معرفی و دانلود کتاب بازی‌های میراث

عکس جلد کتاب بازی‌های میراث
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های میراث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های میراث و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های میراث

کتاب بازی‌های میراث، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی ادبی ادگار، به قلم جنیفر لین بارنز، نویسنده‌ی مشهور و پرفروش آمریکایی نوشته شده است. این کتاب داستان زندگی یک دختر نوجوان به نام ایوری گرمبز را روایت می‌کند که به طرز عجیبی نامش در وصیتنامه‌ی یک میلیاردر معروف پیدا می‌شود و همین مسئله پای او را به بازی‌های خانوادگی و راهروهای تودرتو و تاریک عمارت عظیم هاثورن باز می‌کند.

درباره‌ی کتاب بازی‌های میراث

اثری که پیش رو دارید، کتاب بازی‌های میراث (The Inheritance Games) جلد اول از مجموعه کتابی به همین نام است که به قلم نویسنده‌ی پرکار و مشهور امریکایی جنیفر لین بارنز (Jennifer Lynn Barnes) به نگارش در آمده. این کتاب در ژانر معمایی نوشته شده است و با نثری گیرا، ساختاری قدرتمند و زنجیره‌ای بی‌پایان از معماهای هیجان‌انگیز و نفس‌گیر در فضای تاریک یک عمارت باشکوه، مخاطب را در هر لحظه شگفت‌زده می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب بازی‌های میراث

داستان این کتاب درباره‌ی یک دختر جوان 17 ساله به نام ایوری گرمبز (Avery Grambs) است. ایوری پدر و مادرش را از دست داده و در کنار خواهر ناتنی‌اش زندگی می‌کند. او آرزو دارد به هر ترتیبی که شده، دبیرستان را پشت سر بگذارد و با کمک یک بورسیه‌ی تحصیلی از شهر محل سکونتش برود. روزهای او با تلاش دائمی یکی پس از دیگری می‌گذرند، تا اینکه یک روز پسر جذابی سر راهش سبز می‌شود و خود را گریسون هاثورن معرفی می‌کند. گریسون هاثورن به او اطلاع می‌دهد که پدربزرگ ابرمیلیاردرش، توبیاس هاثورن، از دنیا رفته و نام ایوری را نیز در وصیت‌نامه‌ی خود آورده است. در آن ملاقات مشخص می‌شود که نه ایوری توبیاس هاثورن را می‌شناسد، نه خانواده‌ی هاثورن ایوری را، اما با این وجود او باید برای قرائت وصیت‌نامه در عمارت عظیم هاثورن حاضر می‌شد. در آن عمارت بود که او با دنیای پر از رمز و راز و معمای هاثورن‌ها آشنا می‌شود، یا بهتر است بگوییم گیر می‌افتد و به اجبار پشت میز بازی مرگ و زندگی میراث یک ابرمیلیاردر اسرارآمیز می‌نشیند و این تازه شروع ماجرای بازی‌های میراث است...

ساختار کتاب بازی‌های میراث در نود و یک فصل نسبتاً کوتاه طرح‌ریزی شده است و ریتم روانی دارد. فضای کتاب در یک عمارت عظیم و تودرتو با بیش از سی اتاق و معماری اعجاب‌انگیز می‌گذرد و با جزئیات جذاب و گیرایی به توصیف درآمده است. با وجود فضای رعب‌آور عمارت مجلل هاثورن، یک داستان عاشقانه نیز رقم می‌خورد که به رمان لطافت بسیاری می‌بخشد. شخصیت‌ها از جذابیت و پیچیدگی زیادی برخوردارند و احساس نزدیکی و همراهی به مخاطب می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب بازی‌های میراث

کتاب بازی‌های میراث نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسیده است. نجلا محقق آن را به فارسی برگردانده و نشر نون به بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب بازی‌های میراث

مجموعه کتاب بازی‌های میراث (The Inheritance Games) یک مجموعه رمان پرفروش و محبوب به نویسندگی جنیفر لین بارنز (Jennifer Lynn Barnes) که نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسیده است. آثار این مجموعه در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های جهان قرار دارند و در کنار جوایز ادبی بسیار، با استقبال و تحسین منتقدین رو به رو شده است.

