معرفی و دانلود کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه

عکس جلد کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه
قیمت:
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه

سرمایه‌داری و افراطی‌گری نیروهای خودکامه در کشورهای توسعه‌یافته همواره مورد نقد پژوهشگران سیاسی بوده است. کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه نوشته‌ی جان بلامی فاستر شخصیت سیاسی دونالد ترامپ را در فراز و نشیب سیاسی کشورش مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه

امروزه استفاده از سرمایه‌های انسانی در جهت پیشبرد اهداف سیاسی تندوتیز سیاست‌مداران در هر نگرش سیاسی مورد نکوهش قرار دارد و آنچه در دیدگاه‌های نوین سیاسی امروز قابل رشد و گسترش است، جریان‌هایی هستند که حضور اکثریت مردم را به همراه دارند. کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه (Trump in the White House: Tragedy and Farce) نوشته‌ی جان بلامی فاستر (John Bellamy Foster) با بررسی ریشه‌های فاشیسم و نئوفاشیسم در کشورهای توسعه‌یافته نگاهی به عملکرد دونالد ترامپ و نگرش سیاسی او دارد.

معرفی و دانلود کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه

جان بلامی فاستر در کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه ایده‌های مورد نظر خود را درباره‌ی دموکراسی در رفتار دونالد ترامپ بازبینی می‌کند و از این طریق تصویری از دیدگاه‌ها و رویکردهای سیاسی این شخصیت سیاسی ارائه می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب با توجه به اهمیت نقش مردم در سرنوشت سیاسی کشورهای توسعه‌یافته، ریشه‌های فاشیسم و چگونگی ورود شخصیت‌های سیاسی به جریان‌های مشابه سیاسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. جان بلامی فاستر معتقد است که با ورود دونالد ترامپ به صحنه‌ی سیاسی آمریکا به عنوان رئیس جمهور، شکلی از نئوفاشیسم به وجود آمده است.

جان بلامی فاستر در کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه رابطه‌ای را جست‌وجو می‌کند که فاشیسم و سرمایه‌داری در یک گستره‌ی سیاسی مشترک ایجاد می‌کنند. این نگرش بیش از هر چیز بر مبنای الگوهای تحول‌یافته‌ی دموکراسی و نقش فعال نیروهای مردمی در تصمیم‌های سیاسی مطرح می‌شود. جان بلامی فاستر توضیح می‌دهد که امروزه با رشد نیازهای عمومی مردم و هوشیاری نیروهای مردمی به واسطه‌ی امکانات فناروری و ارتباطات، نیاز جوامع امروزی به دموکراسی بیش از همیشه حس می‌شود.

کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه شامل بخش‌های متنوعی است و جان بلامی فاستر با شناخت از وضعیت سیاسی آمریکا در چند دهه‌‌ی گذشته، تقابل‌های موجود میان جریان‌های راست افراطی و جریان‌های نسبتا آزادی‌خواه را بررسی می‌کند. البته این نویسنده به کیفیت نئولیبرالیسم نیز اشاره‌ای دارد و فردگرایی در هر جریان سیاسی را نکوهش می‌کند. او یادآور می‌شود که جریان‌های سیاسی مختلفی در آمریکای کنونی با قصد جذب نیروی تهی‌دستان جامعه و افراد کم‌درآمد، به تبلیغات پرداخته و درنتیجه موفق به بهره‌کشی سیاسی از نیروهای مردمی شده‌اند.

جان بلامی فاستر به‌عنوان محقق و پژوهشگر علوم سیاسی در ادامه‌ی مطالب کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه نگاهی به تاریخچه‌ی حضور احزاب سیاسی گوناگون در آمریکا دارد و به این وسیله، بیش از هر چیز علل پیدایش نئوفاشیسم را در آمریکا مورد بررسی قرار می‌دهد. او ضمن تشریح شخصیت سیاسی دونالد ترامپ، سعی می‌کند پژوهش خود را با ارجاع به عملکرد گروه‌های سیاسی راست‌گرا و تندرو در تاریخ سیاسی آمریکا به‌شکلی دقیق و قابل استناد ارائه کند.

همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه یکی از منابعی است که نقد تند و تیز شخصیت دونالد ترامپ را به همراه دارد و مخاطب می‌تواند با بررسی و تحلیل جان بلامی فاستر به‌عنوان یکی از منتقدان سرسخت جریان‌های راست‌گرا در آمریکا و به‌خصوص به عنوان یکی از مخالفان دونالد ترامپ، از وضعیت سیاسی آمریکا در چند دهه‌ی گذشته مطلع شود.

کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه نوشته‌ی جان بلامی فاستر با ترجمه‌ی علیرضا جباری توسط نشر افکار منتشر شده است.

کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کارشناسان علوم سیاسی و همچنین علاقه‌مندان به تاریخ سیاسی آمریکا بسیار خواندنی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه می‌خوانیم

حکومت جدید نمایان‌گر کوششی شگفت‌انگیز برای هماهنگ کردن جریان غالب رسانه‌ای با هدف‌های نئوفاشیستی است. ترامپ بر این باور است که درگیر «نبردی پیوسته» با رسانه‌هاست و روزنامه‌نگاران درشمار «نادرست‌ترین مردم جهان»اند. ترامپ چیزی کمتر از یک ماه پس از آغاز دوره‌‍‌ی ریاست جمهوری‌اش، در توئیت خود نوشت که جریان غالب رسانه‌ای «دشمن مردم آمریکاست» و نیویورک تایمز و خبرنامه‌های NBC، CBS، ABC و CNN، همه «خبرنامه‌هایی دروغ‌پرداز»اند.

البته، این حمله‌ها، هجوم‌هایی منطقی به رسانه‌های جریان غالب وابسته به سرمایه‌داری، به سبب آن‌چه ادوارد هرمَن و نوام چامسکی آن را «شیوه‌‍‌ی تبلیغاتی» آن‌ها نامید‌ند؛ یا به‌دلیل فیلتر کردن نظام‌مند و همه روزه‌‍‌ی خبر‌ها با هدف تقویت سرمایه‌داری و نخبگان قدرت‌مدار آن، هم‌زمان با حذف یا تضعیف همه‌‍‌ی نقد‌های چپ‌گرایانه نبود؛ بلکه ترامپ با توسل به آن‌ها، جریان غالب رسانه‌ای غیر مرداکی را، به‌دلیل دفاع گسترده‌‍‌ی آن از تفکیک قوا و آزادی‌های شهروندی، به باد انتقاد می‌گرفت. حمله به رسانه‌ها، هم‌چنین به‌علت تلاش آن‌ها در زیرسؤال بردن ادعای ترامپ مبنی بر این‌که او تنها به دلیل فریب خوردن رأی‌دهندگان، از جذب آرای اکثریت بازمانده است؛ یا گزارش آن‌ها درباره‌‍‌ی ممنوع کردن مهاجرت از هفت کشورِ به‌طور عمده مسلمان و یا طرز برخورد آن‌ها با موضوع برقراری تماس میان حکومت جدید و روسیه بود.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار رابرت دبلیو. مک چسنی
مقدمه‌‍‌ی نویسنده
نئوفاشیسم در کاخ سفید
نازی‌سازی فاشیستی کلاسیک
گلایش شالتونگ ترامپی
ترامپ و افول سلطه‌‍‌ی ایالات متحد
صعود مقاومت‌پذیر دانِلد ترامپ
این، عوام گرایی نیست
پوششی برای عوام‌گرایی
انقلاب قانونی
ترامپ و اتحاد نئوفاشیستی
توحش جدید
سیاست‌های اقتصادی ترامپ و بحران اقتصاد سیاسی ایالات متحده
مقاومت در «جامعه‌‍‌ی پساحقیقت»
ترامپ و فاجعه‌‍‌ی آب وهوا
به سوی «ناموزونی مرگ‌بار»
سرمایه‌داری علیه آب‌وهوا
شکست اصلاحات کربنی
این‌بار، آتش
انقلاب دو مرحله‌ای زیست‌بومی
طبیعت مقاومت: یک نتیجه گیری کوتاه
پی گفتار مترجم
1. خارج شدن آمریکا از برجام
2. خروج آمریکا از پیمان اقلیمی (آب و هوایی) پاریس
3. شیوه‌‍‌ی فردگرایانه‌‍‌ی ترامپ در انتصاب و عزل اعضای کابینه و تیم اداری خود
4. راهبردهای اقتصادی ملی و بین‌المللی ترامپ
5. افزایش بودجه‌‍‌ی نظامی آمریکا و فشار به اعضای ناتو برای افزایش بودجه‌‍‌ی نظامی آن پیمان
6. تقویت پیوند با صهیونیسم
یادداشت‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه
نویسنده
مترجمعلیرضا جباری
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-99325-9-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰ ۲۲,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه

برای دریافت کتاب ترامپ در کاخ سفید: تراژدی و مضحکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.