معرفی و دانلود کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی

عکس جلد کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی
قیمت:
۱۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی

کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی نوشته‌ی سمیرا افشاری نژاد و سمیرا کرملو راهنمایی عملی برای والدین است که به آنان در تربیت کودکان 6 تا 12 سال، کمک می‌کند. نویسندگان در این کتاب به مسائل مهمی مانند استقلال فردی فرزند، مشکلات مربوط به مدرسه، اختلالات رفتاری و مدیریت رسانه‌های دیجیتال می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی

تربیت فرزند و نحوه‌ی درست رفتار کردن با او در مواقع حساس، یکی از چالش‌های مهم فرزندپروری است. والدین غالباً بدون تلاش برای کسب دانش در حوزه‌ی تربیت فرزند و به صورت کاملاً شمی وارد فرآیند فرزندپروری می‌شوند و در این میان، مرتکب اشتباهاتی می‌شوند که ریشه در مهر و محبت آنان دارد، اما در وضعیت روانی فرزندشان تأثیر مخربی به جا خواهد گذاشت. این اشتباهات بدین سبب رخ می‌دهند که والدین راه بهتری برای تعامل با فرزندشان بلد نیستند. یکی از راهکارهای رفع این مشکل، بهره بردن از کتاب‌ها و منابعی است که روانشناسان و متخصصان علوم تربیتی در این حوزه نگاشته و به چاپ رسانده‌اند. یکی از این منابع، مجموعه‌ی سه‌جلدی کودک من است. جلد سوم این مجموعه که توسط سمیرا افشاری نژاد و سمیرا کرملو نوشته شده، به مباحث تربیتی کودکان 6 تا 12 سال می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی

دوره‌ی سنی‌ای که در کتاب حاضر پوشش داده می‌شود، دوره‌ی بسیار مهمی در زندگی کودک به حساب می‌آید. کودک در این دوره برای اولین بار، به طور جدی از محیط خانه خارج می‌شود و با محیط جدیدی به نام مدرسه آشنا می‌شود. سال‌های اول مدرسه برای او سال‌های پرچالشی خواهد بود. حضور کودک در اجتماع نیز، به خودی خود، چالش‌ها و مسائلی را برای کودک و والدین پیش خواهد آورد. به همین سبب بهره گرفتن از راهنمایی‌های متخصصان برای تربیت فرزند، در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.

سمیرا افشاری نژاد و سمیرا کرملو در این کتاب، راهنمایی عملی و کاربردی در اختیار والدین قرار داده‌اند تا به این واسطه، آنان بتوانند رابطه‌ی مؤثری را با فرزندشان ایجاد کنند و از این طریق چالش‌های تربیت فرزند را تا حد ممکن، کاهش دهند.

نویسندگان مطالب کتاب را در 6 فصل طبقه‌بندی کرده‌اند و موضوعات بسیار مهمی از جمله رویکرد والدین نسبت به تربیت فرزند در سنین 6 تا 12 سال، استقلال فردی فرزند و روابط اجتماعی او، ارتباط کودک با مدرسه، مدیریت رسانه‌های دیجیتال و اختلالات رفتاری را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

کتاب کودک من 3 نوشته‌ی سمیرا افشاری نژاد و سمیرا کرملو زیر نظر دکتر آسیه اناری، توسط انتشارات نسل یاسان به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کودک من

مجموعه‌ی سه‌جلدی کودک من، مجموعه‌ای از کتاب‌های مربوط به روانشناسی کودکان است که به صورت کاربردی و عملی در تربیت کودک، به والدین کمک می‌کند. هرجلد از این مجموعه که توسط انتشارات نسل یاسان به چاپ رسیده، به سنی خاص اختصاص دارد. عنوان مجلدات این مجموعه از این قرار است:

  • کودک من 1 (از بارداری تا سه سالگی)، نوشته‌ی سمیرا افشاری نژاد
  • کودک من 2 (از سه سالگی تا شش سالگی)،نوشته‌ی زهرا جمالی
  • کودک من 3 (از شش سالگی تا دوازده سالگی)، نوشته‌ی سمیرا افشاری نژاد و سمیرا کرملو

کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای والدینی که فرزند 6 تا 12 ساله دارند، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی می‌خوانیم

همه‌ی کودکان با سرعت کمی متفاوت از هم رشد می‌کنند. اگر فرزند شما در این زمینه کمی از هم‌سن‌وسال‌هایش عقب‌تر است، احتمال زیادی وجود دارد که به آن‌ها برسد و مشکل خاصی وجود نداشته باشد. پس در اولین قدم، صبور بودن شما و باحوصله‌ بودنتان تأکید اصلی ماست. اما، اگر به‌نظر می‌رسد که فرزندتان نسبت به هم‌سالانش بسیار عقب‌تر است، باید دنبال مداخله‌ی حرفه‌ای و تخصصی باشید. به‌ خاطر داشته باشید مداخله‌ی زودهنگام برای رسیدگی به تأخیرهای رشدی و اختلالات یادگیری بسیار مهم و کلیدی است.

اکثر کودکان در برخی از زمینه‌های تحصیلی قوی‌تر از سایرین هستند. اگر فرزند شما در یک موضوع خاص مشکلاتی را تجربه می‌کند، باید با مهربانی و حوصلۀ بسیار، در زمینۀ تحصیلی کمک ویژه‌ای به او کنید تا بتواند ضعف خود را جبران کند و اعتماد به نفسش را از دست ندهد. اگر شاهد تلاش زیاد کودک هستید اما نتیجه‌ای متناسب با آن دریافت نمی‌کنید، شاید او نیازمند کمک یک متخصص در حوزه‌ی یادگیری و آموزش است. پس حتماً از یک روانشناس کمک بگیرید.

گاهی بعضی از کودکان در ابراز و مدیریت هیجانات خود مشکل دارند. درنتیجه مهارت دوستیابی آنها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در این موارد نیز مشورت با یک متخصص می‌تواند راهگشا باشد. فراموش نکنید، کمبود مهارت‌های اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت روان در صورت عدم توجه، به مرور می‌توانند بدتر و مشکل‌‌زاتر شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: رشد و تحول
فصل دوم: فرزندپروری مقتدرانه
فصل سوم: استقلال فردی و روابط اجتماعی
فصل چهارم: مدرسه و مسائل مرتبط با درس و هدفمندی تحصیلی
فصل پنجم: مدیریت رسانه‌های دیجیتال
فصل ششم: اختلالات و مشکلات رفتاری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-96984-5-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی

برای دریافت کتاب کودک من 3: راهنمای عملی والدین از 6 تا 12 سالگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.