معرفی و دانلود کتاب ریشه‌های تو

عکس جلد کتاب ریشه‌های تو
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریشه‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریشه‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریشه‌های تو

کتاب ریشه‌های تو، نوشته‌ی وینا فاراون، مطالبی را در حوزه‌ی روان‌شناسی خانواده و براساس مستندات علمی و واقعی دربردارد که آن را به یک کتاب پرفروش ملی بدل ساخته است. نویسنده در این کتاب، جلسات روان‌درمانی افراد مختلف را با رعایت حریم شخصی آن‌ها، به‌تصویر می‌کشد و از صحبت‌های آنان برای ارائه‌ی مفاهیم، راهکارها و تمرینات بهبود آسیب‌های روانی که اغلب ریشه در کودکی و رفتارهای خانواده دارد، وام می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب ریشه‌های تو

شاید هرازگاهی، خاطرات یا اتفاقات ناخوشایند از کودکی یا گذشته‌ی خود را به یاد آورید که گویی در اعماق وجودتان ریشه دوانده است. شاید گاهی یادآوری برخی از چیزها برایتان سخت و غم‌بار باشد؛ حتی ممکن است اخیرا متوجه شده باشید به‌شکل ناخواسته شبیه به والدین خود رفتار می‌کنید. ممکن است در روابط شخصی، اجتماعی، در محل کار یا برخورد با دوستان یا حتی شریک عاطفی خود، تعارض‌های متعددی را تجربه کرده باشید. اگر مدام چنین تجربه‌ها و احساساتی دارید، احتمالا نمی‌دانید نقطه‌ی آغاز رفتارهای ناسالم، تجربه‌های آزاردهنده، تصمیمات یا انتخاب‌های اشتباهتان، به کجا بازمی‌گردد. وینا فاراون (Vienna Pharaon) در کتاب ریشه‌های تو (The origins of you)، با استفاده از تجارب حرفه‌ای خود که شامل بیش از 20 هزار ساعت جلسه‌ی درمانی با افراد گوناگون است، به شما کمک می‌کند تا داستان خود را بیابید.

معرفی و دانلود کتاب ریشه‌های تو

هر بزرگسالی، زمانی کودک بوده، کودکی که نیازمند عشق، مراقبت و توجه بی‌قیدوشرط از والدین خود بوده است. هر بزرگسال یا والد امروزی، که با مشکلاتی عمیق دست‌وپنجه نرم می‌کند و احساس امنیت، آرامش و مورد توجه بودن را در زندگی شخصی یا اجتماعی‌اش دریافت نمی‌کند، نیازمند سفری به زندگی ابتدایی و رفتن به اعماق گذشته‌اش است که ریشه‌ی تمام این‌ها را بشناسد. او در این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا علاوه‌بر دانستن نقطه‌ی شروع زندگی فعلیشان، زخم‌هایشان را شناسایی کنند، خود واقعیشان را بشناسند، علت تعارضات، رفتارهای ناسالم و مشکلات را دریابند و ارتباط میان زخم‌های کودکی و نوجوانی را با این موارد درک کنند.

در کتاب ریشه‌های تو، داستان‌های واقعی دیگران را می‌خوانیم که در جلسات روان‌درمانی با وینا فاراون، بیان کردند؛ اگرچه او در نگارش آن‌ها، از ذکر اسامی و جزئیاتی که حریم شخصی افراد را شامل می‌شد، پرهیز کرده است؛ اما به اصل هر ماجرا، وفاردار مانده است. خواندن تجارب، احساسات و داستان‌هایی که تا حد زیادی مشابهت با داستان زندگی ما دارند و سبب می‌شوند بهتر و منصفانه‌تر، به گذشته، به زندگی و به والدین خود نگاه کنیم. تجارب نویی را بسازیم و تغییرات مثبتی ایجاد کنیم؛ روابطمان را بهبود بخشیم و به صلح و آرامش برسیم.

