معرفی و دانلود کتاب اعتماد

عکس جلد کتاب اعتماد
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتماد

کرولین مک لاود در کتاب اعتماد، فلسفه، معنا و مفهوم ایده‌ی اعتماد را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و نظریه‌های متنوع فیلسوفان و متفکران مختلف تاریخ را در این زمینه معرفی و تشریح کرده است. کتاب اعتماد ترجمه‌ای از مدخل دانشنامه‌ی فلسفه‌ی استنفورد تحت همین عنوان است که با تمرکز بر روش، تاریخ و سبک فلسفی، مفهوم اعتماد را زیر ذره‌بین نظری قرار داده است.

درباره‌ی کتاب اعتماد

اعتماد، مفهوم ساده اما حیاتی و پررنگی است که فعالیت‌ها، روابط و تجربیات روزمره‌ی ما را تحت سلطه‌ی کامل خود دارد. اجازه بدهید با ذکر چند مثال اهمیت و نقش اعتماد را در زندگی روزمره به تصویر بکشیم. تصور کنید همسرتان به شما می‌گوید برای سفری کاری به جایی می‌رود و شما او را تعقیب نمی‌کنید چون اعتماد دارید که به شما خیانت نخواهد کرد؛ تصور کنید پولی را به دوستتان قرض می‌دهید چون اعتماد دارید که آن پول به شما بازگردانده خواهد شد. تصور کنید برای مشکلی به دکتر مراجعه می‌کنید و تشخیص و درمان پیشنهادی او را با اعتماد کامل دنبال می‌کنید؛ در تمام این موارد شما فرض گرفته‌اید که طرف مقابلتان قابل اعتماد است؛ اما آیا همین برای برقراری اعتماد در یک رابطه کافی است؟ این از جمله سوالاتی است که کرولین مک لاود (Carolyn McLeod) در کتاب اعتماد (Trust) مطرح می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب اعتماد

کرولین مک لاود در مقدمه‌ی کتاب اعتماد چنین ادعا می‌کند که اعتماد یکی از نجات‌بخش‌ترین و خطرناک‌ترین جنبه‌های روابط انسانی است. انسان، به‌عنوان موجودی اجتماعی از ابتدای تاریخ برای رفع ساده‌ترین و پیچیده‌ترین نیازهای خود به دیگران اعتماد کرده است. در واقع زندگی بدون اعتماد بسیار دشوار و حتی غیرممکن خواهد بود و در عین حال اعتماد مطلق و بدون هیچ چشم‌داشت هم یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که می‌تواند به‌سادگی امنیت، سلامت و روابط انسان را در خطر قرار بدهد. اما ماهیت اعتماد دقیقاً چیست؟ اعتماد یک قابلیت، ویژگی، شرط، یا یک اتفاق است؟ تعریف دقیق اعتماد چیست؟ آیا اعتمادپذیری یا معتمد بودن یک ویژگی اخلاقی قابل تحسین است؟ در چه صورتی از نظر اخلاقی مجاز هستیم که به کسی اعتماد بکنیم یا نکنیم؟ برای درک عمیق‌تر این سوالات و پاسخ فیلسوفان به آن‌ها شما را به مطالعه‌ی کتاب اعتماد دعوت می‌کنیم.

کتاب اعتماد شصت و هشتمین جلد مجموعه‌ی دانشنامه‌ی فلسفه استنفورد است که توسط امیرحسین خداپرست ترجمه شده و به همت انتشارات ققنوس روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دانشنامه فلسفه استنفورد

دانشنامه‌ی فلسفه‌ی استنفورد برای اولین بار در سال 1995، تحت نظارت جان پری و به هدف تقویت نقش آنلاین و دسترس‌پذیری بهتر دپارتمان فلسفه‌ی استنفورد شروع به فعالیت کرد و امروز با وجود نزدیک به دو هزار مقاله و مدخل معتبری که در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف فلسفه ارائه داده، به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع علمی و فلسفی سطح اینترنت شناخته می‌شود. دانشنامه‌ی فلسفه‌ی استنفورد از متخصصان و پژوهشگران بی‌شماری در سرتاسر جهان کمک می‌گیرد و تیم سردبیرانی که به‌عنوان بهترین متخصصان حوزه‌های خود شناخته می‌شوند تمام مطالب ارائه شده را مورد بررسی، تصحیح و به‌روزرسانی دقیق قرار داده و آن را به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار می‌دهند.

