معرفی و دانلود کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه: وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟

عکس جلد کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه: وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟
قیمت:
۱۷۴۰۰۰ ۸۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه: وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟

هرکسی در زندگی خود مسیری را برای پیمودن معین می‌کند و مقصدی خاص را هدف خود قرار می‌دهد؛ اما کسی نمی‌داند که در انتهای مسیر، دقیقاً چه چیزی در انتظار اوست؟ خوشبختی یا پوچی و شکست؟ کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه ما را برای ساختن یک زندگی موفق و داشتن حس رضایت درونی آماده می‌کند. رابین شارما در این کتاب می‌کوشد تا خوانندگانش، خوب‌زیستن و شادبودن را در اولویت قرار دهند و از زندگی خود لذت ببرند.

درباره‌ی کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

جهان پر از انسان‌های ثروتمند و مشهوری‌ست که حسرت و ناکامی رهایشان نمی‌کند. هرقدر هم که جایگاه اجتماعی‌شان بالا باشد و مهم‌ترین قله‌‌های مالی و شغلی را فتح کرده باشند، باز هم خود را خوشبخت حس نمی‌کنند و مدام به امیدهای از دست‌رفته‌شان فکر می‌کنند. بعضی از این آدم‌ها یک روز صبح روبه‌روی آینه می‌ایستند و از خود می‌پرسند: «این زندگی همون چیزیه که می‌خواستی؟» بعضی از افراد بعد از پرسیدن این پرسش، به محل کار غیردوست‌داشتنی خود می‌روند و به زندگی روزمره ادامه می‌دهند؛ اما برخی دیگر تصمیم می‌گیرند دنیایشان را عوض کنند و یک زندگی جدید بسازند. بدون شک این تصمیم آسان نیست و می‌تواند عواقب مالی و اجتماعی زیادی را در بر داشته باشد، اما فراموش نکنید که شما فقط یک بار زندگی می‌کنید و برای لذت‌بخش کردن آن باید بجنگید.

کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه (?Who Will Cry When You Died) به قلم رابین شارما (Robin Sharma)، که با عنوان فرعی وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟ نیز شناخته می‌شود، از ما می‌خواهد تا دوباره به زندگی خود نگاه کنیم و مطمئن شویم چقدر از آن راضی هستیم؟ چه بخش‌هایی از آن برایمان قابل تغییر است و مدیریت چه چیزهایی از قدرت ما خارج است؟ این اثر به کوشش امیرمحمد پهلونژاد در انتشارات نسل یاسان به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

معرفی و دانلود کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

رابین شارما، متخصص حوزه‌ی موفقیت و خودسازی که علاوه‌بر کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه، تألیفاتی همچون «راهبی که فراری‌اش را فروخت» و «باشگاه پنج صبحی‌ها» را در کارنامه‌ی کاری خود دارد، از شما می‌خواهد تا مراقب روان و جسم خود باشید. زندگی شما تمام دارایی‌تان است و باید شادی‌آور بودن آن را در اولویتتان قرار دهید. این کار با خودخواهی و ظلم به دیگران، کاملاً متفاوت است. یکی از درس‌هایی که این کتاب به ما می‌آموزد، مهربان و بخشنده بودن، در عین قاطعیت و داشتن حدومرز کاملاً مشخص است.

کامیابی ما در گرو این است که ابتدا هدف خود را بجوییم و نگذاریم روزمرگی، مانع رسیدن ما به آرزوهایمان شود. این کتاب از جورج برناردشاو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، جمله‌ای را نقل کرده است که او در بستر مرگ می‌گوید: «دوست دارم کسی باشم که می‌توانستم باشم، اما هرگز نبودم.» برای اینکه در آینده همچون برناردشاو حسرت نخورید، آرزوهایتان را ورق بزنید و به سوی هر کدام که قابل دست‌یابی هستند، پرواز کنید.

رابین شارما در کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه به ما توصیه می‌کند که برای داشتن حال خوب، به اطرافیانمان عشق بورزیم، صادق و درستکار باشیم، اما در زمان لازم، به درخواست‌هایی که برایمان آزاردهنده هستند، حال از سوی هرکس که بود، قاطعانه نه بگوییم. ما باید بتوانیم به خودمان اهمیت بدهیم و زمان‌هایی را برای استراحت و تفریح در نظر بگیریم. گنجی گران‌تر از سلامتی در جهان یافت نمی‌شود، فراموش نکنید هیچ‌کس و هیچ‌چیز ارزش این را ندارد که بابتش سلامت جسم و روانتان را به خطر اندازید.