وینا فاراون در کتاب ریشه‌های تو، نه فقط برای افرادی که تا به‌حال تحت روان‌درمانی بوده‌اند یا کودکی دشواری داشته‌اند، بلکه برای تمامی افرادی که نیازمند تغییر، اصلاح و بهتر کردن زندگیشان هستند، درس‌هایی به‌همراه دارد و کمک می‌کند تا به ذهن‌آگاهی و شناخت واقعی‌تر احساساتشان، دست یابند. او، راهکارها و تکنیک‌هایی را می‌آموزد که این کتاب را تبدیل به یک راهنمای کاربردی و تمرینی می‌کنند و اگرچه تنها یک کتاب جای کمک تخصصی و جلسات روان‌درمانی را نمی‌گیرد؛ اما مخاطب را به سفری می‌برد که دریچه‌ای به اعماق شخصیتش می‌گشاید. در طول این سفر درمانی، الگوهای رفتاری که از خانواده و والدین به ارث برده یا کسب کرده‌ایم را واکاوی می‌کند و در تغییر آن‌ها یاری‌رسان خواهد بود.

فاراون، روانشناس خانواده و ازدواج، ساده، روشن و قابل فهم صحبت می‌کند و از برترین متخصصان در این حوزه است که این کتاب ارزشمند را تالیف و تجربه‌ی خود و دیگران را گردآوری و سامان‌دهی کرده است.

کتاب ریشه‌های تو، توسط لیلی خراشادیزاده به فارسی برگردانده شده و انتشارات بله آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب ریشه‌های تو

  • کتاب ریشه‌های تو به ما می‌گوید: فرقی نمی‌کند که خانواده‌ی اصلی ما چه‌قدر آسیب‌دیده باشند؛ چراکه سرنوشت ما را تعیین نمی‌کنند. وینا فاراون با همدلی و خرد توضیح می‌دهد که گذشته‌ی ما چگونه سبب شکل‌گیری الگوهای رفتاری‌مان می‌شود -الگوهایی که هنوز هم آن‌ها را زندگی می‌کنیم- و چگونه می‌توانیم عادات ناشی از الگوهای رفتاری خود را تغییر دهیم تا مسیری جدید و سالم ایجاد کنیم. کتاب وینا یک هدیه است. (ندرا گلوور تواب، نویسنده‌ی کتاب مرزها را تعیین کنید، صلح را بیابید)
  • کتاب ریشه‌های تو، یک راهنمای قدرتمند برای شناختن خود و تغییر روابطمان است. وینا، علمی را که ما برای بهبود عمقی زندگی خود نیاز داریم، ارائه کرده است. این کتاب برای هر کسی است که به‌صورت جدی قصد دارد رشد شخصی را تجربه کند و آماده‌ی یک تغییر بزرگ است. (یونگ پوبلو، نویسنده‌ی کتاب شفافیت و اتصال)
  • می‌توانم با اطمینان کامل بگویم که وینا فاراون با قلب مهربانش، ما را راهنمایی می‌کند. او نگاهی روشن برای ایجاد ارتباط بین گذشته و اکنونمان دارد و به ما کمک می‌کند تا زخم‌‌هایمان را التیام بخشیم و فرصت‌های جدیدی را برای عشق به خود و ساختن روابط سالم در زندگی امروزمان در اختیار داشته باشیم. (الکساندرا اچ. سولومون، دکتر و روانشناس بالینی)
  • کتاب ریشه‌ها تو، ما را مجبور می‌کند تا بپذیریم نمی‌توانیم از گذشته‌ی خود (بدون توجه به آن) گذر کنیم. وینا یک خانواده‌درمانگر ماهر است که از تخصص، صدای دلسوزانه و توانایی داستان‌سرایی جذاب خود استفاده می‌کند تا زمانی‌که تجربیات اولیه‌ی زندگیتان دیگر چاره‌ساز نیستند، به شما کمک کند. این کتاب برای هر کسی است که تابه‌حال از خود پرسیده: چرا این‌گونه هستم و چه کاری در مورد آن می‌توانم انجام دهم؟ (ویتنی گودمن، درمانگر خانواده)
  • این کتاب نه‌تنها به‌روشنی سفر فرد را به سمت درکِ خود و شفا یافتن، هدایت می‌کند‌، بلکه شما را خلع سلاح و مستقیما با روح شما صحبت می‌کند. این کتاب مملو از اطلاعات ارزشمندی است که در داستان‌هایی عمیق و احساسی تنیده شده است و به تغییر دیدگاه‌ها کمک می‌کند. اگر آماده‌ی شکستن الگوها، رویارویی با زخم‌های خود و تلاش برای ایجاد روابط سالم هستید، سخنان وینا برای شماست. (سارا کوبوریچ، درمانگر اگزیستانسیال و نویسنده)

کتاب ریشه‌های تو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که قصد دارند ریشه‌ی زخم‌های روانی خود را بشناسند، در درمان آن‌ها پیش‌قدم شده و شناخت منصفانه و درستی از احساسات، الگوهای رفتاری و شیوه‌ی زندگی فعلیشان داشته باشند، مناسب است.