اگرچه تمام مطالب دانشنامه‌ی استنفورد به‌صورت رایگان در اختیار تمام علاقه‌مندان از سرتاسر جهان قرار دارد، اما به دلیل اینکه مطالب آن همه به زبان انگلیسی نوشته و منتشر شده ممکن است برای کسانی که به این زبان تسلط ندارند کاربردی نباشد. به همین دلیل انتشارات ققنوس با همکاری مترجمان و فلسفه‌پژوهان جوان ایرانی شروع به ترجمه و انتشار مدخل‌های متنوع این دانشنامه در قالب جلدهای کوچک و مختصری به زبان فارسی کردند. امروزه بیش از صد جلد از کتاب‌های این مجموعه منتشر شده و در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان فلسفه در ایران قرار گرفته است.

کتاب اعتماد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب اعتماد را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان فلسفه، به‌خصوص پژوهندگان فلسفه اخلاق پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اعتماد می‌خوانیم

آخرین دیدگاه درباره قابل اعتماد بودن این است که چنین صفتى یک فضیلت است. نخست در نظر آورید که چرا تبیین‌هاى ناظر به حسن نیت دربردارنده این دیدگاه نیستند. ممکن است شخصى نسبت به دیگرى حسن نیت نشان دهد و در گستره رابطه‌شان قابل اعتماد باشد (رابطه مجرمى جنایتکار با مادرش را در نظر بگیرید) بى‌آن‌که او را قابل اعتماد بخوانیم (Potter 2002, 8). گاه قابل اعتماد بودن را خصلتى منشى در نظر مى‌آوریم که فضیلت‌مندان واجد آن‌اند. نانسى نایکویست پاتر با اصطلاح «قابل اعتماد بودن به طور کامل» به این خصلت اشاره مى‌کند و آن را از «قابل اعتماد بودن به طور خاص» تمییز مى‌دهد: قابل اعتماد بودنى که خاصِ برخى روابط است. براى این‌که به طور کامل قابل اعتماد باشیم، باید تمایل داشته باشیم که براى همگان قابل اعتماد باشیم. این دیدگاه را تبیین ناظر به «فضیلت» مى‌نامیم.

ممکن است اصرار بر این‌که قابل اعتماد بودن یا، به عبارت دیگر، تمایل اخلاقى به قابل اعتماد بودن یک فضیلت است غریب به نظر برسد (Potter 2002, 25; Hardin 2002, 32). منظور از این تمایل دقیقاً چیست؟ آیا تمایلِ معمول به دانستنِ قدرِ اعتمادِ افراد است؟ این معنا غریب است، چون اگر اعتماد غیراخلاقى باشد (مثلاً، مورد اعتماد قرار گرفتن براى مخفى کردن یک قاتل) یا اگر ماهیت رابطه فرد با شخصِ مورد اعتماد را به‌نادرست تفسیر کند (نظیر این‌که، به صرفِ آشنایى، براى دوستى مورد اعتماد قرار بگیریم)، مى‌توان آن را پس زد. در عوض، شاید قابل اعتماد بودن تمایل به واکنش متناسب باشد به اعتماد، با فرض «کیستىِ شخصِ مرتبط» با اعتمادکننده و با فرض دیگر فضایلى که آدمى دارد یا باید داشته باشد (مثلاً، عدالت یا شفقت) (Potter 2002, 25). این اساس دیدگاه پاتر درباره قابل اعتماد بودن است. او با الگو قرار دادن مفهوم ارسطویىِ فضیلت براى قابل اعتماد بودن، شخص قابل اعتماد را این‌گونه تعریف مى‌کند: «کسى که بتوان با توجه به کیستى‌اش، براى مراقبت از امورى که دیگران به او مى‌سپارند، به او امید بست و (به‌تبع آموزه حد وسط) شیوه مراقبت او به دور از افراط و تفریط است» (تأکید از پاتر است؛ 16).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار دبیر مجموعه
[درآمد]
1: ماهیت اعتماد و قابل اعتماد بودن
2: معرفت‌شناسى اعتماد
3: ارزش اعتماد
4: اعتماد و اراده
5: نتیجه
یادداشت‌ها
سپاسگزارى
کتابنامه
واژه‌نامه انگلیسى به فارسى
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتماد
نویسنده
مترجمامیرحسین خداپرست
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-278-283-0
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتماد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اعتماد

برای دریافت کتاب اعتماد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.