معرفی و دانلود کتاب دختر بد خوب

عکس جلد کتاب دختر بد خوب
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر بد خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر بد خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر بد خوب

گاهی اتفاقات بد برای آدم‌های خوب می‌افتد. بنابراین آدم‌های خوب مجبورند کارهای بد انجام دهند. در کتاب دختر بد خوب چنین اتفاقی می‌افتد و آدم‌ربایی و قتل، سرنوشت چهار زن را به هم گره می‌زند. این کتاب که رمانی جنایی و معمایی‌ست، یکی از کتاب‌های پرفروش یواس‌ای تودی به شمار می‌رود و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، آلیس فینی، آن را به نگارش درآورده است.

درباره‌ی کتاب دختر بد خوب

بیست سال پس از ربوده شدن یک نوزاد از کالسکه، زنی در خانه‌ی سالمندان به قتل می‌رسد. این دو جنایت به‌نوعی به هم مرتبط هستند. آلیس فینی (Alice Feeney) که ملکه‌ی نوشتن داستان‌های درهم پیچده لقب گرفته، در کتاب دختر بد خوب (Good bad girl) یک دختر خوبِ بد را کلید کشف حقیقت قرار داده است.

در اصل در کتاب دختر بد خوب زندگی چهار زن به نام‌های فرانکی، پیشنس، ادیت و کلیو به شیوه‌ای مشترک به هم پیوند خورده است. فرانکی کتابدار زندان زنان است که سال‌ها پیش دختر نوجوانش را گم کرده و از آن پس زندگی خود را با کار زیاد پر می‌کند تا بتواند این درد را تاب بیاورد. او در ابتدای کتاب در آستانه‌ی بازنشستگی است. پیشنس خدمتکار خانه‌ی سالمندان‌ است و ادیت و کلیو، مادر و دختری هستند که با هم اختلافات زیادی دارند. ادیت که هشتاد سال سن دارد، در خانه‌ی سالمندان زندگی می‌کند؛ اما او تصمیم دارد از آنجا فرار کند. ادیت با پیشنس، زن خدمتکار، دوست می‌شود؛ اما پیشنس چندان هم با ادیت صادقانه رفتار نمی‌کند. کلیو نیز که تنها زندگی می‌کند، هرازگاهی برای دیدن مادرش به خانه‌ی سالمندان می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب دختر بد خوب

این زنان دلایل زیادی برای بی‌اعتمادی به یکدیگر دارند؛ اما باید معمایی را با سه مظنون، دو قتل و یک قربانی حل کنند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است تازه بفهمند چه اتفاقی برای نوزاد ناپدیدشده و مادری که او را از دست داده، افتاده است و چه ارتباطاتی آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

کتاب دختر بد خوب علاوه‌ بر آنکه یک رمان جنایی، معمایی و هیجان‌انگیز است، یک تریلر روانشناسانه است که در آن نویسنده انگیزه‌ی روانی شخصیت‌های داستان را می‌کاود و در بطن داستان، رابطه‌ی مادر و دختری را نیز به تصویر می‌کشد. همچنین این کتاب داستانی زنانه است که در آن نویسنده احساسات، دغدغه‌ها و مشکلات زندگی چهار زن را به‌دقت توصیف و تشریح می‌کند. نویسنده در هر فصل از این کتاب به زندگی یکی از چهار زن اصلی داستان می‌پردازد و رخدادها را از نگاه او روایت می‌کند.

آلیس فینی نویسنده‌ی محبوب و پرفروش نیویورک تایمز است و کتاب دختر بد خوب به سبک دیگر آثار او مانند دیزی دارکر و سنگ‌، کاغذ قیچی یک تریلر هیجان‌انگیز است که در آن به هیچ‌کس نمی‌توان اعتماد کرد. ناشران مختلفی این کتاب را منتشر کرده‌اند، نسخه‌ی حاضر را نشر نون با ترجمه‌ی سحر قدیمی منتشر کرده است.

معرفی و دانلود کتاب دختر بد خوب

جوایز و افتخارات کتاب دختر بد خوب

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین داستان معمایی و هیجانی در سال 2023؛
  • پرفروش‌ترین کتاب یو اس ای تودی؛
  • منتخب ویراستاران آمازون در ژانر رمان‌های معمایی و رازآلود.

