معرفی و دانلود کتاب سرزمین اکتبر

عکس جلد کتاب سرزمین اکتبر
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین اکتبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین اکتبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرزمین اکتبر

کتاب سرزمین اکتبر را ری بردبری نویسنده‌ی آمریکایی در قالب یک مجموعه داستان نوشته است. داستان‎‌های این مجموعه با ژانر فانتزی، وهم‌آلود و ترسناک ایده‌پردازی و نوشته شده‌اند. نویسنده، مخاطب را با مجموعه‌ای از روایت‌های داستانی قابل تعمق و توصیفات خیال‌انگیز همراه با غم و طنزی تلخ همراه می‌کند.

درباره کتاب سرزمین اکتبر

نشریه‌ی نیویورک تایمز ری بردبری (Ray Bradbury) نویسنده‌‍‌‌ی کتاب سرزمین اکتبر (The October Country) را اینطور توصیف می‌کند: «نویسنده‌ای با تخیل خیال‌انگیز، نثر شاعرانه، و درک کامل از شخصیت انسانی». همچنین منتقدان معتقدند که بردبری بیشترین مسئولیت را در وارد کردن داستان‌های علمی تخیلی مدرن به جریان اصلی ادبی دارد. کتاب سرزمین اکتبر که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه این نویسنده شهیر را در برمی‌گیرد در همین سبک‌ها و با همین مفاهیم نوشته و منتشر شده است.

نویسنده در قالب 9 داستان کوتاه روایت‌ها و توصیف‌هایی وهم‌آلود و معمایی را با انتقال حس ترس و وحشت به خواننده منتقل می‌کند. اولین داستان در این مجموعه با عنوان میهن اکتبر، توصیف کشوری است که مه سرتاسر آن را فرا گرفته و همه چیز در هاله‌ای از ابهام و استیصال قرار گرفته ‌است. روایت سرشار از ابهام و تلخی بردبری از دنیای کوچک روح درون خود شروع می‌شود و خواننده را برای ورود به یک داستان تخیلی و ترسناک آماده می‌کند. تبحر نویسنده‌ای مانند او در این داستان هم مانند داستان فارنهایت 451 به‌خوبی قابل مشاهده است.

معرفی و دانلود کتاب سرزمین اکتبر

نویسنده از ماه اکتبر با توصیفات پاییز و همسان‌سازی این توصیفات با سرزمینش در تلاش است تا فضایی کلی از ویژگی‌های هر داستان را به مخاطب القا کند. در هر داستان این مجموعه وهم، غم، عریانی و تاریکی ویژگی‌هایی هستند که با شخصیت اصلی همراه‌اند. در واقع توصیف او در کتاب سرزمین اکتبر توصیفی از درون هر عنصر مهم و تاثیرگذار در داستان‌هایش است. روایت در قالب داستان کوتاه و درعین‌حال انتقال هرآنچه خواسته‌ی نویسنده است به مخاطب، امری دشوار است که ری برادبری به‌خوبی از پس این‌کار برمی‌آید و اتفاقا همین ویژگی او را تبدیل به استاد مسلم داستان کوتاه در ادبیات آمریکا تبدیل کرده است.

عناصری مانند داس، سگ و بطری با قلم برادبری می‌‍توانند تبدیل به یک نشانه‌ی رازآلود و ترسناک شوند. او در هر یک از این داستان‌ها گره‌های روانی را با توصیفاتی ترسناک و رازآلود به شکل جدیدی برای مخاطب تصویر می‌کند. برای مثال در داستان قاتل کوچک، افسردگی بعد از زایمان به‌شکلی جدید از زبان و نظرگاه این نویسنده روایت می‌شود که می‌تواند مخاطب را با زاویه‌دید جدیدی مواجه کند. توصیفاتی که شخصیت‌ها و نشانگان ترسناک داستان‌های بردبری از غم و اندوه به‌وجود می‌آورند خواننده را مجاب می‌کنند که ترس نشات‌گرفته از داستان را نه با انکار بلکه با علاقه و لذت پیش ببرد. به‌صورت کلی کاری که برادبری در کتاب سرزمین اکتبر (The October Country) می‌کند، ماندن در ذهن مخاطب با ایجاد پرسش‌هایی همرا با ترس و ابهام و لذت است. این مجموعه داستان خارجی را نشر نیماژ تحت عنوان مجموعه مینیماژ و با ترجمه‌ی خواندنی شهریار وقفی‌پور منتشر کرده است.

در نکوداشت‌ کتاب سرزمین اکتبر

  • نویسنده‌ای که تخیل خیال‌انگیز، نثر شاعرانه‌ و درک کاملش از شخصیت انسانی برای او شهرت بین‌المللی به ارمغان آورده است. (نیویورک تایمز)

کتاب سرزمین اکتبر برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب سرزمین اکتبر یک مجموعه داستان در ژانر فانتزی و وحشت است که علاقه‌مندان به این ژانر می‌توانند از خواندن داستان‌های این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از کتاب سرزمین اکتبر می‌خوانیم

بعدازظهرِ بهاریِ روشنی بود. ماشینشان در طول بولوارهای پهنِ پردرخت تق‌تق می‌کرد. آسمان آبی، گل‌ها، بادی گرم. دِیو کلی حرف زد، سیگاری روشن کرد، بعد باز هم حرف زد. سفر که پیش می‌رفت، آلیس مستقیماً اما باملاطفت جواب می‌داد و اندک‌اندک آرام‌تر می‌شد. بااین‌حال، بچه را نه سفت و نه آن‌چنان دوستانه یا مادرانه بغل گرفته بود که آن دردِ غریبِ توی مغزِ دِیو را آرام کند. زن فوقِ فوقش انگار یک مجسمه‌ی کوچک سفالی را دست گرفته باشد.

سرآخر مرد گفت، لبخندزنان: «خب، بالاخره این بچه رو چی صدا کنیم؟»

آلیس لیبر نگاهش به درختان سبزی بود که از کنارشان رد می‌شدند. «بگذار فعلاً تصمیمی نگیریم. من که بدم نمی‌آد صبر کنم تا یک اسمِ استثنایی براش پیدا بشه. این دودت رو هم این‌قدر تو صورتِ این بچه فوت نکن!» این جملاتِ زن پشتِ هم قطار شدند بی‌هیچ تغییر لحنی. عبارتِ آخری هم فاقد هرگونه سرزنش، علاقه یا خشم مادرانه بود. زن فقط به دهانش آمده بود و گفته بودش.

شوهر، کلافه، سیگار را از پنجره انداخت بیرون. گفت: «ببخشید!»

فهرست مطالب کتاب

میهن اکتبر
آدم‌کشِ خُرد
آدم‌کش کوچولو
جمعیت
پیک مخصوص
باد
شب
دریاچه
عابر پیاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرزمین اکتبر
نویسنده
مترجمشهریار وقفی پور
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-600-367-219-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرزمین اکتبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرزمین اکتبر

برای دریافت کتاب سرزمین اکتبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.