این مجموعه کتاب، در ژانر معمایی و رازآلود نوشته شده و شما را وارد دنیای عجیب و باورنکردنی خانواده‌های «بازی‌های میراث» می‌کند. داستان از دختری به نام ایوری گرمبز (Avery Grambs) شروع می‌شود. ایوری دختری 17 ساله است که در مقطع دبیرستان درس می‌خواند. او وضعیت مالی خوبی ندارد و در تلاش است به هر ترتیبی که شده دبیرستان را تمام کند و با به دست آوردن یک بورسیه از شهر محل سکونتش برود. اما زندگی بازی عجیبی را برای او در نظر گرفته است. نام ایوری به طرز عجیبی در وصیت یک میلیاردر معروف به نام توبیاس هاثورن آمده است. او در حالی وارث ثروت هنگفت این میلیاردر شده است که هرگز آن مرد را ملاقات نکرده و حتی نام او را نیز به خاطر ندارد. عجیب‌تر آنکه او برای دریافت ارثیه‌اش باید در عمارت عظیم هاثورن‌ها واقع در تگزاس ساکن شود. این عمارت پر از فضاهای عجیب و رعب‌آور و راهروهای اسرارآمیز و مخفی است و در هر گوشه‌اش یک دام، یک فریب و یک معمای خطرناک انتظار ایوری را می‌کشد. داستان زمانی از این هم پیچیده‌تر می‌شود که می‌فهمیم فرزندان و نوه‌های هاثورن نیز در همان عمارت ساکن هستند. وجود خانواده‌ی هاثورن ابهامات بسیاری به کوه پرسش‌های ایوری اضافه می‌کنند: کدام یک از هاثورن‌ها انسان خوبی است و کدامشان می‌خواهد ایوری را از صفحه‌ی روزگار پاک کند و در نتیجه سر راه حل معماهای او سنگ می‌اندازد؟ به این ترتیب ارثیه‌ی مذکور و بازی‌هایی که با خود می‌آورد، برای او حکم مرگ و زندگی را پیدا می‌کند. تلاش ایوری برای گره‌گشایی از رازهای ارثیه‌اش پای او را به بازی‌های خطرناکی باز می‌کند و به همین ترتیب حقایق عجیبی سر راهش قرار می‌گیرد و اسرار هولناکی برملا می‌شود.

مجموعه کتاب بازی‌های میراث پر است از رازهای مگو، معماهای هولناک خانوادگی، عشق و خطرات مرگبار و هر آن چیزی که در پشت پرده‌ی زندگی ثروتمندان جریان دارد. این مجموعه رمان پنج جلد دارد. مسیر کشف حقایقی که ایوری طی می‌کند و شرح بازی‌های نفس‌گیر مرگ و زندگی به صورت ادامه‌دار در این پنج عنوان آمده است. این مجموعه در ایران توسط دو انتشارات منتشر شده است. این نسخه را انتشارات نون روانه‌ی بازار نشر ایران کرده و در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب بازی‌های میراث

  • فروش بیش از چهار میلیون نسخه در سراسر جهان
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب سال A Kirkus Reviews
  • کتاب سال Publishers Weekly
  • نامزد جایزه‌ی بهترین رمان حوزه‌ی نوجوانان سایت گودریدز در سال 2020
  • نامزد جایزه‌ی ادبی ادگار در عناوین ادبیات نوجوانان در سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی ادبی بوکستئودر بوله در سال 2022
  • برنده‌ی جایزه‌ی لینکلن در سال 2022
  • برنده‌ی جایزه‌ی گرین مونتین در سال 2022
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب معلمان
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب بازی‌های میراث

