معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی

عکس جلد کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی
قیمت:
۲۷۴۵۰۰ ۱۹۲,۱۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی

کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی به نویسندگی رونالد جی موگان، یکی از منابع جامع و کاربردی در حوزه‌ی تغذیه‌ی ورزشی است که تأثیرات تغذیه بر عملکرد ورزشکاران را بررسی می‌کند. این کتاب در 30 فصل تنظیم شده که هر بخش به یکی از جنبه‌های کلیدی تغذیه‌ی ورزشی می‌پردازد و به خوانندگان کمک می‌کند تا به درک عمیق‌تری از اهمیت تغذیه در بهبود عملکرد ورزشی دست یابند.

درباره‌ی کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی

کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی (Nutritions in Sport) نوشته‌ی رونالد جی. موگان (Ronald J. Maughan) به بررسی جامع و عمیق ارتباط بین تغذیه و عملکرد ورزشی می‌پردازد زیرا با افزایش رقابت در ورزش، اهمیت تغذیه به‌عنوان یک عامل کلیدی در بهبود عملکرد، سلامت و پیشگیری از آسیب‌ها بیش از پیش آشکار شده است.

در فصل‌های اولیه‌ی کتاب، نویسنده به بررسی عناصر اساسی رژیم غذایی پرداخته و تأثیر هریک از این عناصر را بر سلامت و عملکرد ورزشکاران توضیح می‌دهد. این بخش شامل مباحثی درمورد کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها و و همچنین داروهای مرتبط با تغذیه در رژیم غذایی ورزشکاران می‌شود. همچنین به نیازهای تغذیه‌ای گروه‌های خاص مانند گیاه‌خواران و افراد مبتلا به دیابت نیز توجه شده است. این بخش به خوانندگان کمک می‌کند تا درک کنند که چگونه انتخاب‌های غذایی درست می‌تواند بر عملکرد ورزشی و حتی پیشگیری از بیماری‌ها تأثیر بگذارد.

فصل‌های بعدی کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی به جنبه‌های عملی تغذیه‌ی ورزشی اختصاص دارد. رونالد جی. موگان در این بخش به موضوعاتی همچون کنترل وزن، تغذیه در سفر، تاثیر محیط بر تغذیه (مانند ارتفاع و گرما) و نقش محصولات تغذیه‌ی ورزشی می‌پردازد. این بخش برای ورزشکارانی که به دنبال بهبود عملکرد خود از طریق تنظیم رژیم غذایی هستند بسیار مفید خواهد بود. همچنین در این بخش به مسائلی مانند کنترل وزن برای ورزشکارانی که در دسته‌های وزنی خاصی رقابت می‌کنند و ورزشکارانی که با اختلالات خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند، پرداخته شده است. موضوعات مرتبط با سفر ورزشکاران نیز در این بخش مورد بحث قرار می‌گیرد، به‌ویژه تأثیر سفر بر الگوهای تغذیه‌ای و چالش‌های جدیدی که ممکن است ایجاد شود. رونالد جی موگان همچنین، به اهمیت استفاده از محصولات تغذیه‌ی ورزشی به‌عنوان مکمل‌های غذایی و نقش آن‌ها در بهبود عملکرد و ریکاوری ورزشکاران اشاره کرده است. البته برای درک بهتر مطالب کتاب و با توجه به تخصصی بودن مطالب آن، داشتن دانش پایه در زمینه‌ی فیزیولوژی و بیوشیمی ورزشی توصیه می‌شود. همچنین این کتاب به دلیل حجم بالای اطلاعات، برای مطالعه‌ی عمیق و دقیق نیاز به زمان کافی دارد.

در مجموع، کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی با ترجمه‌ی دکتر عیدی علیجانی و دکتر مهوش نوربخش که هردو از اعضای هیئت علمی دانشکده‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی هستند، کتابی است که به بررسی عمیق تغذیه‌ی ورزشی پرداخته و با ارائه‌ی اطلاعات علمی و کاربردی، راهنمایی کامل برای بهبود عملکرد ورزشی و سلامت عمومی ارائه می‌دهد. این کتاب که در نشر حتمی چاپ شده، برای هر کسی که به دنبال بهبود عملکرد ورزشی و سلامت است، منبعی ارزشمند محسوب می‌شود. مطالعه‌ی این کتاب به افراد کمک می‌کند تا با درک بهترِ نیازهای تغذیه‌ای بدن، عملکرد خود را بهینه کرده و از آسیب‌های ناشی از سوء تغذیه جلوگیری کنند.

کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور: این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند تا از تأثیرات تغذیه بر عملکرد ورزشی خود آگاه شوند و بتوانند برنامه‌ی غذایی خود را بهینه کنند.