نکوداشت‌های کتاب دختر بد خوب

  • آلیس فینی با دختر بد خوب شما را تا آخر روی صندلی نگه خواهد داشت. (مجله‌ی گلمور بریتانیا)
  • برای داستان‌های هیجان‌انگیز و دراماتیک با پیچش‌های داستانی غیرمنتظره دنبال کسی غیر از آلیس فینی نباشید. (مجله‌ی راز و تعلیق)
  • آخرین اثر فینی شهرت او را به‌عنوان استاد چیره‌دستِ تعلیق روانی تقویت می‌کند. همان‌طورکه روابط زنان عمیق‌تر می‌شود، فینی به‌تدریج ارتباط آن‌ها را با آدم‌ربایی اولیه آشکار می‌کند و خوانندگان را دائماً با دیدگاه‌های متغیر و اطلاعات پنهان‌شده به طرز درخشانی در تعادل نگه می‌دارد. این تریلر مهیج قلب خوانندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ به همان اندازه که ذهنشان را درگیر می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)
  • یک راز پیچیده‌ی به‌هم بافته شده که چیزی بیش از یک تریلر هوشمندانه است. کتاب دختر بد خوب همچنین به عمق روابط مادر و دختر می‌پردازد تا واقعاً شما را به فکر وادار کند. (مجله‌ی هیت)
  • پرپیچ‌وخم، آرام و هوشمندانه. این تریلر فوق‌العاده است. (روزنامه‌ی سان)

کتاب دختر بد خوب برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که به رمان‌های جنایی، پیچیده و معمایی علاقه‌مند هستند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب دختر بد خوب می‌خوانیم

فقط یک اتاق در بالاترین طبقۀ آسایشگاه مانده که باید به آن رسیدگی کنم و بعد می‌توانم برگردم سراغ ادیت و دیکنز. در جایگاه یک کارآموز پرستاری که هیچ مدرکی هم ندارد، وظیفۀ من است که علاوه بر رسیدگی به ساکنان، اتاقشان را هم تمیز کنم. تختشان را مرتب می‌کنم و لباس‌هایشان را می‌شویم. اگر لازم باشد و آن‌ها نیاز داشته باشند، که بیشترشان دارند خودشان را هم می‌شویم. لباس تنشان می‌کنم، موهایشان را شانه می‌زنم و دندان‌های مصنوعی‌شان را تمیز می‌کنم. ناخن‌هایشان را می‌گیرم، به آن‌ها غذا می‌دهم، با آن‌ها صحبت می‌کنم. کمکشان می‌کنم به توالت بروند که اگر تعادل نداشته باشند یا ندانند دست‌شویی کجاست، کار خیلی سختی است. هر کدام با دیگری متفاوت است و هر کس مراقبت مخصوص به خودش را نیاز دارد. در هجده‌سالگی، جوان‌ترین عضو گروه کارکنانم و تمام کارهایی را انجام می‌دهم که بقیه نمی‌خواهند انجام دهند. کار سختی برای گذران یک زندگی پست است، اما تنها کاری است که می‌توانستم گیر بیاورم و حفظش هم اصلاً آسان نیست.

ساعت گوشی‌ام را نگاه می‌کنم و متوجه می‌شوم پیغامی دارم:

سلام پیشنس، باید با هم حرف بزنیم. نظرت چیه که آخر وقت بیام اونجا و...

بدون خواندن بقیۀ پیغام یا جواب دادن، آن را حذف می‌کنم. هر پیغامی که با «باید با هم حرف بزنیم» شروع شود، به‌ندرت پایان خوشی دارد. از اینکه بالاترین طبقۀ آسایشگاه دوباره خالی به نظر می‌رسد، خوشحالم؛ امروز ملاقات‌کنندگان زیادی به اینجا آمده‌اند. در روزهایی مثل روز مادر، کل ساختمان پر می‌شود. آدم‌ها، یکی دو بار در سال، با بو کشیدن میزان میراثشان، از سوراخ‌هایشان بیرون می‌خزند. همان‌قدر برایم بی‌اهمیت‌اند که می‌دانم خودم برای آن‌ها. من خدمتکاری نامرئی‌ام، از آدم‌هایی مراقبت می‌کنم که دلشان نمی‌خواهد از آن‌ها مراقبت کنند یا بلد نیستند چطور باید از آن‌ها مراقبت کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر بد خوب
نویسنده
مترجمسحر قدیمی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-8172-08-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان روانشناسی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر بد خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر بد خوب

برای دریافت کتاب دختر بد خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.