معرفی و دانلود کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

عکس جلد کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

پتر اشتام،‌ نویسنده برجسته‌ی سوئیسی در کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا اثری را خلق کرده که هر خواننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. داستان حول محور چهار شخصیت اصلی می‌چرخد: کریستوف، نویسنده‌ای مشهور که در حال نوشتن رمان تازه‌اش است؛ لنا، یک زن غریبه‌ی بازیگر؛ ماگدالنا، زنی که در گذشته نقشی کلیدی در زندگی کریستوف داشته و فلیکس، دوست قدیمی کریستوف. این کتاب با نثر مینیمالیستی و سبک روایت خاص اشتام، به بررسی موضوعات هویت، عشق و گذر زمان می‌پردازد. گفتنی‌ست این اثر به انتخاب VOGUE به‌عنوان بهترین کتاب فصل معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا (The Sweet Indifference of the World) به نویسندگی پتر اشتام (Peter Stamm) داستانی تأمل‌برانگیز و پیچیده است که با خواندنش حسابی سردرگم می‌شوید و در انتهای‌ آن به یک پایان‌بندی جذاب خواهید رسید. داستان کتاب بی‌تفاوتی دلنشسن دنیا از زبان کریستوف، نویسنده‌ای میان‌سال، روایت می‌شود. کریستوف به شکلی اتفاقی زن بازیگری را می‌بیند که شباهت بی‌بدیلی با نامزد او ماگدالنا دارد. همین شباهت او را شگفت‌زده می‌کند و در ادامه برای زن نامه‌ای می‌نویسند و طی آن از او درخواست می‌کند که ساعت دو بعدازظهر در گورستان جنگل او ملاقات کند.

معرفی و دانلود کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

زن جوان که لنا نام دارد، پس از دریافت نامه و ملاقات با نویسنده، نگران می‌شود و همزمان در بهت عجیبی فرو می‌رود. چراکه کریستوف جزییات شگفت‌آوری را درباره‌ی زندگی او و البته دوست‌پسرش کریس می‌داند! کریستوف داستان عشق خود را با ماگدالنا را برای لِنا بازگو می‌کند و به لِنا هشدار می‌دهد حوادثی که او و معشوقش، کریس، تجربه می‌کنند، بازتابی از زندگی کریستوف و ماگدالنا هستند! لِنا ابتدا از این داستان متعجب و مشکوک می‌شود، اما به تدریج متوجه شباهت‌های عجیب بین زندگی خود و داستان کریستوف می‌شود. داستان کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه گذشته و حال می‌توانند به طرز مرموزی در هم تنیده و زندگی و روابط ما ممکن است به‌شکلی ناخودآگاه تکرار شوند. این کتاب با نثر ساده و درعین‌حال عمیق اشتام، خواننده را به سفری درونی و فلسفی می‌برد و او را به تأمل در مورد هویت، عشق و گذر زمان وادار می‌کند.

روایت داستان در دو زمان حال و گذشته به صورت موازی پیش می‌رود. در زمان حال، شاهد تعاملات کریستوف با لنا و فلیکس هستیم و در خلال آن، خاطرات گذشته او با ماگدالنا نیز به تدریج فاش می‌شود. اشتام با ظرافتی مثال‌زدنی، لایه‌های مختلف هویت و حافظه را مورد کاوش قرار می‌دهد. مرز میان واقعیت و خیال در داستان به تدریج مبهم می‌شود و خواننده را درگیر پرسش‌هایی عمیق در مورد ماهیت خاطرات، عشق و گذر زمان می‌کند.

شخصیت‌های داستان به خوبی پرداخته شده‌اند و هر کدام از آن‌ها با چالش‌ها و تناقضات درونی خود روبه‌رو هستند. کریستوف درگیر تردیدها و وسواس‌های فکری است، لنا به دنبال هویت و جایگاه خود در زندگی کریستوف می‌گردد، ماگدالنا زنی زخم‌خورده از گذشته است و فلیکس راوی ناآگاه و در عین حال صمیمی داستان است!

