معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن

عکس جلد کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن

کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن نوشته‌‌ی ناتانیل براندن، راهنمایی برای رهایی از پیله‌ی افکار سطحی و رسیدن به روشن‌بینی و حقیقت است. ناتانیل براندن در این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا در انجام هر کاری، از تربیت کودک گرفته تا موفقیت شغلی و شخصی، با آگاهی و هوشیاری از واقعیت‌های موجود به راه خود ادامه دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن

آگاهانه زیستن در روزگاری که همه با سختی‌ها و مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، می‌تواند کار بسیاری مشکلی باشد. در حقیقت اغلب ما فکر می‌کنیم برای اینکه از رنج اتفاقات ناگوار بسیاری که در اطرافمان می‌افتد در امان بمانیم، کافی است چراغ فکرمان را خاموش کنیم و به هیچ چیز چندان عمیق و باجزئیات فکر نکنیم. این مکانیزم دفاعی با اینکه می‌تواند در کوتاه‌مدت راه حلی نجات‌بخش باشد، اما به مرور زمان ما را در یک پیله از واقعیتی که خودمان برای دنیایمان ساخته‌ایم گرفتار می‌کند و این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. این کار از بسیاری از جهات، شبیه زندگی کردن با چشمان بسته است. نه تنها خطراتی را که ممکن است بر سر راهمان باشد نمی‌بینیم، بلکه با جدا کردن خودمان از دنیایی که همه‌ی آدم‌های دیگر در آن زندگی می‌کنند یک زندگی منزوی و تنها را برای خودمان رقم می‌زنیم. این کار حتی باعث می‌شود که فرصت‌ها و موقعیت‌های خوبی را که ممکن است بر سر راهمان ظاهر شوند را هم نبینیم.

ناتانیل براندن (Nathaniel Branden) در کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن (The Art of Living Consciousl) به این موضوع می‌پردازد که آدم‌ها چطور باید از ارتباطشان با واقعیت مراقبت کنند. آنچه ما از جهان اطرافمان برداشت می‌کنیم، ممکن است شباهت چندانی به آنچه واقعاً در جریان است نداشته باشد و این امری طبیعی است. هر کس دنیا را از دریچه‌ی تجربیات و احساسات و دید منحصربه‌فرد خود می‌بیند. اما همه‌ی وظیفه داریم تا جایی که ممکن است، این برداشت شخصی را محدود کنیم و واقعیات را آن‌طور که هست ببینیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن

ناتانیل براندن در این خصوص مثال‌هایی را نیز ارائه می‌دهد که می‌تواند در درک بهتر این موضوع راهگشا باشد. یکی از مراجعان وی مردی بود که به تازگی پس از فوت همسرش به او که یک روان‌شناس است مراجعه کرده بود. او به خاطر مشکلات روحی شدیدی که پیدا کرده بود نیاز به کمک داشت. او در تمام سال‌های زندگی مشترکش، خود را شوهری فداکار و عاشق‌پیشه می‌دانست. اما بعد از فوت همسرش به این آگاهی رسیده بود که در تمام این سال‌ها به همسرش ظلم کرده، زیرا هیچ‌وقت با واقعیت روبه‌رو نشده بود. او هیچ‌وقت شنونده‌ی خوبی برای حرف‌های همسرش نبود و تنها برای اینکه بعد از تمام شدن جمله‌ی همسرش، حرف خودش را بزند به او گوش می‌کرد. زمانی که همسرش از او ناراحت و گله‌مند می‌شد، با حضور ذهنی و توجه به این گلایه‌ها گوش نمی‌کرد و تنها با معذرت‌خواهی‌ای سطحی که بعداً نیز فراموش می‌شد، به این مکالمه پایان می‌داد. او به این آگاهی رسیده بود که تمام این مدت در پیله‌ی افکار خودش زندگی می‌کرد، ولی دیگر برای یافتن چنین ذهنیتی خیلی دیر شده بود.