مربیان ورزشی: مربیان می‌توانند از این کتاب به‌عنوان منبعی برای طراحی برنامه‌های تغذیه‌ای متناسب با نیازهای ورزشکاران خود استفاده کنند.

دانشجویان و محققان حوزه‌ی تغذیه و علوم ورزشی: این کتاب به‌عنوان یک مرجع علمی، اطلاعات کاملی را در اختیار دانشجویان و محققان قرار می‌دهد.

افرادی که به تغذیه‌ی سالم و ورزش علاقه‌مندند: کسانی که به دنبال بهبود سلامت عمومی و تناسب اندام خود هستند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی می‌خوانیم

شش اسید آمینه‌ای که در حالت استراحت در عضله متابولیزه می‌شوند عبارتند از: لوسین، ایزولوسین، والین، آسپارژین، آسپارتات و گلوتامین. این اسیدهای آمینه گروه‌های آمینو و احتمالاا آمونیاک مورد نیاز سنتز گلوتامین و آلانین را که به مقدار زیادی پس از صرف غذا و در خلال مصرف غذاهای پروتئینی آزاد می‌شود، تولید می‌کنند. تنها لوسین و قسمتی از مولکول ایزولوسین می‌تواند در عضله اکسیده و به استیل‌کوآ تبدیل گردد. سایر اسکلت‌های کربن‌دار، منحصرا برای سنتز جدید واسطه‌های چرخه اسید‌سیتریک و گلوتامین به کار برده می‌شوند. اتم‌های کربن آزاد‌شده از آلانین اصولا از گلیکولیز قند خون و گلیکوژن عضله سرچشمه می‌گیرند.

بعد از مصرف غذای پروتئینی، BCAA و گلوتامات، برای سنتز گلوتامین در عضله جذب می‌شوند. در حدود نصف گلوتامین رها‌شده از عضله، از گلوتامات، جذب‌شده از خون هم در وضعیت ناشتایی شبانه و محرومیت غذایی طولانی‌مدت و هم بعد از مصرف غذای مخلوط منشا می‌گیرد. گلوتامین تولیدشده در عضله، سوخت مهمی است و تنظیم کننده DNA و سنتز RNA در سلول‌های مخاطی و سلول‌های دستگاه ایمنی به حساب می‌آید و اعمال بسیار مهم دیگری را در سوخت و ساز انسان به عهده دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
پیشگفتار مترجمان
فصل 1: مبانی فیزیولوژی تمرین
فصل 2: بیوشیمی تمرین
فصل 3: تمرین تغذیه و سلامتی
فصل 4: مصرف انرژی در تمرین و ورزش
فصل 5: مواد کربوهیدراتی غذایی
فصل 6: سوخت‌و‌ساز مواد کربوهیدراتی در تمرین
فصل 7: بهینه‌کردن ذخایر گلیکوژن
فصل 8: جایگزینی مواد کربوهیدراتی در خلال تمرین
فصل 9: سوخت‌و‌ساز اسیدهای آمینه در حین تمرین
فصل 10: اثرات تمرین بر سوخت‌وساز پروتئین
فصل 11: اسیدهای آمینه خستگی و کاهش عملکرد دستگاه ایمنی بر اثر تمرین
فصل 12: تغذیه میانجی‌های عصبی و خستگی سیستم عصبی مرکزی
فصل 13: سوخت‌وساز چربی در حین ورزش
فصل 14: سازگاری با رژیم غذایی پرچربی
فصل 15: تنظیم دما و تغدل مایع و الکترولیت
فصل 16: اثرات کم‌آبی و آبرسانی مجدد بر اجرا و عملکرد ورزشی
فصل 17: کمبود و جایگزینی آب و الکترولیت در ورزش
فصل 18: عملکرد معدی روده‌ای و ورزش
فصل 19: آبگیری مجدد و بازیافت بعد از تمرین
فصل 20: ویتامین‌‌ها عملکردهای سوخت‌وسازی
فصل 21: ویتامین تاثیر تمرین بر نیازمندی‌ها
فصل 22: فشار اکسایشی ناشی از تمرین و مواد غذایی آنتی‌اکسیدان‌ها
فصل 23: مواد معدنی: کلسیم
فصل 24: مواد معدنی: آهن
فصل 25: مواد معدنی کمیاب
فصل 26: مواد غذایی کمکی نیروزا
فصل 27: کراتین
فصل 28: کافئین
فصل 29: بی‌کربنات و سیترات
فصل 30: الکل در ورزش
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی
نویسنده
مترجمعیدی علیجانی، مهوش نوربخش
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات631
زبانفارسی
شابک978-600-6904-65-8
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۴۵۰۰ ۱۹۲,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی نوین - جلد اول: مبانی علمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.