مطمئن باشید کسی شما را به اندازه‌ی خودتان دوست ندارد و اگر به فکر خود نباشید، حتی نزدیکانتان هم نمی‌توانند کمکی به شما بکنند؛ پس به ارزشمندی خود واقف شوید. نگذارید کسی به شما تلقین کند که دوست‌داشتنی نیستید و اجازه ندهید روحیه‌ی شادابتان از بین برود. خیالتان راحت باشد که برای جهان و حوادثش، کاری از دست ما برنمی‌آید؛ پس بهتر است ذهن خود را با رنج و سیاهی پر نکنید و از اخبار منفی دور شوید. این نکات ازجمله مواردی هستند که در کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه می‌آموزیم.

رابین شارما در بین افرادی که حال روحی خوبی ندارند، یک ویژگی مشترک را مشاهده کرده است و آن، سخت‌گیری نسبت به خود است. او سعی می‌کند ما را نسبت به این واقعیت که مجبور نیستیم همیشه جواب تلفن خود را بدهیم و در دسترس باشیم، آگاه کند. شما مدیر لحظات خود هستید. هر جور که دوست دارید از آن‌ها لذت ببرید. اگر نیاز به خلوت و تنهایی دارید، مدتی از جمع دوستان و اطرافیانتان فاصله بگیرید؛ نگران چیزی نباشد، آن‌ها دوست شما باقی می‌مانند.

به خودتان ایمان داشته باشید. فروتنی ویژگی مثبتی است؛ اما یقین حاصل کنید که شما قوی‌ترین و مطمئن‌ترین فرد برای تصمیم‌گیری درباره‌ی زندگی خود هستید. شنیدن توصیه‌های دیگران خالی از لطف نیست و می‌تواند راهنمایی‌تان کند، اما در نهایت خود شما هستید که راه زندگی‌تان را مشخص می‌کنید. ناگفته نماند که پیاده کردن این توصیه‌ها به مطالعه، خودشناسی و ممارست نیاز دارد. رابین شارما با کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه، می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به کامیابی و رشد شخصیتی هدایت کند و به شما نشان دهد که توانایی عشق ورزیدن به خود و دست‌یابی به یک زندگی رویایی، دور از انتظار نیست.

نکوداشت‌های کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

  • این کتاب را هنگامی که در سیاه‌ترین روزهای زندگی هستید، مطالعه کنید. زمانی که تصور می‌کنید دیگر هیچ روزنه‌ای برای نور و امید وجود ندارد، اثر رابین شارما نور زندگی‌تان خواهد شد و مثل یک معجون جادویی عمل خواهد کرد. (Debotosh Chatterjee، نویسنده)
  • معمولاً کتاب‌های انگیزشی تا یک دوره‌ی زمانی کوتاه بر ما تأثیر می‌گذارند و پس از آن، فراموش می‌شوند. اما 101 درس برای زندگی جاودانه، کتابی است که نمی‌گذارد به سادگی تسلیم روال عادی زندگی شویم. انگار که روزانه، دوزی از این کتاب به بدن ما می‌رسد و همیشه بیدار نگه‌مان می‌دارد. (نها آر کریشنا، ویراستار)

کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به روان‌شناسی موفقیت، کامیابی و کتاب‌های انگیزشی می‌توانند از کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه به قلم رابین شارما، لذت ببرند و در زندگی خود از توصیه‌های آن استفاده کنند.

در بخشی از کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه: وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟ می‌خوانیم

چند ماه پیش، با یکی از همکارانم در حرفه سخنرانی، قرار ناهار داشتم. درباره مطالبات و نیازمندی‌های برنامه‌های شلوغ کاریمان صحبت می‌کردیم و این‌که چه کارهایی در زندگی شلوغمان انجام می‌دهیم تا متمرکز، متعادل و در اوج بمانیم. او در بین حرف‌هایمان، به نکته قدرتمندی اشاره کرد: «رابین، بسیاری از مردم به‌طور منظم فقط به کلیسا یا معبد می‌روند تا متمرکز و جهت‌دار باقی بمانند. من کمی متفاوت هستم؛ به باشگاه می‌روم، این معبد من است» و اضافه کرد: «هرقدر هم که شلوغ باشم، در ساعت ۵:۳۰ عصر، دفترم را ترک می‌کنم و برای زیارت روزانه به سمت سالن ورزش می‌روم تا چند کیلومتری را روی تردمیل بدوم. هیچ‌چیز نمی‌تواند مرا از داشتن و بهره‌گیری از این زمان، برای اطمینان از سلامتی و خوشبختی بازدارد.»

