معرفی و دانلود کتاب تله کمال‌ گرایی: پذیرش ناکاملی‌های انسانی

عکس جلد کتاب تله کمال‌ گرایی: پذیرش ناکاملی‌های انسانی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تله کمال‌ گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تله کمال‌ گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تله کمال‌ گرایی: پذیرش ناکاملی‌های انسانی

کتاب تله کمال‌ گرایی نوشته‌ی توماس کوران، یکی از بهترین کتاب‌های مجله‌ی بلومبرگ بنا دارد تا افرادی را که اسیر تله‌ی کمال گرایی هستند، آزاد و اثرات منفی را که این مقوله روی مغز و روح فرد می‌گذارد خنثی کند. توماس کوران در این کتاب می‌کوشد به خواننده نشان دهد که دنبال کردن کمال تا چه حد می‌تواند به یک وسواس مضر بدل شود و نتیجتاً به افسردگی بینجامد و فرد را از رسیدن به اهدافش بازدارد.

درباره‌ی کتاب تله کمال گرایی

توماس کوران، روان‌شناس بالینی، به خوانندهایش این آگاهی را می‌دهد که کمال‌گرایی می‌تواند شدیداً‌ خطرناک باشد و روش‌هایی را پیش روی آن‌ها می‌گذارد که برای تسلط یافتن بر این عنصر آزاردهنده موثر و مفید هستند. توماس کوران (Thomas Curran) در کتاب تله کمال گرایی با عنوان کامل (The Perfection Trap: Embracing the Power of Good Enough) سعی دارد افراد را از اسارت سفت و سخت کمال‌گرایی برهاند و این موضوع را به آن‌ها یاد بدهد که اگر انسان کاملی نیستید، هیچ عیبی ندارد و حتی وجود این نقصان می‌تواند کیفیت زندگی‌تان را بهبود ببخشد.

معرفی و دانلود کتاب تله کمال‌ گرایی

هدف نهایی کتاب این است که پدیده‌ی زیان‌بار کمال‌گرایی را موشکافانه بررسی کند و به خواننده نشان دهد که تأثیرات منفی‌ای روی روان فرد می‌گذارد. توماس کوران با بیان تحقیقات علمی و دقیق می‌کوشد ما را آگاه کند که داشتن توقع زیادی از خود می‌تواند به افسردگی، ‌ اضطراب و حتی در برخی موارد به خودکشی بینجامد. نویسنده در کتاب تله کمال گرایی راه‌وروش‌ها و استراتژی‌هایی را به خواننده پیشکش می‌کند تا با کم‌وکاستی‌هایشان مدارا کنند، پذیرایش باشند و خودشان را ناچیز نشمرند تا بتوانند درنهایت به آرامش درونی دست بیابند.

توماس کوران که نیز استاد دانشگاه است، با تحقیقات و پژوهش‌های کاملی که در حوزه‌ی سلامت روان و کمال‌گرایی انجام داده، تمام توانش را در این کتاب گذاشته تا افرادی را که درگیر کمال‌گرایی هستند و ازاین‌رو، راهی از پیش نمی‌برند و پیوسته خودشان را ناچیز و کوچک می‌پندارند بفهماند که دارند چه آسیبی به خودشان، خاصه به روح و روان‌شان می‌زنند و اگر به همین منوال پیش بروند، در هیچ کاری موفق نخواهند شد و با شکست روبه‌رو خواهند شد. کتاب تله کمال گرایی با ترجمه‌ی محمدحسین حیدری قالهری به یاری انتشارات بله به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب تله کمال گرایی

