معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب

کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب نوشته‌ی تری دیری، به بررسی تاریخ تمدن آزتک‌ها و مایاها به شیوه‌ای طنزآمیز می‌پردازد. این کتاب بخش‌هایی از تاریخ را به تصویر می‌کشد که در کتاب‌های سنتی معمولاً به آن‌ها پرداخته نمی‌شود و برای مخاطبان نوجوان بسیار جذاب است. کتاب آزتک‌های بی‌اعصاب با زبانی ساده و روان و استفاده از تصاویر بامزه و کاریکاتوری، نوجوانان را به دنیای پررمز و راز تمدن آزتک‌ها می‌برد.

درباره‌ی کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب

کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب (Angry Aztecs) از 7 فصل اصلی تشکیل شده است که تری دیری (Terry Deary) نویسنده‌ی این کتاب در هرکدام به بخشی از تاریخ آزتک‌ها می‌پردازد و با زبان شیرین خود و البته تصویرسازی‌های جالب‌ توجه تاریخ این ملت را برای نوجوانان توضیح می‌دهد.

در فصل اول که وقایع‌نگاری وحشتناک نام دارد، تری دیری با ترتیب زمانی، رویدادهای مهم و ترسناک در تاریخ آزتک‌ها و مایاها را بازگو می‌کند؛ از ظهور این تمدن‌ها تا فروپاشی آن‌ها توسط فاتحان اسپانیایی. در فصل بعدی از این کتاب به رمز و رازهای تمدن مایا پرداخته می‌شود، از جمله دستاوردهای علمی، تقویم پیچیده و مناسک مذهبی که تا به امروز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته‌اند. فصل سوم کتاب که آزتک‌های اعصاب‌خراب نام دارد، به خشن‌ترین و هولناک‌ترین جنبه‌های زندگی آزتک‌ها می‌پردازد، از جمله مراسم قربانی‌های انسانی و جنگ‌های خونین. در فصل‌های بعدی غذاهای عجیب و غریب آزتک‌ها و عادات غذایی آن‌ها نیز بررسی می‌شود. از ذرت تا شکلات و حتی حشرات، آزتک‌ها تنوع غذایی گسترده‌ای داشتند. سپس در بخش بعدی زندگی روزمره‌ی آزتک‌ها بررسی می‌شود. اینکه چگونه مانند مردم عادی می‌زیستند، کار می‌کردند و سرگرمی‌هایشان چه بود. در ادامه‌ی این کتاب تری دیری به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند مانند آزتک‌ها زندگی کنند؛ از ساختن خانه‌های ساده تا پوشیدن لباس‌های سنتی آن دوران. در بخش نهایی کتاب درباره‌ی فاتحان اسپانیایی مانند ارنان کورتس و چگونگی فریب دادن و نابودی امپراتوری آزتک‌ها سخن به میان می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب

به طور خلاصه، کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب که توسط پیمان اسماعیلیان ترجمه و در نشر افق منتشر شده، یک کتاب خواندنی و سرگرم‌کننده برای همه‌ی نوجوانانی است که به تاریخ و به‌ویژه تاریخ تمدن‌های باستانی علاقه‌مند هستند. این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا با یکی از جذاب‌ترین و پیچیده‌ترین تمدن‌های تاریخ آشنا شود.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

مجموعه‌ی تاریخ ترسناک مجموعه‌ای از کتاب‌های تاریخی مصور است که به قلم نویسندگانی مانند تری دیری، پیتر هپل وایت و نیل تونگ نوشته شده و کسانی همچون مارتین براون، مایک فیلیپس، فیلیپ ریو و کیت شپرد کار تصویرگری این کتاب‌ها را بر عهده دارند.

این مجموعه بیش از شصت جلد دارد و به سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. هدف کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ‌ ترسناک این است که نوجوانان را با موضوعات مختلف تاریخی آشنا کند. نثر خاص متون، تصاویر طنزآمیز با رنگ‌آمیزی‌های زیبا از جذابیت‌های این مجموعه به‌شمار می‌رود. کتاب آزتک‌های بی‌اعصاب جلد هجدهم از این مجموعه‌ی تاریخی و پرطرفدار است. نام برخی از جلدها از این قرار است: آمریکا، مصری‌های معرکه، یونانیان یگانه، انقلاب‌های فرانسه، عصر حجر پرخطر، رومی‌های بی‌رحم و...

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از مجموعه تاریخ ترسناک

  • شبکه‌ی CITV مجموعه‌ی تاریخ ترسناک را در سال 2000 به‌صورت یک سریال انیمیشنی و در بیست و شش قسمت ساخت که به محبوبیت چشمگیری دست یافت. اندرو یانگ (Andrew Young) و گوردون لانگلی (Gordon Langley) کارگردانی آن را بر عهده داشتند. استیچ و مو شخصیت‌های اصلی این سریال هستند که در هر قسمت به یک دوره‌ی تاریخی سفر می‌کنند و درس‌های تاریخی جذابی می‌آموزند که به حل مشکلات زندگی روزمره‌شان کمک می‌کند.
  • در سال 2009 یک سریال تلویزیونی طنز موزیکال به همین نام توسط شبکه‌ی CBBC و با همکاری سه کارگردان در بریتانیا ساخته شد. گفتنی است که این مجموعه‌ی تلویزیونی جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه‌ی بفتا را نیز برای خالقین خود به ارمغان آورده است.

کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ که به دنبال یادگیری به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و غیرمعمول هستند، مناسب است. آزتک‌های بی‌اعصاب نه تنها اطلاعات تاریخی دقیقی ارائه می‌دهد، بلکه با استفاده از زبان طنز و تصاویر جذاب، تاریخ را به تجربه‌ای هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند. این کتاب همچنین برای معلمانی که می‌خواهند تاریخ را به شیوه‌ای جذاب‌تر و مفرح‌تر به دانش‌آموزان خود آموزش دهند، مفید است.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب می‌خوانیم

مایاهای مرموز

ملت‌ها می‌آیند و می‌روند. کمی شبیه بادکنک‌اند... آن‌قدر بزرگ و بزرگ و بزرگ می‌شوند تا بالاخره ناگهان... پق! یک‌باره می‌ترکند و ناپدید می‌شوند.

احتمالا اولین گروه منسجم در آمریکای مرکزی اولمک‌ها بودند. آن‌ها فکرهای بکر زیادی داشتند که مایاها و آزتک‌های مقلد بعدها از رو‌ی دستشان تقلب کردند... زمین‌های نوعی باز‌ی با توپ خیلی سریع و خشن، تندیس‌های خدایان و شاهان، معابد زیگورات مانند... و البته عادت بد و ناچیز کشتن و خوردن مردم. (خب، گل بی‌خار که نداریم). بعد اولمک‌ها ناپدید می‌شوند. پق! (البته ممکن است خیال کنید آن‌قدر همدیگر را خورده‌اند که تمام شده‌اند... ولی احتمالا چیزی غیر از این بوده.)

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
وقایع‌نگاری وحشتناک
مایاهای مرموز
آزتک‌های اعصاب‌خراب
مثل آزتک‌ها بخورید
ایام آزتکی
مثل آزتک‌ها زندگی کنید
فاتحان فریب‌کار
پایان سخن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب
نویسنده
مترجمپیمان اسماعیلیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-7902-15-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب

ali ozar
۱۴۰۳/۶/۱۹
سلام با زبان خنده مطالب ارائه شده تا برای مخاطب بهتر قابل درک باشه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 18: آزتک‌های بی‌اعصاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.