مشاهدات دوستم باعث شد یاد جمله‌ای از رومیان باستان بیفتم که در اولین کتابم آن را نقل کرده‌ام: «عقل سالم در بدن سالم است.» این حرف همچنین به من فهماند که اگر امیدواریم به‌طور تمام و کمال زندگی کنیم، باید با بدنمان مانند معبد رفتار کنیم و آن را مقدس بشمریم. ورزش منظم، نه‌تنها سلامتی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه کمکتان می‌کند که با وضوح بیش‌تری فکر کنید، خلاقیت شما را تقویت می‌کند و استرس بی‌امانی را مدیریت می‌کند که به‌نظر می‌رسد روزهای ما را تسخیر کرده است. تحقیقات ثابت کرده است که ورزش، نه‌تنها باعث بالارفتن کیفیت زندگیتان می‌شود، بلکه می‌تواند به افزایش طول عمر نیز منجر شود. مطالعه‌ای روی هجده‌هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد، نشان داد هر ساعتی که صرف ورزش می‌شود، سه ساعت به زندگی شرکت‌کنندگان اضافه می‌کند. این سرمایه‌گذاری اندک، در مقایسه با زمانی که صرف آمادگی جسمانی خود می‌کنید، بازده بالایی دارد. به یاد داشته باشید: «کسانی که برای ورزش وقت نمی‌گذارند، درنهایت باید برای بیماری وقت بگذارند.»

