معرفی و دانلود کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی

جی کانگ در کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی، به بررسی مهم‌ترین عاملی پرداخته که می‌تواند تندرستی انسان را تحت تاثیر قرار دهد. عادات غذایی سالم و توجه به اثر آن در انرژی دریافتی روزمره، از مهم‌ترین فاکتورهای سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها و آسیب‌های مختلف است که کتاب پیش رو، کاربردی‌ترین مفاهیم موردنیاز شما در این زمینه را پوشش داده و برنامه‌های تغذیه‌ای متناسب با شرایط افراد مختلف را نیز ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی

فعالیت بدنی، از فاکتورهای مهمی‌ست که می‌تواند از بروز مشکلات مختلف در درازمدت جلوگیری کند؛ تحرک ناکافی، زمینه‌ساز اختلالات مختلف و بیماری‌های متابولیکی است که در صورت همراهی با تغذیه‌ی نامناسب، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی‌تری را به انسان وارد کند. درواقع تغذیه‌ی نادرست اختلالات سوخت و ساز را به دنبال دارد که به مرور زمان ممکن است توانایی انجام فعالیت‌های ورزشی را نیز از انسان سلب کند. بر همین اساس، متخصصان همواره در پی ارائه‌ی برنامه‌های غذایی متناسب با شرایط بدنی افراد هستند تا بتوانند از بروز بیماری‌ها جلوگیری کنند. کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی (Nutrition and Metabolism in Sports, Exercise and Health)، اثر جی کانگ (Jie Kang)، با تمرکز بر اصول تغذیه‌ی درست نوشته شده و با ارائه‌ی برنامه‌های غذایی بر اساس شرایط بدنی متفاوت افراد، امکان دنبال کردن یک برنامه‌ی اصولی برای ورزش و تغذیه را فراهم کرده است.

با خواندن این اثر درمی‌یابیم که با داشتن درک درستی از تغذیه‌ی سالم می‌توانیم عملکرد ورزشی را بهبود بخشیم و به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری کمک کنیم. جی کانگ در کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی با توضیح شفاف تاثیر انواع مواد مغذی و ریزمغذی‌ها در سیستم بیولوژیکی ما، کمک می‌کند تا درک بهتری از مکانیزم‌های سوخت و ساز به دست بیاوریم. با همین هدف، ریزمغذی‌ها و مواد معدنی، درشت‌مغذی‌ها، فرایند هضم و جذب و دستگاه گوارش و مشکلات رایج آن، انرژی و مسیرهای تولید انرژی، متابولیسم عناصر مغذی مختلف، دستورالعمل‌های طراحی رژیم غذایی سالم، مکمل‌ها و کمک‌های ارگوژنیک، ارزیابی سلامت مواد مغذی و هزینه‌ی انرژی و چندین و چند مبحث حائز اهمیت دیگر در زمینه‌ی علوم تغذیه در کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی مطرح شده‌اند.

به‌علاوه مواردی مانند تغذیه و اختلالات متابولیکی، اصول تغذیه‌ای برای شرایط مختلف از جمله پیری، بارداری، دیابت، چاقی و استثنائات مهم بر اساس سن و جنسیت، ارزیابی تغذیه، ترکیب بدنی و عملکرد ورزشی و ارزیابی آن و تنظیم وزن بدن نیز در 14 فصل این اثر مورد بررسی قرار داده شده‌اند. هر فصل نکات آموزشی مفید، از جمله مطالعات موردی، خلاصه‌ای از مفاهیم ارائه‌شده در همان فصل، تعاریف اصطلاحات کلیدی، تمرین‌های عملی - مانند تکنیک‌هایی برای ارزیابی وضعیت تغذیه، ترکیب بدن و الگوهای فعالیت بدنی و پرسش‌هایی برای مرور مطالب فصل را شامل می‌شود.

این اثر توسط فرهاد دریانوش، پروین برزیده، بهنام کشتکار حسام آبادی، مریم امیرعضدی و رضا طباطبایی به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پیش رو می‌تواند برای مربیان ورزشی، دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی، حرکت‌شناسی، فیزیوتراپی، تغذیه و رشته‌های مرتبط مفید واقع شود.

در بخشی از کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی می‌خوانیم

ژنتیک و سبک زندگی دو مورد از عوامل اصلی هستند که بر وضعیت سلامت فرد تأثیر می‌گذارند.

اغلب بیماری‌های مزمن یک پایه ژنتیکی دارند.

پروژه‌ی ژنوم انسانی که کد DNA 80 تا 100 هزار ژن بدن ما را کشف نموده است چندین ژن که مربوط به بسیاری از بیماری‌های مزمن شده‌اند را مشخص نموده است.

از نظر ژنتیکی زنانی که مادران آن‌ها سرطان سینه دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند در حالی که مردانی که پدران آن‌ها با سرطان پروستات مواجه‌اند بیشتر در معرض خطر سرطان پروستات هستند.

امروزه دانشمندان توانایی تجزیه و تحلیل جنبه‌های ژنتیکی مرتبط با بیماری‌های مختلف را دارند و از چنین اطلاعاتی برای ارزیابی آسیب پذیری افراد استفاده می‌کنند.

برای افرادی با پروفایل با شرایط ژنتیکی خاص که آن‌ها را در معرض بیماری‌های مزمن خاصی قرار می‌دهد درمان از طریق ژن می‌تواند کارآمد باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: درشت مغذی‌ها: کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئن‌ها
فصل 3: ریزمغذی‌ها: ویتامین‌ها
فصل 4: ریزمغذی‌ها: مواد معدنی و آب
فصل 5: هضم و جذب
فصل 6: انرژی و مسیرهای متابولیک تولید انرژی
فصل 7: متابولیسم عناصر مغذی طی فعالیت ورزشی
فصل 8: دستورالعمل‌هایی برای طراحی یک رژیم غذایی سالم و رقابتی
فصل 9: کمک‌های ارگوژنیک و مکمل‌ها
فصل 10: متابولیسم مواد مغذی در موارد خاص
فصل 11: اندازه‌گیری تولید و مصرف انرزی
فصل 12: ترکیب بدن
فصل 13: تعادل انرژی و کنترل وزن
فصل 14: تنظیم گرمایی و تعادل مایعات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی
نویسنده
مترجمفرهاد دریانوش، پروین برزیده، مریم امیرعضدی، رضا طباطبایی، بهنام کشتکار حسام آبادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات599
زبانفارسی
شابک978-600-355-023-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۴۵۰۰ ۱۹۲,۱۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی

برای دریافت کتاب تغذیه و متابولیسم در ورزش، فعالیت ورزشی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.