معرفی و دانلود کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران

عکس جلد کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران

کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران از شبنم پشدار و سید احمد حسین زاده، با پرداختن به اصول پایه‌ی رژیم‌های غذایی، هر آن‌چه را پرستاران باید در این زمینه بدانند، در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران

با توجه به تعدد و گستردگی رشته‌های علوم پزشکی و وابستگی سلامت افراد به تغذیه، اهمیت آشنایی دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی با اصول اولیه و حیاتی علم تغذیه آشکار می‌شود. از همین رو نیاز است تا بر اساس سرفصل‌های تعیین‌شده توسط وزارت علوم برای هر یک از رشته‌های علوم پزشکی، منابعی تالیف شوند تا دانشجویان را با اصول تغذیه آشنا کنند. کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران که توسط شبنم پشدار و سید احمد حسین زاده نوشته شده، از بهترین منابعی به‌شمار می‌رود که در این زمینه تالیف شده و به چاپ رسیده‌اند. مخاطبان این اثر، دانشجویان رشته‌های پرستاری و مامایی هستند و با مطالعه‌ی آن قادر خواهند بود تا دید دقیقی نسبت به مبانی تغذیه به دست آورند و این مطالعات را در طول دوران حرفه‌ای خود به کار گیرند.

نویسندگان اثر خود را با ارائه‌ی تعاریف اولیه و کلیات علم تغذیه آغاز کرده‌اند و از روش‌های تعیین ارزش برای ماده مغذی گرفته تا بررسی وضعیت تغذیه‌ای افراد و ارزیابی آزمایشگاهی و اندازه‌گیری ویتامین‌ها و مواد معدنی و بسیاری از اصول دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند. گروه‌های عمده‌ی تغذیه‌ای، مانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مسمومیت‌ها و عادات غذایی، انواع رژیم‌های مدیترانه‌ای، چینی، اسپانیولی، بومیان آمریکا و... در دومین بخش از کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران شرح داده شده‌اند.

تغذیه در ادوار مختلف زندگی، موضوع بخش سوم کتاب است. تغذیه‌ی نوزادی، کودکی، نوجوانی، بارداری و سالمندی و تمام نکات و اصول آن، در این قسمت به صورت مفصل بررسی شده‌اند. حمایت‌های تغذیه‌ای و رژیم‌های درمانی در شرایط غیرعادی نیز موضوعی‌ست که در فصل چهارم مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش از کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران با میزان موردنیاز کالری، پروتئین و دیگر نیازمندی‌های تغذیه‌ای بدن، سوء تغذیه، تغذیه وریدی، تغذیه روده‌ای، رژیم‌های غذایی در دیابت، نارسایی کلیه و بیماری‌های کبدی و بسیاری از مباحث و ریزجزئیات دیگر به طور کامل آشنا خواهید شد. گفتنی‌ست این منبع آموزشی توسط انتشارات بشری به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به یادگیری اصول اولیه‌ی علم تغذیه و رژیم‌های غذایی، به ویژه فارغ‌التحصیلان پرستاری نوشته شده است.

در بخشی از کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران می‌خوانیم

ماراسموس، شدیدترین و یا آخرین مرحله روند لاغری، حالتی است که در آن تمام منابع قابل دسترس چربی بدن به‌علت محرومیت و گرسنگی تحلیل رفته است. در آمریکا بیماری‌هایی که سبب ایجاد ماراسموس می‌شود مزمن و طولانی می‌باشد، مانند سرطان و بیماری مزمن ریوی. به‌خاطر ظاهر گرسنه بیمار به‌راحتی می‌توان ماراسموس را تشخیص داد. تشخیص بر اساس مشاهده تحلیل شدید بافت چربی و عضلانی در نتیجه کمبود کالری طولانی مدت داده می‌شود. کاهش ضخامت چربی زیر پوست نتیجه از دست دادن منابع چربی می‌باشد. کاهش محیط عضلانی بازو و تحلیل عضلات گیجگاهی و اسکلتی، تحلیل پروتئین در تمام بدن از جمله ارگان‌های حیاتی مثل قلب کبد و کلیه را نشان می‌دهد.

ماراسموس بیماری مزمنی است که بیمار به‌طور مشخص با گرسنگی تطبیق یافته، و درمان آن باید در جهت معکوس نمودن این روند، انجام گیرد. در عین حال که حمایت غذایی در این بیماران لازم است، باید توجه شود که جایگزینی مواد غذایی بصورت ناگهانی می‌تواند سبب اختلالی وخیم در تعادل متابولیکی مانند هیپوفسفاتمی و نارسایی قلبی ریوی شود. در صورت امکان، درمان تغذیه‌ای وریدی ارجحیت دارد. درمان باید به‌صورت آهسته شروع شود تا به این ترتیب عملکرد روده‌ها و متابولیسم فرصت تطابق پیدا کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف و کلیات
فصل دوم: گروه‌های عمده تغذیه‌ای
فصل سوم: تغذیه در دوران‌های مختلف زندگی
فصل چهارم: حمایت‌های تغذیه‌ای و رژیم‌های درمانی در بیماری‌ها و شرایط غیرطبیعی
فصل پنجم: پیوست‌ها و ضمائم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران
نویسنده،
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-964-399-220-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های پرستاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران

برای دریافت کتاب مبانی تغذیه و رژیم‌ درمانی برای پرستاران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.