کتاب بی تفاوتی دلنشین دنیا در نشر افق با ترجمه‌ی مریم مؤیدپور منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

  • برنده جایزه کتاب سوییس در سال 2018
  • اثر VOGUE به‌عنوان بهترین کتاب فصل

نکوداشت‌های کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

  • کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا اثر پتر اشتام داستان پیچیده‌ای در مورد هویت و واقعیت در عصر پساحقیقت است. اشتام با نثری مینیمالیستی و فضایی تأمل‌برانگیز، داستانی عمیق و فلسفی را خلق کرده است. (لاندن مگزین)
  • داستان در مورد تلاقی هویت‌ها و سرنوشت‌های موازی است که در فضایی رویایی و غیرواقعی جریان دارد. اشتام با ترکیب عناصر علمی و فلسفی، داستانی را خلق می‌کند که به بررسی هویت و تأثیر تصمیمات انسان می‌پردازد. (لوس آنجلس ریویو آو بوکس)
  • یک رمان مسحورکننده و مالیخولیایی.

کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب بی تفاوتی دلنشین دنیا برای علاقه‌مندان به داستان‌های فلسفی و روانشناسی بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا می‌خوانیم

از همان دوران دانشجویی، نخستین تجربه‌های داستان‌نویسی را شروع کردم. تجربه‌هایی بلندپروازانه، سرشار از بدیهیات که هیچ‌کس نمی‌خواست آن‌ها را بخواند، چه برسد به چاپ. اما همان کوشش‌های چندین‌ساله و ناکامی‌های مدام باعث موفقیتم شدند. قهرمان رمانم که پس از سال‌ها برای چاپش ناشری پیدا کردم، نویسنده‌ای سرخورده مثل خودم بود. داستانی عاشقانه. می‌خواستم از دوس‌ت‌دخترم بنویسم. اما هنگام نوشتن کتاب از هم جدا شدیم و داستان کتاب، جدایی و دست‌نیافتنی بودن عشق شد. در هنگام نوشتن کتاب، احساس می‌کردم جهانی زنده خلق کرده‌ام. درحالی‌که بسیار از واقعیت دور می‌شدم و زندگی روزمره به‌نظرم یکنواخت و خسته‌کننده می‌رسید. دوستم ترکم کرده بود، اما اگر با خودم روراست باشم، از چندین ماه پیش در ژرفای وجودم از او جدا شده و به دنیای خیال پناه برده بودم، به دنیای جعلی خودم. می‌گفت دیگر نمی‌تواند آن شرایط را تحمل کند، حتی وقتی پیش‌ او هستم، غیاب مرا احساس می‌کنی. این را که می‌گفت، تنها احساسم دلزدگی ‌و بی‌حوصلگی بود.

کتاب‌فروشی‌ها و خواننده‌ها از رمانم استقبال ‌کردند. توجه منتقدان ادبی جلب شده بود. خانم منتقدی نوشته بود این سرآغازی بر تحولات ادبی آینده است. پس از مدت‌ها دوباره به آینده امیدوار شدم. بعد از سال‌ها زندگی بخورونمیر، پول چندانی از موفقیت رمان نصیبم نشد، اما درآمدم قابل‌قبول بود. مهم‌تر از همه کتابی بود که زحمت‌هایم را توجیه می‌کرد. احساس می‌کردم آن سال‌های ناکامی به گذشته‌های دور تعلق دارند، سال‌هایی درگیر هزارتو. کلنجارهایی از سر جاه‌طلبی‌های بیش‌از‌اندازه‌ام. از نزدیکی داستان به زندگی‌ام سر باز می‌زدم. در نشست‌ها هنگامی‌که دراین‌باره از من پرسیده می‌شد، حدس و گمان‌ها در پیوند داشتن رمان با خودم را رد می‌کردم و با تأکید می‌گفتم باید بین راوی و نویسنده تفاوت قائل شد. ناشرم چند نشست برایم برگزار کرد. از اینکه آپارتمان سوت‌و‌کورم را مدتی ترک می‌کردم و در کشور می‌گشتم و جاهای ناشناخته را می‌دیدم، لذت می‌بردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا
نویسنده
مترجممریم مویدپور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-353-926-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۷,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا

برای دریافت کتاب بی‌تفاوتی دلنشین دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.