معرفی و دانلود کتاب اعتیاد مثبت

عکس جلد کتاب اعتیاد مثبت
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتیاد مثبت

باید ویلیام گلاسر را با کتاب پرسروصدای تئوری انتخاب بشناسید، اگر همچنان موفق نشده‌اید که با این روان‌درمانگر بزرگ آشنا شوید، کتاب اعتیاد مثبت اثری کم‌حجم است که یاری‌گر شما در مسیر زندگی‌تان خواهد بود. با خواندن این کتاب شما فوت‌وفن قوی شدن و ساختن یک زندگی ساختارمند را خواهید آموخت.

درباره‌ی کتاب اعتیاد مثبت

اگر نجات‌دهنده‌ی توی آینه قرار باشد هفت سرِ اژدهای درون را با شمشیری قطع کند، چیزی که این شمشیر را تیز می‌کند چیزی نیست جز ایجاد عادات مثبت یا تغییر عادات منفی. ویلیام گلاسر (William Glasser)، روانشناس و مولف مشهور و مغفور، در کتاب اعتیاد مثبت (Positive Addiction) میان دو مفهوم اعتیاد منفی و اعتیاد مثبت تفاوت می‌گذارد. اعتیاد‌های منفی مانند اعتیاد به مواد مخدر چیزی جز زوال تدریجی ذهن و جسم در پی ندارد، درحالی‌که اعتیاد‌ مثبت به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای شخص منفعت دارند، به‌طور مداوم باید انجام بگیرند و عواقب نامطلوبی به جا نمی‌گذارند. فعالیت‌هایی که اعتیاد مثبت نامیده می‌شوند معمولا ارتباط مستقیمی با رشد فردی و به‌طورکلی سلامت روان دارند.

از منظر ویلیام گلاسر، فعالیت‌هایی که به‌عنوان اعتیاد مثبت شناخته می‌شوند چند ویژگی دارند: می‌توانند به‌تنهایی انجام پذیرند، رقابتی نیستند و باید در فرایند انجام فاقد هرگونه پیچیدگی باشند.

گلاسر این کتاب را در هفت فصل تدوین کرده است. در فصل اول مولف به خواننده یادآوری می‌کند که انتخاب‌هایی که روزانه انجام می‌دهد مستقیما در سرنوشتش اثر می‌گذارند. حتی اگر این انتخاب‌ها آن‌قدر کوچک باشند که به‌نظر بی‌ارزش برسند، هیچ‌کس نمی‌تواند منکر تاثیرات طولانی‌مدت آن‌ها شود. از نظر ویلیام گلاسر افراد ضعیف در انتخاب‌های خود علائم یکسانی دارند: آن‌ها عموما سهل‌انگارند و افسردگی را در دوره‌های متمادی تجربه می‌کنند؛ اضطراب در وجودشان نهادینه شده و آشکارا زمینه‌ی ابتلا به بیماری‌های حاد روانی را دارند. افراد ضعیف نیاز دارند که احساس قدرت کنند و هیچ چیز جز اعتیاد مثبت نمی‌تواند این احساس را به آن‌ها بازگرداند. با این پیش‌زمینه، نویسنده‌ به سراغ تبیین مفهوم اختصاصی این کتاب، یعنی «اعتیاد مثبت» می‌رود. در فصل دوم او به معرفی این مفهوم و مصداق‌های آن می‌پردازد. گلاسر در آخرین جمله از این فصل تکان‌دهنده‌ترین جمله را می‌گوید: «هیچ کس به جز خودتان قادر به کمک نیست».

معرفی و دانلود کتاب اعتیاد مثبت

اگر تصمیم گرفتید به خودتان کمک کنید به سراغ فصل سوم بروید. ویلیام گلاسر در این فصل فعل و انفعالات مغزی ما را هنگام تجربه‌ی اعتیاد مثبت بیان می‌کند. او به‌دقت رفتار انسان‌های قوی را زیر نظر می‌گیرد و به خوانندگان کتاب خود نشان می‌دهد چرا آن‌ها از همه لحاظ، ذهنی قوی‌تر و آماده‌تر برای مواجهه با ناشناخته‌ها و مصائب دارند. اگر همچنان مشتاقید که در دسته‌ی افراد قوی قرار بگیرید، از عنوان فصل چهارم، «شش مرحله برای دستیابی به اعتیاد مثبت»،‌ برمی‌آید که می‌تواند شما را به سوی قله‌ی سعادت رهسپار کند. شما در فصل پنجم و ششم با دو نمود بیرونی مثبت از اعتیاد مثبت آشنا می‌شوید: دویدن و مراقبه. پیشنهاد می‌شود همزمان با خواندن این کتاب عمل کردن به آن را نیز آغاز کنید تا هنگام رسیدن به فصل هفتم آثار آن را در زندگی خود ببینید.