  • این کتاب را نمی‌شود زمین گذاشت. (Buzzfeed)
  • کتاب بازی‌های میراث داستان معمایی با شخصیت‌پردازی عالی و پیچش‌ها و حقه‌های فوق‌العاده است. (Booklist)
  • جنیفر لین بارنز استاد معما و پیچش‌های داستانی است. کتاب بازی‌های میراث سرگرم‌کننده‌ترین چیزی است که امسال خوانده‌ام. (ال. لاکهارت، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)

کتاب بازی‌های میراث برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دوستداران رمان‌های ژانر معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بازی‌های میراث می‌خوانیم

گریسون پوزخند زد. «یه دقیقه به شما دو تا وقت می‌دم.» نگاهش بیشتر از آنچه باعث آرامش باشد، روی من ماند و بعد، بدون یک کلمۀ دیگر، با گام‌های بلند از در بیرون رفت.

من و لیبی پنج ثانیۀ کامل بعد از رفتنش ساکت بودیم. بالاخره لیبی زمزمه کرد: «بد برداشت نکن، ولی فکر می‌کنم اون ممکنه خدا باشه.»

صدایی شبیه خرناس درآوردم. «خودش که قطعاً همین فکر رو می‌کنه.» حالا که رفته بود، نادیده گرفتنِ اثری که روی من داشت آسان‌تر بود. چه‌جور آدمی چنین اعتمادبه‌نفس مطلقی داشت؟ این مشخصه در همۀ ابعاد و حالات بدنش و انتخاب کلماتش مشهود بود، در تک‌تک تعاملاتش. برای این مرد، قدرت هم به‌اندازۀ جاذبۀ زمین بدیهی بود. دنیا در برابر ارادۀ گریسون هاثورن سر تعظیم فرود می‌آورد. چیزی که پول نمی‌توانست برایش بخرد احتمالاً آن چشم‌ها می‌خرید.

به لیبی گفتم: «از اول شروع کن. و چیزی رو از قلم ننداز.»

لیبی با نوک سیاه موهای دم‌اسبی آبی‌اش وررفت. «یکی دو هفته پیش، رسیدن این نامه‌ها شروع شد... به اسم تو، به آدرس من. نوشته بود تو یه پولی به ارث بردی و یه شماره داده بود تا تماس بگیریم. فکر کردم کلاهبرداریه. مثل یکی از اون ایمیل‌هایی که ادعا می‌کنه از طرف یه شاهزادۀ خارجیه.»

پرسیدم: «چرا این توبیاس هاثورن، مردی که هیچ وقت ندیدمش و هیچ وقت اسمش رو نشنیدم، اسم من رو توی وصیت‌نامه‌ش آورده؟»

لیبی گفت: «نمی‌دونم. ولی اون...» به‌جهتی اشاره کرد که گریسون بیرون رفته بود. «کلاهبردار نیست. دیدی چطوری با مدیر آلتمن برخورد کرد؟ به‌نظرت توافقشون چی بوده؟ رشوه... یا تهدید؟»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های میراث
نویسنده
مترجمنجلا محقق
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-7566-93-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی‌های میراث

محبوبه عباس زاده
۱۴۰۳/۲/۲۹
اگه شما تابحال توی خیالاتتون فکر کردید یه آدم ثروتمند براتون یه ارث خیلی بزرگ میذاره و زندگی تون رو عوض میکنه، خوندن این کتاب و چالش‌ها و اتفاقاتی رو بهتون توصیه میکنمهرچند کتاب رو بیشتر برای رده سنی نوجوون نوشته شده! که البته محتواش رو خیلی مناسب این سن ندیدم اما با اغماض میشه گفت کتاب کشش داری از محسوب میشه حداقل میشه یکی آرزوها و خیالات رو خوند و تصور کرد دنبال ماجراهای خیلی پیچیده نگردید پیرمرد همتون رو بازی داده
•نسرین‌طلا•
۱۴۰۳/۲/۲۷
داستانی متفاوت و جالب و مبهم و شاید کمی غیرواقعی.
هیجان خاص خودش رو داشت و فصل‌های آخر، این هیجان بیشتر می‌شد.
شاید من فقط حس کردم که مترجم چرا انقدر سخت و دشوار کتاب رو ترجمه کرده بود؟! گاهی روند داستان از دستم در می‌رفت.
با این حال مشتاق بودم بخونمش و چیزی که انتظارش رو نداشتم اتفاق افتاد.

