معرفی و دانلود کتاب شب شکارچی

عکس جلد کتاب شب شکارچی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شب شکارچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شب شکارچی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شب شکارچی

بشر تا چه اندازه می‌تواند خشن باشد؟ قاتلان سریالی هر کدام پاسخ متفاوتی برای این پرسش در نظر دارند. یکی از آن‌ها هری پاورز است که کتاب شب شکارچی بر اساس شخصیت او نگاشته شده است. او قاتلی جذاب و دل‌رباست؛ اما این جذابیت گول‌تان نزند که اتفاقا همین شیفته‌ی جذابیت او شدن ابزار کارش است! دیویس گراب ما را به دنیای شوم این قاتل سریالی دعوت می‌کند تا ببینیم که شخصیت اصلی این رمان چه جنایتی را حد فاصل میان انسانیت و رذالت می‌داند.

درباره‌ی کتاب شب شکارچی

بسیاری از ما مجذوب قاتلان زنجیره‌ای هستیم. احتمالا این علاقه‌ی ما به قاتلان سریالی، به دلیل تمرکز رسانه‌ها بر روی آدم‌کش‌های زنجیره‌ای و ساختن نسخه‌های بی‌شمار فیلم سینمایی، سریال و پادکست‌های متنوع از رفتار و نوع عملکرد ذهنی آنان، قابل پیش‌بینی است. شاید این جذابیت از این‌جا سرچشمه می‌گیرد که برای ما غیرقابل باور است که چطور می‌توان این رفتارهای خشونت‌آمیز را انجام داد. حتی فکر کردن به این مساله می‌تواند برای برخی از ما اضطراب‌آور باشد. اما آیا رمان شب شکارچی (The Night of the Hunter) نوشته‌ی (Davis Grubb) هم همان‌قدر هیجان‌انگیز و وحشتناک است؟

معرفی و دانلود کتاب شب شکارچی

بدشانسی‌ای بزرگ‌تر از انتخاب شدن توسط یک قاتل سریالی هم داریم؟ دو زن بیوه و دو کودکی که قربانی قتل‌های شخصیت واعظ در داستان شب شکارچی شدند پاسخ خواهند داد: «معلومه که نه!». داستان شب شکارچی در مورد دو کودک خردسال به نام‌های پرل و جان هارپر است که به‌تنهایی توسط مادرشان در اوهایو بزرگ می‌شوند. پدر آن‌ها به‌تازگی به‌دلیل کشتن دو مرد در جریان یک سرقت مسلحانه به زندان می‌افتد و در این مدت با قاتل سریالی داستان ما یعنی واعظ هم‌سلول است، اما به او هیچ اطلاعاتی در این‌باره که جای پول‌های سرقتی کجاست نمی‌دهد.

هارپر در نهایت اعدام می‌شود؛ اما هرگز به فرزندانش نمی‌گوید که ده هزار دلاری را که از بانک دزدیده بود کجا پنهان کرده است. ابدا هیچ‌کس از جای پول‌ها خبر ندارد حتی همسر او. اما واعظ جور دیگری فکر می‌کند! او تصور می‌کند که همسر هم‌سلولی او باید از جای پول‌ها باخبر باشد. بنابراین تصمیم می‌گیرد تا با سابقه‌ی موفقی که در دل‌ربایی از زنان بیوه دارد به مادر دو خردسال یتیم نزدیک شود و با کسب اعتماد او از جای دقیق پول‌ها باخبر شود. به محض آزادی، واعظ راهی خانه‌ی خانواده‌ی هارپر می‌شود تا به بهانه‌ی سر زدن به آن‌ها به ایشان نزدیک شود. واعظ امیدوار است که دو بچه‌ی یتیم کوچک و مادر بیوه‌ی‌شان او را به ثروتی که خیلی سخت به دنبالش است برساند.

واعظ شخصیت اصلی این داستان جنایی جذاب و خواندنی است که برگرفته شده از داستان قاتل زنجیره‌ای واقعی آمریکایی به نام هری پاور است. شخصیت واعظ در رمان شب شکارچی بسیار جذاب و تماشایی است. نویسنده او را بسیار کاریزماتیک و دل‌ربا وصف کرده‌است. او برای لحظاتی در این داستان ما را می‌ترساند و از خود دور می‌کند و در لحظاتی دیگر با گیرایی عجیب خود ما را به‌سوی خود سوق می‌دهد. کنار گذاشتن این رمان که به قلم زیبا و شیوای دیویس گراب نوشته شده است، احتمالا یکی از سخت‌ترین تصمیمات شما در زندگی خواهد بود. واعظ، این قاتل سریالی ترسناک و جذاب داستان، محال است که در طول روز دست از سر شما بردارد. شما را تسخیر خود می‌کند و بعد با خالکوبی‌های عشق و نفرتی که روی انگشتانش دارد گوشه‌ی اتاق‌تان می‌ایستد و به شما زل می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب شب شکارچی

