معرفی و دانلود کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

برای دانلود قانونی کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

دنیای امروزی، دنیای دانایی است. کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات، اثر محمد خزایی پول، معصومه خزایی پول، فاطمه خدابنده اویلی و کبری دودل اندرور، به‌دنبال مقدم شمردن فناوری بر هنر آموزش نیست، بلکه به تاثیر و اهمیت شیوه‌های نوین تدریس و تربیت با توجه به وضعیت کنونی جوامع می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

تعلیم و تربیت، از مهم‌ترین و البته تخصصی‌ترین دانش‌ها و مهارت‌هایی است که هر فردی که در حیطه‌ی آموزش و پرورش فعالیت می‌کند، باید آن را بیاموزد و تقویت کند.

در این زمان که بخش‌های مختلفی از زندگی هر کدام از ما به تکنولوژی و ابزارهای هوشمند گرده خورده است، بهره‌گیری از مسیرهای نوآورانه، ارتباطات و بستر فناوری آن، حیاتی و نقش آن در یادگیری موثر، قابل توجه است.

محمد خزایی پول، معصومه خزایی پول، فاطمه خدابنده اویلی و کبری دودل اندرور، با تکیه بر سال‌ها فعالیت، مطالعات و تجارب خود، ابتدا از مفاهیم آموزش، عوامل و اهداف تعلیم و تربیت و لازمه‌های فعال نگاه داشتن مسیر یادگیری، سخن به میان آورده‌اند. سپس در ادامه‌ی کتابِ آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات، از شیوه‌ها، نقش‌ها، تاثیرات و ابزارهایی که بستر تعامل، ارتباط و دریافت اطلاعات گوناگون را فراهم می‌آورند، صحبت کرده‌اند.

همان‌طور که به ضرورت تعلیم و مهارت‌آموزی و دیگر آموزه‌های مهم زندگی، واقفیم، عقب نماندن در جریان پیشرفت و ظهور ابزار و نظام‌های پویا که متناسب با ویژگی‌های کمال‌طلبانه‌ی انسان شکل گرفته‌اند نیز یک ضرورت هستند.

نویسندگان در این اثر، یادآور می‌شوند این تکنولوژی‌ست که باید در خدمت آموزش باشد و سبب ارتقای کیفیت تدریس و یاد دادن شود، نه بالعکس. استفاده از پتانسیل‌های موجود و به‌کاربردن روش‌های جدید برای شکل دادن محیط‌های تعاملی و فعالانه، آموزش تفکر نقادانه و تشویق خلاقیت و بهبود کیفیت عملکرد افراد، از موارد حائزاهمیت آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات است.

آن‌ها هم‌چنین در ادامه به ارائه‌های راهکارهای عملی در جهت دستیابی و بهره بردن از مزایای وجود فناوری‌های نوین در حوزه‌ی آموزش، می‌پردازند و هر کدام از سیستم‌های یادگیری، آموزش، مدیریت و ارزیابی را تشریح می‌کنند و هر فردی که در مقام مدیر، مسئول، معلم و استاد است می‌تواند بنابر شرایط محیطی و سیستمی فضای آموزشی خود، روش‌های نوآورانه‌ای را به‌کار گیرد و به بیشترین بهره‌‍وری و رضایت، دست پیدا کند.

می‌توان اذعان داشت کتاب حاضر، کتابی کامل و جامع، کاربردی و موثر و البته راهنمای مفیدی است که دغدغه‌ی فعالان حوزه‌ی آموزش و پرورش در هر مقطع و جایگاهی را شناسایی کرده و آن را مرتفع می‌سازد. در این اثر، به نقش خانواده، معلمان و فرهنگ جامعه در تعلیم و پرورش در کنار فناوری‌های آموزشی و سیستم‌های نوظهور موثر بر آن، به‌خوبی پرداخته شده است.

کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات توسط محمد خزایی پول، معصومه خزایی پول، فاطمه خدابنده اویلی و کبری دودل اندرور به نگارش درآمده و انتشارات هورین آن را به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانش‌جویان، معلمان، دبیران و فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌ی علوم تربیتی، آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات می‌خوانیم

آموزش و پرورش و توسعه‌ی فناوری اطلاعات در ده سال گذشته با رشد و توسعه نقش فناوری اطلاعات IT در کشور ما و با توجهی که به آماده کردن بسترهای لازم برای توسعه آن شده است، این پدیده در آموزش و پرورش نیز جای خود را باز کرده و به خوبی خودنمایی می‌کند. این‌که این موضوع چه مقدار تاثیرگذار بوده، قابل اندازه‌گیری نیست؛ ولی می‌توان به جرات گفت که از معدود پدیده‌هایی است که در عمر کوتاه خود توانسته تاثیر گسترده‌ای بگذارد و توجه بسیاری را به خود معطوف کند.

کشور ما نیز به دلیل تعاملی که با محیط پیرامون خود دارد، از تحولات جهانی بی‌نصیب نیست و با توجه به رویکرد جهانی در مباحثی مثل آموزش برای همه، آموزش مادام‌العمر، آموزش برای زندگی بهتر، ‌یادگیری برای انجام دادن و... که می‌تواند زمینه‌هایی را برای همکاری‌های آموزشی مشترک میان کشورهای جهان مهیا نماید، می‌بایست از روش‌های خاصی برای تحت پوشش درآوردن هر چه بیشتر جمعیت لازم التعلیم و‌ یا افزایش کیفیت آموزش و پرورش و‌ یا حتی کاهش هزینه‌های آموزش استفاده کند.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر بنا به همین تاثیر فناوری در آموزش، رویکردی به‌سوی استفاده از فناوری در آموزش (تدریس دبیران) به‌وجود آمده که آهسته و انبوه کار خود را به پیش می‌برد. نمود این رویکرد برگزاری جشنواره‌های تولید محتوای الکترونیکی در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و همچنین جشنواره‌های روش تدریس با استفاده از IT است که در دوره‌ی متوسطه و در دروسی مثل شیمی و جغرافی توسط وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست. از جمله اهداف مشترک اجرای این جشنواره‌ها عبارتند از: ترغیب، تشویق و ایجاد باور در بین معلمان در امر استفاده از نرم‌افزارها و تولید محتوای الکتریکی؛ توسعه و گسترش فرهنگ تولید محتوای الکتریکی و استفاده از IT در فرآیند‌یاددهی و‌ یادگیری. این موضوع می‌تواند علائمی باشد برای این‌که نقطه‌ی اوج تلفیق IT در آموزش و به‌کارگیری خردمندانه‌ی آن توسط معلمان و دبیران است؛ پس معلمان در به‌کارگیری فناوری اطلاعات نقش محوری دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم و کلیات آموزش و پرورش
فصل 2: مبانی و مفاهیم عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات
فصل 3: آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات
فصل 4: فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلمان
فصل 5: مزایا چالش‌ها و راهکارها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات هورین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-378-544-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات

برای دریافت کتاب آموزش و پرورش در عصر اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.