  • حتی اگر خودتان را کمال‌گرا نمی‌دانید هم، این کتاب بی‌نظیر اثراثی از کمال‌گرایی را که چون موجود موذی در وجودتان رخنه کرده و همراه شما در زندگی و جامعه هست آشکار می‌کند... اثری خردمندانه، کاربردی و بر پایه‌ی پژوهش؛ کتابی که حتماً باید بخوانید. (اِیمی ادموندسون، استاد دانشگاه هاروارد در رشته‌ی کسب‌وکار و نویسنده‌ی کتاب نوع درستِ غلط)
  • نوری امیدوارکننده و مسیری هموار برای هرکسی که دارد تقلا می‌کند تا راهش را در جهانی که آکنده از معیارهای ناممکن است، پیدا کند. (دنیل پینک، نویسنده‌ی پرفروش کتاب «انگیزه» و «قدرت ندامت» در نیویورک تایمز)
  • آقای کوران مانیفستی می‌دهد که نظام اقتصادی ما را برای خلق و حفظ مجموعه‌ای از ارزش‌های نامتعارف که مسبب کمال‌گرایی است، محکوم می‌کند... بنده همیشه احساس گنگی از این اثرات داشتم ولی تا به حال ندیده بودم که این نظریه این‌قدر مختصر بیان شود... این کتاب به‌عنوان توضیح این بحث که توهم ویرانگر کمال‌گرایی چگونه به‌وجود می‌آید و نیز به عنوان منتقدی که آن را می‌آفریند، اثر حائز اهمیتی است. (بیل هِوی، Wall Street Journal)
  • این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور درباره‌ی موفقیت فکر کنید. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که دوست دارند زندگی‌شان معنا و مفهوم داشته باشد و می‌خواهند به شادی و رضایت ابدی برسند، ضروری است.

کتاب تله کمالی گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم یکی از آن دسته افرادی هستید که کمال گرایی امان‌تان را بریده و دست‌وپای‌تان را بسته و اجازه نمی‌دهد کاری از پیش ببرید و به هدف‌هایتان برسید، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تله کمال‌ گرایی: پذیرش ناکاملی‌های انسانی می‌خوانیم

کمال‌گرایی تنها به داشتن استانداردهای شخصی بالا محدود نمی‌شود؛ در واقع، این مفهوم ریشه‌ای عمیق‌تر و گاه دردناک‌تر در اجتماع دارد. پل و گورد به این پدیده «کمال‌گرایی تحمیل‌شده اجتماعی» می‌گویند، که شامل باور گسترده‌ای است که همه و همیشه انتظار دارند ما کامل باشیم. هنگامی که از این استاندارد غیرقابل دستیابی دور می‌شویم، تصور بر این است که دیگران در قضاوت‌های خود بسیار سخت‌گیر و قاطع هستند.

پل و گورد بیان می‌کنند که کمال‌گرایی تحمیل‌شده اجتماعی خود را از طریق توهم یک قضاوت مداوم آشکار می‌کند، که فرد را همواره در تلاش برای زندگی طبق استانداردهای دیگران نگه می‌دارد. افرادی که به این توهم‌ها حساس هستند، اغلب در هر مکانی احساس می‌کنند که دیگران نواقص آن‌ها را به تمسخر می‌گیرند. حتی اظهارات بی‌ضرر نیز ممکن است به‌عنوان انتقادی به نقص‌های تصوری خود تلقی شود. گفتگوی درونی وجود دارد که به فرد می‌گوید باید براساس انتظارات همه عمل کند، ظاهر شود و رفتار کند. و این انتظار وجود دارد که فرد کامل باشد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: کمال‌گرایی چیست؟
فصل اول: عیب مورد علاقه ما
فصل دوم: به من بگو که کافی هستم
بخش دوم: کمال‌گرایی با ما چه می‌کند؟
فصل سوم: چیزی که تو را نکشد
فصل چهارم: من کاری را آغاز کردم که نتوانستم به پایان برسانم
فصل پنجم: ‌ همه‌گیری پنهان
بخش سوم: کمال‌گرایی از چه چیزی ناشی می‌شود؟
فصل ششم: ‌ برخی کمال‌گراها بیش از دیگران رشد می‌کنند
فصل هفتم: ‌ چیزی که ندارم
فصل هشتم: آنچه او ارسال کرد
فصل نهم: هنوز به دست نیاورده‌اید
فصل دهم: کمال‌گرایی از خانه آغاز می‌شود
فصل یازدهم: هاسل کردن، کلمه‌ای شش حرفی است
بخش چهارم: چگونه می‌توان پذیرای نقص شد
فصل دوازدهم: خودپذیری
فصل سیزدهم: کتاب پس از گفتار به سوی جامعه‌ای فراتر از کمال‌گرایی
با سپاس و قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تله کمال‌ گرایی: پذیرش ناکاملی‌های انسانی
نویسنده
مترجممحمد حیدری قالهری
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-91133-9-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تله کمال‌ گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تله کمال‌ گرایی

برای دریافت کتاب تله کمال‌ گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.