در بخشی از کتاب ریشه‌های تو می‌خوانیم

زمانی‌که شما در حال رشد بودید، بزرگسالان زندگی‌تان احتمالاً با زخم‌های خود دست و پنجه نرم می‌کردند. در حقیقت، ممکن است هنوز زخم‌های ناشناخته و حل نشده‌ای داشته باشند. این زخم‌ها می‌توانند به راحتی به شما منتقل شوند. ممکن است آن‌ها خود را برتر دانسته باشند؛ چراکه در کودکی به آن‌ها برتری داده نشده است. ممکن است نیازها، خواسته‌ها و آرزوهای خود را بر شما تحمیل کرده باشند؛ چراکه وقتی خودشان در حال رشد بودند، نادیده گرفته شده‌اند. راه‌های زیادی وجود دارد که زخم‌های حل نشده‌ی والدین می‌تواند به فرزندان منتقل شود. این دیدگاه درک مهمی را ارائه می‌دهد؛ اما واقعیت این‌که شما احساس برتری نمی‌کردید را تغییر نمی‌دهد. هیچ‌گاه وظیفه‌ی کودک نیست که زخم‌های التیام نیافته‌ی والدین خود را کنترل و راهنمایی کند؛ اما متأسفانه این امر بارها اتفاق افتاده است.

سارا با من در میان گذاشت که در دوران کودکی علاقه‌ی شدیدی به عکاسی داشت. او مشتاق بود که هر چیزی را درباره‌ی آن یاد بگیرد. برای تولد یازده‌سالگی‌اش، از والدینش التماس کرده بود تا یک دوربین به او هدیه دهند و آرزویش برآورده شده بود؛ اما دو سال پس از دریافت این هدیه هیجان‌انگیز، والدینش به او اعلام کردند که دیگر نمی‌تواند به علاقه‌مندی خود به عکاسی ادامه دهد. او گفت: «آن‌ها اعلام کردند که این کار در شأن من نیست و من باید روی مهارت‌هایی تمرکز کنم که این امکان را به من بدهند تا به یک دانشگاه خوب وارد شوم.»

والدین سارا ثروتمند بودند و او در آپر ایست ساید منهتن بزرگ شده بود. والدینش برای او یک برنامه‌ی تحصیلی و حرفه‌ای مشخصی ترسیم کرده بودند. آن‌ها به او گفته بودند که عکاسی شغلی نیست که درآمدزایی داشته باشد - آن فقط یک سرگرمی است - و او باید به آینده‌اش به صورت جدی‌تری فکر کند. این وضعیت برای او بسیار ناامیدکننده بود. حتی دهه‌ها بعد، هنگامی که درباره آن صحبت می‌کرد، هنوز هم ناراحتی زیادی در چهره‌اش مشهود بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه
بخش اول: ریشه‌های ما
فصل 1: گذشته شما، حال شماست
فصل 2: نام‌گذاری زخم شما
بخش دوم: زخم‌ها و ریشه‌های آن‌ها
فصل 3: من می‌خواهم احساس شایستگی کنم
فصل 4: ریشه‌های درد ناشی از نداشتن حس تعلق
فصل 5: می‌خواهم در اولویت باشم
فصل 6: می‌خواهم اعتماد کنم
فصل 7: می‌خواهم احساس امنیت کنم
بخش سوم: تغییر در رفتارهای ارتباطی
فصل 8: تعارض
فصل 9: ارتباط
فصل 10: مرزها
بخش چهارم: بازپسگیری شما
فصل 11: ثابت نگه‌داشتن این تغییرات
نتیجه گیری
قدردانی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریشه‌های تو
نویسنده
مترجملیلی خراشادیزاده
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات343
زبانفارسی
شابک978-622-91332-1-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریشه‌های تو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ریشه‌های تو

برای دریافت کتاب ریشه‌های تو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.