این کتاب پرفروش فینالیست جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا بوده است. کتاب شب شکارچی توسط فرانک حیدریان ترجمه شده است و وظیفه‌ی چاپ آن را نیز انتشارات دیدآور برعهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب شب شکارچی

در سال 1955 چارلز لاتن با اقتباس از رمان شب شکارچی فیلمی سینمایی به همین نام ساخت. چارلز لاتن در نگارش فیلنامه‌ی اثر خود توجه بسیاری به رمان داشت و صحنه‌های فیلنامه‌ی خود را به‌طور دقیقی مطابق با آن ساخت. چارلز لاتن به حوادث و واقعیت‌های نهفته در پشت این ماجرا نیز کاملا وفادار بوده‌است. رمان و فیلم، هر دو برگرفته از داستان واقعی قاتل زنجیره‌ای، هری پاور است که در سال 1932 به دلیل قتل دو بیوه و سه کودک به دار آویخته شد. مانند خیلی از آثار مهمی که در عصر خویش به‌درستی شناخته نمی‌شوند و محبوبیتی که لایق آن هستند را دریافت نمی‌کنند، این اثر سینمایی فوق‌العاده نیز در دوران خود مورد مقبولیت عوام قرار نگرفت اما پس از گذشت سال‌ها، مخاطبان و منتقدین با علاقه و توجه به این فیلم نوآر و هیجان‌انگیز روی برگرداندند. تا این میزان که در سال 1992 این فیلم برای نگهداری در سازمان ثبت ملی فیلم ایالات متحده آمریکا انتخاب شد و مهم‌تر از همه، مجله‌ی فیلم فرانسوی کایه ‌دو سینما، یکی از تاثیرگذارترین مجلات سینمایی دنیا، فیلم شب شکارچی را در سال 2008 پس از شهروند کین به‌عنوان دومین فیلم برتر تمام دوران انتخاب کرد!

نکوداشت‌های کتاب شب شکارچی

  • حتی حالا که 60 سال از انتشار رمان شب شکارچی توسط دیویس گراب می‌گذرد، این کتاب استانداردهای سبک نوآر را در خود حفظ کرده است. شخصیت شروری که گراب در این اثر خلق کرده است روان‌پریشی به‌شدت جذاب و کاریزماتیک است. هری پاول هنوز در قرن بیست‌ویکم این قدرت را دارد که رویاهای شیرین و گرم شما را تبدیل به کابوس و وحشت کند. (ریچارد پرایس)
  • (شب شکارچی) داستان ترسناک و هیجان انگیزی است که توجه آدم را به خود جلب می کند. هم‌چنین این اثر زیبا و قدرتمند است و جادوی کلام فوق‌العاده شگفت‌انگیزی دارد.» (مجله‌ی نیویورک تایمز)

کتاب شب شکارچی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به مطالعه‌ی رمان‌های جنایی و داستان‌های جذاب و خواندنی درباره‌ی قاتلان سریالی که برپایه‌ی حوادث واقعی هستند از مطالعه‌ی این رمان هیجان‌انگیز لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب شب شکارچی می‌خوانیم

جان لرزید. فکر کرد: «شنیدن اسم او از دهان پرل برای من زیادی است. آن هم در حالی که سعی می‌کنم هر دوی‌مان را از دست او نجات دهم و پرل مدام با حرف‌هایش می‌خواهد من را متوقف کند که هر طور شده برود سراغ او. حتا اگر واعظ او را به‌خاطر آن چیزی که در عروسکش پنهان کرده، بکشد.»
گفت: «پرل، یک نفر به دنبال ماست!»

و فکر کرد اگر او را شدید بترسانم، گریه می‌کند و واعظ صدایش را می‌شنود، می‌آید و ما را پیدا می‌کند. اما شاید اگر کمی ‌بیشتر او را بترسانم، خفه‌خون بگیرد.»
جان، یک نفر به دنبال ماست؟
مهم نیست، فقط ساکت باش پرل!
می‌خواهم بروم طبقه‌ی بالا. این پایین هوا سرد و پر از عنکبوت است. گرسنه‌ام، جان.

در تاریکی به‌سمت پرل برگشت و محکم شانه‌های او را گرفت. احساس کرد که دخترک زیر انگشت‌هایش می‌لرزد. احساس کرد ترس خودش را از راه انگشت‌هایش به بازوهای دخترک منتقل کرده است.
جان زمزمه کرد: «پرل به من گوش کن. من و تو امشب از ‌این‌جا جیم می‌شویم.»

فهرست مطالب کتاب

کتاب اول: مرد اعدامی‌
کتاب دوم: شکارچی
کتاب سوم: رودخانه
کتاب چهارم: درختی نیرومند با پرنده‌های بسیار
بخش آخر: آن‌ها می‌مانند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شب شکارچی
نویسنده
مترجمفرانک حیدریان
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-104-167-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شب شکارچی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شب شکارچی

برای دریافت کتاب شب شکارچی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.