ویلیام گلاسر در نوشتن کتاب استاد است، در نتیجه آنچه از کتاب اعتیاد مثبت درخواهید یافت، نتایج تحقیق یک دانشمند است که به ساده‌ترین زبان ممکن در کتابی خواندنی بیان شده است. هر آنچه از این کتاب می‌گیرید جنبه‌ی عملی دارد، در نتیجه اگر به اندازه‌ی کافی برای خواندنش وقت بگذارید، بار دیگر «نجات‌دهنده» را در آینه مجهز و مصمم خواهید یافت.

این کتاب را حسن شفاعی و فاطمه خزلی به سفارش انتشارات اندیشه آگاه ترجمه و چاپ کرده‌اند.

در نکوداشت کتاب اعتیاد مثبت

  • این کتاب به‌شدت ساده‌خوان است و قویاً به همه‌ی شما توصیه می‌شود. (وبسایت Heroic)

کتاب اعتیاد مثبت برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی آنانی که به کتاب‌های توسعه‌ی فردی علاقه‌مندند و در پی آنند که عادت‌های جدیدی را در زندگی خود به‌وجود بیاورند، این کتاب را معجزه‌ی ناگهان خواهند یافت.

در بخشی از کتاب اعتیاد مثبت می‌خوانیم

این قسمت را با پرسیدن سؤالی در مورد خودمان آغاز می‌کنم:

اگر قدرت تحمل و مقابله با درد را نداشته باشید چه می‌کنید؟ برای میلیون‌ها نفر از جمله من و شما که این توانایی را نداریم، زندگی مثل زمانی است که از دندان‌درد به خود می‌پیچیم، ولی پول دکتر رفتن را نداریم!

حتی اگر درد امانتان را ببرد تا زمانی که توانایی پرداخت پول مراقبت‌های پزشکی را نداشته باشید و دکتر نروید آرام نمی‌شوید. درد به دلیل اینکه شما پول ندارید تسکین نمی‌یابد!

در طی تلاش‌های بی‌دریغ برای رهایی از درد، افرادی که قدرت کافی ندارند یا به اصطلاح ضعیف هستند دست به انتخابی می‌زنند که بسیاری از ما اگر کمی قدرت داشته باشیم به آن گزینه اصلاً فکر نمی‌کنیم. انتخاب آن‌ها تسلیم شدن است. انگار که چاره‌ای به جز آن ندارند و هیچ چیزی توانایی تسکین درد و بهبود شرایطشان را ندارد. اگر در حال خواندن این کتاب هستید پس با اطمینان می‌گویم که برای شما تسلیم شدن گزینه مناسبی نیست. کسی که تنها شانسش برای دستیابی به خوشبختی این است که ادامه دهد، چگونه می‌تواند این موقعیت را از دست بدهد؟ چگونه حتی می‌تواند به آن فکر کند؟ از دست دادنِ تنها شانس زندگی؟ آیا شدنی است؟! چطور می‌تواند عشق و ارزش را نادیده بگیرد و همه چیز را رها کند؟

برخی افراد با یک تصمیم ناگهانی به طور کامل تسلیم می‌شوند ولی برای برخی دیگر، گرفتن این تصمیم ممکن است در گذر زمان اتفاق بیفتد. تسلیم شدن افراد به این دلیل نیست که خواهان خوشبختی نیستند و برایشان اهمیتی ندارد، اتفاقاً آن‌ها بیشتر از هر کس دیگری خواستار آن هستند ولی خود را لایق آن نمی‌دانند چون حتی در ذهنشان هم خود را فردی خوشبخت نمی‌دانند. چیزی که در ذهن آن‌هاست این امید است که با تسلیم شدن، از بدبختی همیشگی‌شان و افکاری که دائماً به آن‌ها می‌گوید توانایی رسیدن به چیزی را ندارند رها شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چه زمانی احساس قدرت یا ضعف می‌کنیم؟
فصل دوم: اعتیاد مثبت
فصل سوم: روان‌شناسی قدرت و ضعف؛ حالت مثبت اعتیاد ذهنی چیست و چگونه می‌تواند ما را قدرتمند کند؟
فصل چهارم: شش مرحله برای دستیابی به اعتیاد مثبت
فصل پنجم: چرا دویدن سخت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای ایجاد اعتیاد مثبت است؟
فصل ششم: مراقبه؛ کارآمدترین روش برای دستیابی به اعتیاد مثبت
فصل هفتم: اعتیاد مثبت در زندگی شما
منابعی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتیاد مثبت
نویسنده
مترجمحسن شفاعی، فاطمه خزلی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-8029-14-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتیاد مثبت