مثال دیگری که براندن در کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن ارائه می‌دهد، در رابطه با زن میانسالی است که به مراقبه و آرامش درون و تحلیل‌های روان‌شناسانه اهمیت بسیاری می‌داد. او همیشه دخترهای نوجوانش را مجبور می‌کرد تا از دید روان‌شناختی به رفتارهایشان نگاه کنند. معمولاً سر میز شام از شوهرش می‌خواست تا خواب‌هایش را برای او تعریف کند تا او این خواب‌ها را تعبیر کند. او با ارائه‌ی نقل قول‌هایی از بزرگان علم روان‌شناسی، همیشه فکر می‌کرد که بهترین و درست‌ترین نظر را راجع به همه‌چیز دارد و وقتی کسی با او موافق نبود، دچار پریشان‌حالی و عصبانیت می‌شد. او نمی‌دانست چرا بعد از این همه پرداختن به مباحث مدیتیشن و آرامش درون، هنوز هم به نوعی از اضطراب و دلشوره مبتلاست. ولی واقعیت این بود که او در تله‌ی خودشیفتگی گرفتار شده بود و دنیا را از داخل حبابی که برای خود ساخته بود می‌دید. دخترهایش آرزو می‌کردند او نباشد تا بتوانند زندگی راحت‌تری داشته باشند و همه‌ی این‌ها تاوان زندگی بدون آگاهی بود.

کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن به شما کمک می‌کند تا در همه‌ی ابعاد زندگی، از جمله کار، زندگی عشقی، مسئولیت‌های تربیت فرزند، درک سیاست و دین و مذهب و موارد این چنین با آگاهی پیش بروید و خود را محدود به یک زاویه‌ی دید نکنید. هر کدام از مواردی که گفته شد ملزوماتی دارند که شاید همه‌ی ما به زبان بلد باشیم، ولی روبه‌رو شدن با آنچه در واقعیت می‌گذرد می‌تواند بسیار چالش‌برانگیزتر از چیزی باشد که به ما آموخته‌اند.

کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن با تلاش علی خوروش و شیرین پرورش به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی نرگس خان‌آبادی بوده است. نشر صوتی پرسون و انتشارات آسمان کبود، ناشران این کتاب هستند.

کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد دارند با دید جامع‌تری به زندگی نگاه کنند و از این طریق تجربه‌ی خود را از زندگی بهبود بخشند، از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن می‌شنویم

متأسفانه والدین اغلب آموزش‌های بسیار متفاوتی به دختران و پسران خود می‌دهند و دستیابی به اهداف را به پسرها بیشتر تأکید می‌کنند تا دخترها. بنابراین والدین باید از خود بپرسند آیا من می‌خواهم دخترم را طوری تربیت کنم که وابستگی را جزئی از طبیعت خود بداند؟ آیا می‌خواهم دخترم روزی به خاطر احساس عدم توانایی رقابت در جامعه گرفتار یک ازدواج ناکام شود؟ و یا می‌خواهم با اعتمادبه‌نفس و حسی حاکی از شایستگی با زندگی روبه‌رو شود؟

بنابراین به نظر می‌رسد که باید مجموعه‌ی گسترده‌تری از پرسش‌ها را در مورد پدری کردن و مادری کردن آگاهانه با والدین مطرح کنیم:

اساساً چه آرزویی برای فرزند خود دارم؟ به عنوان مثال آیا می‌خواهم که اعتمادبه‌نفس داشته باشد؟ اگر این‌طور است نقش من برای رسیدن او به این مهم چیست؟ و چرا این‌طور فکر می‌کنم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
مقدمه
74 دقیقه
فصل اول: آگاهانه زیستن
56 دقیقه
فصل دوم: انتخاب و مسئولیت
67 دقیقه
فصل سوم: عشق ورزیدن به زندگی روی کره‌ی خاکی
50 دقیقه
فصل چهارم: مدیریت انگیزه‌های بازدارنده
60 دقیقه
فصل پنجم: هنر آگاهانه زیستن
90 دقیقه
فصل ششم: خودآگاهی
27 دقیقه
فصل هفتم: آگاهی و اعتمادبه‌نفس
24 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن
نویسنده
مترجمعلی خوروش، شیرین پرورش
راوینرگس خان آبادی
ناشر چاپیانتشارات آسمان کبود
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن

برای دریافت کتاب صوتی هنر آگاهانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.