شروع خوبی نداشت از نظر من و پایانش مبهم بود، در کل می‌شه گفت داستان سرگرمی خوبی بود.
مثل یه بازی سرگرم کننده.
Yasmin
۱۴۰۳/۲/۲۱
بهترین کتابی بود که خونده بودم، تا آخرین کلمه درگیر معما‌ها بودیم، آخرش خیلی غیر منتظره و جالب بود یعنی حدس نمیزدم کسی که هرروز با ایوری شطرنج بازی میکرده اسمش....... منتظر جلد‌های بعدیشممم
maybeimzak
۱۴۰۳/۲/۲۸
کتاب خوبی بود درسته اولش یکم کسل کننده شروع میشه ولی رفته رفته خوب میشه این کتاب سه تا ادامه داره با اسم‌های دیگه امیدوارم اونا هم به زودی ترجمه بشن و منتشر بشن.
Samaneh Zare
۱۴۰۳/۲/۲۴
کتاب جالبی بود داستانی پر کشش که معما هاش جالب ترش میکرد انتهای داستان یه مقدار مبهم بود چرا که به شخصه بعد از اون همه معما و نکته‌های مخفی انتظار یه چیز خیلی خفن تر داشتم
زاها م
۱۴۰۳/۲/۲۳
به نوجوانانی که علاقه به ژانر معمایی دارن پیشنهادش میکنم. من با اینهمه غیرواقعی بودن ماجراها کنار نیومدم، مخصوصا با پایان داستان و دلیل اصلی که برای وارث شدن گفته شد.
آیلین مسروری
۱۴۰۳/۲/۱۶
خیلی عالی بود و آخرش غیر منتظره بهتون پپیشنهاد میکنم اگر به کارآگاه بازی و... علاقه دارین بخونیدش شدیدا منتظر جلدهای بعدیشم
نرگس صیادی
۱۴۰۳/۲/۲۴
داستان مناسب نوجوانان هست و کلا گفت و گوی میان شخصیت‌ها هم معماگونه و پیچیده بود که به نظر من زیادی بود
P.b
۱۴۰۳/۲/۱۸
کتاب خیلی خوبی بودتا آخر داستان توی ابهام بودم خیلی دوست دارم بقیه جلد‌ها رو هم بخونم
مریم چراغک
۱۴۰۳/۲/۱۷
داستانش کشش داشت. البته یکم اغراق امیز بود ولی پردازش داستان باعث مبشد خواننده به خوندن ادامه بده.
T
۱۴۰۳/۲/۱۹
خیلی عالی بود، دلم میخواد بدونم آخرش چی میشه کاش جلد‌های بعدیش زودتر بیاد.
ف
۱۴۰۳/۲/۱۶
معمولی بود و به اندازه تبلیغاتی که میکردم خوب نبود
دانیال خالدی
۱۴۰۳/۲/۱۶
داستانش انگار فیلم چاقوکشی بود
H.e
۱۴۰۳/۲/۱۳
خیلی عالی بود تا آخر کتاب درگیر بودیم و دنبال سرنخ ها
آزاده معارفیان
۱۴۰۳/۲/۳۰
خیلی معمایی بود و در واقع من آخرش هنوز گیج بودم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های میراث

برای دریافت کتاب بازی‌های میراث و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.