Eli
۱۴۰۳/۶/۹
در گیر هر نوع تزلزل روحی و ذهنی شده باشین در حالی در گذشته به این احساس غلبه کردین این کتاب برای شماست من خیلی خیلییی هدایتی این کتاب رو پیدا کردم بین این همه کتاب خوش رنگ و عنوان در حالی که اسم نویسنده مترجم طرح جلد هیچ جذابیتی برام نداشت پیداش کردم البته بعدا فهمیدم ایشون یکی از تاثیرگذارترین قرن روانشناسان بوده، در گذشته میدویدم در حالی ک در گیر افسردگی و بهم ریختگی در در تمام ابعاد زندگیم بودم شروعش کردم و بهترین تجربه‌ها تغیرات و سالهای عمرم همون روز‌ها بود وقتی فهرست رو دیدم که منظور از این اعتیاد دویدن هست شروع به مطالعه ش کردم و پیشنهاد میکنم.
شش ماهه هر روز میخوام دوباره شروعش کنم هر روز بیدار میشم و خیلی ساده این کار رو انجام نمیدم ولی شروع این کتاب باعث شده چند شبه دوباره حتی کوتاه میدوم
اگه ذهن منطقی دارین و مسئولیت زندگی حال روحی خودتون رو میتونید صد در صد قبول کنین این کتاب براتون مثل یک پاور میمونه چون خیلی رک بی پروا در مورد اختلالات روحی و درمانش صحبت کرده پذیرش و انجام اعمال متفاوت در نتیجه خروجی جدید اینکه هیچ کسی مطلقا جز خودتون حتی برجسته‌ترین روانشناس‌ها نمیتون نجاتتون بده مگر اینه روند رو تغیبر بدین
Mohsen Bagheri
۱۴۰۳/۶/۱۹
کتاب بیشتر از مزایای اعتیاد مثبت حرف میزنه تا راه‌های رسیدن به این موضوع، و بیشتر مطالب تکرار خاطرات افرادی است که با اعتیاد مثبت کیفیت زندگیشون بهتر شده، اما چطور و‌ به چه صورت این امر رخ داده معلوم نیست، در انتها بگم که نوسینده دویدن و‌مراقبه کردن رو‌ خیلی دوس داره...
Mohse.h
۱۴۰۳/۶/۲۱
والا چیزی که نویسنده میگه حداقل برداشت من اینطوری اینه که یه فعالیت خوب و مفید رو پیدا کنید که ایشون دویدن و مراقبه رو مثال میزنن و انقدر اون فعالیت و عادت رو ادامه بدید تا به اعتباد مثبت برسید، در کل کتاب خوب و مفیدیه
red rose
۱۴۰۳/۵/۸
گلاسر یکی از بزرگترین روانشناس های قرن بیستم هست و این کتاب واقعا از این نظر که پشتوانه علمی داره عالیه
Narges Jamalipak
۱۴۰۳/۵/۳۰
کتاب خیلی خوبیه اگر بدونیم به افکار و اعمال مون معتاد شدیم میتونیم برای. ترک این اعتیاد یه کاری بکنیم
کیانمهر پاشا
۱۴۰۳/۶/۷
من کتاب میخونم. گلاسر کتاب بد نداشت واقعا ازش راصی‌ام نظر شخصی منه
سعیده رجایی
۱۴۰۳/۵/۹
کتاب بسیار گیرا با متن روان و قابل فهم، به نظرم عالی بود
حسین حیدری
۱۴۰۳/۶/۱۰
سلام کتاب عالی که روی عادت‌های مثبت کار کنند تا بهترین و جنگ خودشون پرورش بدهند
یدالله مافی
۱۴۰۳/۶/۲
کتابی که فقط تکرار بود. وهرچقدر خوندم تا چیزی دستگیرم بشه ولی چیزه بخوصصی ازش در نیومد
امیر مهدی
۱۴۰۳/۶/۱۹
بهترین کتابی که تا بحال خواندم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب اعتیاد مثبت

برای دریافت کتاب اعتیاد مثبت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.