معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی

عکس جلد کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی
قیمت:
۸۹۵۰۰ ۴۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی

برای پیاده ساختن مدیریت و برنامه‌ریزی درست و کارآمد در رشته‌های ورزشی، برخورداری از دانشی جامع مشتمل بر استراتژی‌های مدیریتی سنتی و مدرن لازم است. کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی، نوشته‌ی مهوش نوربخش، تعاریف جامعی از این حوزه و نقش آن در جهان ورزش و راهکارهای مدرن آن ارائه داده است. آن‌طور که مؤلف بیان می‌کند، مدیریت ورزشی هم علم و هم هنر است.

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی

مدیران ورزشی و علاقه‌مندان به جهان ورزش، می‌توانند با افزایش دانش خود و آموختن استراتژی‌های جدید در ارتباط با محیط پیرامونشان، بسیار بهتر از پیش عمل کنند. این مسئله همان چیزی است که در کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی، به‌طور جامع به آن پرداخته شده است. این کتاب که از دانش و راهکارهای مدرن و سنتی به‌طور هم‌زمان بهره برده است، تألیف مهوش نوربخش، استاد دانشگاه و مؤلف مقالات و کتاب‌های ورزشی است.

مهوش نوربخش، استاد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و عضو هیئت تحریریه‌ی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی همین دانشگاه است. از او مقالات متعددی در زمینه‌ی مدیریت ورزشی و روان‌شناسی ورزشی منتشر شده است. وی علاوه بر تألیف کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی، یکی از مؤلفان کتاب دیگری با عنوان «واژه‌نامه‌ی مدیریت ورزشی» نیز هست. گفتنی‌ست که هر دوی این کتاب‌‌ها، توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی

جهان ورزش یک عرصه‌ی کار گروهی وسیع است که بدون مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، تمام تلاش‌های گروهی و سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران آن، از میان خواهد رفت. آنچه در ورزش حائز اهمیت است، جهت دادن و هم‌سو کردن این منابع و کوشش‌ها در راستای رسیدن به هدفی است که مدیران ورزشی تعیین می‌کنند. برای اینکه این منابع به‌درستی و با هوشمندی استفاده شوند، مدیران ورزشی به مهارت‌های فنی، اجتماعی و ادراکی جامعی نیاز دارند.

واضح است که مدیریت ورزشی در هر جامعه، باید با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی موجود در آن، برنامه‌ریزی و اجرا شود. بنابراین استفاده از نظریه‌های ترجمه‌شده و غیربومی ممکن است در ظاهر منطقی به‌نظر برسد، اما در عمل، چنانچه با هوشیاری و درک از شرایط موجود پیاده‌سازی نشود و خوانش درست از آن‌ها صورت نگیرد، می‌تواند منجر به شکست تیم در رسیدن به اهدافش شود. یک مدیر لایق توانایی این را دارد که از علم خود برای دست‌یابی به نتایج ملموس و عملی استفاده کند. این توانایی اصطلاحاً «دانش رفتاری» نامیده می‌شود.

مهوش نوربخش، برنامه‌ریزی بر پایه‌ی تفکر، آینده‌نگری و عزم راسخ برای ادامه‌ی کار را اساسی می‌داند و توانایی برنامه‌ریزی مؤثر را شالوده‌ی مدیریت ورزشی می‌خواند. او در کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی، برای برنامه‌ریزی تعاریف مختصری نقل می‌کند، اهداف برنامه‌ریزی را به‌سادگی شرح می‌دهد و برنامه‌ریزی را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله تفکیک می‌کند تا دید درستی از آنچه این کتاب به‌دنبال بیان آن است، به مخاطب ارائه دهد.

مهوش نوربخش در کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی، به‌روشنی واژه‌ی مدیریت ورزشی را تفسیر می‌کند و بعد از توضیح نقش یک مدیر موفق در عرصه‌ی ورزش، تفاوت میان مدیریت و رهبری را مطرح می‌کند و اولویت‌‌های هر یک از آن‌ها را به‌طور مختصر شرح می‌دهد. او در ادامه با نمودارها، جدول‌ها، تصاویر و الگوها برای مخاطب تصویری واضح‌تر از مطالب تألیفی خود ارائه می‌دهد و هر یک از زیرشاخه‌های اصول مدیریت و برنامه‌ریزی و اهداف یک مدیر موفق ورزشی را شرح می‌دهد.

مهوش نوربخش نمودارها و مدل‌های شبکه‌ای را به‌عنوان یکی از دیگر ابزارهای مدیریت و برنامه‌ریزی ورزشی معرفی می‌کند و مزایای استفاده از این نمودارها را شرح می‌دهد. هدف کلی نگارنده از تألیف کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی، این است که نقش مدیریت سازمان‌‌ها و تشکیلات ورزشی را به‌عنوان واسطه و میانجی بین مدیریت سنتی یا مدیریت تجربی و مدیریت مدرن ورزشی احیا کند تا رسیدن به بهترین نتیجه از لحاظ تئوری و عملکردی ممکن شود.

کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای سازمان‌ها و تشکیلات گوناگون ورزشی در داخل کشور که تاکنون بر اساس کتاب‌های ترجمه‌شده‌ی خارجی در این زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کردند، کتابی کاملاً سودمند است؛ همین‌طور برای علاقه‌مندانی که مایل هستند جهان ورزش را هرچه بیشتر بشناسند.

در بخشی از کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی می‌خوانیم

علم یا هنر مدیریت

این سئوال که مدیریت یک علم یا هنر است اغلب مطرح می‌شود. درواقع مدیریت همانند سایر هنرها از دانش اساسی سازمان یافته علم استفاده کرده و جهت کسب نتایج مطلوب و عملی آن را با توجه به واقعیات به کار می‌برد در انجام این امر مدیریت باید راه حلی طراحی کند که در عمل کار کند، یعنی نتایج مطلوب حاصل شود. هنر به این ترتیب دانش چگونگی تحقق نتایج مطلوب و مشخص است. این همان چیزی است که چستر بارنارد آن را دانش رفتاری نامیده است. کسانی که از روی کتاب تشخیص می‌دهند یا فقط به وسیله فرمول‌ها طراحی می‌کنند یا کوشش می‌کنند از طریق به خاطر سپردن اصول، مدیریت کنند، مطمئنا واقعیات ملموس را نادیده می‌انگارند. به استثنای فرموله‌کردن خود علم، هنر یکی از خلاقیت برانگیزترین پیشه‌های بشری است. وقتی که اهمیت کارایی هماهنگی گروهی در هر جامعه‌ای پذیرفته شد، در آن‌صورت بحث در این مورد که مدیریت یکی از مهم‌ترین هنرهاست چندان مشکل نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

1. مدیریت
2. برنامه‌ریزی
3. سازمان و سازمان‏دهی
4. مدیریت منابع انسانی
5. تصمیم‏‌گیری
6. انگیزش
7. ارتباطات
8. هدایت و رهبری
9. نظارت و کنترل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-355-060-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۸۹۵۰۰ ۴۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی

برای دریافت کتاب اصول و مبانی مدیریت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.