معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون: اولین کتاب تمرین با BFR در ایران

عکس جلد کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون: اولین کتاب تمرین با BFR در ایران
قیمت:
۸۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون: اولین کتاب تمرین با BFR در ایران

اگر ورزشکار نکته‌سنجی هستید، حتما برای تقویت عضلات راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اید و درمورد محدود کردن جریان خون چیزهایی شنیده‌اید. کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون نوشته‌ی رضا دهقان‌ زاده سورکی و امین امیرحاجلو ایده‌ی تازه‌ای برای رفع نیاز ورزشکاران در زمینه‌ی تقویت عضلات دارد.

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون

یکی از عواملی که افراد ورزشکار به آن اهمیت می‌دهند، سلامتی عضلات بدن و کنترل جریان خون در بافت عضلانی است؛ چراکه عضلات بدن مثل پایه‌های سیمانی ساختمانی بزرگ عمل می‌کنند؛ اگر این ستون‌های عمودی دچار ضعف شوند، تمامی عناصر ساختمان به مرور زمان فرو می‌ریزند. کارشناسان تربیت بدنی و پزشکان به بیمارانی که دچار بیماری‌های مفاصل هستند توصیه می‌کنند که در جهت تقویت عضلات تلاش کنند. در واقع سلامت مفاصل و استخوان‌بندی بدن در گرو داشتن عضلاتی قوی و با ظرفیت کششی بالاست. کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون نوشته‌ی رضا دهقان‌ زاده سورکی و امین امیرحاجلو یکی از روش‌های آسان و بدون هزینه برای تقویت عضلات را تشریح کرده و راهکارهای مفیدی در این زمینه ارائه می‌کند.

ورزشکاران و کارشناسان تربیت‌بدنی سال‌هاست که در پی علوم نوین ورزشی هستند تا فرایند تمرین و سلامت بدن را بهبود بخشند. رسیدن به اهداف بلندمدت برای ورزشکاران از اهمیت زیادی برخوردار است و تمامی تمرین‌های ورزشی در جهت رسیدن به نقطه‌ای تاثیرگذار برنامه‌ریزی شده‌اند. حتی برای افرادی که در خانه ورزش می‌کنند، اهدافی مثل لاغری، تناسب اندام و سلامت روح و روان وجود دارد. بنابراین ورزشکاران و افراد علاقه‌مند به حرکات ورزشی باید روش‌های تازه‌ای را فرابگیرند تا زمان مورد نیاز برای رسیدن به اهداف را کاهش دهند و همین‌طور کاهش مصرف انرژی را در نظر داشته باشند. نویسندگان کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون، یکی از این روش‌ها را که برای تقویت عضلات کاربرد دارد، مورد بررسی قرار داده‌اند.

کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون، حاوی مطالبی درباره‌ی اهمیت روش BFR است و آموزش کامل و مفیدی را در جهت فراگیری این روش در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. BFR از جمله راه‌های مفید در تقویت عضلات است. این واژه مخفف Blood Flow Restriction است و به معنای کاهش دادن جریان خون است. در این روش ورزشکار با تحت فشار قرار دادن بخشی از اندام بدن باعث فشردگی آن بخش شده و در پی آن جریان خون را کاهش می‌دهد تا عضلات برای تقویت و زیباسازی وارد فرآیندی تمرینی شوند. این حرکت مثل وقتی است که افراد برای تزریق دارو توسط پرستار آماده می‌شوند. پرستار به وسیله‌ی تسمه‌ی لاستیکی و یا پارچه‌ای کش‌بافت بازوی بیمار را بسته و تا جای ممکن آن را می‌کشد. پس از چند لحظه، خون در رگ‌های دست بیمار جمع شده و پرستار موفق به رگ‌گیری و تزریق می‌شود. روش BFR که توسط نویسندگان این کتاب تشریح شده است نیز مشابه کاری است که پرستار برای پیدا کردن رگ‌های دست بیمار انجام می‌دهد.

رضا دهقان‌ زاده سورکی و امین امیرحاجلو در کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون، در بخش‌های آغازین و برای معرفی بهتر مفهوم BFR داستانی از زندگی یوشیاکی ساتو (Yoshiaki Sato) را تعریف می‌کنند. او ورزشکار ژاپنی و پایه‌گذار روش BFR است و روزی در حین برگزاری آیین بودا متوجه گرفتگی عضلانی در پاهای خود می‌شود و احساس می‌کند که فشار وارد شده به عضلات او در هنگام نشستن با فشاری که موقع تمرین‌های رزمی به پاهای او وارد شده، یکسان است. این اتفاق باعث می‌شود که یوشیاکی ساتو، تحت فشار قرار دادن اندام‌ها را با هدف محدود ساختن جریان خون و تقویت عضلات مورد آزمایش قرار دهد.

کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون شامل شش فصل است و در هر فصل بخش‌های مختلفی وجود دارد که موضوعات متنوعی درباره‌ی معرفی روش BFR، شیوه‌های تمرینی و چگونگی بهینه‌سازی و تقویت عضلات بدن در این بخش‌ها به چشم می‌خورد. در این کتاب مخاطبِ ورزشکار می‌آموزد که چگونه تمرین مفیدی برای محدود ساختن جریان خون در ناحیه‌ی مشخص بدن و تقویت عضلات داشته باشد. این کتاب نوشته‌ی رضا دهقان‌ زاده سورکی و امین امیرحاجلو است و توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای ورزشکاران، مربیان و کارشناسان تربیت بدنی مناسب است. همچنین افرادی که حرکات ورزشی را به‌صورت مداوم و منظم انجام می‌دهند، از مطالب این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون: اولین کتاب تمرین با BFR در ایران می‌خوانیم

لوباربرا و همکاران در مطالعه‌ای اثر تمرینات BFR را بر استقامت عضلانی ارزیابی نمودند و نشان دادند که در این شیوه تمرینی نسبت به اجرای همین برنامه تمرین بدون، BFR تکرار حرکات 30 درصد کاهش یافته است. این تحریک بیشتر برای خستگی ممکن است باعث تولید پاسخ‌های بیشتری برای استقامت شود. در حقیقت انجام تمرینات استقامتی به روش BFR باعث ایجاد خستگی زودرس می‌گردد؛ بدین ترتیب، پاسخ‌های فیزیولوژیکی بدن در برابر این تغییرات موجب پیدایش
زودهنگام نتایجی می‌شود که از تمرینات استقامتی انتظار می‌رود. نحوه اجرای این تمرینات به‌گونه‌ای است که با تعداد ست‌های بین 3 تا 10، با درصد کمتری از 1RM (20 تا 30 درصد) و با تعداد حرکات بیشتر، تعداد تکرارهایی در محدوده بالاتر و فواصل استراحتی کوتاه‌تر (برای مثال 20 تا 25 ثانیه) نسبت به آن چیزی که در مورد اصول تمرینات BFR گفته شده است، می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه
فصل 2: BFR چیست؟
فصل 3: مکانیسم عمل
فصل 4: علم تمرین
فصل 5: رشته‌های ورزشی
فصل 6: برنامه پیشنهادی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون: اولین کتاب تمرین با BFR در ایران
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-355-184-8
موضوع کتابکتاب‌های بدنسازی و پرورش اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون

برای دریافت کتاب اصول و مبانی تمرین با محدودیت جریان خون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.