در حالت خویشتن نگه می‌دارد و به فردی کاملاً متفاوت تبدیل نمی‌کند. حتی اگر بخشی از جوابمان این باشد که خویشتن پیرترم از من زاده شده است، کودک نیز از والدینش زاده می‌شود. البته زاده شدن کودک از والدین با زاده شدن خویشتن پیر از خویشتن جوان تفاوت دارد.

اگر بخشی از جوابمان این باشد که خویشتن پیر من با من پیوستگی دارد، والد و فرزند نیز از بسیاری جهات پیوستگی‌های متعددی با یکدیگر دارند. اگر این طور فرض کنیم که خویشتن آینده‌ام هنوز من است، چون اعضای فیزیکی خویشتن جوانتر من باقی مانده‌اند و به قسمتی از خویشتن پیرتر من تبدیل شده‌اند، اعضای فیزیکی والدین نیز به اجزای سازنده‌ی فرزندانشان تبدیل می‌شوند. همان‌طور که چارلز فراید فیلسوف می‌گوید والد شدن به معنی ایجاد نوعی پیوستگی فیزیکی است. پیوستگی فیزیکی‌ای که با پیوستگی معنوی و اخلاقی از طریق تأثیرگذاری والدین بر فرزندانشان تکمیل می‌شود. من ادعا نمیکنم که این مطالب توضیح می‌دهند چرا فرزندی که از من زاده می‌شود، شبیه خویشتن من است، اما این ملاحظات حداقل نشان می‌دهند این تصور که فرزند خویشتن دوم والد است، تصوری عجیب و برخاسته از توهم نیست. اینکه فرزندانمان بیشتر از فرزندان دیگران شبیه خویشتن ما هستند، دلایل خودش را دارد. فرزندانمان در معنای واقعی کلمه به این که خویشتنمان باشند، نزدیک‌تر هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
1 دقیقه
معرفی کتاب
4 دقیقه
سخن ناشر
8 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
قدردانی
26 دقیقه
فصل یک: کودکان از ما زاده می‌شوند- قسمت اول
15 دقیقه
فصل یک- قسمت دوم
28 دقیقه
فصل دو: زندگی زیباست- قسمت اول
23 دقیقه
فصل دو- قسمت دوم
24 دقیقه
فصل سه: کنترل کمی- قسمت اول
24 دقیقه
فصل سه- قسمت دوم
25 دقیقه
فصل چهار: کنترل کیفی- قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهار- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل چهار- قسمت سوم
31 دقیقه
فصل پنج: در آغاز- قسمت اول
22 دقیقه
فصل پنج- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل شش: کودکی به دنیا می‌آید- قسمت اول
14 دقیقه
فصل شش- قسمت دوم
27 دقیقه
فصل هفت: این کودک متعلق به کیست؟- قسمت اول
29 دقیقه
فصل هفت- قسمت دوم
20 دقیقه
فصل هشت: بچه‌ی هیچ‌کس- قسمت اول
25 دقیقه
فصل هشت- قسمت دوم
29 دقیقه
فصل نه: هدف والدین- قسمت اول
23 دقیقه
قسمت نه- قسمت دوم
20 دقیقه
فصل ده: تصمیم‌های اولیه- قسمت اول
15 دقیقه
فصل ده- قسمت دوم
22 دقیقه
فصل ده- قسمت سوم
22 دقیقه
فصل یازده: نقاشی طبیعت بی‌جان با کودک- قسمت اول
27 دقیقه
فصل یازده- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل دوازده: پسران و دختران- قسمت اول
23 دقیقه
فصل دوازده- قسمت دوم
26 دقیقه
فصل دوازده- قسمت سوم
28 دقیقه
فصل سیزده: یکی برای همه- قسمت اول
22 دقیقه
فصل سیزده- قسمت دوم
16 دقیقه
فصل سیزده- قسمت سوم
24 دقیقه
فصل چهارده: دروغ، دروغ، دروغ- قسمت اول
18 دقیقه
فصل چهارده- قسمت دوم
19 دقیقه
فصل پانزده: انتقال ایدئولوژی- قسمت اول
22 دقیقه
قسمت پانزدهم- قسمت دوم
29 دقیقه
فصل شانزده: رها کردن
19 دقیقه
فصل هفدهم: رفتن به خانه
26 دقیقه
فصل هجده: فرزندآوری و معنا- قسمت اول
24 دقیقه
فصل هجده- قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی والدین فیلسوف: پرسش‌های دشوار درباره‌ی فرزندپروری
نویسنده
مترجمامین پورحسن
راوینسترن حسنی
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۱۱۲۰۰۰ ۷۸,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی والدین فیلسوف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی والدین فیلسوف

برای دریافت کتاب صوتی والدین فیلسوف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.