فهرست مطالب کتاب

درباره مترجم
درباره نویسنده
مقدمه مترجم
1. مأموریت خود را کشف کنید.
2. هرروز به یک غریبه مهربانی کنید.
3. دیدگاه و چشم‌اندازخود را حفظ کنید.
4. عشق بی‌پایان را سرلوحه خود قرار دهید.
5. یک روزنگار داشته باشید.
6. «فلسفه صداقت» را در زندگی خود دنبال کنید.
7. گذشته خود را پاس بدارید.
8. روزتان را به‌خوبی شروع کنید.
9. یاد بگیرید موقرانه «نه» بگویید.
10. برای خود، زمان استراحت و تجدیدقوای هفتگی داشته باشید.
11. با خودتان صحبت کنید.
12. زمان‌های نگرانی‌کردن را برنامه‌ریزی کنید.
13. یک کودک را الگو کنید.
14. به یاد داشته باشید که نبوغ، ۹۹درصد الهام است.. 51
15. مراقب «معبد» خود باشید.
16. ساکت‌بودن را بیاموزید.
17. به محله ایده‌آل خود فکر کنید.
18. صبح زود از خواب بیدار شوید.
19. مشکلات خود را به‌عنوان نعمت و برکت درنظر بگیرید.
20. بیش‌تر بخندید.
21. یک روز را بدون ساعت مچی سپری کنید.
22. بیش‌تر خطر کن.
23. زندگی کن.
24. از یک فیلم خوب یاد بگیرید.
25. پول خود را برکت بدهید.
26. روی چیزی ارزشمند تمرکز کنید.
27. یادداشت‌های تشکر و قدردانی بنویسید.
28. همیشه یک کتاب همراهتان داشته باشید.
29. یک حساب سپرده عشق ایجاد کنید.
30. دنیا را از نگاه دیگران ببینید.
31. مسائل و مشکلات خود را فهرست کنید.
32. عادتِ اقدام و عمل‌کردن را تمرین کنید.
33. فرزندان خود را به‌عنوان هدیه و موهبت ببینید.
34. از مسیرِ رسیدن به هدف لذت ببرید، نه فقط از مزایا و پاداش آن.
35. به یاد داشته باشید که آگاهی و هشیاری، پیش‌نیازِ تغییر است.
36. کتابسه‌شنبه‌ها با موری را بخوانید.
37. بر وقت خود مسلط شوید.
38. خونسردی و آرامش خود را حفظ کنید.
39. یک هیئت‌مدیره استخدام کنید.
40. ذهن شیطان و بازیگوش خود را درمان کنید.
41. در درخواست‌کردن مهارت پیدا کنید.
42. دنبال معنای بالاتر کار خود باشید.
43. کتابخانه‌ای از کتاب‌های حماسه‌آفرین درست کنید.
44. استعدادهای خود را توسعه دهید.
45. با طبیعت پیوند برقرار کنید.
46. از زمان رفت‌وآمد روزانه خود استفاده کنید.
47. روزه خبر بگیرید.
48. در هدف‌گذاری جدی باشید.
49. قانون ۶۶ روز را به یاد داشته باش...
50. بخشش را تمرین کنید.
51. آبمیوه تازه بنوشید.
52. یک محیط سالم و ناب ایجاد کنید.
53. در طبیعت و جنگل قدم بزنید.
54. از یک کوچ بهره بگیرید.
55. به تعطیلات کوچک و کوتاه بروید.
56. خدمت داوطلبانه انجام بدهید.
57. «شش‌درجه فاصله» خود را پیدا کنید.
58. هرروز به موسیقی گوش بدهید.
59. یک بیانیه میراث فردی بنویسید و میراث خود را بسازید.
60. سه دوست فوق‌العاده پیدا کنید.
61. کتابراه هنرمند را بخوانید.
62. مراقبه یاد بگیرید.
63. با یاد مرگ زندگی کنید (در زنده‌بودن، مجلس ختم خود را برگزار کنید) 157
64. از شکایت و غرزدن دست بردارید و زندگی‌کردن را آغاز کنید.
65. ارزش خود را افزایش بدهید.
66. والد بهتری باشید.
67. نامتعارف باشید.
68. یک کارت هدف همراهتان باشد.
69. بیش‌تر از فکر و خُلق خود باشید.
70. از چیزهای ساده لذت ببرید.
71. دست از نکوهش بردارید.
72. روز خود را به‌عنوان زندگیتان درنظر بگیرید.
73. ائتلافی از مغزهای متفکر ایجاد کنید.
74. یک مرام ‌نامه روزانه ایجاد کنید.
75. واقعیتی غنی‌تر را تصور کنید؛ به زندگی و شرایط خود معنای جدیدی بدهید
76. مدیرعامل زندگی خود شوید.
77. فروتن باشید.
78. هر کتابی را که شروع می‌کنید، به پایان نرسانید.
79. به خودتان خیلی سخت نگیرید.
80. نذرِ سکوت کنید.
81. هر وقت که تلفن زنگ می‌خورد، به آن پاسخ ندهید.
82. به یاد داشته باشید که بازآفرینی باید برای خلق مجدد باشد.
83. رقیبان ارزشمندی انتخاب کنید.
84. کم‌تر بخوابید.
85. وعده غذایی خانوادگی داشته باشید.
86. رفتارهای مثبت را وانمود کنید.
87. در یک کارگاه سخنرانی برای عموم شرکت کنید.
88. از اندیشیدن به افکار ناچیز دست بکشید.
89. درباره چیزهایی که نمی‌توانید تغییر دهید و کنترل‌ناپذیر است، نگران نباشید
90. یاد بگیرید چگونه پیاده‌روی کنید.
91. داستان زندگی خود را بازنویسی کنید.
92. درختی بکارید.
93. مکان آرامش‌بخش خود را پیدا کنید.
94. عکس‌های بیش‌تری بگیرید.
95. یک ماجراجو باشید.
96. قبل از رفتن به خانه، فشار را از روی خودتان بردارید.
97. به غرایز خود توجه کنید.
98. نقل‌قول‌های الهام‌بخش جمع‌آوری کنید.
99. عاشق کارتان باشید.
100. خالصانه و دور از خودخواهی خدمت کنید.
101. کامل زندگی کنید تا بتوانید خوشحال از دنیا بروید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 101 درس برای زندگی جاودانه: وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند؟
نویسنده
مترجمامیرمحمد پهلونژاد
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-622-94422-8-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۴۰۰۰ ۸۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه

برای دریافت کتاب 101 درس برای زندگی جاودانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.